a TripAdvisor company

foto's van District 5 in Amsterdam - 1 foto's van District 5 in Amsterdam - 2 foto's van District 5 in Amsterdam - 3 foto's van District 5 in Amsterdam - 4 foto's van District 5 in Amsterdam - 5 foto's van District 5 in Amsterdam - 6 foto's van District 5 in Amsterdam - 7

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 770 08 84

fransboom

Prima gegeten, buiten op het terras in de zon na een bezoek aan de Late Rembrandt!. Antipasti zalmtartaar & rode bietencarpaccio met geitenkaasmousse. Hoofdgerecht twee voortreffelijke pizza's. Rode Valpollicella als wijn. Toe cappuccino met grappa.

Gegeten op 15 april 2015

lizagroeneveld

Via online reservering

Op zich lekker gegeten bij District 5, maar de onverwachte zomerse drukte op het terras konden ze niet niet aan, waardoor we lang moesten wachten en alle pizza's al om half acht uitverkocht waren. Ook een beetje jammer dat we in de donkere kelder geplaatst werden met onze reservering, terwijl de lichte tafels boven vrij gehouden werden voor binnenlopers. Het is een leuke plek met lekker eten en aardige bediening, maar de prijs kwaliteit verhouding was nu een beetje zoek.

Gegeten op 10 april 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Beste Liza. Inderdaad was het druk maar wat wij al op de avond zelf hebben uitgelegd kunnen er een gelimiteerd aantal pizza's in de oven. Als iedereen pizza besteld wordt de wachttijd dus langer, dat heeft niets te maken met 'het niet aankunnen', wat niet het geval was, maar meer met wachten tot je aan de beurt bent. We maken niet, zoals veel pizzeria's in Amsterdam, het deeg on the spot. Ons deeg moet 48 uur rijzen en als de vantevoren gemaakte pizza's op zijn maken we niet meer bij. Andere restaurants doen dit wel met als gevolg een dikke en zware pizza bodem. Wij doen dit dus niet want wij garanderen een originele Italiaanse dunne bodem, waardoor de pizza's inderdaad uitverkocht kunnen zijn na verloop van tijd. Wel even belangrijk om te weten; er is geen verband tussen binnenlopers en lichte tafels en reserveringen en donkere plaatsen. We hebben een bovenverdieping en een benedenverdieping en mensen die reserveren hebben als eerste recht op een plek binnen; na 20.00 werd het namelijk koud buiten en konden de mensen op het terras geen aanspraak maken op een plekje binnen. Jij wel want je had gereserveerd. Alle tafels binnen waren ver vantevoren al gereserveerd dus er is geen 'binnenloper op de lichte plekken geplaatst' zoals jij dacht. Ik raad je de volgende keer aan een tafel boven te vragen als je de benedenverdieping minder leuk vindt. Dan proberen we je reservering boven te plaatsen. Overigens zijn er veel mensen die juist beneden een tafel vragen omdat ze deze plekken knusser vinden. Zo lijkt ieder zijn voorkeur te hebben!
Groet, District 5

wytske3

Zo'n fijn plekje in de Pijp!!
Geen opsmuk, gewoon heel erg lekker eten, heerlijke pizza's
(vooral de 'pizza tartufo' kun je niet omheen)
In de zomer waan je je in het buitenland, op het terras onder de hogen bomen.

Goede wijnen, goede service, eerlijke prijs.. ik hou van District 5!!

Gegeten op 22 maart 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

En wij houden van Wytske!

Dankjewel, en dit is dus waar het om draait; lekker eten, goed glas wijn en een mooi plekje.

