a TripAdvisor company

foto's van Bellini in Amsterdam - 1 foto's van Bellini in Amsterdam - 2 foto's van Bellini in Amsterdam - 3 foto's van Bellini in Amsterdam - 4 foto's van Bellini in Amsterdam - 5 foto's van Bellini in Amsterdam - 6 foto's van Bellini in Amsterdam - 7 foto's van Bellini in Amsterdam - 8

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 644 83 90

Passie is het sleutelwoord

Liefde voor het vak, verse producten en alles wat Italiaans is. Bij deze traditionele Italiaan in Buitenveldert weten ze wat passie is. Dat is dan ook het kernwoord van dit fijne restaurant volgens eigenaar Nino Triolo. De chef en zijn brigade koken op zo'n hoog niveau dat ze de vergelijking met restaurants in Rome glansrijk doorstaan. En niet alleen ‘s avonds hebben ze het hier dik voor mekaar, ook voor een originele en kwalitatief goede lunch weten velen deze gezellige Italiaan te vinden. Altijd gezellig druk. Zoals het hoort!

ivanos

bellini is een leuk restaurant, maar niet zo geweldig als sommigen schrijven. Helaas was er een aantal vissoorten niet voorradig en dat is jammer, zeker wanneer je trek hebt in vis.
vervolgens vlees gerechten besteld, die waren niet slecht, maar we hebben wel eens beter vlees gegeten. de borden zien er een beetje saai uit en dan een bakje gemengde groenten erbij die niet erg smakelijk waren. Jammer, want de verwachtingen waren hoog en helaas niet uitgekomen.
Decor moet je door heen kijken, want als je de foto's van internet met de werkelijkheid bekijkt, ziet het er een beetje droevig uit, ook dat is jammer.
helaas geen vervolg

Gegeten op 25 juli 2015

GSchoute

Via online reservering

Heel gezellige avond met een mooi menu t.g.v. de AH restaurantactie. Het begon te regelen, maar de obers losten 't geweldig op door direct tafels te verplaatsen. Eten was heerlijk!

Gegeten op 24 juli 2015

pijlemans

Via online reservering

Bellini is 1 van onze favoriete restaurants vanwege de gastvriendelijkheid, service, en kwaliteit van het eten. Dit keer hebben we meegedaan aan de Albert Heijn actie en het menu beviel prima. Ook om gewoon een pizza te eten is Bellini aan te raden.

Gegeten op 18 juli 2015

Suzanne1983

Via online reservering

Naar aanleiding van de goede recensies en de AH actie bij Bellini gereserveerd.
Als voorgerecht was er keuze uit een heerlijke carpaccio en een variatie aan gergrilde groenten. Het optionele tussengerecht was een smakelijke, vullende pasta met spinazie en blauwe kaas (voor 7,50 pp bijbetaling); zeker een aanrader. Voor het hoofdgerecht hadden wij de kalfsmedaillons met sinaasappel; mals en heerlijk in combinatie met de geadviseerde wijn. Het menu werd passend afgesloten met een tiramisu of limoncello ijs; wij hebben gesmuld.
Onze gastheer voelde de wensen goed aan en kwam ook af en toe gezellig een praatje maken. De combinatie van het lekkere eten en de fijne bediening maakt dat we zeker zullen terugkomen.

Gegeten op 17 juli 2015

Willem_Moerman

Met zes mensen een ah menu om het restaurant te proberen. Ondanks het vastgestelde menu, met een extra ingekocht tussen gerecht, was het perfect. Il secondo piatto era bellissimo. Vooraf carpaccio dan heerlijk gevulde pasta met spinazie en gorgonzola hoofd gerecht kalfsvlees of zeebaars. Allebei prima. Contorni was gegrilde groente en gekruide aardappelmaantjes in schil. De ingrediënten waren vers, dat kon je proeven. Het toetje was zeer luchtig ijs met limencello er over, heel erg lekker. Het alternatief toetje was een beetje afgezaagd: tiramisu. Die hebben we beter gegeten. Voor mij is Bellini een van de betere onder de italiaanse restauranten. Ik kom daar terug om van de kaart te eten en nog een keer om de pizza te proberen.

