• foto's van Bellini in Amsterdam - 1

• 6.9

Bellini doet mee!

Reserveer nu!

Passie is het sleutelwoord

Liefde voor het vak, verse producten en alles wat Italiaans is. Bij deze traditionele Italiaan in Buitenveldert weten ze wat passie is. Dat is dan ook het kernwoord van dit fijne restaurant volgens eigenaar Nino Triolo. De chef en zijn brigade koken op zo'n hoog niveau dat ze de vergelijking met restaurants in Rome glansrijk doorstaan.

proever1959
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met mijn familie afgelopen zaterdag naar Bellini geweest waar mijn schoonmoeder haar 89 verjaardag vierde.
Bij binnenkomst een vriendelijk en echt itailaans ontvangst, hartelijk en een gevoel van welkom.
De zaak is niet heel groot wat je direct het gevoel van dat je bij een dat je bij vrienden gaat eten wat dat is het gevoel wat de bediening geeft onder leiding van de baas Nino een geboren gastheer.
Maar goed nu het eten, we namen het maandmenu en waren zeer verrast over de kwaliteit voor een betaalbare prijs. Kom zeker terug zonder mijn schoonmoeder om weer een echte Italiaanse avond te beleven, Nino en de rest tot ziens.!!!

Gegeten op 22 maart 2014

Amyy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met restaurantweek hier gegeten, waarbij je een keuze kunt maken uit 3 of 4-gangen.

We hebben gekozen voor het 4-gangen menu en dat was wat betreft het extra tussengerecht zeker de moeite waard: de Ravioli gevuld met zoete pompoen, gegarneerd met stukjes meloen, is een bijzonder goede combinatie!

1e gang was een luxe combinatie van carpaccio, buffel mozzarella en vitello tonnato. Erg lekker, vitello tonnato is een mooie aanvulling van de carpaccio.

Hoofdgerecht keuze uit zeebaarsfilet bereid in een saus van olijfolie, courgette en rucola. Teveel saus, waardoor de zeebaarsfilet nauwelijks te proeven was. Een aantal hadden gekozen voor de kalfsmedaillon gevuld met wilde spinazie, grana kaas en pijnboompitten, dit was een grote tegenvaller, kleine portie, taai en smakeloos. Hierbij werd er ook nog een schaal met aardappelen, brocolli en sperzieboontjes bij gedaan, los van het feit dat de hoofdgerechten erg karig waren, was deze aanvulling overbodig. De Italiaanse beleving blijft hierbij achterwege, misschien was pasta erbij een betere optie?

Het nagerecht, de Tiramisu, was daarentegen een goede afsluiter.

Grotendeels was het lekker, maar helaas was het hoofdgerecht onverwachts slecht. Zowel qua smaak en hoeveelheid. Daarnaast wel complimenten voor de 1e gang, tussengerecht en nagerecht!

Service was matig, tijdens de reservering al doorgegeven dat 1 persoon zwanger is, naast het feit dat we het aan het begin hadden genoemd, bleven ze het vergeten en moest er bij het voor- en nagerecht na serveren weer aangepast worden.

Ik zou hier niet snel terugkomen.

Gegeten op 8 maart 2014

AmberNiluka
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister avond heerlijk gegeten. We hadden gereserveerd voor de restaurantweek. Bij binnenkomst werden wij warm ontvangen. Hadden een prima plaats in het restaurant, wel een kleine tafel die erg smal opgedekt was voor 4, waardoor het wat krap eten was. Er was een vast menu, met een keuze uit 3 of 4 gangen. Wij hadden voor 4 gangen gekozen met daarbij een mooie fles rode wijn. Voor mij een kleine aanpassing in het menu, ik eet geen vis en kalfsvlees, (dit waren de opties bij het hoofdgerecht) maar dit was geen probleem. In plaats van de bovenstaande keuzes kreeg ik een mooi stukje ossenhaas met jus en paddenstoelen. Het eten was allemaal erg smakelijk en verzorgd. Ik raad u zeker aan om 4 gangen te nemen. Het extra tussengerecht is een heerlijke ravioli van pompoen in combinatie met watermeloen. Dit vond ik zelf het beste gerecht uit het menu. Verder was het decor een beetje donker en ouderwets, maar de sfeer was erg goed.
De bediening was erg vriendelijk, er was zeker een passie voor Italie aanwezig, die wij met hem deelden.

Al met al een goede avond. Zeker een aanrader om een keer te gaan eten!

Gegeten op 10 maart 2014

anne-marie3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een beetje uit de richting, waardoor het er steeds niet van kwam, maar Zaterdag dan eindelijk bij Bellini gegeten.
Wij hadden ons er erg op verheugd, maar ik vond het erg teleurstellend.

