Bella Vista

• 7.8

• 8.0

Linda-Maaswinkel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Parkeren is geen probleem, maar je moet wel betalen. Heerlijke buurt, vlakbij de Cornelis Schuytstraat. Het zat vol. Net publiek. Mensen met geld maar zonder grote mond.
We zaten in de serre. In het restaurant zelf was het veel gezelliger.
De eigenares gaf onze ober flink op zijn donder in het Italiaans. Hij was inderdaad een slome, maar een pubieke schoffering vonden wij te ver gaan.
Kwaliteit van de voorgerechten en daarna de pasta's allemaal goed. We waren met vijf personen. €40,-- p.p. inclusief nagerechten.
Heerlijk gegeten met uitstekende rode huiswijn.
De eigenares gaf alle aandacht aan de vaste gasten, maar zag ons niet staan. Dat is toch wel een minpuntje.

Gegeten op 4 april 2014

olivier1977
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond prima gegeten hier. Vooraf de scampi's met pittige rose saus en een gedroogde rundvlees carpaccio. Beide waren lekker, maar niet heel bijzonder. De entrecote was een zeer mooi formaat en erg lekker, maar vooral de spaghetti, en dan met name de saus was uitzonderlijk lekker! Dit alles met een lekkere huiswijn. Als toetje echt een heerlijke profiterol! Avondje genieten met lekker eten. Bediening is vriendelijk en vlot. Ondanks dat er veel tafeltjes zijn heb je niet het idee dat je in een druk restaurant zit. Prima voor even lekker een avondje uit eten met zijn 2en!

Gegeten op 27 januari 2014

MPieksma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij begonnen heel feestelijk met een glas Bella Vista Brut Franciacorta. Een beste Italiaanse spumante, een hele lekkere verrassing van onze tafelgenoot.
Vooraf een geweldig geurige schaal Vongole Veraci in een lichte tomatensaus.
Heerlijk, al het eigen gebakken brood hebben we gebruikt als ,,scarppetta,,bordschoonlikkertje...!
Hierna vlees-en visgerechten Bistecca alla Fiorentina, een prachtige gemengde visschotel, met o.a gegrilde tonijn, zeewolf ,langoustine en inktvis..een plaatje.
Filetto al Pepe en Saltinbocca alla Romana, met verse groente uit de oven en sla. Vier perfecte gerechten met een goed glas Chianti Riverva Castello Brolio.
Prima bediening, attent en vriendelijk.
Dankjewel Peer,voor een machtige avond.

Gegeten op 15 januari 2014

Cipriani
  • Recensies in de laatste twee jaar

Helaas waren de vongole in de pasta zo lang gekookt dat ze gekrompen waren tot een grootte van een erwt. Totaal onnodig.

Gegeten op 23 november 2013

Sammie23
  • Recensies in de laatste twee jaar

De scampi's van de chef zijn hier een must, pittige saus, goede scampi's en genoeg saus om lekker even na te snoepen.
Bediening is attent en prettig in de omgang.
Locatie is leuk, goede ligging en parkeren is hier geen probleem

Gegeten op 13 augustus 2013

Moel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij kwamen hier per ongeluk terecht omdat wij verkeerd reden. Leuk en gezellig terras. Met mooie gedekte tafels. Zeer vriendelijke bediening, erg verzorgd en zeer charmant. Wij hadden meteen bedacht dat het dochter en moeder moesten zijn met papa in de keuken maar dat scheen niet zo te zijn maar dat maakte ook helemaal niets uit. Eten was helemaal prima, uitgebreide keuze voor een goede prijs. Alles was zeer smaakvol. Binnen zag het er ook gezellig en smaakvol uit. De week daarop zijn we meteen weer gaan eten met de familie erbij en wederom weer allemaal prima verzorgd! Wij gaan hier vaker terug komen.

Gegeten op 26 augustus 2013

Hapsnap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eerlijk eten. Simpel, smaakvol, goed. Bediening op z'n Italiaans. Prachtige locatie om goed en betaalbaar buiten te eten in Amsterdam.

Gegeten op 21 juli 2013

DieuwkeAmsterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Paar dagen geleden hier weer goed italiaans gegeten. We zaten heerlijk buiten, de voorgerechten (bruschetta en een bordje met diverse charcuterie en wat kaasjes) waren heerlijk en de gevulde ravioli met ricotta en rucola met boter salie saus was exact wat ik me erbij had voorgesteld en verukkelijk. De pizza van een van mijn tafelgenoten met mozarella, aubergine en parmaham was door de dikke laag mozzarella extreem machtig. Overigens heb ik een aantal maanden geledn hier ook de Saltimbocca gegeten die nog even een vermelding waard is:voortreffelijk!

De service was wat minder, we hadden niet echt een vaste ober en moesten voor alles iemand wenken (in her italiaans of engels, hier werken geen nederlandse studenten in de bediening). En dan bedoel ik ook voor alles: mogen we alstublieft de kaart, mogen we alstublieft wat drinken bestellen, mogen we alstublieft ook wat water, mogen we nog wat wijn bestellen, mogen we naast de koffie (met superlekkere simpele voorverpakte italiaanse koekjes!) ook de dessertkaart zien etc. Overigens hebben we die dessertkaart niet meer gezien...

Het decor binnen is italiaans-kitscherig maar passend, buiten kun je niet zoveel fout doen met het decor op een zwoele zomeravond, maar jammer dat het tafellinnen van papier is en de bankjes erg hard zijn voor een hele avond tafelen. De eigenaresse is fantastisch, je begrijpt wat ik bedoel als je haar ontmoet.

Gegeten op 18 juli 2013

Timmers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten bij Bella Vista, pasta puttanesca als hoofdgerecht en een huisgemaakte Tiramisu na. Ontzettend genoten. Het Italiaans personeel is onzettend vriendelijk en behulpzaam en de sfeer is gezellig. Zeker niet de laatste keer dat ik hier eet!

Gegeten op 25 juni 2013

Andreams1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Enkele dagen geleden hier gegeten met een vriendin, en het is ons uitstekend bevallen. Heerlijk gemengd voorgerecht, met van alles wat, echt voortreffelijk. Echt goed gegeten met als afsluiting een heerlijke huisgemaakte tiramisu. De bediening is uiterst correct en beleefd. De mooie verse bloemen door het hele restaurant zorgen voor een gezellige sfeer.

Schrijf zelf een recensie over Bella Vista in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bella Vista. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!