a TripAdvisor company

2. Italiaans
  3. 15% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 770 08 84

ptouw

Voorgerecht met aubergine en kaas was heerlijk. Carpaccio beetje aan de zoute kant. Lamsgerecht was erg lekker. Sfeervolle ambiance met open keuken met echte Italianen en vriendelijke bediening.

robinvincent

Na persoonlijke ontvangst werden we begeleid naar tafel. Daar hadden we zicht op de keuken waar de gerechten met liefde werden bereid. Voorgerechten waren smakelijk, de inktvis ringen knapperig en mals. Hoofdgerechten; pizza's waren prima van smaak en structuur. Kalfsvlees was zacht en mals net als de tournedos. Nagerechten ook erg smakelijk, vooral de bosvruchtensoep is een aanrader. Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was, zonder opdringerig te worden. Er werd niets extra gerekend voor de speciaal gemaakte truffelsaus bij de tournedos en de karaffen water die regelmatig werden bijgevuld.
Prettige ongedwongen Italiaanse sfeer met goede keuken.

Gegeten op 19 april 2014

Proever63684

Wat een leuk restaurant en wijk/buurt. Mediterraan eten met smaak! Vooraf heb ik een zwaardvis op koude wijze bereid, met een basilicumpesto en pistachenootjes. Hoofdgerecht lamsvlees uit de oven op Italiaanse manier bereid. En als dessert een soepje van rode bosvruchten met rood fruitijs. Voor mij een culinair heerlijk avondje. De fles witte huiswijn orvieto, vond ik wat zurig, maar mijn tafelpartners vonden hem/haar, lekker. We hadden een paar verschillende gerechten en ik heb niemand horen klagen. Bediening, vriendelijke en hoewel ze het druk hebben gaat het best snel. Het zitten vond ik minder geslaagd. De stoelen zijn oud en soms nogal gammel. Biezen zitting of hout. Al met al zeer geslaagd avondje, voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 20 april 2014

ebro

Meestal eet ik hier pizza's. Dit keer een menu genomen. Voorgerechtje van fruit de mer (op z'n italiaans dan.. inktvisjes, mosselen en kokkeltjes in een marinade), lekker. Het was zacht en goed op smaak. Hoofgerecht de kalfsschenkel. Alhoewel het niet de beste italiaan is, als je hier in de buurt woont, zou ik je hierheen sturen. Als het lekker weer is kun je buiten gezellig en rustig zitten aan het pleintje. Het eten is smaakvol en de bediening is echt italiaans. Het toetje was een pudding met Balsamico saus. Smaken zijn goed, maar het smaakt niet alsof het huisgemaakt is. Niet de beste italiaan in de buurt, maar prima tent, zou er zo weer eten!

Gegeten op 5 april 2014

Restaurant - 20 april 2014

Niet vaak reageren wij op een recensie. Nu wel. Al onze gerechten zijn huisgemaakt; nagerechten, maar ook pasta, gnocchi en dus ook de ook saffraanpudding. Alleen ons ijs halen wij van een professionele ijsmaker. Smaak betwisten wij niet. Maar afkomst wel. District staat voor kwaliteit. Dus homemade

Groenobi

Leuk en knus restaurant.
Eten was super.
Vooraf een pizza samen gedeeld >> echte Italiaanse pizza, dus goed!
Hoofdgerecht cannelloni en entrecote. Beide heel goed te doen.
Toetje was iets met een chocolademousse en was ook erg lekker.
De bediening is helemaal Italiaans en dit geeft het restaurant ook echt het gevoel dat je in Italië bent! De lekker Chianti maakt het helemaal af.
Kortom: hele leuke ervaring

Gegeten op 1 maart 2014

marjanbakker

Al vaker gegeten bij dit restaurant en altijd met veel plezier. Gisteren was een domper. De bruschetta was verbrand en de mijne was niet de enige, de hele avond rook het naar verbrand brood in de zaak. De afzuiging is sowieso niet ideaal: de knoflook- en kookgeuren waren storend aanwezig (doe een raam open of investeer in een betere afzuiging!). De ravioli was saai. Zat totaal geen spanning in. De pizza was oke maar geserveerd met bot mes. De bediening kan een avond maken of breken. Dat werd dus het laatste. We hadden een ober die geen mimiek had (chagrijnige uitdrukking - mond als een streep) waardoor we in constante verwarring waren: verstaat hij Nederland? Heeft ie begrepen wat we wilden? Komt het goed? Zwijgend en onwelkom.
Zonde. Doet me toch twijfelen om een nog een keer te gaan....

Gegeten op 21 maart 2014

PeterF48

Gegeten op 14 maart 2014

laskga

Op zoek naar een restaurant toevallig bij District 5 beland, mooi gelegen aan een plein in de Pijp. Een warme en volle kleine ruimte met dicht op elkaar gepakte tafels. Gelukkig konden we beneden zitten, in een ruimte verbouwde kelderruimte, met slechte akoestiek. De aanvankelijk wat stijve, afstandelijke bediening ontdooide snel en gaf goede uitleg bij de gerechten en een prima wijnadvies. Uitstekende buffelmozzarella met tomaat en olijfolie vooraf , gevolgd door een zeer goede stoofschotel van wild met polenta en een groentebijlage van geroosterde aubergines. Uitstekend koffie ter afsluiting en een rekening die alleszins meeviel. Een aanrader!

Gegeten op 19 januari 2014

julietta2

Gisterenavond in District V gegeten. Voor ons een bekend restaurant maar sinds de wisseling van eigenaar er nog niet geweest. Zoals vanouds is het er gezellig vertoeven en eten door de warme ruimte, het interieur en de gezellige open keuken. We waren 'lekker' gemaakt door de lovende recensies maar wat viel het ons tegen! De bediening was ongeïnteresseerd en oogde vermoeid. We hebben zeker 3 kwartier gewacht tussen het voor- en hoofdgerecht. Hoewel de menukaart je uitnodigt toch vooral te vragen naar de pizza van de week, kregen we bij het vragen hiernaar alleen als antwoord: 'die is er niet'. Toen we om de rekening vroegen, werden we gesommeerd om direct naar de kassa te lopen om daar te betalen. Te gehaast en weinig gastvrij. Ook het eten viel behoorlijk tegen. De bruchetta's (als voorgerecht) noch de pizza's (als hoofdgerecht) waren bijzonder: weinig smaak en erg eenvoudig. De zeebaars was best lekker maar de aardappeltjes die erbij werden geserveerd waren taai en lauw. Hoewel de Italiaanse soep met verschillende groenten zeer smakelijk was, waren de canneloni's als hoofdgerecht eenvoudig, flauw van smaak en te lauw opgediend. Kortom, voorlopig niet meer naar District V.

Gegeten op 14 februari 2014

woboho

Prijs kwaliteit met Iens Diner Deal erg goed. Met 4 personen gegeten in dit leuke restaurant in de Pijp. Er wordt door de bediening genoeg Italiaans gesproken voor een mediterraans gevoel. Het was gezellig druk. Voorgerecht anti-pasti, was lekker, goede mozzarella. Tussengerecht een ravioli met truffel, parmezaan en saus van lamsgehakt. Hoofdgerecht kalfsvlees vond ik wat taai en qua bereiding wat tegenvallen. Van mijn tafelgenoten begreep ik dat de Dorade lekker was. Dessert tiramisu heb ik wel eens beter gegeten en profiterole was lekker. Met koffie en limoncello toe een prima avond gehad. Kortom aan te bevelen voor gezellige plek en prijs kwaliteit, wat ook geldt voor de wijnen.

Gegeten op 7 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over District 5 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over District 5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.