• foto's van District 5 in Amsterdam - 1

District 5 doet mee!

Reserveer nu!

Sannita
  • Recensies in de laatste twee jaar

Food was amazing and the pizza was possibly the best in Amsterdam.
Absolutely outstanding service, probably the best we have ever experienced in Amsterdam. We'll definitely be back!

Gegeten op 25 januari 2014

zjaak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alle 4 de gangen van het menu bij District 5 waren oké, maar niet bijzonder. Bij meerdere Italiaanse restaurants in Amsterdam echt betere antipasti, ravioli, dorade, kalfsvlees en tiramisu gegeten. Bediening was prima.

Gegeten op 18 januari 2014

lijanne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het vier-gangenmenu gegeten. De gerechten zijn heerlijk en je proeft dat alle ingrediënten van hoge kwaliteit zijn. Vooral de 'Burrata'!! Zeer goede service, ik kom zeker terug!!

Gegeten op 17 januari 2014

MartinDaBro
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik begin met de service want de vrouw die ons bediende was fantastisch. Er was duidelijk een hoop stress gaande bij de rest van het personeel wat niet heel relaxed was voor ons. Ons voorgerecht bestond uit de vissoep en de salade met peer en geitenkaas. De soep was heerlijk ondanks dat er weinig soep op het bord te vinden was maar veel vis. De geitenkaas was niet in verhouding met de rest van de salade en er lag te weinig balsamico op. Het hoofdgerecht bestond uit dorade in aardappel gewikkeld met spinazie. Op zich een lekker stukje dorade maar het nut van de met olie doorweekte aardappel zie ik niet helemaal. De spinazie was ok. Bijgerechten waren matig met wat vette aardappel en aubergine met teveel kaas. Toetjes waren goed. We moesten de wijn terugsturen omdat beide glazen vol met kruk zaten, er werd goed op gereageerd en ze werden gelijk omgeruild voor twee nieuwe glazen. Toch mag dit niet gebeuren in zo'n restaurant. Door het praatlawaai heen stond er ook nog keiharde muziek op wat totaal overbodig was. Een goede avond maar de volgende keer probeer ik een andere tent.

Gegeten op 10 januari 2014

ClaireM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hadden het Iens 4 gangen menu geboekt. Leuke Italiaanse bediening, creëerde meteen een gezellige sfeer. Alle gerechten die op dat moment vers bereid waren, waren helemaal super. De hoofdgerechten echter niet erg goed. De dorade was te gaar en ook het vlees was niet super. De voorgerechten en bijgerechten waren daarentegen wel erg goed. Conclusie; héél groot contrast tussen de verschillende gerechten.

Wellicht nog een keer proberen en dan a la carte bestellen. Wij hadden door de drukte het idee dat we er 'doorheen gejaagd' werden. Ongeveer 1,5 uur in het restaurant gezeten (incl. binnenkomst en afrekenen). Wat dat betreft hebben ze niet het uiterste uit ons gehaald. Onze fles wijn was na 4 gangen zelfs niet eens leeg. Wat mij betreft doe je dan als horeca zaak iets verkeerd.

Gegeten op 11 januari 2014

banjo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond gegeten bij District 5, omdat we daar veel goeds over gehoord hadden. Helaas waren we vergeten dat het de Dinner Deals dagen waren; het is dan meestal erg druk en ik lees vaak dat er dan dingen minder prettig gaan en mis gaan bij diverse restaurants.
Bij binnenkomst bleek het inderdaad behoorlijk druk. De man die ons als eerste aansprak (ober of eigenaar?) was nogal gestressed en kortaf, we moesten wachten totdat onze (gereserveerde) tafel klaar was. Was niet zo'n leuke binnenkomer, maar we waren wat te vroeg, dus dan kan dat natuurlijk gebeuren. Achter de bar/kassa was een vriendelijke dame, die ons vroeg of we al geholpen werden, dus dat compenseerde de norsheid van de man.
Eenmaal aan tafel bleken de stoelen nogal wiebelig, en we moesten aanschuiven aan grote tafel - ik vond dat niet erg, er stond een mooie bos bloemen tussen ons en het andere stel.

