• foto's van District 5 in Amsterdam - 1

• 7.7

District 5 doet mee!

Reserveer nu!

Een stukje Italië midden in De Pijp

Midden in de Amsterdamse De Pijp aan een pittoresk pleintje vind je deze verborgen schat. Chef Emiliano Covelli zet hier de lekkerste gerechten op tafel. Begeef je in Italiaanse sferen en geniet van een avond uitgebreid tafelen met vrienden en familie. Laat de warme bediening je een goed glas wijn inschenken en je avond kan niet meer stuk. Italiaans eten zoals het altijd hoort te zijn.

ebro
  • Recensies in de laatste twee jaar

Meestal eet ik hier pizza's. Dit keer een menu genomen. Voorgerechtje van fruit de mer (op z'n italiaans dan.. inktvisjes, mosselen en kokkeltjes in een marinade), lekker. Het was zacht en goed op smaak. Hoofgerecht de kalfsschenkel. Alhoewel het niet de beste italiaan is, als je hier in de buurt woont, zou ik je hierheen sturen. Als het lekker weer is kun je buiten gezellig en rustig zitten aan het pleintje. Het eten is smaakvol en de bediening is echt italiaans. Het toetje was een pudding met Balsamico saus. Smaken zijn goed, maar het smaakt niet alsof het huisgemaakt is. Niet de beste italiaan in de buurt, maar prima tent, zou er zo weer eten!

Gegeten op 5 april 2014

Groenobi

Leuk en knus restaurant.
Eten was super.
Vooraf een pizza samen gedeeld >> echte Italiaanse pizza, dus goed!
Hoofdgerecht cannelloni en entrecote. Beide heel goed te doen.
Toetje was iets met een chocolademousse en was ook erg lekker.
De bediening is helemaal Italiaans en dit geeft het restaurant ook echt het gevoel dat je in Italië bent! De lekker Chianti maakt het helemaal af.
Kortom: hele leuke ervaring

Gegeten op 1 maart 2014

marjanbakker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al vaker gegeten bij dit restaurant en altijd met veel plezier. Gisteren was een domper. De bruschetta was verbrand en de mijne was niet de enige, de hele avond rook het naar verbrand brood in de zaak. De afzuiging is sowieso niet ideaal: de knoflook- en kookgeuren waren storend aanwezig (doe een raam open of investeer in een betere afzuiging!). De ravioli was saai. Zat totaal geen spanning in. De pizza was oke maar geserveerd met bot mes. De bediening kan een avond maken of breken. Dat werd dus het laatste. We hadden een ober die geen mimiek had (chagrijnige uitdrukking - mond als een streep) waardoor we in constante verwarring waren: verstaat hij Nederland? Heeft ie begrepen wat we wilden? Komt het goed? Zwijgend en onwelkom.
Zonde. Doet me toch twijfelen om een nog een keer te gaan....

