Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van District 5 in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 770 08 84

Een stukje Italië midden in De Pijp

Midden in de Amsterdamse De Pijp aan een pittoresk pleintje vind je deze verborgen schat. Chef Emiliano Covelli zet hier de lekkerste gerechten op tafel. Begeef je in Italiaanse sferen en geniet van een avond uitgebreid tafelen met vrienden en familie. Laat de warme bediening je een goed glas wijn inschenken en je avond kan niet meer stuk. Italiaans eten zoals het altijd hoort te zijn.

stijnr

Via online reservering

Wij zijn bij District 5 terecht gekomen via een GiftFor2 cadeaubon. We hebben heerlijk genoten van een driegangenmenu in een prettig restaurant met vriendelijke bediening. Alleen bij het afrekenen moesten we nog € 5 bijbetalen. Dat vond ik niet correct omdat het arrangement volgens de website bestond uit een driegangendiner voor twee personen. Dat is wat anders dan € 60 korting op de rekening. Geen fooi dan maar.

Gegeten op 18 oktober 2014

kr00nbrt

Via online reservering

Wij hebben heerlijk gegeten in district V.
Meestal eet ik niet zo graag Italiaans in Nederland. Het menu is vaak nogal voorspelbaar. Niet hier. Gefrituurde inktvisringetjes en gefrituurde schijfjes melanzane, klinkt misschien niet zo spannend, maar het zo voortreffelijk klaargemaakt, dat het toch heel bijzonder was.
Ik had minder dan twee weken eerder ook al in dit restaurant gegeten en ze wisselen het menu elke veertien dagen. Het lekkerste hoofdgerecht had ik vorige keer gehad, medaillon van varken. Het vlees was heel zacht geurig en smakelijk gekruid. Er werd een saus bij geserveerd van 'mirto' een Sardijnse struik die blauwe bosbes-achtige vruchten draagt. Geen moppers over de zwaardvis van deze keer overigens. Hij was prima klaargemaakt.
Het toetje van mijn keus was wat ze een chocolade flan noemden. Een chocolade cakeje met een smeuIge chocolade vulling. Heerlijk. De koffie is uitstekend. Gezet van bonen die ik nog niet eerder was tegen gekomen, Portioli.
Het was nogal rumoerig binnen maar we konden gelukkig, dankzij de warme okober maand, lekker buiten zitten. Heerlijke wijn ripasso. Prima bediening.

Gegeten op 17 oktober 2014

Hansrietjes

Vorige week had ik Italiaanse vakantie vrienden over. Elkaar net leren kennen in de zomervakantie en twijfelde over waar te eten. Italianen zijn altijd erg vol van hun eigen keuken (en gelijk hebben ze!), dus ik mocht niet falen in de keuze van het restaurant waar ik ze mee naar toe zou nemen. Het moest en lekker eten zijn (op z'n minst zo lekker als 'thuis'!) en het moest gezellig zijn. Ik woon zelf in de Pijp en besloot ze naar restaurant Pizzeria District 5 te brengen. Dit bleek een groot succes. Het was er gezellig druk, maar niet lawaaiig. De bediening (allen Italiaans zoals ik al wist) was erg enthousiast over onze aanwezigheid en al snel hadden mijn vrienden de avond van hun leven; dat ze dit in Amsterdam aantroffen! We deelden als starter een truffelpizza, welke overheerlijk was. Daarna hadden we verschillende gerechten; ik had de risotto en vooraf de prei creme. De anderen hadden een soort mozzarella, en rosbief met pompoen als voorgerecht en hoofdgerechten waren de ribeye, de zalm en nog een pizza. Echt verrukkelijk, ik kan niet anders zeggen. De hele avond gebleven, nog een echte Italiaanse espresso vlak voor het weggaan en we kregen als afsluiter een limoncello van de gastvrouw. De avond was een groot succes dankzij District 5! Grazie Mille!

