Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van District 5 in Amsterdam - 1

Toon telefoonnummer Bel 020 770 08 84

Groenobi

Leuk en knus restaurant.
Eten was super.
Vooraf een pizza samen gedeeld >> echte Italiaanse pizza, dus goed!
Hoofdgerecht cannelloni en entrecote. Beide heel goed te doen.
Toetje was iets met een chocolademousse en was ook erg lekker.
De bediening is helemaal Italiaans en dit geeft het restaurant ook echt het gevoel dat je in Italië bent! De lekker Chianti maakt het helemaal af.
Kortom: hele leuke ervaring

Gegeten op 1 maart 2014

marjanbakker

Al vaker gegeten bij dit restaurant en altijd met veel plezier. Gisteren was een domper. De bruschetta was verbrand en de mijne was niet de enige, de hele avond rook het naar verbrand brood in de zaak. De afzuiging is sowieso niet ideaal: de knoflook- en kookgeuren waren storend aanwezig (doe een raam open of investeer in een betere afzuiging!). De ravioli was saai. Zat totaal geen spanning in. De pizza was oke maar geserveerd met bot mes. De bediening kan een avond maken of breken. Dat werd dus het laatste. We hadden een ober die geen mimiek had (chagrijnige uitdrukking - mond als een streep) waardoor we in constante verwarring waren: verstaat hij Nederland? Heeft ie begrepen wat we wilden? Komt het goed? Zwijgend en onwelkom.
Zonde. Doet me toch twijfelen om een nog een keer te gaan....

Gegeten op 21 maart 2014

PeterF48

Gegeten op 14 maart 2014

laskga

Op zoek naar een restaurant toevallig bij District 5 beland, mooi gelegen aan een plein in de Pijp. Een warme en volle kleine ruimte met dicht op elkaar gepakte tafels. Gelukkig konden we beneden zitten, in een ruimte verbouwde kelderruimte, met slechte akoestiek. De aanvankelijk wat stijve, afstandelijke bediening ontdooide snel en gaf goede uitleg bij de gerechten en een prima wijnadvies. Uitstekende buffelmozzarella met tomaat en olijfolie vooraf , gevolgd door een zeer goede stoofschotel van wild met polenta en een groentebijlage van geroosterde aubergines. Uitstekend koffie ter afsluiting en een rekening die alleszins meeviel. Een aanrader!

Gegeten op 19 januari 2014

julietta2

Gisterenavond in District V gegeten. Voor ons een bekend restaurant maar sinds de wisseling van eigenaar er nog niet geweest. Zoals vanouds is het er gezellig vertoeven en eten door de warme ruimte, het interieur en de gezellige open keuken. We waren 'lekker' gemaakt door de lovende recensies maar wat viel het ons tegen! De bediening was ongeïnteresseerd en oogde vermoeid. We hebben zeker 3 kwartier gewacht tussen het voor- en hoofdgerecht. Hoewel de menukaart je uitnodigt toch vooral te vragen naar de pizza van de week, kregen we bij het vragen hiernaar alleen als antwoord: 'die is er niet'. Toen we om de rekening vroegen, werden we gesommeerd om direct naar de kassa te lopen om daar te betalen. Te gehaast en weinig gastvrij. Ook het eten viel behoorlijk tegen. De bruchetta's (als voorgerecht) noch de pizza's (als hoofdgerecht) waren bijzonder: weinig smaak en erg eenvoudig. De zeebaars was best lekker maar de aardappeltjes die erbij werden geserveerd waren taai en lauw. Hoewel de Italiaanse soep met verschillende groenten zeer smakelijk was, waren de canneloni's als hoofdgerecht eenvoudig, flauw van smaak en te lauw opgediend. Kortom, voorlopig niet meer naar District V.

Gegeten op 14 februari 2014

woboho

Prijs kwaliteit met Iens Diner Deal erg goed. Met 4 personen gegeten in dit leuke restaurant in de Pijp. Er wordt door de bediening genoeg Italiaans gesproken voor een mediterraans gevoel. Het was gezellig druk. Voorgerecht anti-pasti, was lekker, goede mozzarella. Tussengerecht een ravioli met truffel, parmezaan en saus van lamsgehakt. Hoofdgerecht kalfsvlees vond ik wat taai en qua bereiding wat tegenvallen. Van mijn tafelgenoten begreep ik dat de Dorade lekker was. Dessert tiramisu heb ik wel eens beter gegeten en profiterole was lekker. Met koffie en limoncello toe een prima avond gehad. Kortom aan te bevelen voor gezellige plek en prijs kwaliteit, wat ook geldt voor de wijnen.

