Café Bern

1. Eetcafé
  2. Zwitsers
  1. Toon telefoonnummer 020 6220034

lekkereten0071

In het verleden erg lekker gegeten bij Bern. Helaas was vanavond een enorme tegenvaller. Ten eerste moesten we al 1,5 uur op ons eten wachten terwijl we om 18:00 uur gereserveerd hadden en dus één van de eerste waren. Daar stond geen enkele compensatie tegenover het personeel haalde letterlijk zijn schouders op. Het personeel is jong, onervaren en stuitend arrogant. De tent zit altijd vol dus waarom niet? Je mist echt een wat oudere bedrijfsleider die de boel onder controle houdt. Zo liet een jongen een half bord salade vallen voor onze tafel. Toen we hem daar op attendeerde zei hij oh wat dom en liep gewoon verder de rotzooi op de grond achter latend. Bij het afrekenen werden we letterlijk afgesnauwd. Het eten is prima, maar dankzij de service komen wij er nooit meer terug. Jammer jammer!

Gegeten op 3 mei 2015

Jasperica

Ja! Ze zijn weer terug op de oude plek én geheel gerenoveerd. Maar toch spannend: zou het toch nog steeds de juiste atmosfeer hebben na de verbouwing? Volmondig ja! En uiteraard dezelfde menukaart zoals al járen, gewoon consistent en supergoed: de kaasfondue en de entrecôte met die fantastische groene saus. En uiteraard witte wijn van mijn favoriete druif: de Marsanne per glas.

Gegeten op 22 april 2015

DennisHaarlem

Cafe Bern... Nostalgie. Echt een instituut in de stad. De kaasfondue was weer heerlijk, net als de salade die we er bij namen. De nieuwe tijdelijke lokatie vond ik eigenlijk erg leuk. Service als altijd vriendelijk, en ze laten je lekker met rust. Blijft een aanrader.

Gegeten op 30 maart 2015

JackOrinda

Maar weer eens naar Bern, op tijdelijke locatie met heerlijk piepend liftje en een veldkeuken op de eerste etage. Al het geïmproviseer doet me denken aan een filmset. Het zit vol maar we krijgen al snel een plekje aan de bar. De bediening doet zijn best in dit etablissement gevuld met de heerlijke geur van vers brood, spiritus en kaasfondue. Die laatste is gewoon goed – al vind ik één keer per jaar genoeg. Met natuurlijk de Jemenitische bonesalade. En toe een ijsje met likeur!
O, wat wordt ik toch blij van authentieke zaken met een lange adem. Wat zou Amsterdam zonder ze zijn?
P.s. Ik liep hier ook allemaal bekende tegen het lijf, ook een goed teken! En O ja, je kunt er niet pinnen!

Gegeten op 14 maart 2015

marcella22

Afgelopen woesdag weer bij Bern gegeten.komen hier vaker.meestal goed eten.maar nu was de kaasfondue vlak&flauw.of ermee gerommeld was.prijzen ook omhoog gegaan.5€.per salade??slappe irish coffees!!maar ff wachten tot ze weer op hun oude stek zitten!!!dit toch soort jeugdhonk.daarvoor is t toch te prijzig!!

Gegeten op 4 februari 2015

jordy25

Cafe bern: de grootst tegenvallende aanrader van de stad. Een echt tot in de puntjes vieze tent. Hun formule is fondue en taai vlees. De slechte wijn en de arrogante bediening is wat ze bijzonder maakt. Op wintersport had ik altijd de smoes voor de restaurateur bedacht, dat het wel 'niet zo lekker en taai' moest zijn omdat ze moeilijk te bereiken waren hoog in de bergen. Maar hier in hartje Amsterdam hebben ze hetzelfde eten. De tent zit helemaal vol van einde middag tot laat. Ik begrijp er niks van.

Gegeten op 11 december 2014

ienshans

Al jaren bekend met Bern.
Enkele weken geleden aten we veel te zure - vernielde - kaasfondue aan de bar. Slechte smaak dus in een restaurant waar juist die fondue uitstekend moet zijn.
We hebben het laten passeren omdat we geen zin hadden in het gedoe en niet op een nieuwe pan wilden wachten, maar het mag niet voorkomen.
Even wachten voordat we weer naar dit verder gezellige instituut gaan.

Gegeten op 7 november 2014

Melinda77

De kaasfondue is altijd top bij Bern, net als de bonensla en de entrecote. Vooral wanneer het koud wordt is dit echt the place to be! gelukkig wordt de tent verbouwd, het zag er al verjaard uit. Maar voor het eten, al is de kaart simpel, blijf ik toch steeds terugkomen

Gegeten op 17 oktober 2014

leoh

Het nieuwe, tijdelijke, Cafe Bern. Het decor is niet echt fijn, wat foto's van de oprichter. Maar goed ja, tijdelijk! Ze gaan hun oude vertrouwde plek op de Nieuwmarkt verbouwen en renoveren.
Ik moet eerlijk zeggen, het decor is niet van belang bij Cafe Bern. Het gaat om de traditionele gerechten als de Entrecote Bern, de Jemenitische salade en de kaasfondue met geheim recept... Cafe Bern is super lekker. We hebben heerlijk gegeten, alles van goede structuur en kwaliteit. Aardige bediening die ook heel behulpzaam was, een van onze gasten is EN vegetarisch EN gluten-vrij. Prima service. Een fijn rendez-vous op een andere plek. Aanrader.

Gegeten op 28 oktober 2014

Tjoepi

Heerlijke kaasfondue! Niet veel gerechten op de kaart maar wat erop staat is gewoon goed!
De entrecote Bern die mijn man altijd neemt is ook heerlijk! Daarbij de keuze uit 5 verse salades..
De chocolademousse als toetje maakt het geheel helemaal af!
Erg gastvrij is dat je meteen een karaf kraanwater op tafel krijgt. Alle keren dat we bij Bern zijn geweest hebben we heerlijk gegeten en altijd een gezellige sfeer!

Gegeten op 10 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Café Bern in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Café Bern. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.