Ciel Bleu (Okura Hotel)

• 9.0

• 8.9

proefje123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoe kan je het decor geen 10 geven met dat mooie uitzicht over de stad.
Al vond ik het restaurant niet heel bijzonder ingericht.
Maar het belangrijkste is het diner natuurlijk. We kwamen hier omdat mijn schoonvader wat te vieren had.en het eten was geweldig vooral de kingcrab was goddelijk.
Ik zou hier niet elke week zitten het is natuurlijk wel prijzig maar als een avond verwent wil worden zit je hier perfect!

Hobbykok71
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was heerlijk, precies zoals je het van een sterrestaurant mag verwachten. De presentatie van het eten is ook mooi gedaan. het leukste is de kar vol met koekjes/zoetigheid voor bij de koffie/thee. Bediening is ook precies zoals je het in een sterrestaurant mag verwachten. De bediening straalt echte vriendelijkheid uit,. Het restaurant is modern, strak ingericht met een mooi uitzicht over de stad.

Gegeten op 20 februari 2014

ygss
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tja, wat anders mag je verwachten van een 2 sterren zaak. Fantastische smaak combinaties in soms heel kleine gerechtjes. Enige minpuntje was het overdreven gezwets over Australisch zeezout en/of Italiaans tarwe. Of zoiets.....
Als je iets moois te vieren hebt en het geld kan/wil uitgeven absolute aanrader!

Gegeten op 16 november 2013

frc121969
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima ontvangst in de lounge met een aparte amuse ( balletje gevuld met bloedsinaasappel)
Het restaurant komt helaas wat blokkerig over en het heen en weer gesleep met de onderzetters is lichtelijk storend.
Samen met mijn vrouw het 6 gangen menu inclusief wijnarrangement.
Mooie combinaties maar met te weinig smaakbeleving, te vlak.
Een uitzondering de koningkrab, een werkelijk prachtig gerecht met mooie smaken en sensaties.
Overige gerechten niet helemaal top, st jakobsmossel net te gaar evenals de tarbot, oester vrij koud en weinig avontuurlijk
De reerug mooi gaar maar wederom heel vlak qua smaak.
Het wijn arragement was in orde maar ook hier niets verheffend.
Not done was het feit dat wij tot twee keer toe enige onenigheid van de bediening mochten aanschouwen. sommelier 1 geeft sommelier 2 flinke kritiek en niet veel later kreeg sommelier 1 hoorbaar kritiek van de gastheer, dit hoort op dit niveau niet thuis.

Gegeten op 18 januari 2014

Melina82
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen weekend bij Ciel Bleu gegeten als verjaardagsverassing, en wat een verassing was dat! Vooraf een champagne gedronken in de lounge met een prachtig uitzicht. Daarna aan tafel plaatsgenomen en genoten van een voortreffelijk 4-gangen diner incl wijn arrangement. Totaal voldaan vertrokken na mijn beste diner ooit. Service was perfect, wel bleef het een ietsje stijf, maar zeer professioneel. Een kleine opmerking, ze trokken nog ongevraagd een nieuwe fles bronwater open halverwege de laatste gang (terwijl onze waterglazen nog half vol zaten), niet super erg maar gewoon wat overbodig.

Gegeten op 1 maart 2014

germainevanderlist
  • Recensies in de laatste twee jaar

blijft een uniek restaurant, wat een geweldige smaken en wat een combinaties. Hier kookt de meester in de keuken. Reerug was fenominaal. Topwijnkaart!

Gegeten op 1 februari 2014

MarielleBM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat ultiem genieten om hier te dineren! Op de 23e verdieping van het Okura Hotel ben je bij Ciel Bleu even vrij letterlijk dichter bij de hemel. We hadden een tafeltje aan het raam, waardoor we een prachtig uitzicht hadden over Amsterdam by night. De kwaliteit van de keuken, het kwalitatief hoogwaardige wijnarrangement en de professionele en enthousiaste bediening zorgen voor een avond met een gouden randje. Ik verheug me nu al op de volgende speciale gelegenheid om hier te gaan eten!

Gegeten op 24 januari 2014

Dirkdenvreede
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep vrienden geweest om te eten en ik moet zeggen dat het eten uitstekend is en van hele hoge kwaliteit. De amuses waren werkelijk prikkelend op de tong, het diner geweldig niveau en met de Portugese wijn erbij was het helemaal geweldig. Zeker een van de beste restaurants in Amsterdam!

Gegeten op 21 januari 2014

ilovefood20
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastisch pand met uitzicht over amsterdam by night. Interessante gerechten met mooie smaken. Aparte gerechten geproefd, lekker maar niet heel erg gedurfd. Met name het hoofdgerecht (reerug) , wat overigens heel mooi werd verteld en gepresenteerd door de gastheer , was niet erg spannend kwa smaken. Het dessert lekker, niet bijzonder verder. Mooie show van de vriendelijke gastheren maar voor die prijs mogen we een wat diepgaandere smaaksensatie beleven!

MBaris
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Michelinster is een aanduiding voor restaurants met een uitzonderlijk goede keuken en een correcte bediening in de befaamde rode gids. Bij een bezoek aan Ciel Bleu worden deze richtlijnen voor mij meer dan waargemaakt. Overigens is de richtlijn "correcte bediening" wat mij betreft echt een dikke 10 waard. Vanaf het moment dat je binnenstapt, tot aan het moment dat je de lift naar beneden neemt, klopt. De gast staat centraal en de servicegraad is zeer hoog en dan hebben we het nog niet eens gehad over het fantastische uitzicht, vanuit een fijne fauteuil, over een mooi Amsterdam. Dineren in Ciel Bleu is een beleving, wat in mijn ogen klopt van begin tot eind. De sfeer, een scherp team dat geleid wordt door Dhr. Kolk en een keuken die een ware smaaksensatie van gerechten weet te serveren. Chapeau!!

Gegeten op 12 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Ciel Bleu (Okura Hotel) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Ciel Bleu (Okura Hotel). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!