Gegeten op 2 oktober 2014

KarinO

Via online reservering

Afgelopen zaterdag met 3 vriendinnen bij District V gegeten via de Iens Dinerdagen. De ontvangst was al vrij onvriendelijk, de ober trok ons ongeveer aan de arm met de vraag "of we wel gereserveerd hadden" en nadat dit gecheckt was liep hij zonder verder wat te zeggen weg. Wij liepen er maar achteraan, in de veronderstelling dat hij ons naar onze tafel zou brengen. We zaten beneden, waar het erg warm was maar verder wel gezellig. Jammer genoeg moesten we vrij lang wachten tot we een drankje konden bestellen en bijna anderhalf uur op ons voorgerecht. Helemaal vreemd gezien het feit we gewoon het standaard voorgerecht van het iens-menu hadden. Het gerecht ( burrata) was lekker maar niet bijzonder. Als hoofdgerecht hadden we alle 4 de risotto met paddestoelen, die was gewoon lekker. Al werd de extra parmezaan die we hebben gevraagd nooit gebracht. De ober leek in een steeds slechter humeur te verkeren naarmate de avond vorderde, je moest echt hard je best doen om iets te kunnen bestellen. Het dessert wat hij omgooide op onze tafel ( waarbij hij een luide "Fuck!" liet horen) werd met een kwak op de grond geveegd om het vanaf daar op te ruimen. Wij hebben er in ieder geval om gelachen..

Toen het tijd was voor de rekening waren we het erover eens; fooi moet je verdienen. Daar waren zij het kennelijk niet mee eens. De €0,50 die "over" was werd met een zeer geirriteerde houding op de bar gesmeten , echt belachelijk! Kortom, wij komen niet meer terug bij District V.

Gegeten op 4 oktober 2014

Okortlang

Wij hadden aanvankelijk met 10 man gereserveerd, maar op de dag zelf bleken er nog 6 man bij te komen. Na even gebeld te hebben was dit geen probleem. Toen we aankwamen bleken ze hier een geweldige tafel te hebben neergezet. Na goed overleg met de gastvrouw hebben we een heerlijke avond gehad. We waren namelijk lastige gasten aangezien iedereen pizza wilde eten, maar we niet met 16 man tegelijk een pizza konden krijgen. Dit zou de speciale pizzaoven te lang bezet houden. Daarom hebben we een perfecte service gekregen door afwisselend pizza en andere heerlijke gerechten op tafel te krijgen. Service echt een dikke 10, en het eten was echt geweldig. Een echte gezellige Italiaanse juweel in de pijp.

Gegeten op 2 oktober 2014

Dollan

We kwamen hier eigenlijk bij toeval terecht op een zwoele zomeravond. We wilden graag ergens buiten eten, zonde om binnen te zitten met het lekkere weer. Het eten was een aangename verrassing! Heerlijke ravioli gegeten, lekker wijntje erbij, vol terras en gezellige sfeer, aardige bediening, nog wat muzikanten die een liedje gingen spelen... Je waande je bijna in Italië.
Ik kom hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 4 september 2014

Winnievanp

Via online reservering

De bruchetta is heerlijk. De rest van het eten was ook goed. We kregen nieuwe wijn nadat we gezegd hadden dat het glas rode wijn niet aan de smaak voldeed. Prima service dus. Wij zaten niet op het pleintje maar in de straat aan de zijkant. Dat is minere leuk. Zeker een plek om nog eens terug te keren.

Gegeten op 19 september 2014

MikelNilson

Heerlijk gegeten bij District 5. Fantastische lokatie op een mooi plein. Het eten is overheerlijk. de bediening allemaal Italiaans, en supervriendelijk. Zoiets verwacht je niet in Amsterdam, alleen in Italie zelf. Prima plek, heerlijk eten en hartstikke leuke mensen; hier gaan ze mij vaker zien!

Gegeten op 12 september 2014

mening

Het was gezellig druk. Helaas moesten we erg lang op onze eten wachten. De truffelpizza was echt voortreffelijk. De overige eten is goed, maar wat gewoontjes. Voor 3 hoofdgerechten krijgen we alleen 1 schaal aardappel en groente, wat weinig is. De bediening was haastig maar wel vriendelijk.

Gegeten op 28 augustus 2014

Proever43699

Via online reservering

Weer heerlijk gegeten bij District 5. Lekkere bruschetta en pizza met rucola. De bediening is erg vriendelijk en de locatie is super. Het is sowieso een gezellig buurtje en bij District 5 waan je je even in Italië. Echt een aanrader. Ook qua prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 6 september 2014

Schrijf zelf een recensie over District 5 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over District 5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.