1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0255 76 00 02

Passie voor goed eten

Bij Beeckestijn voeren ambacht en passie de boventoon. De gerechten zijn altijd puur, vers, biologisch en creatief. Vraag ook zeker de kundige sommelier om een wijnadvies, daar krijg je geen spijt van!

ArjanKroonen

Zaterdagavond onverwacht tijd voor een etentje dus Beeckestijn gebeld en er was nog plek.
Een uurtje later schoven we aan. Chef Moorlag was er zelf niet maar dat was niet te merken in het niveau.
Zoals altijd lieten we ons verrassen, het eet nu eenmaal leuker als je niet weet wat je gaat krijgen. Zowel "gewone" als het vegetarische 5-gangenmenu was tiptop in orde.
Wijnkeuze origineel maar zeer doordacht en bediening correct maar ontspannen, precies zoals we dat graag zien. Bedankt voor een perfecte avond!

Gegeten op 18 april 2015

rose85

Wat een super leuk restaurant is dit! Als je aankomt heb je al het gevoel van wauw! De deur werd voor ons geopend en jassen netjes aangenomen we voelde ons echt een koning en koningin.
Het eten was super mooi op smaak en de borden heel mooi opgemaakt! We deden een 5 gangen diner met wijnarrangement. De maître sommelier was heel schoor en bood dr excuses aan omdat ze ziek was maar de passie, kennis en enthousiastme was er totaal niet minder om. We hebben super mooie wijnen gehad en deze en de gerechten wist ze perfect te vertellen en toe te lichten. We hebben nog nooit wijnen tot zo in de puntjes toe gelicht gehad.
Echt een super mooi restaurant met perfect eten en goedde enthousiaste bediening echt een plek waar we veel vaker gaan terug komen. Naar ons idee sterwaardig!

Gegeten op 20 maart 2015

Roosje18

Als je binnenkomt ruikt het naar een frituurzaak. Dat is echt jammer want het is een super mooie zaak. Locatie, inrichting, servies etc, alles is goed. Ook de bediening is zeer vriendelijk en bereid. Het eten is niet slecht maar valt tegen. De kok vertilt zich aan te veel willen. Het ziet er naar uit dat hij wel kan koken en inkopen maar gewoon meer wil dan hij aan kan. Echt jammer. Houdt het simpel en goed. Is voor iedereen een verademing en een vooruitzicht op een prachtige avond. Krokante risotto? Roept verwachting op. Spannend! Gewoon een nasibal zonder Indische kruiden. Waar is de risotto gebleven? Kalfswang! Prachtig gaar, maar bremzout. Zo jammer. Al met al, mooi restaurant, aardige bediening, matig eten, goede wijn. Ik zou zeggen: Kiss keep it simpel sir! Dan komen we graag terug.

Gegeten op 7 maart 2015

ipoverman

Onze verwachtingen waren hooggespannen, gezien de website, maar het werd een teleurstelling. Onze jassen werden aangenomen door een koksmaatje in vale spijkerbroek en wit koksjasje, wij dachten dat hij even moest bijspringen omdat het druk was. Maar hij bleek de gastheer zelf te zijn en er waren maar 2 tafels bezet.
De tafels waren belegd met een loper, maar er was voor 2 gedekt in een hoek van 45 gr. (wat ik altijd gezellig vind) zodat een van ons bord en bestek op een kale tafel had staan. Om een servet moesten we vragen! Alles werd keurig uitgelegd, wij kozen voor een 3-gangen verrassingsmenu. De amuse was apart en heerlijk, het voorgerecht met kabeljauw (wat gewoontjes om deze vis te kiezen) was prima. Maar waarom altijd zo'n modernistische veeg langs de rand van het bord van het een of ander? Hoofdgerecht zou iets met wild moeten zijn, maar toen het grote bord met wat kleine dingetjes voor ons werd neergezet keken we elkaar verbaasd aan en dachten allebei dat dit een soort verrassingstussengerecht moest zijn. Nauwelijks groenten, 2 kleine driehoekjes aardappel, een paar stukjes wild (rondjes met een diameter van 2 cm), wel een fliebertje lof terwijl mijn partner uitdrukkelijk had gezegd dat hij dit niet lekker vindt. Op verzoek om wat extra's kwam er nog een portie (helaas flauwe slappe) patatten. Het nagerecht met een chocoladecakeje was prima, zij het dat er ijs bij geserveerd werd terwijl wij beiden van tevoren hadden laten weten niet van ijs te houden. Uiteraard excuses en een nieuw bord gekregen, ook hier weer versierd met een schilderachtige veeg langs de rand van het bord met een niet te onderscheiden smaak. De wijn was gelukkig heerlijk en onze glazen werden heel attent steeds bijgeschonken. Ook een pluim voor het feit dat bestellen van kraanwater mogelijk is. Ondanks de mooie entourage een teleurstellende ervaring op de verjaardag van mijn partner!

