Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Bellini in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 644 83 90

Passie is het sleutelwoord

Liefde voor het vak, verse producten en alles wat Italiaans is. Bij deze traditionele Italiaan in Buitenveldert weten ze wat passie is. Dat is dan ook het kernwoord van dit fijne restaurant volgens eigenaar Nino Triolo. De chef en zijn brigade koken op zo'n hoog niveau dat ze de vergelijking met restaurants in Rome glansrijk doorstaan.

Pkelvieb

Gisteren hier ter ere van mijn verjaardag met de kinderen gegeten.
De buurt waarin het restaurant is gelegen is zoals in eerdere recensies omschreven, niet uitnodigend. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen. De inrichting van het restaurant kan een opknapbeurt gebruiken. Een hoog jaren '70 schrootjes gehalte! De tafels zijn aan de kleine kant, maar dat is begrijpelijk als je een aanzienlijke hoeveelheid gasten wilt bedienen. Het is een beetje "ellebogenwerk" tijdens het eten.
Tot zover het decor.
wij kozen uit de uitgebreide a la carte kaart, het een nog aantrekkelijker dan het andere. Twee van ons gezelschap kozen voor de vissoep, heerlijk. Twee voor pasta, ook heel erg lekker. Wij hadden alle vier een verschillend hoofdgerecht en waren hier allen zeer over te spreken. De begeleidende groenteschotel had iets meer op smaak gebracht mogen worden. Maar beter te weinig zout dan te veel ! Mijn man had met zijn twee gerechten niet voldoende en heeft nog een pizza besteld, snel klaar en erg lekker. De kinderen hadden het grande dessert. Ikzelf koffie. De limoncello overheerste in het citroengebak. Verder was het dessert ok.
Aangezien we nog een eind moesten rijden hebben wij ons niet in de wijnkaart vrrdiept.
Ik heb mijn vraagtekens bij de prijs-kwaliteit verhouding.
Voorgerechten, pasta's en risotto kosten gemiddeld € 15, hoofdgerechten € 30.
Nagerechten rond € 10.
Ons diner voor 4 personen kwam op € 300, waarin 6 glazen wijn begrepen.
Op de website van Bellini worden geen prijzen genoemd.
Bij vertrek kreeg ik een fles wijn van de eigenaar ter ere van mijn verjaardag, erg attent !

Gegeten op 9 december 2014

rondeloos

Gegeten op 24 november 2014

Phoemi

Via online reservering

Omdat we van Italiaans eten houden en twee " vaste" Italiaanse restaurants hebben in Amsterdam, nu eens ,door de Italiaanse diner weken van iens, dit restaurant gekozen.
Het ligt in een woonwijk, waar je niet zo snel een restaurant verwacht, maar een voordeel is wel dat je hier wel heel goed (zonder kosten) kunt parkeren.
De sfeer is gezellig , de ontvangst hartelijk en de bediening uitstekend.
We hadden een speciaal iens menu, maar dat was voor dit geld meer dan uitstekend, een lekker voorgerecht, een heerlijk tussengerecht en een uitstekend hoofdgerecht.
We begonnen met de huiswijn, maar wilden bij het hoofdgerecht graag een wat betere wijn en ook dat was per glas mogelijk, bij het toetje namen wij tot slot een dessertwijn en ook hier werden we weer verast door het advies en de keuze van de gastheer.
We komen hier zeker terug, want bij het bekijken van de "gewone"menukaart zagen we nog veel meer lekkere en bijzondere gerechten.
Kortom deze Italiaan is zeker een aanrader!

Gegeten op 21 november 2014

rooslinde

Via online reservering

Alles was fantastisch. Drukke avond, veel gasten maar je kreeg toch de nodige aandacht.
Wijn werd ook steeds bijgeschonken. Voorgerecht wat goed, pasta gerecht met peer en blauwe kaassaus was top, vlees was van een super kwaliteit. Echt een aanrader. Gaan er zeker vaker naartoe. Hebben ook even de kaart bekeken, zoveel lekkere gerechten, moeilijk om een keuze te maken.

Gegeten op 19 november 2014

lbrom

Schoorvoetend met onze AH zegels naar Bellini, samen met onze gasten.
Durven we dit wel?
Wat een verrassing! Een speciaal menu voor zegelhouders, maar echt helemaal goed.
Voldoende wijnkeuze, de vriendelijke bediening is werkelijk top.

Gegeten op 11 november 2014

HD50

In het kader van de spaaractie van AH en Iens, dit restaurant besproken. Ging niet via de speciale spaaractiesite (was daar niet te vinden, maar via de telefoon was het geen enkel probleem en waren we welkom met onze bonnetjes.
Eer was in dit kader een speciaal keuzemenu samengesteld, dat voor 7,50 kon worden uitgebreid met een pastagerecht.
Vooraf beide Vitello tonnato gegeten. Heerlijk met lekker veel saus, zoals het hoort dus.
Vervolgens een speciaal soort ravioli (uitbreiding). Was het geld meer dan waard
Daarna was er de keuze uit vis (kabeljauw) of vlees (kalfsschnitzel met limoen / avocadosaus) Wederom een lust voor de smaakpapillen.
Als dessert een citroenijs (zeer romig) met aardbeiensoep, mijn vrouw had de citroentaart, die ook niet te versmaden was.
Helaas was er aan het eind van de avond een storing aan de pinapparatuur, dat werd opgelost door de kok, die toch al klaar was met mensen heen en weer naar de geldautomaat te rijden. (goede service incl een drankje voor het wachten)

Gegeten op 8 november 2014

mark177

helaas was de boeking via iens niet helemaal doorgekomen, maar het werd door personeel goed opgelost en snel werd een tafel geregeld. we zijn voor de 5 gangen verrassingsmenu gegaan en dat was zeker geen teleurstelling. we hebben genoten van elke gang, van zwaardvis in tomatensaus tot kalfentrecote in massalasaus... een heerlijke tiramisu als dessert maakte het geheel af... we hebben een heerlijke avond gehad in goed gezelschap...
zeker een aanrader....

Gegeten op 8 november 2014

Lekkerbekje74

Met een groep van 12 personen tijdens personeelsuitje in dit knusse restaurantje gegeten.
Vooraf was er een budget van € 15 pp afgesproken.
Ober stelde voor of á la carte te eten, of een pasta maaltijd te maken met 3 soort luxe pasta en als dessert tiramisu met ijs te serveren.
We kozen voor de pasta-variant. 3 heerlijke pasta's met salade. Penne, iets met gorgonzola en een pasta met bospaddestoelen. Heerlijk!
Maaltijd stond snel op tafel.
Ook het toetje was voortreffelijk!
Een gezellig en lekker begin van ons weekendje Amsterdam

Gegeten op 31 oktober 2014

R.Smit

Echte Italianen. Heerlijk eten. Best prijzig, maar de gerechten zijn super. Via via bij dit restaurant terechtgekomen. Ligt midden in een woonwijk, maar daarom ook goed te bereiken met de auto.

Gegeten op 22 oktober 2014

Kimmster

Via online reservering

Authentiek italiaans eten, perfecte en vooral vriendelijke bediening. Het is ietwat prijzig maar je krijgt absoluut wel waar voor je geld.
Dat het restaurant een beetje 'afgelegen' ligt en op een doordeweekse dag bijna vol zit zegt al genoeg! Hier wil je gewoon graag heen voor heerlijk italiaans eten!

Gegeten op 30 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Bellini in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bellini. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.