a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0255 76 00 02

Passie voor goed eten

Bij Beeckestijn voeren ambacht en passie de boventoon. De gerechten zijn altijd puur, vers, biologisch en creatief. Vraag ook zeker de kundige sommelier om een wijnadvies, daar krijg je geen spijt van!

duif56

Op 24 mei bezochten we met drie personen dit restaurant. Bij binnenkomst viel op, dat de tafels vrij dicht bij elkaar staan. Het was druk. Nog een enkele tafel was onbezet. Nadat we drankjes hadden besteld, kregen we een amuse. Deze was heerlijk van smaak. Vervolgens werd de menukaart uitgelegd en verteld wat het Prestigemenu inhield. Onze Engelstalige gast begreep de uitleg niet, dus we startten met de vertaling. De gastvrouw zei vervolgens dat ze alles wel in het Engels zou doen. Na het voorgerecht ging ze echter weer over op Nederlands. Bij de bestelling van het Prestigemenu gaf één persoon aan dat hij niet van asperges hield. Daar werd goed rekening mee gehouden. Het voorgerecht bestond uit kabeljauw met onder andere linzen en een asperge. Heerlijk! Het hoofdgerecht was lam, met stoofvlees, en asperges plus aardappel verwerkt tot een blokje. Ook dat gerecht was puur genieten. Het dessert, een palet van kleine hapjes met een scala aan smaken, gaf het diner de juiste afsluiting. Bij de gerechten dronken we een lekkere rode wijn, Tempranillo. De bediening was vriendelijk en enthousiast. Alleen was het soms moeilijk om de aandacht te krijgen van het personeel. Hierdoor was het glas dan wat langer leeg. Maar dat kan ook zijn omdat het die avond enorm druk was. Graag gaan we nog eens terug naar dit restaurant.

kim195

Voor de tweede keer deze maand hebben we genoten van het kreeftmenu.
Onze reservering was voor een week later, door een fout van onze kant stonden we gisteren in een vol restaurant.
Hier werd geen enkel probleem van gemaakt en na het nuttigen van een heerlijke zelfgemaakte limonade en een amuse konden wij alsnog aanschuiven.

Het eten was wederom voortreffelijk, dit was een aangename verassing aangezien wij vaak in restaurants merken dat de kwaliteit minder wordt als het druk is. Maar hier hebben wij dit gelukkig niet gemerkt, wat getuigd van een goed getrainde en op elkaar ingespeelde keuken en zwarte brigade.

De wijnen waren heerlijk en pasten zeer goed bij de gerechten. Wij kregen een leuke en vakkundige uitleg over de wijnen door de vinoloog welke ook een zeer goede gastvrouw is en ons altijd een zeer welkom gevoel geeft.

De entourage is ook betoverend. Deze brassierie zit in het koetshuis van landgoed Beeckestijn en je proeft de sfeer die bij het landgoed hoort.

Alle aspecten van een perfect avondje uit zijn hier te vinden en wij raden dit aan voor iedereen die heerlijk verwend wil worden.

Gegeten op 24 mei 2015

emiliekekortie

Via online reservering

Het diner tijdens de restaurantweek was helemaal wat we gehoopt hadden! Compliment voor de kok, die met onze dieetbeperkingen rekening wist te houden zonder dat de smaak van de gerechtjes daaronder te lijden had.
De bediening was zeer vriendelijk en attent. We komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 9 mei 2015

abenedward

Via online reservering

Op een perfect locatie, zeer enthousiaste bediening, hele verrassende en perfecte wijn/spijs combinaties, amuse en vooraf waren perfect, het tussen en hoofdgerecht smaakten heerlijk en het dessert was gewoon heel goed. Met andere woorden wij gaan zeer zeker (binnenkort zelfs al voor de mei special van kreeft) terug!

Gegeten op 8 mei 2015

ArjanKroonen

Zaterdagavond onverwacht tijd voor een etentje dus Beeckestijn gebeld en er was nog plek.
Een uurtje later schoven we aan. Chef Moorlag was er zelf niet maar dat was niet te merken in het niveau.
Zoals altijd lieten we ons verrassen, het eet nu eenmaal leuker als je niet weet wat je gaat krijgen. Zowel "gewone" als het vegetarische 5-gangenmenu was tiptop in orde.
Wijnkeuze origineel maar zeer doordacht en bediening correct maar ontspannen, precies zoals we dat graag zien. Bedankt voor een perfecte avond!