Gegeten op 18 december 2014

PBB

Eigenlijk vergeten dat er een goed restaurant zo dicht bij mijn woonplaats IJmuiden ligt.
Het restaurant heeft een prachtig interieur en het personeel is bijzonder aardig. Ook de kok laat zich vaak zien in het restaurant.
We aten een heerlijk wild menu van 3 gangen, met een wijnarrangement (of een chauffeurs arrangement). Het voorgerecht Canonelli van wildzwijn met zuurkool was heerlijk. Even als het hoofdgerecht. Tot slot een prachtig zoet dessert. Dit is zeker een plek waar ik nogmaals ga eten.

Gegeten op 31 oktober 2014

bakkerej

Met 7 personen hebben wij genoten van een voortreffelijke High Tea op landgoed Beeckestijn
De bediening was uitstekend en toelichting m.b.t tot de producten was helemaal goed!
Waar het mogelijk is worden er biologische producten en kruiden uit eigen tuin gebruikt. Een prima concept!
Het was een gezellige middag en goed georganiseerd van ontvangst tot en met vertrek!
Een omgeving waar wij ons thuis voelden.

Gegeten op 26 oktober 2014

amdewaard

Onlangs hier met een klein gezelschap gegeten. Prachtige entourage, het landgoed Beeckestijn waar het restaurant is gevestigd in het oude koetshuis. De bediening is erg prettig, informeel en met verstand van zaken, meteen bereid aan wensen tegemoet te komen, bijvoorbeeld het vervangen van een groente door een andere, aanpassen van het wijnarrangement. Driegangen menu genomen. Vooraf geroosterde poon, de vis was ietsje droog. Een verrassing was een groene asperge voorzien van een krokant laagje. Dan gestoofd kalfsvlees en hertenbiefstuk, lekker. En als toetjes stoofpeertjes en wentelteefjes. Mooie verscheidenheid van smaken. Wat meer variatie in beet zou de gerechten goed doen en ze zien er allemaal een beetje hetzelfde uit, zeg maar een stapeltje van dit en dat. Nog een tip: verbeter de verlichting direct rondom het restaurant, toe we weggingen was het aarde donker, grasveld en verharde paadjes waren moeilijk van elkaar te onderscheiden.

Gegeten op 18 oktober 2014

system

Via online reservering

Het bijzondere van dit diner was de verrassing, dat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Het was een 3-gangen diner dat niet van tevoren werd verteld uit welke gerechten het bestond. Dit werd pas duidelijk bij het serveren van elke gang. Uiteraard is bij aanvang wel gevraagd of er nog speciale wensen waren m.b.t. de gerechten. Het was heel bijzonder qua opmaak en smaak van het gerecht. Met een goede kennis van zaken werd tekst en uitleg gegeven van de gebruikte ingrediënten die, opvallend, uit eigen moestuin kwamen. De bediening was uitstekend en de sfeer was prima. Dit restaurant is gevestigd in en bij een buitenplaats, een prachtig gebouw dat zich voor elke gelegenheid leent. Het interieur is statig klassiek met een warme en gezellige ambiance. De omgeving is prachtig, een parkachtig wandelgebied.
Kortom, een aanrader van de bovenste plank.

Gegeten op 5 oktober 2014

ingeborg16

Via online reservering

We hadden een etentje om onze ceremoniemeesters te bedanken voor onze huwelijksdag, ze voelden zich echt verwend en dat was precies de bedoeling! Het eten was heerlijk. We waren er tijdens de restaurant week en hadden dus een vast menu. Er was goed rekening gehouden met de diversen wensen(glutenvrij, vegetarisch en nog een zwangere) dus daar was ik erg blij mee! Het toetje was heerlijk taartje met verse peertje en overheerlijk zelfgemaakt yoghurtijs. Hoofdgerecht was stoofvleesje met puree van zoete aardappel, mooi opgediend in een mergpijpje, heerlijk sausje erbij. We kregen zelfs 'n leuke amuse om mee te startten, al met al zeker een aanrader qua eten en ook nog eens op een prachtige locatie en het restaurant zelf is ook heel mooi. En niet te vergeten, comfortable stoelen!

Gegeten op 5 oktober 2014

Gmondriaan

Via online reservering

Uitstekende- en verrassende smaakcombinaties. Mooie, bijpassende wijnarrangementen Sfeervolle brasserie in een mooie omgeving en een goede bediening.

Gegeten op 2 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Beeckestijn in Velsen-Zuid

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Beeckestijn. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.