Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Café Bern

1. Eetcafé
  2. Zwitsers

Café Bern

1. Eetcafé
  2. Zwitsers
  1. Toon telefoonnummer 020 622 00 34

Tjoepi

Heerlijke kaasfondue! Niet veel gerechten op de kaart maar wat erop staat is gewoon goed!
De entrecote Bern die mijn man altijd neemt is ook heerlijk! Daarbij de keuze uit 5 verse salades..
De chocolademousse als toetje maakt het geheel helemaal af!
Erg gastvrij is dat je meteen een karaf kraanwater op tafel krijgt. Alle keren dat we bij Bern zijn geweest hebben we heerlijk gegeten en altijd een gezellige sfeer!

Gegeten op 10 oktober 2014

HTSO

Lekker gegeten in een gezellige drukte. Misschien niet om romantisch met z'n tweetjes te dineren, daar is de sfeer iets te chaotisch en te weinig intiem voor. Met een groep vrienden kan je er dan wel weer goed terecht: lekker genieten van eenvoudige gerechten. De kaasfondue is lekker pittig. De betaalbare pinot noir en chasselas gaan hier prima bij, maar zijn niet echt doordrinkbare wijnen en op een gegeven moment heb je er echt genoeg van - dan ga je weer terug naar het bier. Bij de fondue neem je een frisse salade. De Jemenitische salade, hoe eenvoudig ook, is echt lekker. Ook de entrecôte, die ik nog nooit op deze manier heb gegeten, vond ik erg lekker. De porties zijn in mijn ogen goed.

Gegeten op 5 augustus 2014

Chris99

Bern is een leuke tent met een eenvoudige (Zwitserse) kaart en smakelijk eten. Entrecôte Café Bern besteld, alleen waren wij wat verbaasd dat er een fonduebrander op tafel gezet werd; wij hadden toch geen kaasfondue besteld? Blijkt dat je zelf de entrecôte in kruidenboter mag "braden". Klinkt vreemd, smaakt goed. En dat is uiteindelijk wat telt.

Bij het hoofdgerecht wordt een salade geserveerd. De speciale salades kosten € 0,50 extra, maar zeker de knoflook en de Jemenitische salade zijn het waard.

Bern is aan het verbouwen, maar de tijdelijke locatie is ook niet verkeerd en heeft haar eigen karakter. Kortom, een prima eetgelegenheid.

Gegeten op 20 augustus 2014

lya

Afgelopen zaterdagavond hier gegeten. Wij wilden in eerste instantie niet bij de deur zitten dus kozen wij een tafeltje achteraan. De drankjes werden gebracht. Aangezien het toch wel wat warm was vroegen of wij nog konden verhuizen. Dit was geen enkel probleem. De bediening was bijzonder vriendelijk en vlot.
Wat betreft het eten: wij hadden (logisch!) de kaasfondue. Die was heerlijk. Niet te flauw en niet te pittig, precies goed. Daarbij een lekker tomaten salade. Twee glazen wijn, een spa en een thee, bij elkaar voor nog geen € 50,--. Een ongedwongen sfeer, voortreffelijk eten, leuke bediening, en dit alles voor een schappelijke prijs, wat wil een mens nog meer? Echt een aanrader!

Gegeten op 7 juni 2014

MrWalker

Ik begrijp niet dat mensen hier kunnen zeuren over het interieur of de spullen uit blik en potjes. Je komt hier met 1 reden of misschien 2 en dat is fondue en voor mij ook de steak op een rechaud in kruidenboter. De bediening is zeker niet de beste, maar het loopt allemaal prima en we kijken onze ogen uit naar de bonte verzameling mensen hier binnen.

De wijn is prima, de bediening was zorgzaam en eerlijk en inderdaad een beetje rommelig, ik noem het charmant. Het enige wat ik naar vond aan het uiterlijk is notabene het enige wat niet 30 jaar oud is en dat zijn de afzichtelijke lichte tafels. Doe mij maar iets dat meer past bij het oude karakter.