Gegeten op 21 maart 2014

PeterF48
  • Recensies in de laatste twee jaar

De leukste zaken in het leven gebeuren zonder vooropgezet plan. Bij mij dan. Sterker nog ik heb familieleden wier geboorte behoorlijk ongepland was. Of deze personen kwalificeren als ‘leukste zaken in het leven’ mogen ze zelf uit maken. Vrijdag zijn mijn lief en ik bijna spontaan binnengestapt bij District V. We waren er op weg naar de Albert Cuyp wel vaker langs gelopen maar nog nooit naar binnen gestapt. Door de bomen en de ligging is het Van der Helstplein is sowieso een aantrekkelijke plekje dat mij onbewust doet denken aan Parijs. Het terras van District V draagt daar sterk aan bij.
Helaas was het vrijdagavond geen terrasweer. Er was een verkouden zonnetje te zien maar die deed alleen voor de show mee. We liepen dus direct door naar binnen. We waren duidelijk vroeg. Konden kiezen waar we plaats wilden nemen. Ik kies dan voor een plek bij het raam. Veel Amsterdammers verbazen zich er niet meer over maar ik ben verse import en mag graag kijken naar wat er allemaal op straat rondloopt. Bij District V heb ik geregeld het gevoel gehad dat ik meedeed in een Nederlandse romantische comedy. Over de ambience dus niets te klagen. Jan Kooijman had niet misstaan.
De ontvangst was allerhartelijks. Alsof we op visite bij vrienden waren. Binnen no time waren we voorzien van een smakelijke prosecco en de spijskaart. Dat alles ging ook nog vergezeld van een paar sneden heerlijk vers grof brood en een schoteltje olijfolie met balsamico. Het is misschien nog wat vroeg om met superlatieven aan te komen maar ze zijn wel van toepassing. Het brood was geweldig: knapperig, geurig kruidig en vol, de olie was rijk en de balsamico alleen zou al voldoende reden zijn om Italie binnen de euro te houden.
De kaart is gelukkig niet al te uitgebreid. Naast de pizza’s, 5 voorgerechten, hoofdgerechten en desserts. Ik vind dat prettig. Ik kan niet kiezen. Te veel opties en ik blokkeer. Nu kon ik redelijk snel tot een keus komen.
Het was zo gezellig dat de voorgerechten bijna te snel leken te komen. Ik had Insalata di Mare all’Italiana en mijn lief de Insalata con Anatre e Pecorino. Dat laatste gerecht de salade met eend en pecorino was dermate lekker dat ik niet eens heb mogen proeven. Maar eigenlijk was mijn zeevruchtensalade ook zo lekker dat ik er geen moment aan gedacht heb om het te vragen. Heerlijk! Meer dan rijk gevuld met vongole schelpjes, garnalen en inktvis. Vooral die inktvis was een openbaring. Vaak genoeg ben ik geconfronteerd met heerlijk ruikende en ogende onkauwbare rubber aquariumdecoraties . Niet hier. Verre van dat. De inktvis was zacht en mals en zo vers alsof deze nog rond de lunch had rondgedobberd in de Middellandse zee. Logistiek gezien niet waarschijnlijk maar ik durf het niet uit te sluiten.
Na zulke voorgerechten, zet je je onwillekeurig een beetje schrap voor lichte teleurstelling. Dat hoef je echt niet te doen. Wij kozen voor de Arrosto Toscano di Vitello al forno (Toscaans kalfsgebraad uit de oven) en de Rib Eye Al Ferri con cime di rapa (gegrilde Ribeye geserveerd met brocoletti). Deze keer had ik wel de tegenwoordigheid van geest om mijn lief om een hapje te vragen van haar kalf. Wederom geweldig. Bijna een nieuwe definitie gevend aan de term mals.
Even schoot het door mijn hoofd dat ik misschien de verkeerde keus had gemaakt. Heel even. Al 1 hapje was voldoende om dit teniet te doen. Deze rib eye was voor mij tot nu toe de beste ooit. Van zichzelf al een heel mooi stuk vlees, voortreffelijk bereid en, ik durf te zweren werkelijk de perfecte grilsmaak.. De begeleidende brocoletti leverde mooie tegentonen. Overigens de eerste keer dat deze groente mijn bord mocht opvrolijken maar het zal zeker niet de laatste keer zijn. De vreugde werd verder vergroot door de geurige rozemarijnaardappeltjes uit de oven en gegratineerde aubergines . Mensen wat een traktatie hoe krijg je het zo.
Uiteraard namen we een dessert. Waarom zou je je dat ontzeggen. Ook de chocolade flan en de Crême Brulée waren beiden schandelijk en schaamteloos lekker. Eigenlijk de reden dat ik even getwijfeld heb of ik deze ervaring wel naar buiten moest brengen. Sommige dingen hou je het liefst voor je zelf toch? Aangezien de zaak tijdens ons grote genieten aardig vol liep, denk ik dat ik daar al te laat mee ben. Trouwens grote kunstenaars verdienen een groot publiek. Niets weerhoudt mij dus om het in overdrachtelijke zin van de daken te schreeuwen. Bij deze dus:
Doe jezelf, je familie en je vrienden een plezier en ga eten bij district V!! Liefst vandaag nog.
Misschien wel voor alle zekerheid wel even reserveren. Ik ben al weer aan het spitten in mijn agenda om snel nog een keer langs te gaan. Wordt wel lastig om niet het zelfde te bestellen..

Gegeten op 14 maart 2014

laskga
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zoek naar een restaurant toevallig bij District 5 beland, mooi gelegen aan een plein in de Pijp. Een warme en volle kleine ruimte met dicht op elkaar gepakte tafels. Gelukkig konden we beneden zitten, in een ruimte verbouwde kelderruimte, met slechte akoestiek. De aanvankelijk wat stijve, afstandelijke bediening ontdooide snel en gaf goede uitleg bij de gerechten en een prima wijnadvies. Uitstekende buffelmozzarella met tomaat en olijfolie vooraf , gevolgd door een zeer goede stoofschotel van wild met polenta en een groentebijlage van geroosterde aubergines. Uitstekend koffie ter afsluiting en een rekening die alleszins meeviel. Een aanrader!

