• foto's van Vegetarisch Restaurant Betty's in Amsterdam - 1

• 8.7 10 20

• 8.4

• 7.9

Vegetarisch Restaurant Betty's over zichzelf

Betty's is een vegetarisch restaurant die werkt zonder vis, vlees en eieren en waar groente de hoofdrol speelt. Hetgene wat wij willen uitstralen is dat u in alle rust en harmonie bij ons allerlei kleine gerechtjes kunt eten die wij met heel veel plezier en zorg voor u klaarmanken. Onze producten komen van boeren of producteurs die er net zo als wij over denken. Tot snel, Gido en Caroline .

lekkereten57
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heb hier drie weken geleden gegeten om de verjaardag van een vriendin te vieren. Een lekker klein en rustig restaurant. Ik kan kort zijn: het eten was geweldig. De smaakcombinaties waren verrassend; elke hap was weer een feest. Ik was wat teleurgesteld dat ik geen Chardonnay per glas kon bestellen, maar de huiswijn bleek ook heerlijk te zijn. Ook het gebak stelde niet teleur. De gastheer heeft kennis van zaken; kwam niet over als een hele warme persoonlijkheid maar verder correct. Kom hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 9 maart 2014

Gabriela S
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren voor de 3e keer bij Bettys gegeten en het was opnieuw een geweldige ervaring. Wij hebben genoten van een heerlijk voorgerecht en hoofdgerecht. Beide gangen bestonden uit vele verschillende groenten, chutneys en recepten uit verre landen zoals Egypte, Marokko, India. Kortom beide gangen vol verrassingen. Het voor- en hoofdgerecht bestaat weer uit 6-7 kleine gerechten. Er is meer dan genoeg en het wordt smaakvol opgediend. Het is een doorlopende explosie van verschillende smaken die heel goed samen gaan: een inspirerend vegetarisch menu. Wij willen hier dan ook Carolien de kokkin een grote pluim geven: geweldig! Guido, haar echtgenoot, heeft ons een wijn aangeraden en die bleek ook een hele goede tip te zijn. Het is nu de derde keer dat wij bij Bettys hebben gegeten en de kwaliteit is een constante factor. De sfeer is rustig, geen muziek en een prettige inrichting. Wij verheugen ons nu al weer op de volgende keer en raden Bettys aan ook voor niet vegetariërs! Gabriela

Gegeten op 9 maart 2014

Sophie44
  • Recensies in de laatste twee jaar

We had a lovely meal at Betty's. It was great to experience such a variety of flavours just through vegetables, herbs and spices. The highlight was mushroom shoarma and aubergine dish. The owner's passion for spices and herbs was palpable and noone has spoken to me about ras el hanout like this.The restaurant is located in an average area. It makes it a special catch where you don't expect. Price is alos a bit high given that it is a vegetarian place and therefore prices of ingredients are low. Overall, a very good foodie experience.

Gegeten op 24 januari 2014

carol
  • Recensies in de laatste twee jaar

Qua sfeer is dit een uit de kluiten gewassen huiskamerrestaurant. Het is prettig rustig. Van alles wat er op tafel komt krijg je een heldere uitleg. We kregen een speciaal menu omdat het restaurant zijn 25-jarige bestaan vierde. Bij de voorgerechten kregen we een spinaziesoepje waar je lekker warm van werd (het regende namelijk). Er waren per gang zeker 6 of 7 gerechtjes, allemaal even apart en allemaal heerlijk - b.v. aardpeer, loempia met pompoen, een soort pesto, salade van gele en gestreepte bieten, met vergebakken brood en olijfolie natuurlijk. Na de maaltijd wordt je meegenomen naar de vitrinekast met taarten waaruit je een keuze moet maken, ze zien er allemaal prachtig en heerlijk uit. Voor zover mogelijk is alles biologisch, ook de wijn (wij namen rood) en die was ook erg smakelijk. Een aanrader ook als je geen vegetarier bent!

