a TripAdvisor company

foto's van Het Bosch in Amsterdam - 1 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 2 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 3 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 4 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 5 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 6 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 7 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 8 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 9 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 10 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 11 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 12

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 644 58 00

Raoul1988

Heb gister bij het Bosch gegeten wat een super zaak!! Een van de mooiste plekjes van Amsterdam die ik ken !! Het eten was super begon met Kreeft eendenlever , wat een smaak ! En als hoofdgerecht hadden we entrecote! Kregen daar bij een pannenkoek met stoofvlees,Wat wil je nog meer ?? Om je vingers bij af te likken ! En om het af te leren namen we nog cheese cake als dessert met verse frambozen en framboos yoghurt ijs !
De service was prima we werden goed geadviseerd bij de wijn spijs combinatie en het was fijn om de gast heren en gast vrouwen aan tafel te hebben! En om deze perfecte avond compleet te maken namen we een gin tonic! Want we hadden gehoord dat ze daar bekend om staan door hun gin tonic trolley Ongelooflijk wat een keus ze hadden en dat er zoveel verschil is!! Dus weer wat geleerd deze avond!!

Dit is zeker een restaurant waar we terug gaan komen !!!

Ik wil het team van restaurant Het Bosch bedanken voor deze super avond !!

Cornelin

Ik was er voor de tweede keer en wederom voortreffelijk gegeten, goede bediening en top sfeer...

Vooraf koos ik voor de broccoli cream soep, echt een heerlijke crèmesoep met een gepocheerd ei en truffel! Mijn vriend nam de tartaar van tonijn ook een goede keus. Als hoofdgerecht had mijn vriend een bbq entrecote, lekker mals met een lekkere bbq smaak, de bijgerechten maakten het helemaal compleet volgens hem, ik koos voor de kreeft en eendenlever, wat een genot!

Het decor/de locatie blijft mooi, uitkijkend over de Nieuwe Meer en je zit er ook nog eens heel comfortabel. Als je echt een keer lekker uiteten wilt, speciale gelegenheid of zomaar wilt genieten, dit is the place to be! We sloten de avond af met een speciale Gin-Tonic van Het Bosch, die weten ze hier wel te maken!

Gegeten op 18 september 2013

Proever53105

Alle ingrediënten zijn aanwezig voor Het Bosch om zich als 'ster' te profileren: rustieke locatie aan het water, mooi omschreven gerechten, dj, aardige bediening. Als het gezelschap dan ook nog goed is, kan de avond niet meer stuk, zou je denken. Maar toch zou ik Het Bosch niemand aanraden, vooral door lage kwaliteit van het eten. De prijs/kwaliteit verhouding is hierdoor volledig uit balans. Sommige gerechten juist veel te pretentieus in dingetjes en opmaak, andere weer vrij 'lomp' en niet verfijnd. Het meest treffend is wellicht het label 'Supper & Sound', waarin de weekendavond een live dj beloofd. In de praktijk draait de gastheer echter met vooral veel goede wil wat plaatjes door- ipv aan elkaar. Op alle fronten is er dus sprake van een overpromise: allemaal ongetwijfeld goed bedoeld, maar toch met wat wrange nasmaak.

Gegeten op 6 september 2013

Restaurant - 4 december 2013

Proever 53105 heeft het niet helemaal begrepen. Hierbij de uitnodiging om ons nog eens te proberen en dan wellicht met een minder cynische houding. En idd jammer dat onze DJ die dag ziek naar huis ging. Ook gelukkig dat we dan zelf de honneurs kunnen waarnemen. (En een '6' voor decor? Belachelijk!

Sue

Bij de voorgerechten ging er 2x wat mis, de bedrijfsleider (?) lostte dit meer dan op door alle voorgerechten van de rekening te laten halen. Zowel voor- als hoofd-als nagerechten bijzonder en smakelijk bereid (kreeftenconsomme met langoustines, rode mul, kreeft met eendenlever, ravioli met truffel, wilde perzik met witte chocolademousse, deels heel kundig en vriendelijk, maar deels ook wat onhandig (ongeintereseerd?) personeel, perfect terras aan het water. Eerder hier in de winter van 2011 een heerlijk kreeftmenu gegeten, 30-7-13 opnieuw: o.i. aanrader (niet goedkoop, maar o.i. de prijs zeker waard)

Gegeten op 20 juli 2013

david123

Geluncht bij Het Bosch. Vooraf hadden we halve kreeft met een soort tomatensaus en een kruidenboter. De kreeft was niet zo mals, de tomatensaus te sterk van smaak voor bij de kreeft en de kruidenboter was aanzienlijk te sterk van smaak voor de zachte kreeft. Een simpele roomboter (saus) smaakt meestal toch het best bij kreeft. Hoofdgerecht was zeewolf op spinazie met morilles en spekjes met een soort botersaus. Een smakelijk gerecht. We hebben wijnen per glas besteld. De keuze daarin was prima en de prijs flink. Het dessert, een soort chocolade sorbet, was niets bijzonders. De sfeer is zakelijk, echt gezellig vonden wij het er niet. De plek is mooi.

