• foto's van Het Bosch in Amsterdam - 1

• 8.1 10 31

• 7.5

• 8.4

Het Bosch over zichzelf

Prachtig restaurant aan de 'Nieuwe Meer'. Op deze super locatie maken Patron Ferry van Houten, Chef Willem-Pieter van Dreumel en Sommelier Erik Smit elke week een nieuwe menukaart en wijnselectie. Samengesteld volgens de seizoenen en wat de 'markt' te bieden heeft.

VRIJDAG EN ZATERDAG een 9-gangen 'tastingmenu' (selectie uit de nieuwe kaart) met live DJ en contemporary muziek.

LoukdW
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onder een zonnetje is het een heerlijk terras met uitzicht over het water. Mooi en comfortabel met een uitstekend lunch menu. Voorgerecht kubusjes pata negra, foie gras en serano ham. Heerlijk en mooi opgediend. Hoofdgerecht sliptong filetjes met asperges, aardappel crumble (zeer goed) en heerlijke botersaus. Geweldige smaak. Mooie opmaak. Prima glas Spaanse witte wijn, de rosé van het huis was ietsje minder van smaak.

Gegeten op 16 april 2014

rokal
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren zijn we heerlijk wezen eten, wat een verrassing, het onthaal was uiterst vriendelijk onze gastvrouw was leuk gekleed in het zwart maar met een frisse rode pantalon. Bij ontvangst hebben we een heerlijk glas Champagne van het huis gedronken, bij het geven van de kaart werd er een marktmenu gepresenteerd, daar hebben we uiteindelijk voor een 4 gangen menu gekozen. Het menu bestond uit gerookte Bawykov zalm met o.a. komkommer, daarna gepocheerde sliptong filets met morieljes, heerlijk Hollands lamsvlees met asperges en als dessert een heerlijk kaas plateau. We lieten ons verrassen met de wijn en kregen bij elke gang een heerlijk glas geschonken. Als afsluiter nog een lekker kopje koffie met heerlijke friandises, ondertussen is het donker geworden en gaan buiten op de haven overal de lichtjes aan, we hebben een fijne avond gehad en gaan van de zomer met mooi weer nog eens genieten en dan misschien buiten op het terras. Een aanrader vinden wij!

Gegeten op 9 april 2014

evert18
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vier personen gegeten, maar goed dat er veel brood geserveerd werd zodat we niet met een hongergevoel naar de snackbar hoefde te gaan.
Het hoofdgerecht, een hele kreeft, zonder enige bijlage, was van redelijke kwaliteit. Echter de prijs 48 euro loog er niet om. De voorgerechten zijn echter zo miniem dat je moeite moet doen om echt te proeven wat je eet!
De prijzen van de drank, b.v. 11 euro voor een glas redelijke witte wijn 3,85 voor een flesje water en 6 euro voor een espresso mogen er ook zijn!
Al met al bijna 500 euro afgerekend! Je kunt beter naar een goed sterren restaurant gaan, je betaald er minder en eet beter!
Kortom mij zie je daar nooit meer!
En geloof me ik eet al jaren lang in allerlei restaurants over de gehele wereld!

Gegeten op 5 april 2014

harrietteloeffen
  • Recensies in de laatste twee jaar

verrassende locatie aan het water temidden van kantoorpanden Zuid. Goede inrichting. Lunchmenu is heerlijk en klopt beter qua kwaliteit-prijsniveau dan a la carte, bediening maakt wat missertjes die op dit niveau niet gemaakt horen worden maar alles bij elkaar een aanrader.

Gegeten op 3 maart 2014

Nic Vis
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kort diner hier gehad met buitenlandse gasten, die niet teveel tijd hadden ivm vroege vluchten volgende ochtend, vandaar dat het kort was. Twee gangen gegeten van het menu. Tonijntartaar voor en kalfsvlees als hoofd. Glas bier/wijn vooraf en nog een glas wijn bij het hoofdgerecht. Verder geen desert of koffie. Eten was prima, maar niet bijzonder. Leuke amuse wel. Tonijn was vrij vlak van smaak. Kalf als hoofd was wel iets te rauw voor de malsheid van het vlees, maar uiteindelijk wel smakelijk. Service was ok alhoewel een 'tot ziens' er niet vanaf kon bij vertrek. Erg mooie zaak geworden wel, was er al een tijd niet geweest. Locatie blijft top dichtbij de Zuidas. Prijs is echter te fors. 10 euro voor een glas eigen merk wijn vragen rood of wit is echt absurd. 3,50 voor een glas bier ook. 17 euro voor een miniscuul reepje tonijntartaar, 29 euro voor 3 reepjes kalfsvlees, het schijnt allemaal te kunnen tegenwoordig. Uiteindelijk 300 euro moeten afrekenen voor een beperkt en kort diner met 5 man en dat is echt 'overpaid'. Jammer.

Gegeten op 20 maart 2014

HenkJansen888
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het Bosch ligt op een prachtige plek aan De Nieuwe Meer. Je moet even zoeken om het prachtige restaurant te vinden. Alles ademt er klasse uit! De ontvangst was netjes maar niet warm (verbeterpunt!). Wij combineerden een zakelijke bijeenkomst met een diner bij Het Bosch. We kozen allemaal het 4 gangen menu. Alles smaakte voortreffelijk. Vooral de kreeft met pomopen vooraf is een aanrader (vreemde maar heerlijke combinatie). De Pinot Grigio smaakte er heerlijk bij. Ik kom zeker terug bij Het Bosch maar dan rond het eind van de zomer zodat wij ook nog van het prachtige uitzicht kunnen genieten. Complimenten voor chef-kok Willem-Pieter van Dreumel en zijn staf!

Gegeten op 3 december 2013

cpulleman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanmiddag heerlijk geluncht bij Het Bosch. Dit was de eerste keer voor mij.
Prachtige locatie en mooi ingericht restaurant. Vooraf had ik de tonijn met oester (tempura). Dit was werkelijk geweldig qua smaak en opmaak. Als hoofdgerecht de kabeljauw met een heerlijke risotto met venkel. het toetje van mijn disgenoten smaakte ook heerlijk begreep ik. Ik had zelf de thee met mooi bonbonnetjes..
Bediening is prima en zakelijk, maar niet bijzonder.
Prijzen zijn stevig.

Gegeten op 20 november 2013

ddijken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kreeft menu is zeer de moeite waard. Redelijke porties en qua smaak erg goed. Service is beter dan gedacht op basis van eerdere recensies. Het menu met de 9 kleine gerechten was toch wat veel. Porties mogen wat kleiner. Leuk is de DJ alhoewel de muziek niet echt goed is. Fijn gratis parkeren.

teettie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zowel het kreeftmenu als het dagmenu uitstekend, origineel en delicaat. Prijs-kwaliteitverhouding is prima. Bediening gewoon goed en zeer vriendelijk. Gratis parkeren.

Gegeten op 31 oktober 2013

Fien5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het Bosch heeft voor mij een speciaal plekje. Tijdens bijzondere momenten daar gegeten en nooit teleurgesteld naar huis gegaan. Een van de eerste keren gegaan voor het kreeftmenu, fantastisch menu en goed op elkaar afgestemd. Een andere keer tijdens het michelinsterren event wezen eten en wederom onder de indruk. Het personeel is heel deskundig en vertelde graag meer over het menu en de chefs. Ik kom hier zeker terug!

Gegeten op 29 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Bosch in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Bosch. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!