Restaurant Beeckestijn

3. Topper 2015
  4. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0255 76 00 02

ipoverman

Onze verwachtingen waren hooggespannen, gezien de website, maar het werd een teleurstelling. Onze jassen werden aangenomen door een koksmaatje in vale spijkerbroek en wit koksjasje, wij dachten dat hij even moest bijspringen omdat het druk was. Maar hij bleek de gastheer zelf te zijn en er waren maar 2 tafels bezet.
De tafels waren belegd met een loper, maar er was voor 2 gedekt in een hoek van 45 gr. (wat ik altijd gezellig vind) zodat een van ons bord en bestek op een kale tafel had staan. Om een servet moesten we vragen! Alles werd keurig uitgelegd, wij kozen voor een 3-gangen verrassingsmenu. De amuse was apart en heerlijk, het voorgerecht met kabeljauw (wat gewoontjes om deze vis te kiezen) was prima. Maar waarom altijd zo'n modernistische veeg langs de rand van het bord van het een of ander? Hoofdgerecht zou iets met wild moeten zijn, maar toen het grote bord met wat kleine dingetjes voor ons werd neergezet keken we elkaar verbaasd aan en dachten allebei dat dit een soort verrassingstussengerecht moest zijn. Nauwelijks groenten, 2 kleine driehoekjes aardappel, een paar stukjes wild (rondjes met een diameter van 2 cm), wel een fliebertje lof terwijl mijn partner uitdrukkelijk had gezegd dat hij dit niet lekker vindt. Op verzoek om wat extra's kwam er nog een portie (helaas flauwe slappe) patatten. Het nagerecht met een chocoladecakeje was prima, zij het dat er ijs bij geserveerd werd terwijl wij beiden van tevoren hadden laten weten niet van ijs te houden. Uiteraard excuses en een nieuw bord gekregen, ook hier weer versierd met een schilderachtige veeg langs de rand van het bord met een niet te onderscheiden smaak. De wijn was gelukkig heerlijk en onze glazen werden heel attent steeds bijgeschonken. Ook een pluim voor het feit dat bestellen van kraanwater mogelijk is. Ondanks de mooie entourage een teleurstellende ervaring op de verjaardag van mijn partner!

Gegeten op 18 december 2014

PBB

Eigenlijk vergeten dat er een goed restaurant zo dicht bij mijn woonplaats IJmuiden ligt.
Het restaurant heeft een prachtig interieur en het personeel is bijzonder aardig. Ook de kok laat zich vaak zien in het restaurant.
We aten een heerlijk wild menu van 3 gangen, met een wijnarrangement (of een chauffeurs arrangement). Het voorgerecht Canonelli van wildzwijn met zuurkool was heerlijk. Even als het hoofdgerecht. Tot slot een prachtig zoet dessert. Dit is zeker een plek waar ik nogmaals ga eten.

Gegeten op 31 oktober 2014

bakkerej

Met 7 personen hebben wij genoten van een voortreffelijke High Tea op landgoed Beeckestijn
De bediening was uitstekend en toelichting m.b.t tot de producten was helemaal goed!
Waar het mogelijk is worden er biologische producten en kruiden uit eigen tuin gebruikt. Een prima concept!
Het was een gezellige middag en goed georganiseerd van ontvangst tot en met vertrek!
Een omgeving waar wij ons thuis voelden.

Gegeten op 26 oktober 2014

amdewaard

Onlangs hier met een klein gezelschap gegeten. Prachtige entourage, het landgoed Beeckestijn waar het restaurant is gevestigd in het oude koetshuis. De bediening is erg prettig, informeel en met verstand van zaken, meteen bereid aan wensen tegemoet te komen, bijvoorbeeld het vervangen van een groente door een andere, aanpassen van het wijnarrangement. Driegangen menu genomen. Vooraf geroosterde poon, de vis was ietsje droog. Een verrassing was een groene asperge voorzien van een krokant laagje. Dan gestoofd kalfsvlees en hertenbiefstuk, lekker. En als toetjes stoofpeertjes en wentelteefjes. Mooie verscheidenheid van smaken. Wat meer variatie in beet zou de gerechten goed doen en ze zien er allemaal een beetje hetzelfde uit, zeg maar een stapeltje van dit en dat. Nog een tip: verbeter de verlichting direct rondom het restaurant, toe we weggingen was het aarde donker, grasveld en verharde paadjes waren moeilijk van elkaar te onderscheiden.

