a TripAdvisor company

foto's van Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 1 foto's van Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 2 foto's van Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 3 foto's van Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 4 foto's van Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 5 foto's van Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 6

Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

1. Restaurant
  2. Internationaal
  3. Topper 2015
  5. 2 Michelinsterren

Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

1. Restaurant
  2. Internationaal
  3. Topper 2015
  5. 2 Michelinsterren
  1. Toon telefoonnummer 020 678 74 50
  2. okura.nl/en/culinary/ciel-bleu-restaurant/

Verfijnde, pure smaken

Op ruim 78 meter hoogte heb je bij Ciel Bleu het meest spectaculaire uitzicht over Amsterdam. Chef-kok Onno Kokmeijer laat je internationale, innovatieve gerechten proeven. Het allerbeste uit de wereld komt samen op je bord. De basis is puur en eerlijk, maar dan wel zo creatief en vernieuwend mogelijk. De smaken zijn altijd herkenbaar, dat is het allerbelangrijkste. Een eetervaring om nooit te vergeten.

drobb

Fantastische beleving in het Ciel Blue in Amsterdam. Hier is werkelijk alles goed. De bediening die je tegelijk sserveerd, de fantastische smaak combinaties en de heerlijke wijnen, koffies en patisserie. Ik denk dat ze zelfs een derde ster waard zijn.

Gegeten op 31 januari 2015

Arnaud23

Bijzonder uitzicht op de stad. Mooi en strak interieur van het restaurant.

De bediening deed het perfect: allemaal volgens de regels, zij konden duidelijk uitleggen wat we te eten kregen. Vragen werden meteen en vakkundig beantwoord. De sommelier heeft ons weten te verrassen met een wijn uit de Jura.

Het eten was uiteraard lekker. Een pluspunt voor de duivenfilet en de langoustine.

Zeker een aanrader!

Gegeten op 21 maart 2015

STN789

Goed gegeten in Ciel Blue. De oester met komkommer en gin tonic is een mooi en smakelijk gerecht. De wintertruffel met ossenstaart eidooier en gebruinde boter is erg mooi smaak.
Service is goed maar wel wat stijf. Restaurant is gedateerd.

mproever32

Perfect gegeten, wat een ervaring.
Alles in dit restaurant is bijzonder het begint bij het bestellen van het aperitief, we kozen voor een glas champagne: dat komt er een prachtige trolley voorgereden met een heerlijke keuze. We kozen voor een glas rose champagne. Er volgde een aantal heerlijke amuses allemaal op bijzondere wijze opgediend. Omdat we iets te vieren hadden kozen we voor het uitgebreide menu met bijpassende wijnen. Alle gangen waren werkelijk heerlijk mijn favorieten waren, de langoustine, de ossenstaart en als hoofdgerecht de eend in zout-korst. Daarna volgde een mooie kaastrolley die voor mij als enig minpuntje van die avond mooi was maar de persoon die het uitlegde in het Engels wij slecht konden verstaan. Als afsluiter het dessert in drie gangen geserveerd en daarna nog koffie met lekkers. Goedkoop is het zeker niet maar als je iets te vieren hebt is dit de plek. Wij hadden geluk en hadden een mooie tafel aan het raam dit maakt het extra bijzonder. Hoop zeker nog eens terug te komen...

Gegeten op 21 februari 2015

Bozakoza

Ik heb hier geluncht en het was werkelijk heerlijk.
De Bisque van kreeft was me bij gebleven!
Ik zou hier graag weer willen komen.
Het is hier niet super goedkoop, maar voor een speciale gelegenheid is het goed te doen

Gegeten op 15 augustus 2014

FoodLuc

Absolute perfectie! Een van onze beste diners ooit... Veel verrassingen, zowel qua eten als service. En een spontaan verjaardagstaartje als surprise. Jammer van de dikke mist op de bovenste verdieping van het Okura, maar temeer een reden om terug te komen voor het volgende lente, zomer of herfst menu. Bedankt voor de perfecte avond!

Gegeten op 19 januari 2015

pijlemans

Met zijn 2-en heerlijk gegeten in C'iel Bleu. We hadden een perfect tafeltje bij het raam, dankzij de prettige opstelling konden we schuin naast elkaar zitten ipv formeel tegenover elkaar. Erg prettig om zo binnen te komen! Gestart met een glaasje champagne, op een leuke manier werd ons uitgelegd welke flessen aardig geprijsd waren, en welke 'aan de prijs waren'. De bediening is pretentieus, misschien iets te... Het tegelijk uitrollen van de servetten, de handschoentjes, etc. Een leuke ervaring, dat natuurlijk wel. Vier gangen menu genomen, met bijpassende wijnen. De wijnen zelf waren OK, maar niet top. De sommelier was iets te amicaal in onze optiek, en schonk niet altijd eventje iets bij als ons glas op was. Dit is bij andere sterren restaurants wat 'gemoedelijker'. De knaller was het hoofdgerecht, een heerlijk mals lamsgerecht. Hoewel de ervaring de restaurant erg bijzonder was, verkiezen wij overall Le Restaurant bij het Sarphatipark boven Ciel Bleu.

Gegeten op 6 december 2014

Inkk

Ciel Bleu is een avond in de watten gelegd worden. Dat sowieso.
Maar is het de prijs waard? Ik weet niet precíés wat mijn tafelgenoot betaald heeft, maar dat zal ergens rond de 600 euro geweest zijn.
En eerlijk gezegd heb ik voor die prijs beter gegeten, gedronken en me vertroeteld gevoeld ...
Hartelijke ontvangst en een prima glaasje champagne van de vriendelijke en kundige SuperSommelier Noël Vanwittenbergh.
Menu met alles erop en eraan. Prima smaken. Mooie bordjes. Zelfs een goochelact met stikstof.
Prachtig uitzicht. Alleen jammer dat wij aan de ‘binnenring’ zaten. Is toch een beetje tweederangs.
En het vóélde raar ... kil. Niemand was onaardig, niemand gooide er met de pet naar en toch ... raar.
Heb ik het nog niet eens over het kleutertaaltje waartoe de zwarte brigade in dit soort restaurants standaard overgaat. Waarom?
Voor zo’n bedrag moet álles kloppen. Jammer.

Gegeten op 28 augustus 2014

Johanv1

Wat een geweldige ervaring, wij hebben heerlijk gegeten, we zijn verrast, hebben genoten van de heerlijke Sancerre, fantastisch gegeten en wow wat zijn die kazen van Kef geweldig. Bediening is erg professioneel, ik mis soms wat persoonlijkheid. Met zijn allen tegelijkertijd op commando servetten op onze schoot neerleggen voelt wat overspannen. Blijft een lastig ding met sterrenrestaurants. Al met al geweldig en dan heb ik het nog niet gehad over het uitzicht over Amsterdam.

Gegeten op 6 november 2014

culivin

Een bijzonder mooi , luxe en warm ingericht restaurant op de bovenste etage van het Okura hotel; Erg fijn te ervaren dat 2 sterren koken gepaard kan gaan met gemeende gastvrijheid. Bediening was zeer vriendelijk en professioneel. Eten was uitermate verfijnd maar de porties hadden wel wat royaler gemogen. Vwb wijn is dit restaurant een absolute topper, niet in de laatste plaats door sommelier Noel van de Wittenberg; je ervaart zijn passie voor wijn onmiddellijk. Genoten van het wijnarrangement met als grande finale een port proeverij bij de kazen.

Gegeten op 1 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.