Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Bosch in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 644 58 00

teettie

Zowel het kreeftmenu als het dagmenu uitstekend, origineel en delicaat. Prijs-kwaliteitverhouding is prima. Bediening gewoon goed en zeer vriendelijk. Gratis parkeren.

Gegeten op 31 oktober 2013

Fien5

Het Bosch heeft voor mij een speciaal plekje. Tijdens bijzondere momenten daar gegeten en nooit teleurgesteld naar huis gegaan. Een van de eerste keren gegaan voor het kreeftmenu, fantastisch menu en goed op elkaar afgestemd. Een andere keer tijdens het michelinsterren event wezen eten en wederom onder de indruk. Het personeel is heel deskundig en vertelde graag meer over het menu en de chefs. Ik kom hier zeker terug!

Gegeten op 29 maart 2013

Raoul1988

Heb gister bij het Bosch gegeten wat een super zaak!! Een van de mooiste plekjes van Amsterdam die ik ken !! Het eten was super begon met Kreeft eendenlever , wat een smaak ! En als hoofdgerecht hadden we entrecote! Kregen daar bij een pannenkoek met stoofvlees,Wat wil je nog meer ?? Om je vingers bij af te likken ! En om het af te leren namen we nog cheese cake als dessert met verse frambozen en framboos yoghurt ijs !
De service was prima we werden goed geadviseerd bij de wijn spijs combinatie en het was fijn om de gast heren en gast vrouwen aan tafel te hebben! En om deze perfecte avond compleet te maken namen we een gin tonic! Want we hadden gehoord dat ze daar bekend om staan door hun gin tonic trolley Ongelooflijk wat een keus ze hadden en dat er zoveel verschil is!! Dus weer wat geleerd deze avond!!

Dit is zeker een restaurant waar we terug gaan komen !!!

Ik wil het team van restaurant Het Bosch bedanken voor deze super avond !!

Cornelin

Ik was er voor de tweede keer en wederom voortreffelijk gegeten, goede bediening en top sfeer...

Vooraf koos ik voor de broccoli cream soep, echt een heerlijke crèmesoep met een gepocheerd ei en truffel! Mijn vriend nam de tartaar van tonijn ook een goede keus. Als hoofdgerecht had mijn vriend een bbq entrecote, lekker mals met een lekkere bbq smaak, de bijgerechten maakten het helemaal compleet volgens hem, ik koos voor de kreeft en eendenlever, wat een genot!

Het decor/de locatie blijft mooi, uitkijkend over de Nieuwe Meer en je zit er ook nog eens heel comfortabel. Als je echt een keer lekker uiteten wilt, speciale gelegenheid of zomaar wilt genieten, dit is the place to be! We sloten de avond af met een speciale Gin-Tonic van Het Bosch, die weten ze hier wel te maken!

Gegeten op 18 september 2013

Proever53105

Alle ingrediënten zijn aanwezig voor Het Bosch om zich als 'ster' te profileren: rustieke locatie aan het water, mooi omschreven gerechten, dj, aardige bediening. Als het gezelschap dan ook nog goed is, kan de avond niet meer stuk, zou je denken. Maar toch zou ik Het Bosch niemand aanraden, vooral door lage kwaliteit van het eten. De prijs/kwaliteit verhouding is hierdoor volledig uit balans. Sommige gerechten juist veel te pretentieus in dingetjes en opmaak, andere weer vrij 'lomp' en niet verfijnd. Het meest treffend is wellicht het label 'Supper & Sound', waarin de weekendavond een live dj beloofd. In de praktijk draait de gastheer echter met vooral veel goede wil wat plaatjes door- ipv aan elkaar. Op alle fronten is er dus sprake van een overpromise: allemaal ongetwijfeld goed bedoeld, maar toch met wat wrange nasmaak.

Gegeten op 6 september 2013

Sue

Bij de voorgerechten ging er 2x wat mis, de bedrijfsleider (?) lostte dit meer dan op door alle voorgerechten van de rekening te laten halen. Zowel voor- als hoofd-als nagerechten bijzonder en smakelijk bereid (kreeftenconsomme met langoustines, rode mul, kreeft met eendenlever, ravioli met truffel, wilde perzik met witte chocolademousse, deels heel kundig en vriendelijk, maar deels ook wat onhandig (ongeintereseerd?) personeel, perfect terras aan het water. Eerder hier in de winter van 2011 een heerlijk kreeftmenu gegeten, 30-7-13 opnieuw: o.i. aanrader (niet goedkoop, maar o.i. de prijs zeker waard)

Gegeten op 20 juli 2013

david123

Geluncht bij Het Bosch. Vooraf hadden we halve kreeft met een soort tomatensaus en een kruidenboter. De kreeft was niet zo mals, de tomatensaus te sterk van smaak voor bij de kreeft en de kruidenboter was aanzienlijk te sterk van smaak voor de zachte kreeft. Een simpele roomboter (saus) smaakt meestal toch het best bij kreeft. Hoofdgerecht was zeewolf op spinazie met morilles en spekjes met een soort botersaus. Een smakelijk gerecht. We hebben wijnen per glas besteld. De keuze daarin was prima en de prijs flink. Het dessert, een soort chocolade sorbet, was niets bijzonders. De sfeer is zakelijk, echt gezellig vonden wij het er niet. De plek is mooi.

Gegeten op 12 juni 2013

Fillouse

De ligging is top, direct aan de Nieuwe Meer. De toerit naar dit moois, en het parkeren zijn wat rommelig. Hoewel er op deze avond aanvankelijk nauwelijks tafeltjes bezet waren, is de bediening weinig attent. Tijd tussen de gangen is bijzonder lang. Bediening is verder wat stug en stijf. De sfeer moet meer van de locatie komen. Het gepresenteerde is prima, maar geen uitschieter. Voor het terras komen we zeker nog eens terug.

Gegeten op 6 juni 2013

spiderman

Vanmiddag voor het eerst hier gelunched. Hoffelijke ontvangst en deskundige bediening. Uitstekende lichte lunch, mooie gerechten, zoals de tonijn met oesters in tempura. Locatie aan het water is onovertroffen. Wel wat aan de prijs, maar daar krijg je dan ook een uitstekende zakenlunch voor. Ik kom graag een keer terug als het terras open is.

Gegeten op 12 april 2013

MartinK

Afgelopen week hier op deze prachtige locatie aan het water hier geluncht. Begonnen met een mooie kreeften bisque die erg lekker was alleen misschien een tikkeltje te zout.

Daarna een prachtige combinatie van kreeft en eendenlever. De lever was royaal aanwezig en smaakte voortreffelijk. De prijzen zowel voor de wijn als de gerechten zijn misschien wat aan de hoge kant maar qua kwaliteit acceptabel.

Gegeten op 22 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Bosch in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Bosch. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.