Gegeten op 12 juni 2013

Fillouse

De ligging is top, direct aan de Nieuwe Meer. De toerit naar dit moois, en het parkeren zijn wat rommelig. Hoewel er op deze avond aanvankelijk nauwelijks tafeltjes bezet waren, is de bediening weinig attent. Tijd tussen de gangen is bijzonder lang. Bediening is verder wat stug en stijf. De sfeer moet meer van de locatie komen. Het gepresenteerde is prima, maar geen uitschieter. Voor het terras komen we zeker nog eens terug.

Gegeten op 6 juni 2013

spiderman

Vanmiddag voor het eerst hier gelunched. Hoffelijke ontvangst en deskundige bediening. Uitstekende lichte lunch, mooie gerechten, zoals de tonijn met oesters in tempura. Locatie aan het water is onovertroffen. Wel wat aan de prijs, maar daar krijg je dan ook een uitstekende zakenlunch voor. Ik kom graag een keer terug als het terras open is.

Gegeten op 12 april 2013

MartinK

Afgelopen week hier op deze prachtige locatie aan het water hier geluncht. Begonnen met een mooie kreeften bisque die erg lekker was alleen misschien een tikkeltje te zout.

Daarna een prachtige combinatie van kreeft en eendenlever. De lever was royaal aanwezig en smaakte voortreffelijk. De prijzen zowel voor de wijn als de gerechten zijn misschien wat aan de hoge kant maar qua kwaliteit acceptabel.

Gegeten op 22 maart 2013

Marjette

Hier vandaag geluncht. We kregen eerst lekker brood en een amuse. We namen het 5-gangen kreeftenmenu. Eerst de salade met witlof, heel lekker. Daarna met foie en mango en gember. Toen met heilbot als een lasagne en een heerlijke schuimsaus. Als laatst de kreeft van de grill, een klassieker. En als dessert citroenmerengue met sinaasappel enz. Lekker fris. Jammer was wel dat de bediening de borden neerzette, maar er niks bij vertelde en bij sommige gangen zelfs het 'eet smakelijk' vergat. Maar dat kon de pret zeker niet drukken. Witte wijn en champagne was ook goed. De tafels konden misschien een tikje verder uit elkaar worden geplaatst voor de privacy.

Gegeten op 15 maart 2013

dantheman

11 sterren die 7 gangen bereiden bij het Bosch, toen ik het las heb ik direct gereserveerd! Joop Braakhekke af aan dat hij kon sterven na dit maal dus ik gin met hoge verwachtingen richting het nieuwe meer. de 7 ganen waren toppers uit de jaren 70 en 80 klaargemaakt onder supervisie van de meesters van weleer. stuk voor stuk zeer verfijnde gerechten. Wat jammer was is dat de bediening niet helemaal aansloot bij de sterrenbelevenis maar dat kun je ook niet verwachten want het Bosch heeft zelf ook geen ster. Ik vond het ook een beetje chaotisch en je merkte dat er soms wat ergernis onderling was. Mag je als gast nooit merken vind ik. Het eten was heerlijk, het eitje met truffel was erg goed maar heb ik beter gegeten. De soesjes met foie waren onvergetelijk maar wat lomp qua opmaak. Toen de oesters, deze waren ook erg lekker en zeker voor iemand die normaal spuugt in die dingen was het verrassend dat ik ze beide met veel smaak naar binnen werkte. Daarna een taartje met kreeft, super lekker mooie zacht gegaarde kreeft en een heerlijke saus. Wederom weinig verfijning in de opmaak. Toen kwam het gerecht waar ik me het meest op verheugd had, de zeetong met foie gras en truffel.. Ook dit gerecht was qua opmaak weer niet je van het maar de Tong zag er veelbelovend uit. Mooie laagjes lever en truffel maar geen smaak explosie. Dit kwam volgens mij omdat het gerecht wat droog was. De tong was droog en de lever niet zacht genoeg. Ook kwam de smaak van de truffel niet goed door. Ik denk dat wanneer dit allemaal wel het geval was het een van de beste gerechten zou zijn geweest die ik ooit gegeten zou hebben. Het was nu vooral erg lekker ondanks de fouten. De fazant met boerenkool was geweldig maar aan de zoute kant. Het nagerecht smaakte goed maar was qua opmaak het dieptepunt en niet heel bijzonder. Wijnen waren lekker. Alles bij elkaar een erg mooie avond waar ik stiekem iets meer van verwacht had.

Gegeten op 23 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Bosch in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Bosch. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.