Bellini

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 644 83 90

Passie is het sleutelwoord

Liefde voor het vak, verse producten en alles wat Italiaans is. Bij deze traditionele Italiaan in Buitenveldert weten ze wat passie is. Dat is dan ook het kernwoord van dit fijne restaurant volgens eigenaar Nino Triolo. De chef en zijn brigade koken op zo'n hoog niveau dat ze de vergelijking met restaurants in Rome glansrijk doorstaan. En niet alleen ‘s avonds hebben ze het hier dik voor mekaar, ook voor een originele en kwalitatief goede lunch weten velen deze gezellige Italiaan te vinden. Altijd gezellig druk. Zoals het hoort!

sandraboerlage

Gisterenavond heerlijk gegeten bij Bellini. Wat een gastvrijheid en wat een heerlijke gerechten. Vooraf een diversiteit aan hapjes. Allemaal even smakelijk. Zelf had ik de ossenhaas met aardbeien. Wat een mooie en bijzondere combinatie. Als dessert de Semifreddo. Ook heerlijk. Kortom een heerlijke avond. En wat leuk dat we na ons diner nog gewoon rustig een drankje konden blijven drinken.

Gegeten op 1 mei 2015

SIBERENE

De hele avond genoten van de heerlijke gerechten lekkere wijn en uitstekende bediening .Het 5 gangen menu is een aanrader ,uitstekende prijs kwaliteit verhouding want ieder gerecht opnieuw verraste ons met verfijnde smaken en verrassende combinatie .De bediening doet er alles aan om het zo veel mogelijk naar je zin te maken ,kortom we komen graag terug .

Gegeten op 9 april 2015

frits36

Leuk restaurant, heerlijk gegeten en een heel gezellige bediening met goede uitleg over de gerechen en de wijnen
een aanrader

Gegeten op 8 april 2015

iMac

Heerlijk gegeten by Bellini
Compliment voor de heerlijk pasta met peer en kaneel.ook de tiramisu was geweldig.
Kom weer terug

Gegeten op 1 april 2015

leentjebaars

Helaas, vergane glorie.
Het décor mag echt een keer aangepast worden, wat sfeer inbrengen en het beter verzorgen.
De service was minimaal, helemaal nadat er een buslading met gasten het restaurant in bezit namen. Het eten is op het randje, wat voorheen bekend stond als klasiek maar goed, is nu geworden dat het niveau niet meer in de buurt komt van goed! Zeker met de prijzen die ervoor gerekend worden! Tel daarbij op dat verschillende drankjes niet aanwezig zijn maar wel een 2x zo duur alternatief, dan is de conclusive nooit weer.

Gegeten op 30 maart 2015

peterwent

Op 17 maart gegeten in Bellini. Je kunt er terecht voor een (afhaal) pizza, lekker eten en culinair lekker eten.

Buiten de kaart om gegeten, het speciale menu. Niet goedkoop, maar bijzonder lekker.

Het voorgerecht was gevarieerd, met carpaccio, diverse soorten (exotische) tomaten, briljant lekkere mozarella e.d. Er werd ook een bordje garnalen uit de oven bij geserveerd. Aparte combinatie maar lekker.

Het hoofdgerecht was zwaardvis, heerlijk klaargemaakt. Bakje met groenten was zielig. Jammer, maar het ging tenslotte wel om de zwaardvis. En die was echt goed, met bite.

We hadden er een lekkere witte wijn bij gekozen. Noemenswaardig is dat de bediening eerst een wat goedkopere wijn had aangeraden. Vaak is dat juist andersom. Waardeer dat wel.

Verder was de bediening heeeel erg onattent. Moest diverse keren rappelleren. Ook voor afrekenen. Moest zelfs met de rekening naar achteren lopen om te betalen. Irritant.

Samengevat, geweldig lekker eten in een informeel restaurant, maar verwacht voor de sterrenprijs geen presentatie (eten) of service die je in een sterrenrestaurant verwacht. Maar als je voor het eten gaat, een aanrader.

menno46

Het eten is erg duur. De prijs staat niet in verhouding tot de kwaliteit. Truffel had niet veel smaak. Zeker geen aanrader

Gegeten op 14 maart 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Beste meneer Menno Zwart, (Piet)
Ik wil u bedanken dat u zoveel tijd genomen hebt om uw woede en frustratie af te reageren op mijn restaurant en personeel via facebook, iens en meerdere sites tegelijk. Helaas is het voor ons moeilijk te begrijpen waarom alle reacties, cijfers en zelfs uw naam van elkaar verschillen. Dit komt erg onstabiel over! Het personeel probeerde juist erg attent voor u te zijn omdat u de indruk wilde geven dat u veel verstand had van Italie en de Italiaanse keuken in het algemeen!
Naar uw prachtige verhalen aangehoord te hebben kwamen wij toch tot de conclusie dat dit wel meeviel. Vraag over truffel die helaas pas in september er was, Le Marche de beste keuken? enz..enz.. Toch hebben wij het u naar de zin proberen te maken en steeds informatie gegeven over alle prijzen (truffel) Er was op dat moment alleen truffel gemarineerd in olijfolie aanwezig en die is wat zachter. zelfs speciale groenten voor u bereid en limoncello van het huis. U ging dan ook opgewekt weg, en wij zeiden dan ook wat een aardige mensen!!
Een tip van ons is als u de volgende keer ergens gaat eten en niet tevreden bent zegt u het dan eerlijk, zodat een restaurant de kans heeft om het tot een goed einde te brengen.
Het team van Bellini wenst u in de toekomst nog veel eet plezier.

Mcpflick

Via online reservering

Uitstekende keuken en zeer verse produkten met een echte Italiaanse volle smaak.
Men spreekt er vele talen, vriendelijke bediening.
Enige minpuntje is dat de tafels heel erg dicht op elkaar staan. Iets wat niet ter zake doet is de locatie van het restaurant. Midden in een afschuwelijk lelijke woonwijk. Maar de kwaliteit is top!

Gegeten op 16 februari 2015

paulvanner

Na een uitgebreide antipasto kregen we een dorade met saffraan - voortreffelijk ! Dit alles vergezeld door een prachtige wijn van de maand. Bij de espresso kregen we een heerlijke limoncello.
Een Italiaan van klasse !

Gegeten op 30 januari 2015

Bekker01

Via online reservering

Heerlijk, eten, goede wijn, doch voor deze stek te veel geld voor eten met 2 pers voor 260 euro. Duur voor subtopper. Bij binnenhalen goede aandacht door personeel, toen de buit binnen was, was dat minder.

Gegeten op 14 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Bellini in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bellini. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.