Fraîche

• 7.9

• 7.3

tynmar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laat ik voorop stellen, die jongens kunnen koken. Zowel het voorgerecht (kreeft met pancetta) als het hoofdgerecht (tarbot met inktvis) en het dessert (proeverij) waren heerlijk. Goed gemaakt met verrassende smaakcombinaties. Toch viel de avond in beleving wat tegen. Kleine dingetjes. De bediening is matig. Niet onaardig, maar weinig attent en oplettend. Bijvoorbeeld, een tafelgenoot zegt vegetarisch te zijn om vervolgens een amuse met buikspek te krijgen. Met uitzondering van het dessert zijn de porties klein. Achteraf had ik willen kiezen voor het vier- of vijfgangenmenu. Verder blijkt de ruimte (die overigens aangenaam casual is) in de loop van de avond toch rumoerig waarbij de muziek steeds harder wordt gedraaid tot je bijna in een jaren zeventig disco zit te eten. Op verzoek werd de muziek overigens wel weer zachter gezet. Het hoofdgerecht werd geserveerd in een schaal met hoge randen. Irritant. Het bleek best een gedoe je eten met mes en vork uit deze bloempot te vissen. Eigenlijk was een lepel nodig. De wijn (Pinot Grigio) was lekker, maar wel aan de prijs. Ik zou toch niet meer zo snel bij Fraiche gaan eten. Maar blijft, die jongens kunnen wel koken.

Gegeten op 10 januari 2014

Cassim22

"Front row tickets!!!"
Ik schrijf eigenlijk alleen recenties als ik bijzonder blij verrast ben. Afgegaan op een stuk uit de ELLE over twee voormalig sterrenkoks die in een kleine tent hun passie willen verkopen. Niet gereserveerd en ze zitten vol! Maar niet gehinderd of we problemen hebben met eten aan de bar? Nope! Sterker nog erg tof om zo het vuurwerk van zo dichtbij bereid te zien worden. Daarbij zijn Tony en Noah erg leuke gasten die graag vertellen over hun ervaringen en gerechten.

Ow ja het eten was superniemeernormaal, na in diverse sterrenrestaurants geweest te zijn probeer ik nu een sport te maken in het vinden van eettenten waar je in een andere atmosfeer wel bovengemiddeld lekker kan eten! Fraîche is er dus zo één.

Fraîche is één van de weinige toko's waarvan ik op zeker weet dat het niet de laatste keer was dat ik er was!

Gegeten op 28 december 2013

dennisheller
  • Recensies in de laatste twee jaar

Waanzinnig! Waanzinnig! Waanzinnig! Waanzinnig! Waanzinnig!
Zelden zoveel lekkers uit zo een kleine keuken gehad! Wat een creativiteit hebben deze jongens! Werkelijk fantastisch!

Gegeten op 26 oktober 2013

willa1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fraiche is een van die goed bewaarde geheimen in Amsterdam als het aankomt op lekker eten.
Het restaurant, het eten en de bediening is erg on-Nederlands en dat kan kloppen want de twee eigenaren (tevens chefs) komen uit New York en Londen. Tony heeft voor Gordon Ramsey gewerkt en vooral zijn desserts zijn subliem! Noah heeft een goede dosis humor maar neemt zijn keuken ontzettend serieus. Kort samengevat is het hele goede no-nonsense plek waar je absoluut waar krijgt voor je geld.
Daarnaast is Fraiche een echte aanrader voor vegetariers en veganisten. Ondanks er vooral vlees en vis op het menu staat draaien ze met heel veel liefde de meest smakelijke vega maaltijden van hoog niveau in elkaar.
Wij zijn inmiddels kind aan huis en kunnen niets anders dan deze verborgen parel aanraden!

Gegeten op 20 juni 2013

alef
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds de opening vele malen bij Fraiche gegeten. Het idee van een per week wisselend menu wat Anthony en Noah (sowieso prachtige gastheren!) op maandag samen in elkaar klussen is goed; maar ook in de uitvoering gaan ze niet mis. De smaakcombinaties zijn vaak goed tot zeer goed te noemen en er wordt gewerkt met zoveel mogelijk verse seizoensproducten.

Decor is simpel, maar wel goed en volstaat prima voor een tent als deze. Service van de twee mannen (allebei kokend in de keuken achter de bar; ik verbaas me er altijd over dat al dat lekkers uit zo'n kleine keuken kan komen) is super; persoonlijk, met humor en authentiek. Degene die ze in de bediening hebben is in de keren dat wij er geweest zijn nogal eens gewisseld. En niet altijd ten positieve dus dat verdient aandacht.

