• foto's van District 5 in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 770 08 84

Patrick2906

Ik heb vrijdag met een vriend in dit leuke restaurant gegeten. We hebben vooraf de kabeljauw en daarna de steak met lekkere groente en aardappels gegeten. Wij vonden alles uitstekend. We hebben daarbij de rode huiswijn gedronken dit goed paste bij het gerecht en ook heerlijk was. Tot slot een kopje goede espresso. De bediening is heel attent, uiterst vriendelijk en geven je echt het gevoel verwend te worden. De inrichting is uiterst gezellig. Wij zaten in de kelder maar het gebrek aan daglicht is perfect opgelost. De rekening bedroeg EUR 80 hetgeen wij prima vonden voor het gebodene.

Gegeten op 10 mei 2013

dikkekat

We zijn hier gaan eten omdat we een giftfor2 bon hadden gekregen. Voor 60 euro mochten wij alles van de kaart bestellen, alles wat er boven kwam moesten we bij betalen. Helemaal prima. Bij binnenkomst merkten wij al dat het echte Italianen waren. Altijd leuk als je gaat eten in een Italiaans restaurant.

Het was lekker weer, dus we gingen op het terras zitten. Leuke buurt! Voorgerechten waren heerlijk, goede porties. Als hoofdgerecht hadden we allebei een pizza genomen. In tijden niet zo'n lekkere pizza gegeten (alleen in Italië zelf). De bodem was lekker dun en krokant, precies zoals een pizza hoort te zijn. Lekker luchtig, groot van formaat en royaal belegd. Wow. Het nagerecht was OK, maar een beetje saai. Niet spectaculair dus. Prijs-kwaliteit verhouding was prima! Goede wijn. Bediening was OK, mag iets enthousiaster. Het interieur was OK, basic, maar echt Italiaans.

Gegeten op 8 mei 2013

AnneBe

Fijne sfeer, ook het terras is mooi en doet gezellig aan. De wijn is erg lekker. We hebben er vaker gegeten, vorig jaar hadden ze een heerlijke kreeft op het menu staan. De pizza's (echte Italiaanse) zijn erg goed. Aanrader!

Gegeten op 19 april 2013

Proever28700

Ook wij met hoge verwachting naar deze Italiaan. Die hoge verwachting is niet waargemaakt. Voorgerecht geitenkaas met gegrild spek. Veel te veel spek om het geitenkaasje gerold en te zacht, slap. Kaasje zelf smaakte goedkoop. Wat ook miste was iets zoetigs bij dit gerecht. Jammer. Ik dacht met pijn in mijn hart terug aan het perfecte geitenkaasje met spek dat in Petit Latin werd gemaakt.
Tafelgenoten hadden voorgerecht met mozzarella. Een grote bal mozzarella te midden van wat groene en rode groenten. Ziet er niet uit zo'n klont en kan zo ook nergens naar smaken. Jammer.
Hoofdgerechten vonden we helaas ook tegenvallen. Gegrilde ribeye, okay, maar niets bijzonders. Kan echt veel meer smaak hebben. Risotto met zeevruchten was ook niet meer dan okay, zat weinig verfijning van smaak in en dat kan toch echt. Inktvis in stukjes van allemaal dezelfde maat, vond ik heel vreemd.
Nagerechten: Tiramisu was heel lekker. Tafelgenoten hadden ijs en waren daar niet bijzonder over te spreken.
Bediening was verder prima. We kregen een glaasje amaretto aangeboden en dat is heel sympathiek.
Helaas, voor ons geen nieuwe favoriete Italiaan erbij. Het blijft Toscanini.

Gegeten op 20 april 2013

frankenwinnie

Heerlijk gegeten. De 9 van Van Dam echt waard. Gegrilde groenten met mozarella di buffalo een aanrader. De gegrilde T bonesteak in een jus (afgeblust?) met Barolo beter dan in menig veel duurder restaurant. Service vriendelijk en professioneel , keuken zeer geolied ! Kortom een echte aanrader. De eigenaar wees nog even op het grote terras dat er s zomers is onder de platanen op het plein ! Ps ook enorme flinterdunne pizza's

Gegeten op 6 april 2013

Chino7

om te beginnen de garnituur van paprika aubergine met tomaat die je krijgt bij de hoofd is al een heerlijk schoteltje uit de oven carpaccio en antipasti lekker,  zwaardvis is lekker sappig panna cotta en ijs zijn zeer aan te raden aardig bediening je kunt ook genieten van verschillend pizza s die zag er ook goed uit

Gegeten op 30 januari 2013

flook

Prima eten en goede wijnkaart. Service met hier en daar iets teveel Nederlandse directheid, doet wat af aan een verder prima restaurant. Zelfde geldt voor de brigade in de open keuken die soms wat ongeinteresseerd overkomt. Sfeer en locatie zijn verder top.

Gegeten op 5 januari 2013

vevla

Uitstekend gegeten!! Kijk nu al uit naar volgende keer. Riante porties. Als voorgerecht een heerlijk rolletje met spek en geitenkaas op een frisse salade. Hoofdgerecht, overheerlijke rib eye van de gril in een saus van Barolo en gegrilde paprika. Heerlijke fles Brunello di Montalcino. Ontzettend genoten!!

Proever56485

Ik had al veel verhalen over district 5 gehoord dus ik was benieuwd. Het eten was heerlijk ik had het vegetarisch taartje en de tagliatelle met kreeft echt precies zoals het zou moeten zijn. Om de 2 weken wisselt de kaart dus een goede reden om over 2 weken weer langs te komen. Service was uitstekend, vrolijk en behulpzaam. Kortom een gezellige plek met goede service en natuurlijk heerlijk eten, een aanrader.

Gegeten op 27 maart 2013

Ben74

Heerlijk gegeten bij dit gezellige restaurant.
Kreeg het aangeraden van een vriend van mij, en het was een schot in de roos. Bij binnenkomst meteen een glimlach en een vriendelijk "goedenavond", vaak geforceerd maar hier welgemeend en spontaan, alsof je bij bekenden binnen komt.
Het voorgerecht begon meteen goed, de carpaccio van kalfsvlees wat subliem. Dan kan de rest alleen maar tegenvallen vreesde ik, maar niets was minder waar. De zeebaars met eekhoorntjesbrood was verrukkelijk, heel smaakvol gemaakt.
De bediening was ook deze ronde zeer vlot, borden werden precies op het juiste moment afgeruimd, en toen werd het kiezen voor een dessert. Chocolade flan, werd het. 10 minuten langer wachten, maar dan heb je ook wat, heel erg lekker.
Koffie toe, met een likeurtje van het huis, heel attent.
In tijden niet zo lekker gegeten als hier, hulde!
Aanrader voor iedereen!

Gegeten op 23 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over District 5 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over District 5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.