Het decor was wel grappig/gezellig en we werden bediend door een charmante Italiaan. Maar het eten was echt niet om over naar huis te schrijven..
Voor hadden we het tomino kaasje met vijgen/kip/bosui. Leuk bedacht en het kaasje was dan ook erg lekker. Alleen kip in dobbelstenen gesneden vind ik niet kunnen. Daarnaast nog bruschettas gedeeld, beetje zompig en gemaakt met waterige tomaten.
Als hoofdgerecht had ik de ravioli gevuld met gorgonzolasaus met spinaziecremesaus. Mijn vriend had de ravioli met saus van truffel. Beide gerechten waren gigantisch zwaar. Lekker, maar absoluut niet verfijnd.
Toe beide een glaasje scropino. Die smaakte heerlijk (is het gewoon overal) en kwamen ze leuk aan tafel maken. Maar waarom we dit in een bierglas kregen...

Al met al hebben we 130,- Euro afgerekend , 1 flesje wijn gedronken en stonden we om kwart over 9 alweer buiten.

Eten is best lekker, maar de prijzen zijn echt ronduit schandalig. Dit leg ik neer voor echt een avond lekker uit eten met toe nog een kaasplankje en een heel lekker glas rood.. dan had ik hier 200,- Euro mogen neerleggen.

Heel erg jammer, maar we gaan zeker niet meer terug.

Gegeten op 25 januari 2014

Hans in France
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eerste maal Bellini : positief met kanttekening. Relatief klein interieur, typisch Italiaanse kaart en wijnen, vriendelijke Italiaanse bediening. Goed gegeten, maar gewoon duur voor wat je krijgt. Op de rekening een duurdere fles wijn dan gedronken : werd gerevancheerd door een gratis zelfde fles en een panettone ! Kortom : positief !

Gegeten op 13 december 2013

Tina489
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij Bellini. Vooraf een mix van voorgerechten. Gebakken garnalen, carpaccio, maar de buffelmozarella was absoluut favoriet. Hoofdgerecht kalfsmedaillons overbakken met kaas. Tafelgenoten hadden zeebaars of ossenhaas. Smaakte goed. Dessert was een citroentaartje met ijs. De witte wijn (bijna oranje van kleur!) deed het ook goed.

Service was prima. Minpuntje is dat het niet een restaurant is voor een grotere groep (wij waren met 9 man). Daar is het restaurant eigenlijk te klein voor en de akoestiek niet geschikt.

Al met al wel een fijne avond gehad!

Gegeten op 10 december 2013

Terencew47
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier 2 pizza's telefonisch besteld om 18.00. Deze zouden om 18.15 klaar zijn. Daar aangekomen zouden ze nog 10 minuten nodig hebben, kan gebeuren, restaurant zat stampvol. Als je uiteindelijk pas om 18.45 wegloopt met je pizza's is dit niet goed. Zeg dan aan de telefoon dat het 3 kwartier kan duren. Ik kreeg een drankje van het huis mee, maar als je snel wilt opschieten, zit je hier aan het verkeerde adres voor afhalen. Pizza's waren uitstekend en zeer lekker. Goede smaak, dunne bodem en genoten. Overige gerechten die de andere bezoekers kregen zagen er verzorgd en netjes uit. Medewerkers spreken niet allemaal Nederlands, sommige alleen Engels of Italiaans. Italiaans rommelig noem ik het maar. Decor is wat verouderd en vooral de serre aan de voorkant is vervallen. Eten is super, dat is absoluut een aanrader! Restaurant is niet tot laat open!

tintin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk geluncht in dit kleine,maar gezellige restaurant. We hebben niets van de kaart gegeten,maar lieten ons verrassen door de ober.
Eerst kregen we een verrukkelijke burrata,gevolgd door een pasta met een saus van rundvlees met paddestoelen. Daarbij dronken we een zeer smakelijke Cannonau.Ze bleken nog veel wijnen buiten de kaart om te hebben.Hier wordt met veel passie en kennis van de Italiaanse keuken gekookt.Het is tamelijk rustig 's middags,met als voordeel dat je extra veel aandacht krijgt.

Gegeten op 15 oktober 2013

epbasten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten voor de verjaardag van mijn zoon. Goede service en mijn favoriete voorgerecht, de Burrata. Hoofdgerecht biefstuk van de haas met aarbeien saus. Vlees perfect mals.

Gegeten op 8 oktober 2013

Anfield
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hebben hier met Iens diner dagen gegeten. Minpuntje was dat bij aankomst ons gereserveerde tafeltje niet was vrij gehouden. Dit werd wel weer goedgemaakt met zeer aardige bediening. Iens menu was redelijk, maar ben eigenlijk ook benieuwd naar de kaart. Restaurant zat stampvol, dus dat moet vast beter zijn.

Schrijf zelf een recensie over Bellini in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bellini. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!