• foto's van Het Bosch in Amsterdam - 1

• 7.6

• 8.4

MartinK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week hier op deze prachtige locatie aan het water hier geluncht. Begonnen met een mooie kreeften bisque die erg lekker was alleen misschien een tikkeltje te zout.

Daarna een prachtige combinatie van kreeft en eendenlever. De lever was royaal aanwezig en smaakte voortreffelijk. De prijzen zowel voor de wijn als de gerechten zijn misschien wat aan de hoge kant maar qua kwaliteit acceptabel.

Gegeten op 22 maart 2013

Marjette
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier vandaag geluncht. We kregen eerst lekker brood en een amuse. We namen het 5-gangen kreeftenmenu. Eerst de salade met witlof, heel lekker. Daarna met foie en mango en gember. Toen met heilbot als een lasagne en een heerlijke schuimsaus. Als laatst de kreeft van de grill, een klassieker. En als dessert citroenmerengue met sinaasappel enz. Lekker fris. Jammer was wel dat de bediening de borden neerzette, maar er niks bij vertelde en bij sommige gangen zelfs het 'eet smakelijk' vergat. Maar dat kon de pret zeker niet drukken. Witte wijn en champagne was ook goed. De tafels konden misschien een tikje verder uit elkaar worden geplaatst voor de privacy.

Gegeten op 15 maart 2013

dantheman
  • Recensies in de laatste twee jaar

11 sterren die 7 gangen bereiden bij het Bosch, toen ik het las heb ik direct gereserveerd! Joop Braakhekke af aan dat hij kon sterven na dit maal dus ik gin met hoge verwachtingen richting het nieuwe meer. de 7 ganen waren toppers uit de jaren 70 en 80 klaargemaakt onder supervisie van de meesters van weleer. stuk voor stuk zeer verfijnde gerechten. Wat jammer was is dat de bediening niet helemaal aansloot bij de sterrenbelevenis maar dat kun je ook niet verwachten want het Bosch heeft zelf ook geen ster. Ik vond het ook een beetje chaotisch en je merkte dat er soms wat ergernis onderling was. Mag je als gast nooit merken vind ik. Het eten was heerlijk, het eitje met truffel was erg goed maar heb ik beter gegeten. De soesjes met foie waren onvergetelijk maar wat lomp qua opmaak. Toen de oesters, deze waren ook erg lekker en zeker voor iemand die normaal spuugt in die dingen was het verrassend dat ik ze beide met veel smaak naar binnen werkte. Daarna een taartje met kreeft, super lekker mooie zacht gegaarde kreeft en een heerlijke saus. Wederom weinig verfijning in de opmaak. Toen kwam het gerecht waar ik me het meest op verheugd had, de zeetong met foie gras en truffel.. Ook dit gerecht was qua opmaak weer niet je van het maar de Tong zag er veelbelovend uit. Mooie laagjes lever en truffel maar geen smaak explosie. Dit kwam volgens mij omdat het gerecht wat droog was. De tong was droog en de lever niet zacht genoeg. Ook kwam de smaak van de truffel niet goed door. Ik denk dat wanneer dit allemaal wel het geval was het een van de beste gerechten zou zijn geweest die ik ooit gegeten zou hebben. Het was nu vooral erg lekker ondanks de fouten. De fazant met boerenkool was geweldig maar aan de zoute kant. Het nagerecht smaakte goed maar was qua opmaak het dieptepunt en niet heel bijzonder. Wijnen waren lekker. Alles bij elkaar een erg mooie avond waar ik stiekem iets meer van verwacht had.

Gegeten op 23 februari 2013

Heinterpstra
  • Recensies in de laatste twee jaar

vanmiddag geluncht in het bosch, na een wat rommelige oprit, is de locatie erg mooi. zeker een aanrader voor in de zomer. Goede bediening, met kennis van zaken.
Het lunch menu was erg goed! voor tonijn met tempura van oester was een super combinatie, de zeebaars had een mooie garing, na de chocolade taart, opgebouwd in vele lagen was hemels. De witte Veltliner was heerlijk bij de gangen en hebben dan ook een heerlijke lunch gehad. Zeker een aanrader.