Gegeten op 18 april 2015

rose85

Wat een super leuk restaurant is dit! Als je aankomt heb je al het gevoel van wauw! De deur werd voor ons geopend en jassen netjes aangenomen we voelde ons echt een koning en koningin.
Het eten was super mooi op smaak en de borden heel mooi opgemaakt! We deden een 5 gangen diner met wijnarrangement. De maître sommelier was heel schoor en bood dr excuses aan omdat ze ziek was maar de passie, kennis en enthousiastme was er totaal niet minder om. We hebben super mooie wijnen gehad en deze en de gerechten wist ze perfect te vertellen en toe te lichten. We hebben nog nooit wijnen tot zo in de puntjes toe gelicht gehad.
Echt een super mooi restaurant met perfect eten en goedde enthousiaste bediening echt een plek waar we veel vaker gaan terug komen. Naar ons idee sterwaardig!

Gegeten op 20 maart 2015

Roosje18

Als je binnenkomt ruikt het naar een frituurzaak. Dat is echt jammer want het is een super mooie zaak. Locatie, inrichting, servies etc, alles is goed. Ook de bediening is zeer vriendelijk en bereid. Het eten is niet slecht maar valt tegen. De kok vertilt zich aan te veel willen. Het ziet er naar uit dat hij wel kan koken en inkopen maar gewoon meer wil dan hij aan kan. Echt jammer. Houdt het simpel en goed. Is voor iedereen een verademing en een vooruitzicht op een prachtige avond. Krokante risotto? Roept verwachting op. Spannend! Gewoon een nasibal zonder Indische kruiden. Waar is de risotto gebleven? Kalfswang! Prachtig gaar, maar bremzout. Zo jammer. Al met al, mooi restaurant, aardige bediening, matig eten, goede wijn. Ik zou zeggen: Kiss keep it simpel sir! Dan komen we graag terug.

Gegeten op 7 maart 2015

ipoverman

Onze verwachtingen waren hooggespannen, gezien de website, maar het werd een teleurstelling. Onze jassen werden aangenomen door een koksmaatje in vale spijkerbroek en wit koksjasje, wij dachten dat hij even moest bijspringen omdat het druk was. Maar hij bleek de gastheer zelf te zijn en er waren maar 2 tafels bezet.
De tafels waren belegd met een loper, maar er was voor 2 gedekt in een hoek van 45 gr. (wat ik altijd gezellig vind) zodat een van ons bord en bestek op een kale tafel had staan. Om een servet moesten we vragen! Alles werd keurig uitgelegd, wij kozen voor een 3-gangen verrassingsmenu. De amuse was apart en heerlijk, het voorgerecht met kabeljauw (wat gewoontjes om deze vis te kiezen) was prima. Maar waarom altijd zo'n modernistische veeg langs de rand van het bord van het een of ander? Hoofdgerecht zou iets met wild moeten zijn, maar toen het grote bord met wat kleine dingetjes voor ons werd neergezet keken we elkaar verbaasd aan en dachten allebei dat dit een soort verrassingstussengerecht moest zijn. Nauwelijks groenten, 2 kleine driehoekjes aardappel, een paar stukjes wild (rondjes met een diameter van 2 cm), wel een fliebertje lof terwijl mijn partner uitdrukkelijk had gezegd dat hij dit niet lekker vindt. Op verzoek om wat extra's kwam er nog een portie (helaas flauwe slappe) patatten. Het nagerecht met een chocoladecakeje was prima, zij het dat er ijs bij geserveerd werd terwijl wij beiden van tevoren hadden laten weten niet van ijs te houden. Uiteraard excuses en een nieuw bord gekregen, ook hier weer versierd met een schilderachtige veeg langs de rand van het bord met een niet te onderscheiden smaak. De wijn was gelukkig heerlijk en onze glazen werden heel attent steeds bijgeschonken. Ook een pluim voor het feit dat bestellen van kraanwater mogelijk is. Ondanks de mooie entourage een teleurstellende ervaring op de verjaardag van mijn partner!

Gegeten op 18 december 2014

PBB

Eigenlijk vergeten dat er een goed restaurant zo dicht bij mijn woonplaats IJmuiden ligt.
Het restaurant heeft een prachtig interieur en het personeel is bijzonder aardig. Ook de kok laat zich vaak zien in het restaurant.
We aten een heerlijk wild menu van 3 gangen, met een wijnarrangement (of een chauffeurs arrangement). Het voorgerecht Canonelli van wildzwijn met zuurkool was heerlijk. Even als het hoofdgerecht. Tot slot een prachtig zoet dessert. Dit is zeker een plek waar ik nogmaals ga eten.

Gegeten op 31 oktober 2014

bakkerej

Met 7 personen hebben wij genoten van een voortreffelijke High Tea op landgoed Beeckestijn
De bediening was uitstekend en toelichting m.b.t tot de producten was helemaal goed!
Waar het mogelijk is worden er biologische producten en kruiden uit eigen tuin gebruikt. Een prima concept!
Het was een gezellige middag en goed georganiseerd van ontvangst tot en met vertrek!
Een omgeving waar wij ons thuis voelden.

Gegeten op 26 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Beeckestijn in Velsen-Zuid

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Beeckestijn. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.