a TripAdvisor company

1. 8,2 10 1 18

2. 8,3

3. 8,0

Amsterdame

Potverdikkie, wat heb ik heerlijk gegeten hier! Vooraf de melanzane parmigiana, die letterlijk smelt op je tong met toch genoeg bite en dan de kaas... Mmmm... Comfort food pur sang! Als hoofdgerecht een pittige spaghetti vongole, met veel vongole en veel pit. Als toetje de huisgemaakte torta di limone. Ik heb zo klein mogelijke hapjes genomen, om er extra lang van te kunnen genieten. Ongelooflijk lekker, vooral met de streepjes caramelsaus. Spijt dat ik er geen twee heb besteld, maar aan de andere kant... nu blijft er nog iets om naar te verlangen. De bediening was een beetje chaotisch, maar verder vooral een lust voor het oog. Top avond! Hopelijk snel weer!

Gegeten op 12 juli 2016

rob603

Top avond, gezelligheid en mooi terras. Vriendelijke buurt en bediening. Foccacia e prosc heerlijk echt een aanrader love it ! Kom snel weer terug

Gegeten op 24 juni 2016

Proever42316

Na meerdere tips eindelijk een keer naar dit pareltje in de Staatsliedenbuurt getrokken. Je bent er voorbij voor je het weet.
Op het verzoek om aan het raam te mogen zitten werd enigszins afwachtend gereageerd, de tafel was al gereserveerd voor 4 personen later op de avond. Toen ik zei dat ik de tafel niet de hele avond in mijn eentje in beslag zou nemen, was dat snel en met een charmante glimlach van de gastvrouw beklonken.
Ik koos voor de Ravioli gevuld met ricotta, witte truffel in boter en saliesaus en groene asperges. Heerlijk heerlijk heerlijk. De pasta was perfect gaar, de smaak van de ingredienten duidelijk aanwezig zonder dat één ervan domineerde. Groot kan je de portie niet noemen, maar dat hoeft ook niet. Er blijft nog voldoende ruimte om met een dessert en zonder overladen gevoel naar huis te gaan. De rode huiswijn kent een mooie ronde en volle smaak. Erg prettig is ook de karaf met water met daarin vers gesneden citroenen, limoenen en enkele sinaasappelschijfjes. Verfrissend, zonder dat de smaak gaat overheersen.
De bediening is zonder meer professioneel, vriendelijk en uiterst charmant.
Ook het decor is erg fijn. De tafels staan dicht genoeg op elkaar om gezelligheid en huiselijkheid te creëren, maar ook niet zo dicht dat je buren elk gesproken woord kunnen horen.
Een aanrader dus.

Gegeten op 14 juni 2016

RCBM

Mama mia, sinds tijden weer is geluncht bij Bella Vista.
Gegrilde konings garnalen met penne in rabiata saus, je proeft dat er serieuze Italiaanse koks in de keuken staan te koken. In de bediening een hele attente Italiaanse ober die samen met een beeldschone jonge vrouw je het volledig naar de zin maken.
Voor ( straf ) nog een stukje overheerlijke teramisu en een glaasje Averna besteld, de Averna werd aangeboden door de symphatieke eigenaar ............. delizioso !
Een Italiaanse parel in het Amserdamse Zuid, zeer zeker voor herhaling vatbaar.
René Markus.

Gegeten op 3 juni 2016

JanJV

Bella Vista is oprecht het beste Italiaans restaurant van Amsterdam en dus misschien wel Nederland. Echte Italianen die niets anders willen dan dat je lekker eet en met een blij gevoel weer naa huis gaat. De Peteus wijn is zalig, de Putanesca laat je herinneren aan de beste eet ervaringen in Rome, Milaan of Florence en de Scroppino is echt zalig. Natuurlijk, je bent niet in Vlissingen en sommige gasten herken je direct maar dat maakt een avond Bella Vista nu net zo bijzonder. Kom vooral, ontspan en geniet!

Gegeten op 16 januari 2016

VonKoln

Met ongeveer veertig collega's vieren we hier ter afsluiting van het jaar een gezellig en heel smakelijk Kerstdiner. Pakken en jurken aan voor een avondje op chique in OudZuid. Dit smalle restaurant voelt al snel heel gastvrij, zeker als na enig aandringen de bediening een ideale tafelschikking bij elkaar schuift. Ondanks de chaotische, bijna Italiaanse verkeersdrukte waar de bediening zich doorheen moet worstelen, komen de gerechten prima getimed. Vooraf is er keuze uit carpaccio en vitello tonato, daarna kip, kalfsoester of zeebaars. Goed en lekker, al ziet de kip van mijn buurman eruit alsof de Romeinen een nieuwe veldslag op barbaarse wijze hebben gewonnen. Al met al, hier kun je het jaar afsluiten, op naar 2016!

Gegeten op 17 december 2015

Robgeniet

Authentiek Italiaans restaurant op een mooie locatie in Amsterdam Zuid. De sfeer, de bediening en vooral ook het eten brengen je weer even terug naar Italy!
Altijd weer een feest om hier te eten. Een prachtig voorgerecht met carpaccio, het hoofdgerecht kalfsoester was zeer smakelijk en mals. Mijn favoriet, de huisgemaakte tiramisu is goddelijk!
Wijnkeuze past mooi bij het eten.

Gegeten op 7 augustus 2015

fransboom

Met 10 collega's het einde van het schooljaar gevierd in dit restaurant in Oud Zuid. De locatie is écht Oud Zuid, een beetje té nieuw geld, blabla, maar daar kan het restaurant natuurlijk niets aan doen! Het bepaalt wel de sfeer.De antipasti vielen een beetje tegen, Italiaansachtig, niet zoals in Italia zelf. De hoofdgerechten, saltimbocca a la romana, scaloppine al limone, fettucini, o.a. , waren smakelijk, alleen magere bijgerechten. Toetjes waaronder tiramisu, ijs in orde, niet bijzonder.

Gegeten op 24 juni 2015

Embeeee

Lunch op terras, keurig gedekte tafels en nette bediening. Pizza's matig en bijzonder belegd, ooit bloemkool en snijbonen als 'topping' gehad? Te weinig tijd om het terug te sturen. Rosé smaakte prima, uitstekende koffie toe met ietwat te zachte tiramisu, liep bijna van mijn bord af. Prijs-prestatie (€ 35,00 pp) ver over de top, wat mij betreft een tientje teveel.

Gegeten op 24 juni 2015

Juliette11

Fijne locatie. Goed parkeren. Service gerichte Italiaanse gastvrijheid. Lekker brood op plankje, met boter of olijfolie, olijven. Zeebaars was gegrild, heerlijk voor 27 euro. Daarbij spinazie besteld. Ravioli met bospaddestoelen en truffelsaus was heel goed. Vongole in tomatensaus voorgerecht was heel lekker. Spaghetti vongole ook heel goed. Kortom een lekker adres.

Gegeten op 3 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Bella Vista in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bella Vista. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.