Café Bern

• 7.2

• 6.7

Proever17108
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met een vriend een fonduetje besteld. Geen tafeltje vrij op donderdagavond maar wel aan de bar, ook gezellig. Wijntje uit een fles die weer uit de tap gevuld wordt (?) maar wel lekker. Prima kaasfondue, geserveerd door een serie aardige wat macrobiotisch aandoende types. Beetje mensa sfeertje, voor wie daar wel eens komt. De Jeremitische salade is een aanrader, mijn knofloook met bladsla niet. Die proef je vooral de volgende dag.

Laagdrempelig, lekker eten, betaalbaar en uitzicht op de Waag. Wij gaan zeker terugkomen, zeker als ze een pinapparaat installeren.

Gegeten op 26 maart 2014

Berriebee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eens de kaasfondue trots van Amsterdam. Nu nog slechts een slap aftreksel daarvan! De kaasfondue was ronduit slecht. Zuur en smakeloos!

Pandabeer1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eindelijk met mijn vriend de kaasfondue gaan proeven bij Cafe Bern. Reserveren is wel aan te raden. Het is een gezellig cafe en ziet er uit zoals zoveel cafés er uit zien: bruin. Zeer vriendelijke en snelle bediening. Geen uitgebreide kaart maar dat verwacht ik ook niet bij een eetcafé. Wel voor ieder wat wils. Wij kozen voor de kaasfondue met een tomatensalade en een knoflooksalade. De kaasfondue was heerlijk: lekker dik met een lekkere smaak. Meer dan genoeg. Salade was niet veel aandacht aan besteed, niks bijzonders maar wel fris bij de fondue. Voor de fondue kom ik zeker een keer terug.

Gegeten op 23 februari 2014

Minnieripperton
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een begrip in Amsterdam toch well, hier kom je voor de kaasfondue en die is dik in orde. Het is een ietwat rommelig ogende zaak, je hoeft hier niet heen te gaan als je op zoek bent naar een echt restaurantgevoel, maar voor een avondje in de drukte lekker fonduen zit je hier perfect. De bediening mag zich alleen wel iets hulpvaardiger en alerter opstellen.

Gegeten op 11 januari 2014

leah1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Klein bruin cafeetje/restaurantje. Rommelig, donker, onduidelijke kaart, maar lekker knus. Het ruikt er lekker naar kaasfondue. Dus dat namen we ook. Entrecote erbij. Grote pan kaasfondue en veel wit stokbrood. Inderdaad jammer dat je er geen groentes bij krijgt om te dopen. Entrecote is botermals. Werkelijk héérlijk. Kaasfondue was ook lekker op smaak. Alleen ik als zeer grote eter en ongelofelijke liefhebber van kaasfondue had nog wel meer op gekund. Daarnaast hadden we ook nog een Jemenitische salade en een groene salade. Deze waren ook zeer smaakvol.

Het enige nadeel was dat ik een kaasplankje als dessert had genomen (ik had nog niet voldoende kaas op) en dit was niet echt een kaasplankje maar meer een kaasje. Met de nadruk op je. Een piepklein stukje geitenkaas. Het sneuste kaasplankje uit de geschiedenis denk ik. En dat voor 5 euro. Maar goed verder heerlijk gegeten. Goedkoop en zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 18 februari 2014

Sporthaas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag een hapje gegeten met een groep. Naar mijn idee zwaar overrated.
Het eten is op zicht lekker maar erg karig. Kaasfondue is kaas en brood, verwacht niks extra's wat je voor 15 euro wel mag verwachten. Sla of groentes erbij is al een hele leuke aanvulling. Entrecote erg lekker, maar ook bij deze maaltijd zal een goede eter aan het einde van de rit met een knorrende maag zitten.
Voor een voorgerecht en hoofdgerecht 2,5 uur zitten is ook wel erg lang.
Leuk café / restaurant maar het is het allemaal net niet.
Voor ons geen tweede keer.

Gegeten op 15 februari 2014

bunnyrabbit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij kwamen naar café Bern omdat we veel gehoord hadden over de kaasfondue en de steak. Helaas erg slecht eten. Het leek op goedkoop afbak brood en goedkope plastic kaas. Erg duur. Kwaliteit viel tegen.

Ook het kleinste wijnglas ooit gezien!

Kerstomaatje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eind november 2013 heb ik samen met één van mijn beste vriendinnen bij Café Bern kaasfondue gegeten. Alles aan café Bern is fijn. De bediening is super leuk en vriendelijk....wees zoals je bent, stralen zij uit en dat voelt fijn. Het eten vond ik smaakvol. Lekkere salade en de kaasfondue was heerlijk....en de wijn was zacht en vol. Ik ga zeker binnenkort nog een keer! En o ja, het decor is een gezellig bruin cafeetje. Veel plezier en eet lekker!

Gegeten op 29 november 2013

dennis80
  • Recensies in de laatste twee jaar

vlotte service en overheerlijke kaasfondue,op aanraden van de bediening ook een entrecote-fondue erbij genomen,was een goede tip. cafe bern is erg druk dus op tijd reserveren is absoluut raadzaam

Gegeten op 27 december 2013

keijzert
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ongecompliceerd lekker eten: kaasfondue en entrecote die je zelf bakt in een sausje. Vriendelijke bediening, alles heel relaxed, ook de gasten. We hadden gelukkig gereserveerd want het was vol en er werden mensen weggestuurd. Je kon kiezen uit 4 toetjes en er werd bij gezegd dat de ananas en vruchten(coupe) uit blik waren: maar het vanilleijs met slagroom en cassis was heerlijk en de ananas met kirsch was best te eten. Hier aten we dertig jaar geleden al kaasfondue, houwen zo.

Gegeten op 2 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Café Bern in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Café Bern. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!