a TripAdvisor company

foto's van Het Bosch in Amsterdam - 1 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 2 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 3 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 4 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 5 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 6 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 7 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 8 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 9 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 10 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 11 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 12

1. Restaurant

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 644 58 00

roy62

Via online reservering

Heerlijk gegeten! Elk gerecht is subliem, zowel voor het oog als voor de mond. De locatie met ondergaande zon maakt het een perfecte avond!

Gegeten op 17 april 2015

fransstortelder

Via online reservering

De locatie is fantastisch evenals de bediening.
Het concept van 9 gerechten voor 65 euro of 6 gerechten voor 59 euro of 3 gerechten voor 54 euro, dwingt je haast om minstens 5 gerechten te nemen voor die prijs. Je neigt te gaan overeten, en dat voelt niet prettig.
De wijnkaart is van (te) hoog niveau, een beetje gewone betaalbare wijn is moeilijk te vinden.

Gegeten op 10 april 2015

pim1918

zaterdag avond gedineerd met z'n 4en. We waren hier voor het eerst maar wat een mooie locatie. Gratis parkeren en dan een klein stukje lopen naar het restaurant waar we vriendelijk werden ontvangen. Helaas wat minder weer want ze hebben een prachtig terras.
Gekozen voor het 9-gangen menu. Allemaal lekkere gerechten met veel variatie. Je moet wel een beetje verstand hebben van wijn wil je een beetje van de wijnkaart begrijpen maar de sommelier heeft ons uitstekend geholpen. Een heerlijke witte bourgogne gedronken voor een eerlijke prijs. Uiteindelijk een hele gezellige avond gehad en komen hier zeker terug hopen dat het dan mooi weer is.

Gegeten op 11 april 2015

Roosje880

Tijdens een werkbespreking heerlijk geluncht bij Het Bosch. Met het zonnetje erbij was het uitzicht top en sfeer verhogend. Super vriendelijke en professionele gastheer. Je kon gewoon proeven dat de gerechten met liefde en passie waren bereid, ik heb van iedere smaaksensatie genoten. De nagerechten waren divers en eveneens ontzettend lekker. Als je van plan bent hier te gaan lunchen neem er dan vooral de tijd voor, want het is pure verwennerij. Ik kom hier zeker vaker, een echte aanrader!

Gegeten op 23 maart 2015

Proever59875

Een zakelijke bijeenkomst georganiseerd: vergadering in de private diningroom boven met aansluitend een 3 gangen-diner. In een woord: subliem!
De hapjes tijdens de vergadering, de service en het menu na afloop; brillant!
Reden om terug te komen: tot 21 mei!

Gegeten op 11 maart 2015

Whinney

Onlangs ben ik bij Het Bosch geweest in Amsterdam. Samen met een vriendin van mij wilde wij een goed restaurant bezoeken om ons dagje Amsterdam goed af te sluiten. Naar aanleiding van vele positieve verhalen over Het Bosch, hebben wij besloten om dit restaurant uit te proberen.
Het was een succesvolle ervaring! Allereerst werden we heel vriendelijk en professioneel welkom geheten. De locatie was ook perfect, want het restaurant ligt prachtig aan het water.
We hebben samen een fles besteld uit een ruime wijnkaart. Altijd lastig, maar het personeel hielp ons vriendelijk om een goede keuze te maken.
Verder was het eten ook heerlijk. Ik heb de Poon met Snijboon genomen. Het was een gerecht met heel veel smaak en originaliteit! Ik raad dit zeker aan!
Al met al, een heerlijke ervaring bij Het Bosch en zeker een aanrader. Ik zal snel terugkomen.

Gegeten op 21 maart 2015

robertvl4

Gister een top avond gehad bij Het Bosch. Op aanraden van vrienden zijn wij hier naartoe gegaan en wat hebben zij gelijk. Wat een decor!
Omdat het zo een heerlijk dag was konden wij het aperitief drinken op het terras. Gister hadden wij geluk want ze hebben net een verwarmd terras aangesloten!

Als Gin en Tonic liefhebber is het hier ook echt een waar walhalla. Het Bosch heeft home-made gins waar ik dan ook heerlijk van ‘ gesnoept’ heb. Mijn favoriet is de #3, deze is op basis van rozemarijn. Mijn vriendin is niet zo van de G&T’s maar gelukkig hielp de aardige en vakkundige sommelier haar de avond door. Bij ieder gerecht een passend wijntje, en vooraf een naar haar mening heerlijk bubbeltje. De namen van de wijnen heb ik helaas niet onthouden, was net iets teveel bezig met genieten ;).

Als vooraf hebben wij de heilbot met zuurkool en de brandade met oester genomen. Wat een heerlijke verrassing! Als hoofd zijn we beiden voor de Kreeft & Truffel gegaan. Dit ook op aanraden van onze kennissen. Naar onze mening - we zijn echte liefhebbers - is de kreeft bij Het Bosch dan ook het lekkerst van heel Amsterdam.

De combinatie van de ligging aan het water, het heerlijke eten/ drinken en de relaxte , leuke bediening zorgen voor een complete beleving. Dus mijn advies: volgende keer als je in de buurt bent van de Nieuwe Meer ga naar het Bosch. Er wacht je een fantastische avond! Wij waren al met al meer dan tevreden!

Gegeten op 17 maart 2015

Restaurant - 6 maanden geleden

Beste Robert. Wat fijn dat jullie zo'n leuke avond hebben gehad bij ons. Graag tot een volgende heer, en dan is de afsluitende G&T van ons!

oscar14

Via online reservering

Zeer onvriendelijke en ongeïnteresseerde ontvangst. Bediening was ook niet gezellig of vriendelijk. Menu is niet ingesteld op een eenvoudige lunch (e.g. geen salades). Erg duur maar gelukkig ook lekker. Prima lokatie aan het water.

Gegeten op 11 maart 2015

henkdrie

Als ik met gasten van buiten Amsterdam afspreek, is Het Bosch een gemakkelijke keuze: eenvoudig te vinden, geen P probleem en heel mooi gelegen uitzicht over de/het Nieuwe Meer. Fraai terras onder de A10 (toch weinig last van geluid) en een fris helder interieur. Heel constant en attent personeel, en de chef kan er wat van!
De keuken is innovatief en licht, de lunch is mijn favoriet, dagelijks een mooi voor- hoofd en toetje. Diner is altijd een feestje, prachtige vlees en visgerechten, veel (ook sjieke) wijnen en creatieve toetjes. Ik hoop dat deze recensie niet te algemeen is! het is gewoon goed.

Gegeten op 3 februari 2015

anna hamelink

Via online reservering

Was er met businesslunch. 2e lunch gratis. Toch wel erg kleine porties voor € 40,- per lunch.
Heel smakelijk, maar kreeg de indruk dat het hoofdgerecht hier speciaal voor was gemaakt (staat ook niet op de kaart en voorgerecht wel) en dat was weinig. Bovendien was zowel voor- als hoofdgerecht vis. Waardeert ook niet iedereen.
Gelukkig was er heerlijk brood en boter. Dat hebben we dan ook helemaal opgegeten.

Gegeten op 27 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Het Bosch in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Bosch. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.