Gegeten op 28 februari 2013

simonveenstra
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen weekend hier gegeten. Goed ontvangen door de gastheer en we namen plaats bij een van de grote ramen met een waanzinnig uitzicht. Gekozen voor de tempranillo blanco wijn. Apart maar heerlijke wijn. Daarna gekozen voor een vijf gangen menu. 3 van de vijf gangen waren met heerlijke combinaties van vis. de 4e was met kip en eendenlever. Het dessert (de chocoladebal) was verrukkelijk. In een woord was alles heerlijk!

Gegeten op 25 januari 2013

irvandalen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtige locatie, heel rustig en in ons geval een prachtig uitzicht over bevroren water. De bediening was heel vriendelijk en correct. We kozen voor het 5 gangen menu. Verrassende combinaties, de een iets geslaagder dan de andere, maar zeker niet verkeerd. De grootste verrassing kwam aan het einde toen we de chocoladebol kregen. In een woord heeerlijk!! Zeker de moeite waard om eens een bezoek te brengen.

Gegeten op 27 januari 2013

RichDenHaag
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond met 8 collegae hier gegeten. Vast menu. Een aantal succesvolle zaken zoals het voorgerecht van net gare kreeftjes met krokante bulgur of couscous (textuur contrast) en de daaropvolgende tarbot met een lekkere truffel beure blanc, wederom met een krokante structuur er bovenop. Helaas volgde er een gebakken haasje van rendier (of bedoelden ze soms hert?) met wederom een soort roomsaus met truffelaroma die wel heel veel overeenkomsten had met de saus van de gang ervoor. Misser, zowel door de herhaling als de smaak. Een mooie dikke bruine jus had veel beter gepast. De aanbevolen zwakke en te mineraligeItaliaanse witte wijn bij de voorgerechte lieten we ook vervangen door een boterige Chardonnay die veel beter bij de romige smaken paste, geen gelukkige wijnkeuze door het huis. Bediening deed zijn best, maar moet nog veel leren. Kortom, typisch Amsterdam, veel pretentie, maar maakt het nog niet helemaal waar.

Gegeten op 20 december 2012

Mark_020
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtige locatie! Lunchmenu was ook zeker geen straf alhoewel de lintpasta niet heel bijzonder was. Rog als hoofdgerecht wel. Perfecte cuisson! Aanrader!

th4545
  • Recensies in de laatste twee jaar

de chef maakte even snel een lunchgerecht, gewoon een visje was gevraagd. Ik kreeg een mooi groot bord van lekker gebakken vis op een bedje van om spaghetti en een zalige saus enz. begeleid met lekkere huiswijn. gewoon lekker en goed met een uitzicht, wauw.

Gegeten op 31 augustus 2012

TMeerman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant heeft alles om top te worden, echte moet er nog een hoop verbeteren.
Locatie, een van de beste van Nederland. Mooi en rustig.
Eten, 5 gangen menu dat weinig smaaksensaties had. Redelijk flauw en geen wauw effect.
Drinken, wijnen die we hadden gekozen waren ok, maar kan beter.
Bediening, onervaren en niet goed op elkaar ingespeeld. Lange wachttijden tussen de maaltijden door en niet even attent/netjes.
Nadat we ons beklag hadden gedaan over de prijs/kwaliteit verhouding werd de teleurstelling bevestigd. Manager stond niet open voor commentaar zoals een gastheer dat zou moeten, overal was wel een verklaring of antwoord voor in 32 jaar had hij nog nooit een klacht gehad. Op de vraag of hij een geste wilde doen kregen we het antwoord dat hij erover na zou denken. Maar ook dat we hem beledigd hadden dat we nu met het idee rondliepen; Leuke tent om te borrelen, niet om te eten...
Als gastheer was dit echt de grootste fail die je kan maken...

Gegeten op 3 augustus 2012

Schrijf zelf een recensie over Het Bosch in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Bosch. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!