Gegeten op 19 januari 2014

julietta2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisterenavond in District V gegeten. Voor ons een bekend restaurant maar sinds de wisseling van eigenaar er nog niet geweest. Zoals vanouds is het er gezellig vertoeven en eten door de warme ruimte, het interieur en de gezellige open keuken. We waren 'lekker' gemaakt door de lovende recensies maar wat viel het ons tegen! De bediening was ongeïnteresseerd en oogde vermoeid. We hebben zeker 3 kwartier gewacht tussen het voor- en hoofdgerecht. Hoewel de menukaart je uitnodigt toch vooral te vragen naar de pizza van de week, kregen we bij het vragen hiernaar alleen als antwoord: 'die is er niet'. Toen we om de rekening vroegen, werden we gesommeerd om direct naar de kassa te lopen om daar te betalen. Te gehaast en weinig gastvrij. Ook het eten viel behoorlijk tegen. De bruchetta's (als voorgerecht) noch de pizza's (als hoofdgerecht) waren bijzonder: weinig smaak en erg eenvoudig. De zeebaars was best lekker maar de aardappeltjes die erbij werden geserveerd waren taai en lauw. Hoewel de Italiaanse soep met verschillende groenten zeer smakelijk was, waren de canneloni's als hoofdgerecht eenvoudig, flauw van smaak en te lauw opgediend. Kortom, voorlopig niet meer naar District V.

Gegeten op 14 februari 2014

woboho
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prijs kwaliteit met Iens Diner Deal erg goed. Met 4 personen gegeten in dit leuke restaurant in de Pijp. Er wordt door de bediening genoeg Italiaans gesproken voor een mediterraans gevoel. Het was gezellig druk. Voorgerecht anti-pasti, was lekker, goede mozzarella. Tussengerecht een ravioli met truffel, parmezaan en saus van lamsgehakt. Hoofdgerecht kalfsvlees vond ik wat taai en qua bereiding wat tegenvallen. Van mijn tafelgenoten begreep ik dat de Dorade lekker was. Dessert tiramisu heb ik wel eens beter gegeten en profiterole was lekker. Met koffie en limoncello toe een prima avond gehad. Kortom aan te bevelen voor gezellige plek en prijs kwaliteit, wat ook geldt voor de wijnen.

Gegeten op 7 februari 2014

Noxx
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een knus restuarant, lekker druk op de woensdagavond en doordat de mensen wel behoorlijk gepakt op elkaar zitten wordt het daarmee ook erg remoerig of bijna luidruchtig. Ik moest me meerdere malen vooroverbuigen naar mijn tafelgenoot om te kunnen horen wat er gezegd werd. We aten een vast menu daar het een IENS Dinner Deal was. Prima voorgerecht bestaand uit meerdere anti-pastas, waarbij veel mozzarella werd opgediend met nogal "vettige" smaak. Tussengerecht was ravioli met truffel (nauwelijks te proeven) met een lekker lamsgehakt saus. Dorade weas heerlijk, maar de tiramesu viel een tikkie tegen: te "waterig". Maar we hebben een prima avond gehad, ondanks het ruziend stel dat bij onas aan de grotere tafel zat.

Gegeten op 5 februari 2014

mvski
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij (groep van 7 vrouwen) hadden District 5 uitgekozen vanwege de centrale ligging. Maar wat was ik blij verrast na deze avond! Wij hebben heerlijk gegeten. Maar wat ik vooral opvallend vond was de super aardige bediening! Niks was teveel - ondanks moeilijke dieetwensen van een disgenoot en alles werd geregeld. Een echte Italiaanse aanrader!

Gegeten op 30 januari 2014

Celine215
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met de Iens Dinerdeal. Een viergangenmenu, gevolgd door een kopje echte koffie met Limoncello.
Allereerst een bord antipasti: gegrilde groenten, verschillende vleeswaren, meloen met parmaham, en een bol buffelmozzarella. Deze laatste zorgde er meteen voor dat we eigenlijk al genoeg gegeten hadden. Het was heerlijk, maar gewoon te machtig voor een starter!
Vervolgens ravioli gevuld met truffel, en een jus van lamsvlees. Een tongstrelende combinatie. Eigenlijk hadden we geen hoofdgerecht meer nodig.
Maar de dorade wilden we natuurlijk niet afbestellen. Een mooie bereiding, in een korst van flinterdunne aardappel. Heerlijk!
Ook het dessert (dat we eigenlijk wél wilden afbestellen, maar toen we de ober wenkten had hij de tiramisu en profiteroles al bij zich) was erg goed.
Het interieur is erg knus. Vooral beneden is eht leuk zitten, met veel hout en kleine tafels.
Punt van aandacht is de bediening. We hebben een glas wijn en een karaf water gedronken, terwijl we best meer hadden willen drinken als ons dat gevraagd was. Ook het tempo van het eten was vreemd. Het voorgerecht liet lang op zich wachten, en de daaropvolgende gerechten kwamen steeds sneller achter elkaar. Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met het feit dat er een vast Iens-menu was, maar het was niet prettig.
Verder een mooie en heerlijke avond gehad! Deze komt op de toppers-lijst.

Gegeten op 24 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over District 5 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over District 5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!