Gegeten op 18 oktober 2014

system

Via online reservering

Het bijzondere van dit diner was de verrassing, dat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Het was een 3-gangen diner dat niet van tevoren werd verteld uit welke gerechten het bestond. Dit werd pas duidelijk bij het serveren van elke gang. Uiteraard is bij aanvang wel gevraagd of er nog speciale wensen waren m.b.t. de gerechten. Het was heel bijzonder qua opmaak en smaak van het gerecht. Met een goede kennis van zaken werd tekst en uitleg gegeven van de gebruikte ingrediënten die, opvallend, uit eigen moestuin kwamen. De bediening was uitstekend en de sfeer was prima. Dit restaurant is gevestigd in en bij een buitenplaats, een prachtig gebouw dat zich voor elke gelegenheid leent. Het interieur is statig klassiek met een warme en gezellige ambiance. De omgeving is prachtig, een parkachtig wandelgebied.
Kortom, een aanrader van de bovenste plank.

Gegeten op 5 oktober 2014

ingeborg16

Via online reservering

We hadden een etentje om onze ceremoniemeesters te bedanken voor onze huwelijksdag, ze voelden zich echt verwend en dat was precies de bedoeling! Het eten was heerlijk. We waren er tijdens de restaurant week en hadden dus een vast menu. Er was goed rekening gehouden met de diversen wensen(glutenvrij, vegetarisch en nog een zwangere) dus daar was ik erg blij mee! Het toetje was heerlijk taartje met verse peertje en overheerlijk zelfgemaakt yoghurtijs. Hoofdgerecht was stoofvleesje met puree van zoete aardappel, mooi opgediend in een mergpijpje, heerlijk sausje erbij. We kregen zelfs 'n leuke amuse om mee te startten, al met al zeker een aanrader qua eten en ook nog eens op een prachtige locatie en het restaurant zelf is ook heel mooi. En niet te vergeten, comfortable stoelen!

Gegeten op 5 oktober 2014

Gmondriaan

Via online reservering

Uitstekende- en verrassende smaakcombinaties. Mooie, bijpassende wijnarrangementen Sfeervolle brasserie in een mooie omgeving en een goede bediening.

Gegeten op 2 oktober 2014

leonravestein

Wat een schitterende locatie en gezellig ingericht restaurant. Bediening erg vrolijk en gezellig. Eten uitstekend. Wat altijd top is, zijn de ronde tafels en ruim opgezette opstelling.
Verlichting aan de lange zijde mag iets minder fel wit, maar dat was het enige, als ik een tip mag geven.
Prijs was top. 4 personen met wijn en 4-gangen voor €70 p/p.

Gegeten op 20 september 2014

Alfaman

Prettig ontvangst met geopende deur. Hier een driegangendiner gegeten. Er werd een aperitief aangeboden met de keuze uit drie soorten bubbels, super. Bij de gerechten een wijnarrangement genomen. Ze hebben ook een chauffeurs-wijnarrangement. Na de amuse kregen we het voorgerecht met gerookte zalm, maanzaad en bietencoulis erg lekker. De wijn was een sauvignon uit Zuid-Afrika. Het hoofdgerecht betrof gesneden runderribeye met cantharellen en aardappelgratin, asperges met spek. De Merlot paste prima. Als dessert onder meer framboosijs met fruit en een lekker halfzoete dessertwijn. Friandise bestond uit drie kleine zoete hapjes.
Prima avond. Mooie locatie met klassieke uitstraling.

Gegeten op 3 september 2014

MarianDeKl

Wij waren bij Beeckestijn met onze zoon (bijna 9). Dit is zijn recensie: Ik vond de risotto het allerlekkerste, maar alles was lekker en het was fijn dat ze voor mij speciaal iets bedacht hadden. De bediening was super aardig en ik vind het superleuk dat ik een keer met de chef mag meekijken in de keuken! Ik heb heerlijk gegeten en het was een fijne avond.

Noot van de ouders: een bijzonder meldenswaardig feit is dat ze naast een heel mooi menu van de chef, ook een uitgelezen vegetarisch menu hebben. Je voelt je als vegetariër welkom en het is heerlijk! Op alle fronten een topavond, dank voor het heerlijke eten, de persoonlijke aandacht en de super sfeer.

Gegeten op 16 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Beeckestijn in Velsen-Zuid

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Beeckestijn. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.