Kortom als je dan toch kaasfondue gaat eten trakteer jezelf hierop, laat alle hoge wensen en mooie plaatjes van Top- en Masterchef varen en geniet van een mooi stukje klassieke horeca op het Noordermarkt zonder poespas en veel gezelligheid, ook al komt het fruit uit blik!

Gegeten op 9 mei 2014

Silverzumvorde

Dinsdag 22 april hier gegeten. Veel goede verhalen over gehoord maar daar kan ik me niet bij aansluiten. Ten eerste was er geen tafel vrij dus we hebben aan de bar gegeten, dat was prima. We gingen voor de kaasfondue, we waren met z'n drieën en zo veel honger hadden we niet dus we wilden twee kaasfondue met z'n drieën delen. Dat was volgens het personeel niet de bedoeling (meneer achter de bar kwam erg chagrijnig over), we moesten perse ieder een kaasfondue nemen, delen mocht niet. Dit vond ik echt belachelijk ongastvrij en onvriendelijk overkomen. Daarnaast was de kaasfondue ook nog eens heel duur, salade niet inbegrepen. We bestelden er een tomatensalade en een bonensalade bij. Bonensalade was lekker, tomatensalde was ook prima. Maar voor een paar sneetjes tomaat vond ik vijf euro per salade veel te veel, helemaal naast die dure kaasfondue. Nu de kaasfondue zelf: ik zeg het niet snel maar ik vond het vies. Het smaakte naar drank en knoflook, niet veel van gegeten. Het was al met al echt een teleurstelling. Werk zelf in de horeca dus ben echt niet snel ontevreden of zeurderig en ik weet hoe het werkt, maar dit vond ik echt jammer.

Proever17108

Gisteren met een vriend een fonduetje besteld. Geen tafeltje vrij op donderdagavond maar wel aan de bar, ook gezellig. Wijntje uit een fles die weer uit de tap gevuld wordt (?) maar wel lekker. Prima kaasfondue, geserveerd door een serie aardige wat macrobiotisch aandoende types. Beetje mensa sfeertje, voor wie daar wel eens komt. De Jeremitische salade is een aanrader, mijn knofloook met bladsla niet. Die proef je vooral de volgende dag.

Laagdrempelig, lekker eten, betaalbaar en uitzicht op de Waag. Wij gaan zeker terugkomen, zeker als ze een pinapparaat installeren.

Gegeten op 26 maart 2014

Berriebee

Eens de kaasfondue trots van Amsterdam. Nu nog slechts een slap aftreksel daarvan! De kaasfondue was ronduit slecht. Zuur en smakeloos!

Pandabeer1

Eindelijk met mijn vriend de kaasfondue gaan proeven bij Cafe Bern. Reserveren is wel aan te raden. Het is een gezellig cafe en ziet er uit zoals zoveel cafés er uit zien: bruin. Zeer vriendelijke en snelle bediening. Geen uitgebreide kaart maar dat verwacht ik ook niet bij een eetcafé. Wel voor ieder wat wils. Wij kozen voor de kaasfondue met een tomatensalade en een knoflooksalade. De kaasfondue was heerlijk: lekker dik met een lekkere smaak. Meer dan genoeg. Salade was niet veel aandacht aan besteed, niks bijzonders maar wel fris bij de fondue. Voor de fondue kom ik zeker een keer terug.

Gegeten op 23 februari 2014

Minnieripperton

Een begrip in Amsterdam toch well, hier kom je voor de kaasfondue en die is dik in orde. Het is een ietwat rommelig ogende zaak, je hoeft hier niet heen te gaan als je op zoek bent naar een echt restaurantgevoel, maar voor een avondje in de drukte lekker fonduen zit je hier perfect. De bediening mag zich alleen wel iets hulpvaardiger en alerter opstellen.

Gegeten op 11 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Café Bern in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Café Bern. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.