Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van District 5 in Amsterdam - 1

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 770 08 84

FijnproeverAmsterdam

• Uitstekend

Afgelopen maandag bij District V gegeten. Leuk ingerichte tent met originele details in de aankleding. Belangrijker is dat ik heerlijk heb gegeten. Een buitengewoon originele (en naar verluid wekelijks wisselende) kaart die ook nog eens heel goed betaalbaar is! Enthousiaste bediening en altijd leuk om een gepassioneerde chef in een open keuken aan het werk te zien.

Ben een fervent vleeseter maar heb genoten van een fantastische gevulde portobello met manchegokaas dus zeker de moeite om de vegetarische optie eens te proberen!

Al met al een fijne ervaring, kom zeker terug, bedankt!

juully

• Uitstekend

Ik heb afgelopen zondag hier gegeten en ik was werkelijk geweldig onder de indruk, de spinazie met knoflook mmm en de geweldige sauzen waarbij je het bord wilt aflikken. En toen kwam het toetje , stoofpertjes met ijs, nou echt top
Een aanrader!!!!!

Ik ben behoorlijk kritisch maar dit was top en dat vonden mijn disgenoten ook.

Chandar

• Uitstekend

Dit blijft mijn favoriete restaurant in Amsterdam. Ik ben altijd weer verrast over de nieuwe kaart en de kwaliteit van het eten. Voor de prijs van een heel menu zou je kleinere porties verwachten maar deze zijn riant. Om het af te maken geniet ik altijd van de unieke aankleding en sfeer op deze prachtige locatie in het hartje van de pijp!

Paul van Schaik

• Uitstekend

9SEP jl weer gegeten bij District V. Dit blijft toch een favoriete restaurant van mij in Amsterdam. Praktisch: er is altijd parkeerplaats in de buurt en bij mooi weer kun je buiten op het terras zitten. Zo ook afgelopen donderdag zaten er mensen buiten, geeft meteen leuke sfeer bij aankomst. Het eten was weer goed; met smaak en zorg bereid. Vooraf heerlijke marokkaanse spiesje (keek wel jaloers naar mijn tafelgenoot die zalm met rivierkreeftjes in pasta gewikkeld at) en als hoofdgerecht tarte tatin van witlof. Ik eet hier vaker vegetarisch omdat het zo goed is. Voor de verandering geen zoet maar kaas als dessert gegeten. Met wijn erbij was het weer ongedwongen genieten in District V. Dit restaurant blijft goed.

Miranda99

• Slecht

• Slecht

Na goede recensies samen met een vriendinnetje bij dit restaurant gegeten. Het eten was prima maar niet spectaculair. Wijn idem dito. De kwaliteit van de gerechten, de aankleding van het restaurant en de (oncomfortabele) stoelen op het terras deden vermoeden dat we ons bevonden in een veredeld eetcafe. De rekening na afloop was echter van een andere niveau. Deze was schrikbarend hoog en zou meer passen bij een echt restaurant. Al met al een plek om niet nog eens naar toe te gaan.

Peter Goedkoop

• Uitstekend

Vanavond heerlijk gegeten. Begonnen met een vitello tonnato die uitstekend was. Daarna een parelhoenboutje waar het meeste bot al uitgehaald was (is een lastig klusje), het vlees heerlijk gevuld, prima polenta. heerlijk dessert en daarbij een voortreffelijke Sardijnse (!) witte wijn. Een van de betere eethuizen in de buurt. Ik kom zeker terug!

selina2012

• Uitstekend

Super super super lekker gegeten hier. Wilde eigenlijk naar de overkant (renato's vanwege de recensies op iens.nl) maar die had gewoon z'n deuren nog dicht tot 18.00 uur. Hier niet. Uiterst gastvrij en leuk tentje met super super eten. Perfecte smaken / gerechten samen gemixt. Dank je wel voor het 'eindelijk' weer een lekker gegeten te hebben in een restaurant.

BaBs

• Goed

• Goed

Wel vaker hier gegeten en eigenlijk altijd goed.
De kaart en het eten zijn simpel maar wel goede producten, echte smaken en goed bereid. Vandaag ravioli met sinaasappel, pecorino en salie boter gegeten. Goddelijk. Daar had ik mijn hoofdgerecht wel voor willen inleveren.
Hoofdgerecht was een lamsrack met gecarameliseerde witlof en puree van pastinaak en bataat. Beetje huishoudelijk (vooral die witlof was zoals vroeger thuis, ook de grootte van de porties), echt lekker. Ze zijn zuinig met zout (daar word ik erg blij van) Je kan immers altijd meer zout toevoegen als je daar behoefte aan hebt. Eerlijk en puur eten. Schat van een man in de bediening. fijne ruimte, goeie koffie (kom daar eens om in Amsterdam). Ga daar maar eens vaker heen.

milo

• Uitstekend

Ik ben geen vegetarier, maar op mijn vraag wat ik als hoofdgerecht zou nemen, zei de uitstekende bediening, 'Neem iets wat u niet kent of zelf niet kunt maken.' Dat werd een Tarte Tatin van witlof en wat smaakte die! Ook het voorgerecht, een goede kastanje/chorizosoep was heerlijk! Complimenten voor het uitstekende advies en nadat ik een paar happen had genomen werd me ook nog gevraagd of het smaakte, of ik iets anders wilde. Heel attent. Als dessert nam ik het kaasplateau, goed verzorgd en dat alles voor een heel goede prijs in een frisse ambiance

Proever49718

• Matig

• Matig

Naar aanleiding van een heel positief artikel over dit restaurant in de NL20 besloten we een bezoekje te brengen. Alhoewel de bediening heel vriendelijk was,liet de hele bediening erg lang op zich wachten en kan de hele logistiek daar zonder meer verbeterd worden.Twee mensen die het geheel niet echt aankonden en niet erg attent letten op wie er lang met lege borden voor zich zat etc.,etc.Het was moeilijk hun aandacht te trekken. Als hoofdgerecht had ik, zoals op de kaart vermeld een rose gebakken entrecote? Nou het vlees was van goede kwaliteit, maar rose gebakken was hij zeer helaas niet! Voorts kwam ik voor de ruime hoeveelheid groente die erbij geserveerd zou zijn, aldus het artikel in de NL20, maar dat was gewoon, minimaal, zoals je in veel restaurants ziet.Al met al geen restaurant om nog een keer terug te gaan!

Schrijf zelf een recensie over District 5 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over District 5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.