Gegeten op 21 december 2013

ludoludo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met drie personen - alle drie vegetariër - gegeten bij Betty's. Klein restaurant, rustige sfeer (zachte muziek, zachte gesprekken). Wordt gerund door man (in de bediening) en vrouw (in de keuken). We kregen een verrassingsmenu van drie gangen. Eten was fenomenaal. Vooraf en hoofdgerecht bestonden uit keur van hapjes, geserveerd op een grote plaat. Favoriet vooraf was een loempia met pompoenvulling, en bij het hoofdgerecht de bietensalade. Alles tot de laatste hap opgegeten. Voor het dessert konden we kiezen uit verschillende taarten in de vitrinekast, stuk voor stuk heerlijk. Kortom, dit restaurant is een enorme aanrader.

Gegeten op 21 december 2013

brug50
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een heerlijk restaurant, altijd een feest om hier te komen. Je gaat hier echt uit eten. Vegetariërs komen er elders vaak bekaaid af. Dan is het een genot om bij dit terecht jubilerende restaurant je eens tee laten verwennen door de vele heerlijke hapjes, de attente bediening en - zeker niet te vergeten - de geweldige witte huiswijn. We waren hier al eerder en komen zeker terug.

Gegeten op 29 november 2013

Mooch
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier al heel vaak gegeten. Dateert al vanaf het begin zo'n 25 jaar terug. Niet voor niets komen wij hier altijd terug. Is gewoonweg het beste vegetarische restaurant van Amsterdam en misschien wel van heel Nederland. De hapjes die je als voorgerecht krijgt zijn overheerlijk en mooi van smaak. Hoofdgerecht is ook subliem. De wijnen die worden geschonken zijn ook van uitmuntende kwaliteit. Guido vertelt altijd enthousiast wat op tafel wordt gezet. Men gebruikt zuivere producten. En ja, de desserts zijn ook al top. Heerlijke taarten waaruit je kunt kiezen. Ze staan in een vitrine en ja, maak dan maar eens een keuze uit al dat lekkers. Vermeldenswaard is nog de chocolade die zij verkopen. Probeer eens de pure variant met chili. Je wilt nooit meer iets anders!

Gegeten op 19 oktober 2013

e1984
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een begrip in Amsterdam heb ik gehoord, maar zelf pas onlangs voor het eerst gegeten. We kregen allerlei heerlijke gerechten die voorzien werden van een enthousiaste toelichting door de eigenaar. Het dessert was voor mij het absolute hoogtepunt: een selectie van allerlei zelfgemaakte taartpuntjes. Chocolade/caramel taart, cheesecake, notentaart, etc. Het water loopt me weer in de mond als ik er aan terug denk. Een bijzonder leuke avond in een gezellige omgeving en met een heerlijke culinaire ervaring. Wat wil je nog meer?! Aanrader!

AdrianNR
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eating at Betty's for my 21st birthday was without a doubt the best restaurant experience I have had. The owners put so much love and enthusiasm into everything - food, presentation, service, atmosphere - that I was left in awe at how perfectly everything came together, even when making dishes vegan for my sake; cooking vegan is no problem at all for these skilled chefs! Our three-course meal was just incredible, with each dish leaving us wondering how on earth the next dish could possibly be as good. The owners are so passionate about what they do that I could have talked to them for hours, and I actually ended up coming back the next day to thank them again personally.

Gegeten op 12 september 2013

Koesma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel mooie, aparte en smaakvol inrichte intieme restaurant. Het is alsof je in een huiskamer zit te eten, zonder het gevoel te hebben dat je iemand's privedomein hebt betreden. Erg mooi gedaan!
De gastheer en gastvrouw zijn meer dan vriendelijk en meedenkend. Waardeer ik heel erg.

Ik heb gisteren hier ivm met de jaardag van mijn beste vriendin gegeten. Ze heeft een prachtig verjaardag gehad!
Wat betreft het eten:
Wij zijn van indiase afkomst, en kunnen zelf overheerlijk vegetarisch koken. Dat maakt het beoordelen van het eten een stuk lastiger, Desondanks is het eten goed bevallen. Met name de afsluiter, TAART, meer dan verrukkelijk!

Aanbeveling: presentatie van het eten kan beter

Hartelijk dank Guido en echtgenote!

Gegeten op 5 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Vegetarisch Restaurant Betty's in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Vegetarisch Restaurant Betty's. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!