Gegeten op 7 februari 2014

Noxx

Een knus restuarant, lekker druk op de woensdagavond en doordat de mensen wel behoorlijk gepakt op elkaar zitten wordt het daarmee ook erg remoerig of bijna luidruchtig. Ik moest me meerdere malen vooroverbuigen naar mijn tafelgenoot om te kunnen horen wat er gezegd werd. We aten een vast menu daar het een IENS Dinner Deal was. Prima voorgerecht bestaand uit meerdere anti-pastas, waarbij veel mozzarella werd opgediend met nogal "vettige" smaak. Tussengerecht was ravioli met truffel (nauwelijks te proeven) met een lekker lamsgehakt saus. Dorade weas heerlijk, maar de tiramesu viel een tikkie tegen: te "waterig". Maar we hebben een prima avond gehad, ondanks het ruziend stel dat bij onas aan de grotere tafel zat.

Gegeten op 5 februari 2014

mvski

Wij (groep van 7 vrouwen) hadden District 5 uitgekozen vanwege de centrale ligging. Maar wat was ik blij verrast na deze avond! Wij hebben heerlijk gegeten. Maar wat ik vooral opvallend vond was de super aardige bediening! Niks was teveel - ondanks moeilijke dieetwensen van een disgenoot en alles werd geregeld. Een echte Italiaanse aanrader!

Gegeten op 30 januari 2014

Celine215

Heerlijk gegeten met de Iens Dinerdeal. Een viergangenmenu, gevolgd door een kopje echte koffie met Limoncello.
Allereerst een bord antipasti: gegrilde groenten, verschillende vleeswaren, meloen met parmaham, en een bol buffelmozzarella. Deze laatste zorgde er meteen voor dat we eigenlijk al genoeg gegeten hadden. Het was heerlijk, maar gewoon te machtig voor een starter!
Vervolgens ravioli gevuld met truffel, en een jus van lamsvlees. Een tongstrelende combinatie. Eigenlijk hadden we geen hoofdgerecht meer nodig.
Maar de dorade wilden we natuurlijk niet afbestellen. Een mooie bereiding, in een korst van flinterdunne aardappel. Heerlijk!
Ook het dessert (dat we eigenlijk wél wilden afbestellen, maar toen we de ober wenkten had hij de tiramisu en profiteroles al bij zich) was erg goed.
Het interieur is erg knus. Vooral beneden is eht leuk zitten, met veel hout en kleine tafels.
Punt van aandacht is de bediening. We hebben een glas wijn en een karaf water gedronken, terwijl we best meer hadden willen drinken als ons dat gevraagd was. Ook het tempo van het eten was vreemd. Het voorgerecht liet lang op zich wachten, en de daaropvolgende gerechten kwamen steeds sneller achter elkaar. Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met het feit dat er een vast Iens-menu was, maar het was niet prettig.
Verder een mooie en heerlijke avond gehad! Deze komt op de toppers-lijst.

Gegeten op 24 januari 2014

theomars

Eerst twijfelde ik, of ik wel het goeie restaurant had: van buiten leek het een snackbar/pizzeria met 'n paar tafeltjes, maar eenmaal binnen viel dat mee. Er was ook een ruim soutterain met diverse tafels, alsmede een toilet beneden.
Mijn wiebelige stoel stond op een wat ongemakkelijk luchtrooster (poot zakte opeens 'n stukje erin), maar desgevraagd kwam er een stevige stoel op wat grotere poten en was dat opgelost.
Bij binnenkomst werd ik ontvangen door een invoelende, soepel reagerende serveerster, maar later leek ze nauwelijks nog aandacht voor mij te hebben, maar vooral voor mijn inmiddels gearriveerde disgenote.
Het 4-gangenmenu was prima, ook met de gevraagde vegetarische aanpassingen voor mijn vriendin. Eerst frisse, gevariëerde anti-pasti, gevolgd door een ravioli met lekker gehakt. Toen een smakelijk geserveerde, heerlijk lamsgerecht, steeds op voorgewarmde borden. Tenslotte een lekkere tiramisu met soesje en tenslotte een capuccino met de te lang niet meer gedronken 'limoncello', wat daar zo heerlijk bij past.
Met het 'vullen' van het restaurant, nam het rumoer wel toe. Toch het overwegen waard!

Gegeten op 29 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over District 5 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over District 5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.