a TripAdvisor company

foto's van Het Bosch in Amsterdam - 1 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 2 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 3 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 4 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 5 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 6 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 7 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 8 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 9 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 10 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 11 foto's van Het Bosch in Amsterdam - 12

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 644 58 00

Een oase van rust onder het kloppend businesshart van de Amsterdamse Zuidas

De Zuidas, het kloppend hart van de Amsterdamse zakenwereld waar de tijd nooit stilstaat en waar het sluiten van deals belangrijker lijkt dan welke andere basisbehoefte ook. Je zou niet zeggen dat je vijf minuten verderop in een oase van rust terechtkomt. Bij Restaurant Het Bosch kun je lunchen en dineren met prachtige wijnen op één van de mooiste locaties van Amsterdam. Met uitzicht op de Nieuwe Meer geniet je van klassieke gerechten met een moderne twist. Bovendien hebben ze hier een wekelijks wisselende kaart, doordat de keukenbrigade zich laat leiden door wat er op de markt te vinden is. Kortom, een uitgelezen plek om even aan de drukte te ontsnappen!

douglas1

Vanmiddag geluncht bij Het Bosch in Amsterdam Zuid.
De toegang naar het prachtig gelegen restaurant was wat lastig omdat er luifels geplaatst werden voor een festival komend weekend. Helaas bleek dat het personeel daar wat drukker mee was vandaag dan voor hun klanten goed zorgen.
De service was daardoor traag, en het eten kwam (te) laat binnen.
We hadden uit het lunch menu enkel het hoofdgerecht gekozen omdat we slechts een uur de tijd hadden. We kozen de heilbot geserveerd op een bed van een paella.
Deze heilbot was echter te droog en te lang bereid, wat me nog meer de indruk gaf dat de aandacht vandaag er toch echt niet helemaal bij was.
Helaas, want ik denk dat deze lokatie, het personeel en de potentie van de keuken erg goed moeten kunnen zijn.

Gegeten op 12 juli 2016

GreetK

OK toegegeven, ik was mijn reservering voor de 3-gangen lunch in het kader van de fijnproefweek van dinsdag totaal vergeten, maar daar werd zeer soepel mee omgegaan. Natuurlijk kon dat verzet worden naar woensdag.
Ons tafeltje had uitzicht over de Nieuwe meer, een genot voor het oog.
De amuse, tomaat op 3 manieren was interessant en het cherrytomaatje het lekkerst.
Het voorgerecht was tonijn met een drupje mayonaise van spekbokking was erg lekker en zag er mooi uit.
Het hoofdgerecht lamsfilet geflankeerd door gestoofd lamsvlees met een plakje lamsnek en (niet dubbelgedopte)tuinboontjes met doperwten in muntsaus was verrassend, aangezien we begrepen hadden dat er heilbot geserveerd zou worden. Wellicht hadden wij de jongeman, die ons het menu uitlegde toch niet goed begrepen. Hij praatte namelijk nogal snel en articuleerde ook niet erg duidelijk, daarnaast was het volume van de muziek aan de hoge kant, maar goed we wilden niet moeilijk doen en bestelden een glaasje rode wijn. Op de vraag welke rode wijn er was liep mevrouw even naar achteren om het te vragen, en schonk bij terugkomst zonder verdere toelichting een glas rode wijn in. Een beetje bizar, dat wel maar goed, de wijn was prima en op het gerecht was niets aan te merken.
Toen de jongedame die ons bediende kwam vragen of we de dessertkaart nog wilden inzien, en ik haar vertelde dat we kwamen voor een 3 gangen lunch werd de vergissing duidelijk. Afgezien van het optrekken van de wenkbrauwen werd er verder niet gereageerd of geëxcuseerd. Het nagerecht zag er gezellig uit en smaakte ook best wel lekker evenals de koffie met friandises.
Ik heb er lekker gegeten, maar echt fijnproeven kan ik het met de beste wil van de wereld niet noemen.

Gegeten op 25 mei 2016

Zimri1979

Via online reservering

Heerlijk gegeten. Erg attente bediening alleen hadden we het idee dat de gastheer de hele avond "haast" had bij onze tafel. Prachtig uitzicht over het water.

