• foto's van District 5 in Amsterdam - 1

District 5 doet mee!

Reserveer nu!

milo

• Uitstekend

Ik ben geen vegetarier, maar op mijn vraag wat ik als hoofdgerecht zou nemen, zei de uitstekende bediening, 'Neem iets wat u niet kent of zelf niet kunt maken.' Dat werd een Tarte Tatin van witlof en wat smaakte die! Ook het voorgerecht, een goede kastanje/chorizosoep was heerlijk! Complimenten voor het uitstekende advies en nadat ik een paar happen had genomen werd me ook nog gevraagd of het smaakte, of ik iets anders wilde. Heel attent. Als dessert nam ik het kaasplateau, goed verzorgd en dat alles voor een heel goede prijs in een frisse ambiance

Proever49718

• Matig

Naar aanleiding van een heel positief artikel over dit restaurant in de NL20 besloten we een bezoekje te brengen. Alhoewel de bediening heel vriendelijk was,liet de hele bediening erg lang op zich wachten en kan de hele logistiek daar zonder meer verbeterd worden.Twee mensen die het geheel niet echt aankonden en niet erg attent letten op wie er lang met lege borden voor zich zat etc.,etc.Het was moeilijk hun aandacht te trekken. Als hoofdgerecht had ik, zoals op de kaart vermeld een rose gebakken entrecote? Nou het vlees was van goede kwaliteit, maar rose gebakken was hij zeer helaas niet! Voorts kwam ik voor de ruime hoeveelheid groente die erbij geserveerd zou zijn, aldus het artikel in de NL20, maar dat was gewoon, minimaal, zoals je in veel restaurants ziet.Al met al geen restaurant om nog een keer terug te gaan!

Marie-Therese

• Uitstekend

ik ben vaste klant van dit restaurant,kom hier zeker 3 keer per maand en heb altijd een fijne avond.Iedere keer heerlijk, verzorgd eten.Altijd weer een verrassend menu. Vriendelijke bediening.Soms wat teveel lawaai uit de afwaskeuken als je boven zi, maar dat lijkt de laatste tijd minder geworden.Het is voor mij iedere keer weer het terugkomen waard met vriendinnen.

Proever78068

• Slecht

Zeer slechte bediening, drie kwartier wachten op het eerste drankje. Om een tweede schaaltje brood moeten we driemaal vragen. Water wordt gebracht maar glazen niet. Het eten is fantasieloos en zonder zorg bereid. Geen excuses voor de slechte service!

sas2207

• Uitstekend

Heb de afgelopen maand 2 x in District V gegeten en beide keren verrukkelijk. Voorgerechten als risotto met asperges en huisgerookte zalm en laatst rotolo met rivierkreeftjes en gamba. Hoofdgerechten waren rogvleugel, moeilijk gerecht, perfect, en gegrillde kalfsentrecote met marsalasaus, mmmm. Over de taarten van District V kunnen we kort zijn: de beste van Amsterdam, puur Frans. En wat dacht je van het terras onder de platanen, daar zit je dan, te mijmeren met een glas Barbera voor je neus. Nou ja, waar praten we nog over?

prinses op de erwt

• Uitstekend

afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij district V
wat een feest! vooraf de vitello tonnato , in dunne malse plakjes, goede verhouding tonijn /mayonaise saus en verrassing de rucola erbij `(nooit eerder bij dit gerecht gekregen)
de zwaardvis was precies goed en dat stevige vlees vd vis was een goeie combinatie de zacht romige roze (sjalotjes?) zg beurre blanc ( gek op sausjes) enfin hoogtepunt was toch wel voor mij de chocolade amandeltaart smashing! zou er wel in willen begraven worden

wat zo leuk is aan dit restaurant is de informele sfeer maar wel leuke persoonlijke benadering (bediening maar ook de keuken!) en vooral niet al te pretentieus terwijl ze toch echt wel top gerechten serveren
erg geslaagd dus

JudyM

• Uitstekend

Ik heb zaterdag 6 juni jl goed gegeten.
Vooraf Vitello Tonnato met rucola die smolt op de tong; als hoofdgerecht de Lamsrack met munstsaus en polenta-polenta ben ik niet zo gek op- maar deze smaakte heerlijk, was misschien ook gebakken ?
Het dessert vond ik een uitvinding, maar meer omdat ik dit nog niet eerder had gegeten en geen zoetekauw ben, was gemaakt van creme fraiche , aardbeitjes en bruine suiker.
Bediening was attent en vriendelijk, ambiance is cosy, geen gedoe, kortom heb een fijne avond gehad. De wijn(kaart) is ook fijn, ik had een Gruner Veltliner, goeie wijn. Prijs kwaliteit verhouding is prima, om te onthouden.

harmenploeg

• Matig

bediening erg plichtmatig en vervelend. Het eten komt nauwelijks boven een eetcafe uit. Vitello Tonato bestaat uit een paar plakes kalfsfricandeau met te zure en te dunne mayo, waar de tonijn over heen gevlogen is. Daarvoor nog een amuse, alleen maar vet en geen tegensmaken. De lamrack is redelijk, maar niet bijzonders, dat wordt je gepresenteerd met een air alsof je hier in een heel speciaal restaurant zit. Lagere prijzen, terug naar de basis en een veel minder hooghartige opstelling, alleen dan wordt het hier wat. Vooral de bediening moet een paar nederigheid leren.

annewals

• Uitstekend

mijn man en ik hebben een heerlijke avond gehad op het terras van District 5 met pinksteren. Het was erg druk,maar de bediening bleef vriendelijk , we zaten op een lieflijk pleintje en het eten was verukkelijk!We namen een wijn die in de aanbieding was (barbera)en die ons zeer beviel. Van het eten was vooral het voorgerecht, een pasta rol gevuld met gamba en rivierkreeft met een garnalenbisue, erg bijzonder. Enige minpuntje was de duif die op onze stol poepte, aar ja, dat is het risico van buiten dineren..

Proever71515

• Matig

Jaren geleden een aantal keer goed gegeten. Nu met z’n drieën aan tafel. Een driegangenmenu voor 32,- Da’s voor Amsterdamse begrippen scherp geprijsd. Kaart belooft veel. Wij kozen: gerookte zeeduivel met een saus van limoen en chili. En: Ravioli met boter en salie.
Hoofd: gevulde kwartel met puree van zoete aardappel. Vooraf flesje Saumur (18,50), bij de kwartel een fles St. Emilion (30,-).
Kort en goed: de koks kunnen dit niet waarmaken. Vis die nergens naar smaakt en met een compleet kapotte structuur. Ruikt niet lekker. Ravioli goed, maar bedekt met een alle smaken overheersende kaas (waarom kaas erop?). De kwartels zijn goed gebraden, maar gevuld met een ondefinieerbaar gehaktmengsel waarin kruidnagel (!) zo sterkt overheerst dat je bijna niets anders proeft. De oranje puree doet aan hutspot denken. De borden worden een beetje raar opgemaakt. De Saumur is, zeker gezien de prijs, een goede wijn. De St. Emilion daarentegen vonden we vlak en gewoon niet lekker. Voor 30,- verwacht ik meer wijn! Personeel is vriendelijk, maar totaal ignorant. Weet echt niets over het menu of wijn. Evengoed, de tent zit op vrijdagavond helemaal vol, dus de formule werkt.

Schrijf zelf een recensie over District 5 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over District 5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!