a TripAdvisor company

1. 7,9 10 1 16

2. 8,1

3. 7,7

JanJV

Bella Vista is oprecht het beste Italiaans restaurant van Amsterdam en dus misschien wel Nederland. Echte Italianen die niets anders willen dan dat je lekker eet en met een blij gevoel weer naa huis gaat. De Peteus wijn is zalig, de Putanesca laat je herinneren aan de beste eet ervaringen in Rome, Milaan of Florence en de Scroppino is echt zalig. Natuurlijk, je bent niet in Vlissingen en sommige gasten herken je direct maar dat maakt een avond Bella Vista nu net zo bijzonder. Kom vooral, ontspan en geniet!

Gegeten op 16 januari 2016

VonKoln

Met ongeveer veertig collega's vieren we hier ter afsluiting van het jaar een gezellig en heel smakelijk Kerstdiner. Pakken en jurken aan voor een avondje op chique in OudZuid. Dit smalle restaurant voelt al snel heel gastvrij, zeker als na enig aandringen de bediening een ideale tafelschikking bij elkaar schuift. Ondanks de chaotische, bijna Italiaanse verkeersdrukte waar de bediening zich doorheen moet worstelen, komen de gerechten prima getimed. Vooraf is er keuze uit carpaccio en vitello tonato, daarna kip, kalfsoester of zeebaars. Goed en lekker, al ziet de kip van mijn buurman eruit alsof de Romeinen een nieuwe veldslag op barbaarse wijze hebben gewonnen. Al met al, hier kun je het jaar afsluiten, op naar 2016!

Gegeten op 17 december 2015

Robgeniet

Authentiek Italiaans restaurant op een mooie locatie in Amsterdam Zuid. De sfeer, de bediening en vooral ook het eten brengen je weer even terug naar Italy!
Altijd weer een feest om hier te eten. Een prachtig voorgerecht met carpaccio, het hoofdgerecht kalfsoester was zeer smakelijk en mals. Mijn favoriet, de huisgemaakte tiramisu is goddelijk!
Wijnkeuze past mooi bij het eten.

Gegeten op 7 augustus 2015

fransboom

Met 10 collega's het einde van het schooljaar gevierd in dit restaurant in Oud Zuid. De locatie is écht Oud Zuid, een beetje té nieuw geld, blabla, maar daar kan het restaurant natuurlijk niets aan doen! Het bepaalt wel de sfeer.De antipasti vielen een beetje tegen, Italiaansachtig, niet zoals in Italia zelf. De hoofdgerechten, saltimbocca a la romana, scaloppine al limone, fettucini, o.a. , waren smakelijk, alleen magere bijgerechten. Toetjes waaronder tiramisu, ijs in orde, niet bijzonder.

Gegeten op 24 juni 2015

Embeeee

Lunch op terras, keurig gedekte tafels en nette bediening. Pizza's matig en bijzonder belegd, ooit bloemkool en snijbonen als 'topping' gehad? Te weinig tijd om het terug te sturen. Rosé smaakte prima, uitstekende koffie toe met ietwat te zachte tiramisu, liep bijna van mijn bord af. Prijs-prestatie (€ 35,00 pp) ver over de top, wat mij betreft een tientje teveel.

Gegeten op 24 juni 2015

Juliette11

Fijne locatie. Goed parkeren. Service gerichte Italiaanse gastvrijheid. Lekker brood op plankje, met boter of olijfolie, olijven. Zeebaars was gegrild, heerlijk voor 27 euro. Daarbij spinazie besteld. Ravioli met bospaddestoelen en truffelsaus was heel goed. Vongole in tomatensaus voorgerecht was heel lekker. Spaghetti vongole ook heel goed. Kortom een lekker adres.

Gegeten op 3 juni 2015

enif

We lunchen hier regelmatig, en altijd goed.
Bediening is gastvrij en erg aardig, uitzonderingen zijn nooit een probleem.
Keuken authentiek Italiaans en gewoon goed, verwacht geen culinaire liflafjes, gewoon een eerlijke keuken met klassieke Italiaanse gerechten.
Buiten lunchen is altijd leuk je zit in een van leukste buurten van Amsterdam.

Gegeten op 20 april 2015

irene131

Onze dochter komt hier vaak en heeft ons aangeraden om hier te eten. Dus gisteren met mijn ouders, man en dochter genoten van alles. Het hele plaatje was perfect, het eten de bediening en en restaurant, echt top!
Wij komen graag terug!

Gegeten op 3 mei 2015

ernst4

Heerlijke Italiaan. Het feestje begint al bij binnenkomst, je wordt welkom geheten door een soort zusje van Sophia Loren met een charmante Italiaans-Nederlandse tongval. Bijna al haar collega's zijn ook Italiaans en dat hoor en zie je :) Een uitgebreide kaart met de 'standaard' goede keuken en klassiekers. Mijn aanraders: pasta vongole en scaloppine al limone. Inmiddels hier al vaak gelunched en ik blijf maar terugkomen.

Gegeten op 2 maart 2015

moniqa

Vandaag was ik met mijn man zonder te reserveren naar Bella vista gaan eten. Toen wij binnen waren werden we ontzettend warm verwelkomt door een Italiaans talig personeel. Ik zag binnen heel netjes, heel modern en schoon. Alles was zo netjes op rij gezet. Wij hadden in het begin heerlijk prosecco gehad. Als voorgerecht hadden we melanzane alla parmigana samen gedeeld. Gelukkig hadden we een besteld dat was meer dan genoeg. Omdat porties ontzettend groot waren. Het hoofdgerecht had ik lekkere gemix vis genomen. Dat was lekker te smullen. Mijn man had verse pasta gevuld met kaas, tomaten saus en aubergine. Dat wilde ik ook proeven maar krijg niet te mogelijkheid om te proeven omdat mijn man binnen 5 minuten alles op had gegeten. Jammer!! Als nagerecht hadden typisch Italiaanse tiramisu. Chef kok was heel aardig hij kwam zelf naar ons tafel om te vragen of alles nar wens was. Extra bedankt aan chef kok. Als ik eraan denk krijg ik nog trek. Het is zeer aanraden. Ik ga zeker nog een keer terug om verse pasta te proeven die mijn man binnen 5 minuten op had gegeten.

Gegeten op 19 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Bella Vista in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bella Vista. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.