Voor de rest kan het per week wisselende menu ook wel eens qua niveau wisselen, vandaar geen 10 voor het eten, maar een 9. Dat moet je overigens bij een restaurant als dit op de koop toenemen; de aandacht die er aan het eten besteed wordt, de prijs en de mannen compenseren een enkele keer een iets minder menu ruimschoots!

Gegeten op 3 januari 2013

susanne10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgekomen op de goede recensies maar helaas dat viel erg tegen. Bediening onprofessioneel (meerdere keren om de wijn vragen, verkeerd inschenken en dessert vergeten), interieur vrij sfeerloos en het eten ook matig. Vreemde smaakcombinaties. 'Truffeld popcorn' klonk spannend maar was vrij smakeloze substantie in een te overheersende hoeveelheid.
Ook het voorgerecht van scheermes & oesters veel bij tafelgenoten niet in de smaak. Geen aanrader dus!

Gegeten op 15 februari 2013

csinka
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hier gegeten en behoorlijk verast met mooie smaken.Vooraf een proeverij van eend pootje borst ei en een worstje heerlijk . Ik had een mooi stuk kabeljauw met mooie paddestoeltjes en een geweldig pureetje. Als hoofgerecht een hele mooie entercote met een heerlijk garnituur en een prachtig bord met heerlijk buikspek knapperig en vol smaak.Als toetje een proeverij chocola tot een zeer verassende donut ook erg goed .Bij dit alles dronken we een zeer prettige huiswijn (betaalbaar) . Over het personeel kan ik kort zijn stuk voor stuk aardige mensen die weten wat een top avond inhoud. Tot slot na de koffie met cognac de onvermijdelijke rekening ...nou die viel behoorlijk mee zeer betaalbaar. Weer een restaurant in onze top 5 ga zo door.

Gegeten op 9 februari 2013

wardcuiypers
  • Recensies in de laatste twee jaar

door vrienden aanbevolen en vorige week vrijdag gegeten met mijn vriendin, bij binnenkomst was het lekker druk en er hing een gezellige sfeer, de ober had ons gelijk gezien en onze jassen werden netjes aangenomen. we kregen een amuse toegediend die heerlijk smaakte. de ober vertelde ons vol overtuiging over het menu en de wijnkaart, wij gingen voor de 3 gangen en lieten ons verassen met de wijnen die perfect pasten met elk gerecht, en een heerlijke spaanse dessertwijn met met de dessert proeferij, we hebben na het eten nog aan bar gezeten en gebabbeld met de chefs.
Kortom: fantastisch eten, vriendelijke bediening, gezellige sfeer, zeker een topper en wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 1 februari 2013

kaspar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week met 2 stellen bij Fraiche gegeten.
Het was helemaal top. Gestart met een lekkere amuse. Ik heb kabeljauw gegeten en zeeduivel en mijn tafelgenoten hert. Alles was precies goed gaar, niet te rauw niet te ver door. Mooie en verrassende smaak-combinaties. Wij hebben dit alles gecombineerd met een heerlijke Ribera.
Service was goed, leuk dat de chefs ook aan tafel komen.

Als ik iets aan te merken zou moeten hebben, is dat de dessertwijn te koud was. Maar dit mag toch geen naam hebben.

En ja, ze hebben inderdaad problemen met de riolering, komen hier ook eerlijk voor uit. Maar maskeren dit goed door een melange van houtsoorten te roken. Totaal niet storend. Hopen voor ze dat de huisbaas dit snel oplost.

Wij komen zeker terug en zullen fraiche bij iedereen aanbevelen!

Gegeten op 17 november 2012

freekvn18
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze week voor de derde keer bij Fraiche gegeten het was super! In alle opzichten zijn ze de afgelopen twee jaar uitgegroeid tot een van de toppers van Amsterdam. Heb het uitgebreide menu gegeten inclusief wijnen en was erg te spreken over de prijs/kwaliteit.. Service was dik in orde met de chefs die de borden op de bar opmaken en vervolgens zelf aan tafel komen toelichten! Lango met largo en avocado, zeezuivel met pancetta en gekarameliseerde eendenlever, super zachte schol met aardpeer/miso crème en een mooi stukje rogvleugel! Zeker een aanrader dit..

Schrijf zelf een recensie over Fraîche in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Fraîche. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!