JnFrancois

Via online reservering

Voorgerecht (Carpaccio v Zeebaars) was te nat (onvoldoende rekening gehouden met vocht dat vrijkomt na ontdooien, jammer. Hoofdgerecht (Risotto) was grandioos. Service was belabberd, ongeïnteresseerde dame,.
Jammer eerdere ervaringen waren juist heel goed hier. Ik hoop dat het eenmalige misser is, wil het zeker nog een kans geven onder het motto dat het wellicht een "bad"-day was

Gegeten op 27 maart 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Beste klant, heel vervelend dat het niet juist was die avond. Diegene die in de bediening stond is iemand waar we eigenlijk nooit klachten over hebben. Desalniettemin nemen wij uw commentaar erg serieus, ook wb het eten. Geeft u ons die herkansing, dan zorgen wij dat we het goedmaken! Laat u het ons even weten als u komt? Vriendelijke groet, District

jcda

Via online reservering

Met vier mensen hier gegeten. Voor- en hoofdgerechten waren heerlijk en zagen er prachtig uit. Twee van ons hadden ribeye en waren daarover vol lof. Het nagerecht - we hadden twee soorten - zag er leuk uit, maar stelde weinig voor. Te hoge prijs voor iets eenvoudigs. We zaten bij de tafel dichtbij de ingang. Doordat er ook nog een raam open stond was het er te koud. Zeker een plek om terug te komen - dan met een kop koffie als toetje.

Gegeten op 22 maart 2015

Restaurant - 3 maanden geleden

Beste klant, het spijt ons te lezen dat de desserts niet naar uw wens waren. Mag ik vragen welke desserts u had? Dan kunnen we kijken of we eea kunnen verbeteren.

Vriendelijke groet,

Proever in spe - 3 maanden geleden

Hoi,
Leuk, dat jullie gelijk reageren. We hadden de eclair en de crème Catalan (gebrande suiker, custard en een vijg).
Zagen er beide mooi/leuk uit, maar we vonden de prijs-kwaliteit verhouding niet kloppen.
Veel succes!

bobstringa

Speciaal vanuit Hilversum met OV kwamen wij naar District 5 om te genieten van een voortreffelijk dinee'tje. Het was weer een feest om daar te zijn. Vriendelijke bediening, heerlijk eten (het vlees was heel zacht, zo lekker) en sfeervol mede door de oude details. Dank, dank! Wij zullen zeker terugkomen. - Sylvia en Bob.

Gegeten op 14 maart 2015

MClayton

Met een paar vrienden gegeten vlak voor stappen. We waren met 5 maar konden gelukkig op vrijdagavond nog aanschuiven. Voor de rest was het zo goed als vol. De eigenaar is volgens mij een echte Italiaan, net als de meeste van het personeel. Charismatische en grappige man, je voelt je meteen welkom. Eenmaal aan tafel brood gekregen en vooraf wat bruscetta besteld. Deze was prima. Niet heel bijzonder, smaakvol dat wel. 2 van ons hadden pizza daarna, die is heel dun en erg lekker. Een van de betere die je kan krijgen in de stad. Ik had zelf gnocchi met gamba's. De gnocchi was perfect net als de bijhorende saus erover. Ik vond het echter wel wat weinig en het was wel bijna 19 euro. Aan de dure kant voor wat je krijgt. Pizza's daarentegen goed geprijsd. Samenvattend leuke en gezellige ervaring maar niet goedkoop. Bediening is vriendelijk en behulpzaam

Gegeten op 6 februari 2015

GuusenAngela

Via online reservering

Vanuit Eindhoven hebben wij District 5 vijf jaar geleden bezocht en ook toen was het voor ons ook een heerlijk avondje uit. Wij wisten dat het restaurant in de tussentijd van eigenaar was veranderd. Een leuk dagje Amsterdam sloten wij af met een diner bij District 5. Ons gezin met aanhang heeft heerlijk gegeten en voelde ons zeer welkom. Komen zeker nog eens terug om weer eens iets anders van de kaart te proberen bij deze vriendelijke italiaan.

Gegeten op 22 februari 2015

mwschilham

Via online reservering

Gezellig druk restaurant, maar de service was prima. We hebben nooit lang hoeven wachten. Goede keus van losse wijnen. Menu was goed, maar niet fantastisch, maar kost ook maar 29.50. .

Gegeten op 28 februari 2015

haimlevin

Via online reservering

Een warme welkom , het eten was echt lekker met veel aandacht op de details. Heel vriendelijk en klant gerichtheid service.
Gezellige sfeer in de Pijp.

Gegeten op 28 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over District 5 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over District 5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.