• foto's van Het Bosch in Amsterdam - 1

• 7.5

• 8.4

houterman

• Uitstekend

Super gegeten afgelopen vrijdag. Kreeftenmenu met prachtige wijnen.
Leuk wel, al die manieren van kreeftbereidingen in één menu.
Ook gezellig 'na gezeten' met top-muziek. Lekker clubsfeertje daar vanaf uurtje of 10.
Ja! Dan ga je natuurlijk aan de cocktails. Aan te bevelen: een Mojito-Royaal. (met Champagne!)

NTC

• Goed

Heerlijk gegeten, aanrader is de kreeftenbisque! Bediening is goed en uitzicht is adembenemend zelfs op een regenachtige dag! Sfeer is warm en trendy.

waltiens

• Redelijk

Mooie locatie aan De Nieuwe Meer op 3 rijminuten afstand van de ring A10. We aten een lunchmenu. Voorgerecht Iberico spek was erg flauw en te dik lapje. Te zacht en had weinig meer weg van het echte Iberico varken. Hoofdgerecht was zeeduivel met spitskool en peulvruchten. Ook wat flauw, maar met peper en zout wel op smaak te brengen. Kaasplankje bracht vier lekkere kaasjes, maar niet spannend: o.a. brie en Rijpenaar VSOP. Te veel bediening en daardoor dubbele vragen aan tafel over koffie en de rekening. Dringend advies: geef de bediening fatsoenlijke schoenen, geen Birkenstocks!

smoske

• Redelijk

Het uitzicht en het terras is werkelijk fantastich. Kwaliteit eten / prijs verhouding wat minder. De combinatie van ingredienten waren verrassend en vernieuwend!De tussengerechten waren heerlijk, de hoofdgerechten enigszins teleurstellend.
Lekkere muziek maar een tandje te hard, dit schijnt helaas bij het concept te horen, zodat normaal converseren enigszins bemoeilijkt werd.

Arat

• Uitstekend

Vorige week woensdag en gisteravond hier gegeten.
Heerlijk aan het water, de ene avond buiten en gisteren binnen (het regende, helaas) maar ook met prachtig uitzicht over de plas.
Als je er van houdt: neem de zwezerik als hoofdgerecht, krokant en met 'bloemetjes'!
En vooraf de salade kreeft (niet flauw doen, gewoon met een hele kreeft erin).
En voor toe is de nekslag de brownie, zo fijn.
De bediening is vriendelijk en betrokken, zo komen ze rustig met alle flessen aan tafel als je niet meer weet welke wijn je eerder bij ze gedronken hebt (maar nog wel weet hoe het etiket eruitziet...).
Overigens, die witte wijn is de Marlborough Sauvignon Blanc en ook mijn gasten gisteren waren er weer zeer content mee.
Gewoon doen dus.
Bestel de Marlbourough

FritsL

• Uitstekend

Je verwacht uiteraard in de zomer heerlijk buiten te kunnen zitten maar omdat het weer ook afgelopen week weer weer tegen viel konden we niet van het mooie terras gebruik maken. Maar het moet gezegd worden: zelfs met onze Nederlandse zomer is het hier prachtig! Het uitzicht op het meer is zo aan de rand van Amsterdam iets wat ik niet ken in deze stad. Fantastisch! Maar we kwamen uiteraard voor het eten: heerlijk! Het menu was verassend, gebruik makend van seizoensproducten, goed uitgebalanceerd en geproportioneerd. Mocht je a la carte willen eten: genoeg keuze en de kaart wisselt regelmatig (wat prettig is aangezien ik na deze ervaring hier vaker zal komen)! Ook de wijnen waren heerlijk en hier gold eigenlijk hetzelfde voor! Al met al echt een aanrader voor een heerlijk avondje genieten!

tomaat

• Goed

Hier fantastisch buiten hangend boven het water aan de Nieuwe Meer geluncht. Overzichtelijke en beperkte kaart met veel kreeft. Vegetarisch kan als je er om vraagt. Veel zakelijke pakken en praatjes om je heen, niet zo gek met die uitlopers van de ZuidAs om je heen. Het zou mooi zijn als je hier ook online kan reserveren en meteen kan zien of er nog plaats is, want zo maar aan komen lopen kan ook teleurstellingen opleveren.

avhb

• Redelijk

Prachtig restaurant met fantastisch uitzicht. We namen het Menu de Marche met wisselend resultaat:cocquillevoorgerecht was vrij smakeloos,ondanks dat er wasabi in de begeleidende mousse verwerkt zou zijn. De steaktartare met foie gras was fantastisch maar de gekoelde bouillon smaakte echt helemaal nergens naar! Het lamshoofdgerecht was wel weer smakelijk. De wijnen van het wijnarrangement waren lekker maar echt overpriced.( Persoonlijk vind ik trouwens voor zo'n restaurant Piper Heidsieck als champagne per glas niet echt een heel bijzondere keuze) Ik sluit me bij eerdere recensenten aan die de bediening vrij afstandelijk vonden.

winefreek

• Matig

Voor de tweede keer hier gegeten en na een eerste goede beoordeling (met nogal wat kanttekeningen), moet ik die mening toch naar beneden bijstellen. Het eten zelf was redelijk (vis niet helemaal gaar) en zeer karig geportioneerd. De bediening afstandelijk, maar correct. De wijnen over het algemeen absurd hoog geprijsd. De prijs-kwaliteit verhouding is hier dan ook volledig uit balans en het publiek was, net als bij het eerste bezoek, gemiddeld ruim boven de 45 en het zou me niet verbazen als het merendeel een mercedes rijdt (als je begrijpt wat ik bedoel).

Lekkerbekkie2

• Uitstekend

Super lokatie, dito eten!
Een aanwinst voor Amsterdam!

Schrijf zelf een recensie over Het Bosch in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Bosch. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!