De bediening door de man was nogal bot, de bediening door een jonge vrouw was wel oke. Ik begrijp dat het erg druk was, maar ook toen het wat minder druk werd, bleef het allemaal nogal gestressed en niet echt gastvrij. Wij kwamen niet voor de Dinner Deals overigens.
Het eten vond ik echt heel erg lekker, mooi opgemaakt, mooie smaakcombinaties. We hadden allebei de papardelle met aubergine (vegetarisch).
Goede wijn ook.
Beetje jammer was dat de beruchte bloemenverkoper werd binnengelaten. Ik wil gewoon lekker kunnen eten en praten met mijn tafelgenoot en niets anders.
Als dessert vroegen we om tiramisu, mijn tafelgenoot had gezien dat dat bij de Dinner Deals werd aangeboden. Serveerster twijfelde, en vroeg onze tweede keus. Dat werd een soort taart, wel oke. Jammer dat we geen tiramisu konden krijgen, weet eigenlijk niet waarom dat was.
De man kwam voor het dessert de bordjes en bestek brengen, die legde hij heel rommelig voor ons neer, het was nog net niet neerkwakken. Vond ik nogal onaardig en wederom, niet gastvrij.
Voor ons een reden om niet nog eens langs te gaan.

Gegeten op 11 januari 2014

feksteen421
  • Recensies in de laatste twee jaar

Money well spent! I think it may be the restaurant with the fairest price formula. Dinner and a couple of drinks for €70 for two incl tip. Each dish is good quality.

joger3744
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ja, die negens...omdat een 10 voor de meester is, zeiden wij vroeger op school. Die 8 betekent voor ons : heel gezellig, geen kouwekak en ook geen overbodige nostalgie.
Het maandmenu - met ruime variëteit, de wijnen en de limoncello - heeft ons een verrukkelijke avond bezorgd, die we niet snel zullen vergeten en waarnaar we nu al terugverlangen. Joke&Gerrit

Gegeten op 13 december 2013

david123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten bij District 5. Wij zaten pal naast de keuken en dat betekent veel (gezellige) herrie en erg warm. Het is een gezellig restaurantje en ze hebben erg goed gekookt. We hadden het 5 gangen menu van de chef. Dat was uitstekend, kakelverse producten. Vooraf een antipasti schotel. Riante portie met verschillende charcuterie en een halve bol mozzarella, aangevuld met gegrilde groenten, vervolgens overheerlijke ravioli, toen rucola met rib eye en parmesan, tiramisu (blanke) en koffie met likeur. Het eten was prima, zoals gezegd erg vers. Bediening vergat af en toe een glas wijn bij de bestelling of bracht een grodino 15 min nadat het besteld was, maar was verder prima in orde. Een goed restaurant met een goede prijs kwaliteit verhouding.

Gegeten op 16 november 2013

SemK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via Iens kwam ik bij District5 terecht. Hoorde van veel mensen dat het een erg leuke zaak is.
Voor mij was district5 een schot in de roos. We hadden een tafeltje beneden (in de kelder). Een heerlijke warme ruimte, je begint er pardoes Italiaans van te praten!
Bij binnenkomst een kleine uitdaging met het bestellen van aperitief, maar dit werd ook ingezien door de bediening en ze excuseerde zich netjes. De dame die we aan tafel hadden was excentrieke dame, maar wel oprecht en enthousiast (iets dat bij de hoofdstedelijke restaurants nog wel eens ver te zoeken is!)
Eenmaal aan tafel werd alles rapido opgenomen en de wijn was er direct en het eten volgde in een prettig tempo.
We begonnen met de Siciliaanse visballetjes, iets droog maar wel goed op smaak met een mooi dun krokant laagje. Daarnaast deelde we een bruscette met mozzarella en parmaham. Dit wordt gemaakt door de pizzaiolo in de pizzaoven. Een mooie plak stevig brood dat een heerlijke smaak uit de pizzaoven meeneemt. Door de hitte van het brood smelt de parmaham een beetje; heerlijk. De mozzarella had voor mij echter niet gesmolten hoeven zijn.
Als hoofd hadden we de involtini (goed qua gaarheid iets vlak van smaak) en de ribeye met paprika. De paprika bracht een mooie saus met zich mee; die erg goed ging met het stevige rode vlees.
Bij de hoofdgerechte wordt melanzane alla parmigiana en goede aardappeltjes geserveerd; helemaal compleet.
We sluiten de avond af met een chocotaartje, flan mogen ze het niet noemen. Het taartje loopt wel mooi van binnen en is heerlijk van smaak.
We drinken er een fles Chianti Riserva 2008 bij. Goede wijn, genuanceerde smaak, maar mist iets pit. Het valt me op dat de prijzen van de wijn goed en eerlijk zijn. Een verademing!
De koffie, die lang op zich laat wachten, is er zeer goed en de puntjes worden op de i gezet met een mooie, zachte limoncello.
Top ontdekking voor mij en absoluut niet voor de laatste keer!

Gegeten op 5 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over District 5 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over District 5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!