Gegeten op 17 mei 2016

Altijd-trek

Restaurant het Bosch is zo’n restaurant waarvan je weet dat het bestaat (al 35 jaar dus), waar je altijd al een keer heb willen dineren maar waar het nooit van is gekomen. Nu dus wel en ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Een pracht van een locatie om mee te beginnen. Het geeft een schitterend uitzicht op het nieuwe meer waar ik als kind vaak gezwommen en gevaren heb. Tijdens ons bezoek hebben we de zon in het water zien zakken, je kan het eigenlijk niet idyllischer hebben. De ambiance is verder modern zonder oncomfortabel te zijn. Integendeel, de banken aan de zijkant zitten heerlijk en nodigen bijna uit tot een dutje. Alle gangen werden aan elkaar gesmeed door een dj die lounge muziek aan het draaien was wat ook goed bij de ambiance past. Leuk hoor, daar niet van, maar wat mij betreft kan je net zo goed een cd’tje opzetten.
Het eten is fantastisch, dat het oog ook verwend wil worden hebben ze goed in de gaten zonder concessies te doen aan de smaak en het mondgevoel. Ik kan daar nou wel weer over gaan zitten uitweiden maar ga dat zelf maar beleven, je zal het beamen. Het hierbij geserveerde wijn arrangement sloot naadloos aan. Het tempo waarmee de gerechten werden geserveerd was ook prima in orde, we hebben ons geen moment zitten te vervelen. Geinig detail is dat we halverwege het diner werden uitgenodigd plaats te nemen aan een verhoging naast de keuken waar een van de koks ons liet zien hoe ons volgende gerecht in elkaar werd gezet.
De bediening is goed, bijzonder goed kan ik wel zeggen. Overwegend jonge mensen maar ze waren uitermate kundig. We hebben geen seconde zonder wijn, water of brood gezeten (wat zo lekker on-Nederlands tijdens het hele diner werd aangevuld). We hebben echt ons best gedaan maar ze waren ons steeds voor. Nu zijn tafelgenote en ik van die verwende prinsesjes die meestal geen uitleg behoeven maar aan de tafel naast ons werd gevraagd wat zwezerik was en de dame van de bediening had geen problemen daar uitleg over te geven.
Nee, een mooie ervaring en ik zal hier absoluut nog een keer aanschuiven en weer het volledige menu nemen hoewel je na al die prachtige gerechtjes bijna door de bomen het bosch niet meer ziet.

Gegeten op 16 april 2016

Restaurant - 3 maanden geleden

Wat een leuke reactie! Fijn dat we een mooie avond hebben mogen verzorgen. Wellicht tot snel op ons mooie terras, wanneer het eindelijk lente word... :-)

Proever42076

Het Bosch was deze keer weer een echte belevenis. Echt een avondvullend programma met een zes-gangenmenu. Na een amuse begonnen we met pata negra, ham op diverse manieren bereid, gevolgd door een combinatie van oerwortel. Daarna een werkelijk voortreffelijke bisque van kreeft, zo eentje die je direct weer beter doet voelen als je je niet helemaal ok zou voelen. De skrei, een Noorse kabeljauw was al even lekker. Het hoofdgerecht was een barbaarse-eend, waarvan verschillende onderdelen op andere wijzen waren bereid. Tenslotte een cheesecak die heel apart was, voor mijzelf de kazen, ook prima. De bediening is echt top, zeer attent, aardig en deskundig. En natuurlijk het uitzicht over de Nieuwe Meer is echt super. Al met al een echte aanrader.
We zitten al na te denken om de volgende keer voor het kreeftenmenu te gaan.

Gegeten op 2 april 2016

Halowo

Culinair restaurant waar je prachtig zit (zomers moet het heerlijk zijn om buiten te eten), maar, onverklaarbaar, wij vonden het gebodene (er is weinig keus) toch maar matig van smaak. Kan het wat eenvoudiger maar smaakvoller?

Gegeten op 25 februari 2016

Coorengel

Via online reservering

We hebben gebruik gemaakt van een menu inclusief wijnarrangement. Het eten was zeer gevarieerd met mooie passende wijnen. DJ zorgde voor prettige sfeervolle muziek. Stoelen waren aangenaam. Ontspannen sfeer, mede door de bediening. Prijs en kwaliteit waren in overeemstemming.

Gegeten op 20 februari 2016

elaine14

Via online reservering

De gerechtjes waren lekker, maar erg klein en sommige hadden wat weinig smaak. Wijnarrangement was goed, vooral witte wijnen met dezelfde smaaktonen; meer informatie van de sommelier was welkom geweest. Dessertwijn was lekker, niet te zoet.
Bediening was goed/vriendelijk. Muziek aan begin avond was ouderwets: nietszeggende vliegtuigmuziek. DJ later op de avond was beter!

