• foto's van District 5 in Amsterdam - 1

District 5 doet mee!

Reserveer nu!

Suzejuice
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vier personen gereserveerd, was ook wel nodig want het restaurant liep al snel vol. Na wat brood bestelden we allemaal een pizza en een nagerecht. Prima eten met een makkelijke huiswijn. Onze ober sprak geen woord, niet erg beleefd. De sfeer is authentiek Italiaans, niet het toeristisch-georiënteerde wat je vaak ziet in goedkope pizzeria's. Leuk om de gerechten klaargemaakt te zien worden in de open keuken. Mijn nagerecht van ijs was wel erg makkelijk met kunstmatige smaken. Leuk voor een keer, maar zou hier niet per se nog eens terugkomen. Hoewel, de gerechten die geen pizza waren zagen er wel goed uit. Wie weet...

Gegeten op 10 augustus 2013

max1199
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren gegeten met 2 vrienden. Leuk restaurant. Doet me denken aan vakantie in Toscane. Heerlijke menu's, elke 2 weken wisselen. Mijn vrienden hadden een pizza. "Lekkerste van Amsterdam" zeiden ze. Flinterdun, past niet op je bord zo groot. Mijn tagliatelle was heerlijk. Eerlijke portie, je proeft de Italiaanse hand van de kok. Alleen maar Italiaans personeel. Top tent!

janvanboeren
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer heerlijk gegeten bij District5. De vissoep met verse vis was geweldig. De bijpassende witte wijn smaakte uitstekend. De bediening was vlot en gezellig. Een aanrader. Als hoofdgerecht een tagliatelle romanov met zalm, kaviaar wodka en asperges. Geweldig. Mijn partner had dorade dello chef. Ook fantastisch. Als bijgerecht aardappels met rozemarijn en melanzana alla parmezano. Uniek. Als dessert Panna cotta in bosbessensaus en de fantatische perzik in witte wijn. De perzik zat in een soort italiaanse sangria. Excellent. Goede espresso met twee gratis drankjes van het huis.

hermanberk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gelokt door de hoge scores bij Iens reserveerden we bij District 5. Het viel bar tegen.

De service van het buitenpersoneel was ronduit slecht: ze letten niet op, het bestelde brood en de ijsklontjes werden vergeten, we moesten drie keer onze bestelling herhalen voordat die begrepen werd en het duurde eindeloos voor het hoofdgerecht kwam. Het bedienende meisje was onge?nteresseerd en weinig vriendelijk, de bedienende heer was aanmerkelijk vriendelijker en aandachtiger voor de langslopende kennissen dan voor zijn klanten. Toen we er iets van zeiden dat er zo slecht werd opgelet werd dat niet bepaald geapprecieerd. Het binnenpersoneel was overigens stukken aardiger, maar daar hadden we maar ??n of twee keer mee te maken.

Op het voorgerecht (salade met kip en meloen) viel niets aan te merken, dat kwam vlot en was erg lekker. Het hoofdgerecht (tagliatelli met zalm en ribeye met ui) was redelijk, maar allemaal wat te vet, de ribeye was ook niet helemaal heet. Het werd bovendien niet tegelijkertijd opgediend. De bijgerechtjes (aardappeltjes uit de oven en een groenteprutje) waren allebei wat laf van smaak en ook weer erg vet.
De witte huiswijn was matig gezien de prijs en niet koud genoeg. De koffie na afloop goed, maar waarom toch altijd zo'n saai koekje erbij?

De locatie is leuk, onder de bomen op het plein, dat wisten we. Een tip: zorg dat je niet aan de buitenkant (straatkant) van het terras zit, want daar waait het nogal en je kijkt tegen de fietsen en de vuilnisbak aan.

Een gelukje was dat ook de rekening niet klopte: drie drankjes te weinig gerekend. Dat vonden we een terechte meevaller waar we, helemaal tegen onze gewoonte in, niets van hebben gezegd. Een soort negatieve fooi, en verdiend!

Waar District 5 zijn mooie beoordelingen vandaan heeft begrijpen we echt niet.

Gegeten op 15 augustus 2013

Pauline W
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook wij hadden geluk dat we op het mooie mediterraan aandoend terras onder de bomen zaten. Tip: kussens op stoeltjes leggen, want die zijn keihard. Toch een 9 voor decor wegens prettige plek. De (gefileerde) dorade met warme tomaatjes perfect, begeleid door melanzane di parmigiana en kleine gebakken aardappeltjes. Niets op aan te merken. De pizza's, groot, mooi dun en goed van smaak. We komen terug.

Gegeten op 8 augustus 2013

Evenline
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk groot terras, veel verschillende maten tafels en drukbezet. Onze stoeltjes zaten voor geen meter, de bediening was erg langzaam en de 'droge' witte wijn heb ik laten staan. Getver.
Maar die pizza's.. Eindelijk weer échte smaak. Lekker met een knapperig houtovenrandje, dunne bodem, zachte mozzarella, perfect pikante worst en mooi dun gesneden aubergine. Nog pikanter kan door de olie met pepertjes, vergis je niet, die kruipt meteen je keel in. Zalig.
Ik ga toch terug.

Gegeten op 26 juli 2013

Steek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al vaker gegeten bij District V, dus tijd voor een recensie. Het leukste plein van Amsterdam, je waant je in Frankrijk! Flinke pizza's met heerlijk dunne bodem en als je wilt goed scherpe peperolie erbij. De ribeye was boterzacht, de zeebaars lekker krokant gebakken op de huid en de aardappeltjes met rozemarijn overheerlijk. En niet onbelangrijk, gastvrije en enthousiaste bediening. Blijft voor mij een van de beste plekken om te eten in Amsterdam.

Gegeten op 26 juli 2013

rje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ordered from the main menu. Both appetizers disappointing, the lamb was a bit tasteless, the Bresaola a slightly odd dish. The main course (Ravioli) was better, but wasn't prepared with much care. If I had to go back I'd order one of the pizzas, they looked good. Waitress was nice (it was busy).

Gegeten op 9 juli 2013

waiwang
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk restaurant aan een prachtig pleintje. Italiaans menu met delicatessen waar weinig restaurants in amsterdam aan kunnen tippen. Ik had verrukkelijke calamari vooraf. Niks diepvries. Supervers met een huisgemaakte lime-mayo. Daarna zeeduivel met een mediterraanse saus. Toe de unbeattable flan. Service top, zeker de dames in de bediening. De heren kunnen norser zijn. Italianen in de keuken en bediening, zeer vriendelijke gastvrouw maakt het avondje compleet. Ik kom hier graag. En graag terug.

matteome
  • Recensies in de laatste twee jaar

Buonissimo! Ik ben half Italiaans en ken als het verschil tussen Italiaans en 'Italiaans'. Amsterdam heeft zoveel 'Italiaanse' restaurants maar weinige zijn Italiaans. Hier eten is alsof ik thuis kom. Het eten, de sfeer. No way de Jordaan; io vado a de Pijp.

Schrijf zelf een recensie over District 5 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over District 5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!