Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Il Pappagallo in Uithoorn - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0297 534 837

Het beste uit Italië

Geen consessies in de keuken, pure producten van de allerbeste kwaliteit, alsof je bij een Italiaanse familie thuis aanschuift. Bloem, tomaten, mozzarella; alles is van de allerbeste kwaliteit. Alles is huisgemaakt en dit levert een explosie aan smaak op. Heerlijke verse pasta, perfecte Italiaanse pizza en verleidelijke desserts. Wanneer gaan we weer?

herman56

Via online reservering

Voorgerecht was uitstekend maar was erg veel. Daardoor is een pizza erna iets te veel. Is meer een pizzeria en minder een Italiaans restaurant omdat het aantal vlees gerechten met twee erg beperkt is.

Gegeten op 10 oktober 2014

Bes4

Via online reservering

Wij hebben inmiddels diverse keren bij Il Pappagallo gegeten.
Wie liefhebber is van de authentieke Italiaanse keuken kan hier heerlijk eten.
Een klein, maar prima restaurant zonder de chaos die veel Italiaanse restaurants typeert.

Gegeten op 13 september 2014

emotion

Wat een leuk restaurantje, niet groot maar wel heerlijk eten. Vooraf de tomatensoep, vers en smakelijk. Omdat ik geen grote eter ben was een kleine pizza geen enkel probleem. Pizza's smaakten erg goed. Vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 28 augustus 2014

kaantje

Ik had een heerlijke caprese als voorgerecht, die ik ooit op Sicilie lekkerder heb gegeten, maar op zich zegt dat genoeg: prima. Mijn tafelgenote vond de carpaccio denken aan die ene die ze in Montereggione had gegeten: prima. Ik had een zeebaars, prachtig opgediend, heerlijk van smaak precies goed: prima. Mijn tafelgenote had een gevulde pasta met peer en gorgonzola, (of een andere blauwige kaas), die teveel peer was, vond ze.
Eigenlijk is het gezien de kaart, en wat ik om heen zag, vooral een tent waar je pizza's eet, maar voor de zeebaars kom ik terug, wel voor de bediening, niet voor het decor.

Gegeten op 16 augustus 2014

bartbart

Het was alweer lang geleden dat ik bij Il Papagallo geweest was, maar ik had goede herinneringen aan de pizza's daar. Deze keer ook nog wat andere dingen besteld.

De eigenaars zijn ontzettend lieve mensen wat het lastig maakt om kritisch te zijn. Toch valt er wel het nodige te verbeteren bij deze echte Italiaan. Tegenwoordig worden de pizza's niet meer gemaakt door de eigenaar en dat proef je helaas. Het deeg is nog steeds uitstekend, maar de uitvoering wat minder met een slappe bodem tot gevolg. Daarnaast zijn veel gerechten echt wel redelijk ouderwets te noemen, zo krijg je ze ook in Italië niet vaak meer. Of dat een nadeel is, laat ik aan de lezer. Al het eten is wel ontzettend zout. De rode huiswijn was uitstekend, de witte niet.

Het interieur is hier en daar echt aan een opfrisbeurt toe, ook wat dat betreft lijkt te tijd hier te hebben stilgestaan. De bediening is vriendelijk, maar er wordt niet echt in de gaten gehouden of de klant misschien nog iets wil. Dat is niet alleen onhandig voor de klant, maar ook een gemiste sales opportunity natuurlijk.

Al met al was het helaas geen ervaring op basis waarvan ik dit restaurant nu zou aanraden. Ik ga het ooit nog wel een keer proberen, maar voorlopig even niet meer.

Gegeten op 15 augustus 2014

PieterBorst

Omdat wij wat te vieren hadden,en dit thuis wilde doen hebben we om de hoek pizza en spaghetti gehaald.
De pizza Il Pappagallo is werkelijk voortreffelijk.

jacco15

Met een groep van 20 man een week van te voren gereserveerd en de vrije hand gegeven in het menu. Top geregeld en het eten was gewoon goed, van antipasta tot aan de dolci. Alles kwam vlot op tafel en aanpassingen (vega, zoutloos) werden meteen gedaan. Sfeer is als een Italiaanse huiskamer, juist het rommelige maakt de sfeer.

Gegeten op 23 maart 2014

caroline68

Bij een Italiaan met een perfecte selectie pizza's bianca (zonder tomatensaus, maar bijvoorbeeld wel met mozzarella, parmAHam en rucola) verwacht je dat de pastagerechten en dolci ook goed zijn. Helaas is dat niet het geval. De lasagna is droog en meelderig, de saltimbocca taai en bremzout, de nagerechten fantasieloos en gemaakt met slagroom die volgens mij uit een spuitbus komt. Jammer. Ga voor zekerheid hier en kies een pizza.

Gegeten op 2 maart 2014

jwdefijnproever

Komen heel geregeld bij Il Pappagallo. We zijn fan van de heerlijke eerlijke Italiaanse keuken. Lieten ons afgelopen vrijdag weer verrassen onder meer met zalige antipastini, en met scalopina en ook nog wildzwijn met een verrukkelijke chocoladesaus.
De verfkwast is grondig gehanteerd, en het restaurant ziet er weer helemaal fris en fruitig uit.
We mochten ook nog genieten van live muziek en zang, erg gezellig!
Kortom: een heerlijke avond waar we met veel plezier aan terugdenken.

Gegeten op 1 november 2013

Emilio666

Nooit geweten, dat we zo'n lekker restaurant in de buurt hadden. Ondanks dat we alleen snel een pizza'tje kwamen eten, was het kort maar zeker krachtig. Komen zeker snel terug om uitgebreid te tafelen...

Gegeten op 23 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Il Pappagallo in Uithoorn

Schrijf hieronder je recensie over Il Pappagallo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.