Gegeten op 16 juli 2015

guytho27

Heb hier vorige week gegeten pizza 4 kazen, en pasta het was heerlijk de bruchetta was precies goed zoals het hoort. pizza lekker dunnen bodem pasta was hoe hij hoorde te zijn .

Gegeten op 25 juni 2015

Alicev

Via online reservering

Alles was erg lekker, een hele authentieke italiaanse keuken en wij zijn verwend want we zijn refelmatig in italie. De antipasti del giorno, pasta met zalm en garnalen, pasta met ossenhaas, pasta con verdure en de asperges met kalfsvlees (niet vd kaart). Alleen de prijs voor de versch gerechten vinden we echt aan de hoge kant voor wat je krijgt. Authentieke smaak maakt veel goed maar niet alles. Verder tafeltjes heel dicht naast elkaar waardoor het erg vol was in t restaurant.

Gegeten op 13 juni 2015

Proever44681

Een Italiaan zoals een Italiaans restaurant hoort te zijn, een thuis met heerlijk eten. Gister spontaan daar gegeten met onverwacht gezelschap. Heerlijke risotto met truffel, een boter zachte zwaardvisfilet en een hele fijne zoet zure tartufo met limoncello na. Het feit dat ik ontbijtkoffie vroeg als afsluiter leverde geen opgetrokken wenkbrauwen op. :-) Aanrader.

Bella1963

Vrijdag 5 juni hebben we met zijn 2 'en onverwacht genoten van een fantastische Italiaanse kwaliteitslunch. Buiten op het terras, beetje aparte plek voor een restaurant, maar dat maakt het alleen maar extra bijzonder.
De keuze van de gerechten hebben we aan de eigenaar Nino overgelaten. De antipasti met zelf geïmporteerde ham, gegrilde groenten, smeuïge burrata, afgewerkt met top olijfolie en diverse soorten brood maakten de smaakpapillen wakker.
Gesmuld van een boterzachte en zeer smaakvolle risotto met spinazie, het vleeshoofdgerecht waar aardbeien in de jus worden verwerkt en afgemaakt met een heerlijk fris limoncello ijs en uiteraard een strakke koffie met friandise na.

Het enthousiasme en gedrevenheid van Nino doen je watertanden. De geleverde smaak en kwaliteit maken wáár wat hij zegt. helemaal TOP!

Gegeten op 5 juni 2015

mfvl

Vandaag afgehaald bij Bellini, waar we zeer vriendelijk werden bediend. Helaas op één gerecht na was het eten een teleurstelling. De lasagne en spaghetti smaakten hetzelfde en er zat weinig vlees in. De lamsbout (4 plakjes!) was niet zacht, de kalfsmedaillons waren wel heerlijk. We vonden het de toch wel behoorlijke prijs niet waard.

Gegeten op 25 mei 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Spijtig dat u uw reactie via internet plaatst, omdat wij altijd bereid zijn mits een klacht gegrond is naar een oplossing kijken. Het klopt inderdaad dat een lasagna met mager kalfsgehakt en tomatensaus en een spaghetti bolognese met mager kalfsgehakt en tomatensaus het zelfde smaken. Wij serveren helaas geen gehaktballen bij de pasta of lasagna en houden het graag bij een orgineel recept. Uw vorige recentie over ons is door iens van het internet gehaald omdat u zei dat u varkensmedaillons gekregen had, die wij nog nooit verkocht hebben!! Dus over uw cullinaire kennis gaan we het maar niet hebben. Toch sportief dat u hem opnieuw heeft geplaatst, want wij helpen u graag met onze kennis over voeding.
U heeft trouwens lamsfilet gegeten en geen lamsbout want daar zit een bot in. bout betekend bot! Ik heb uw geschiedenis bekeken en u geeft helaas bijna alleen maar negatieve reacties aan iedereen maar misschien is het fijn om lekker van je af te schrijven. Zo ontspant iedereen op zijn eigen manier en dat respecteren wij. Wij wensen u nog veel culinair plezier en ontspanning.

Schrijf zelf een recensie over Bellini in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bellini. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.