Gegeten op 5 februari 2016

Restaurant - 6 maanden geleden

Beste Elaine. Dank voor je recensie en fijn dat je de moeite neemt je mening te geven. We willen niet 'te hoog' op smaak koken en het product echt tot zijn recht laten komen. Zeker met de kreeft, die we serveerden met de venkel en sinaasappel idm de vorm van een salade. Soms zoeken we de oosterse smaken op, zoals bij de skrei in jullie menu (die we met een jus van five-spice serveerden). Dan is het weer wat hoger op smaak en krijgen we balans in het menu. Ook hoop ik dat de soufflé jullie bevallen is. Daar zijn we echt trots op, met dat roomijs van mascarpone... :-)
Wat de muziek betreft: We willen op vrijdag en zaterdag niet te veel volume en tempo in de muziek in de voor-avond, zodat onze gerechten/wijnen de aandacht kunnen krijgen die ze verdienen. Pas in de tweede helft van de avond krijgt de muziek meer aandacht en vanaf dat de desserts worden geserveerd mag de dJ wat meer laten horen, zonder te gaan overheersen.
Nogmaals dank voor je reactie, en we hopen je nog eens te mogen ontvangen in ons mooie restaurant.

PimVanUchelen

Je kunt op veel plekken in Amsterdam lekker eten, maar de slechte bediening moet je voor lief nemen. Zo niet bij Het Bosch, waar de bediening tot perfectie wordt gebracht. Hartelijk maar niet overdreven, alert maar niet te aanwezig, va?kundig, fantastisch! Het eten is origineel en verrukkelijk. Je kunt uit een verrassende kaart een 3,4,5,6 of nog meer gangenmenu samenstellen. Ik koos 4 gangen met kreeft en een chocoladedessert. Alles even bijzonder en lekker en goed afgemeten qua hoeveelheid. Ambiance is prettig ruim en het ligt aan een mooie plek bij het Nieuwe Meer, maar 's winters in het donker zie je dat niet. We komen in de zomer graag een keer buiten eten. Het Bosch is echt een belevenis!

Gegeten op 5 februari 2016

Restaurant - 6 maanden geleden

Dank je voor je mooie recensie, Pim! Fijn dat we jullie zo'n leuke avond hebben kunnen bezorgen. Tot de volgende keer! mvg Team Het Bosch

DJvdMolen

Via online reservering

Bij binnenkomst werd meteen de jas aangenomen. Een mooie omgeving en een goede sfeer. Bij aanvang werd nog gevraagd of er zaken waren waar ze rekening mee moesten houden. Mijn vriendin had als hoofdgerecht liever vis dan vlees. Geen punt. We hebben lekker gegeten en het bijpassende wijnarrangement paste goed. De glazen werden slechts lichtjes gevuld maar indien nodig werd nog een keer netjes bij geschonken. De hoeveelheid eten had, wat ons betreft, wel ietsje meer mogen zijn maar wat wij kregen was zeer goed. De bediening gaf ons echt het gevoel dat wij welkom waren en gaf ons op de juiste momenten aandacht. We hebben eigenlijk slechts 1 minpunt: mijn vriendin kreeg de vis als hoofdgerecht maar deze was exact hetzelfde als het gerecht ervoor. Alleen de kom waarin het opgediend werd was anders. Beetje een tegenvaller. Daar had de kok wel iets innovatiever mee om mogen gaan.
Als totaal ervaring zijn wij echter zeer tevreden en wij komen zeker terug.

Gegeten op 30 januari 2016

Restaurant - 6 maanden geleden

Beste DJ. Dank voor je leuke recensie! Fijn dat we jullie een mooie avond mochten bezorgen. Mbt jouw 'minpuntje': Het betreffende hoofdgerecht van een mootje tarbot, die we serveerden ipv de 'bavette'. De eerste twee visgerechten waren rog en skrei. Wel een andere vis dus, die we serveerden met knolselderij en truffel icm een beurre blanc. (onze favoriet! :-) Ik begrijp het misverstand hoor. De 'cuisson' van de vis was zo mooi, dat de glazigheid van de vis icm de stevigheid je doet twijfelen... Graag tot de volgende keer! En dank namens ons hete team voor het nemen van de moeite iets over ons te schrijven.

Topproever - 6 maanden geleden

Beste 'het bosch', Dank voor jullie terugkoppeling. We mogen het best een misverstand noemen maar dan wil ik wel opmerken dat de bediening het hoofdgerecht echt heeft benoemd als ' skrei' en niet als 'tarbot'.

Restaurant - 6 maanden geleden

Nogmaals excuses en we hopen je nog een keer te mogen ontvangen! We gaan het zeker goedmaken. :-)

Schrijf zelf een recensie over Het Bosch in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Het Bosch. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.