Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Bosch in Amsterdam - 1

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 644 58 00

tanya1

• Redelijk

Leuk, Jazz at the lake bij dit restaurant. We hadden wel hoge verwachtingen; speciaal voor dit event was er een 7-gangen menu samengesteld. De rijst bij de 'nigirisushi' was te hard, de daaropvolgende kalfstartaar smaakte naar tonijn uit blik. Wel lekker waren de asperge- en risottogang. Het dessert (ganache/mojito) was ok; en 1 gang ben ik compleet vergeten...Al met al niet echt waar voor je geld qua eten, je verwacht heel wat op basis van de reputatie, maar zoals iemand hier eerder opmerkte: de smaaksensati
es blijven uit...Van de wijn was ik trouwens ook niet echt onder de indruk. Waar ik wel van onder de indruk was waren de service, de lokatie, de ambiance en de zeer gastvriendelijke eigenaar. Nu alleen nog échte topgerechten and this place will totally rock...

ALK

• Matig

• Matig

Kwamen er met onze zoon van 6 die zich had voorbereid op het 'netjes gedragen in een sjiek restaurant'. Keurig aangekleed en muisstil. Helaas had het restaurant geen boodschap aan hem. In werkelijk geen enkel opzicht kindvriendelijk. Ze zouden geen frietjes hebben, geen gebakken aardappeltjes, en wat hij uiteindelijk kreeg, als echt goede viseter, was gewoon bot van de kok. Een enorm dikke, glazig gebakken vismoot met risotto waar van alles in zat wat een kind niet snapt. Voor de volle mep, dat natuurlijk wel, want het mag allemaal wat kosten.... We moesten laaaaaaaang wachten, terwijl de zaak bepaald niet vol zat. En dat is best klantonvriendelijk, als je een kind bij je hebt. Sommige jonkies in de bediening hadden werkelijk geen idee van wat ze neerzetten. Best vervelend, als je een bordje vis van 30 euro plus krijgt, zonder dat de verveelde knul die het neerzet weet wat voor vis het is. Kortom: als je geld over hebt en uit verveling eens wat anders wilt, een absolute aanrader. Voor mensen die hun geld maar een keer kunnen uitgeven en zich graag welkom voelen: ga lekker naar een kwalitatieve toptent waar je wel echt welkom bent. Zelfs met zoiets vervelend als een 'kind'.

Gijs-Daalman

• Uitstekend

Bij het Bosch een geweldige avond gehad. Een mooi menu, uitgebalanceerd en uitstekend van smaken. Foie gras als een flan met truffel. (nog nooit zoiets lekkers gegeten!) Het kreeftgerecht was bijzonder. Mooi gegaard en gecombineerd met een risotto met gegrilde groene tomaat. Super! De wijnen weet ik helaas niet meer. We vroegen om een suggestie en werden bij elk gerecht verrast met iets bijzonders en wat we niet kenden...

robkaatee

• Goed

Zomaar belandt bij dit restaurant. Aparte uitstraling, fantastische locatie. De menukaart bekijkend wekt het verwachtingen die niet allemaal uitkomen. De smaaksensaties blijven uit.
Het rood vlees was wel superieur van kwaliteit en smaak. De voor- en tussengerechten, hoewel vers gemaakt, zijn qua smaak toch wat vlak. Het 'zoete' toetje was weer wel een geslaagde poging om zoet met zout te combineren waarbij de smaakpapillen goed aan het werk gezet werden. Bediening uitstekend, waarbij over de gerechten aan tafel veel informatie wordt gegeven die je zo snel niet kunt opnemen. Wachttijd tussen de gerechten in evenwicht. Toiletten (dames) tegenvaller. Prijs/kwaliteit verhouding redelijk.

rien1

• Redelijk

Hier gegeten in het kader van het André Chiang Event.Mede gezien de reputatie van deze topchef en de bijbehorende menu-prijs hoge verwachtingen. Hoewel verrassend was de smaak bij diverse gangen (het waren er 8) niet wat wij hadden gehoopt.

Onder het motto " u krijgt één van onze beste plaatsen" kregen wij een tafeltje voor twee van 80x80 in een soort loungebank met veel te korte zitting. Leuk voor een uurtje maar niet voor een avondvullend diner. Daarnaast was er hier bijna geen verlichting zodat het raden was naar wat werd geserveerd. Dit terwijl ook de looks van het gerecht bij een topchef een belangrijk onderdeel is van het geheel. Leuke zaak als je de juiste tafel krijgt toegewezen. Helaas werd de vooraf gewekte verwachting niet waargemaakt.

Manuelaamber

• Redelijk

Met Valentijnsdag zijn wij hier gaan lunchen. Prachtige locatie maar de bediening laat veel te wensen over. Slecht gekleed en niet echt vriendelijk. Kaart zag er mooi uit maar eten viel uiteindelijk tegen. Misschien zijn wij te verwend, maar je zou hier toch meer verwachten. Jammer voor een chique locatie als deze.
Manuela Uijtdewilligen

marc-amsterdam

• Redelijk

We hebben hier met z'n vieren gedineerd. De plek is echt super, uitzicht over de Nieuwe Meer. En parkeren voor de deur. Maar helaas maakt het eten alle pretenties niet waar. Het is zeker wel lekker, maar staat in geen verhouding tot prijzen. Zoek je een leuk romantisch plekje, dan zul je hier slagen. Maar wil je bijzonder eten, dan zeker niet.

SigridvV

• Goed

Begin december heerlijk geluncht. Dames en heren van de zwarte brigade zijn vriendelijk en kundig. Topper voor mij was het brownie dessert. Zelfs met westerstorm en regen is de plek uitzonderlijk. Door de vele kantoren in de directe omgeving is de clientele voornamelijk zakelijk. Rekening was prijzig maar ik had het er voor over. Ik kom graag nog eens terug wanneer de zon schijnt.

Sue

• Uitstekend

Het kreeftmenu gegeten 02-11, heerlijke bisque met kreefstukjes en Hollandse garnalen, als tussengerecht een pompoenrisotto met feta en diverse kruiden en zaden, als voorgerecht een half klein kreeftje met wilde rode rijst, soto ( Indonesische bouillon ) en het hoofdgerecht met een halve gegrilde kreeft met knoflook,botersaus, courgette, paprika en klein beetje pastaschelpjes met tomatensaus. Hierna nog koffie met heerlijke chocolaatjes toe: verukkelijk! Mooi interieur, prachtige ligging aan de Nieuwe Meer, vriendelijke bediening, aanrader!

houterman

• Uitstekend

Super gegeten afgelopen vrijdag. Kreeftenmenu met prachtige wijnen.
Leuk wel, al die manieren van kreeftbereidingen in één menu.
Ook gezellig 'na gezeten' met top-muziek. Lekker clubsfeertje daar vanaf uurtje of 10.
Ja! Dan ga je natuurlijk aan de cocktails. Aan te bevelen: een Mojito-Royaal. (met Champagne!)

Schrijf zelf een recensie over Het Bosch in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Bosch. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.