a TripAdvisor company

2. Frans-internationaal
  3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 013 463 48 68

Marjo82

Eten was prima. Wachttijd tussen voor en hoofdgerecht was lang. Pas na zo'n 45 mn werd het hoofdgerecht geserveerd. We hadden een verassingsmenu. Jammer is dat het restaurant aangeeft een visrestaurant te zijn en wij vleesgerechten kregen. Over prijs/kwaliteitsverhouding valt weinig te zeggen daar wij een bon hadden. Wat drinken betreft is prijs/kwaliteitsverhouding prima. Voor frietjes als (bij) gerecht betaal je extra. Restaurant ligt op winkelcentrum Westermarkt. In de avond doet het onaantrekkelijk aan op het eerste gezicht maar binnen valt dat helemaal weg. Bij binnenkomst kregen we een tafel bij de deur. Deze wilde we niet...met wat horten en stoten mochten we dan toch elders gaan zitten. Hier had men beter op kunnen reageren.
Aardige gelegenheid om eens geweest te zijn.

Maddy85

Vandaag een keer in deze zaak afgesproken. En bij de borrel Oosterse Tapas met Sashimi. Ik denk dat dat het meest teleurstellende is dat ze op de kaart hebben. "Sashimi" was gerookte zalm (dat is wel rauwe vis, maar geen sashimi natuurlijk) en ook de verdere aankleding van het geheel met een bakje groente op zuur, 4 kroepoekjes, 3 sateetjes (met z'n 2), een handje cashewnoten en 6 sneden brood (? bij oosters?) had weinig tot niets te maken met een Oosters plankje. Toen ik aangaf aan de bediening dat gerookte zalm geen sashimi is, was de reactie: tja dan zullen we wel geen rauwe vis gehad hebben. Dat is allemaal prima maar zeg dan: dat hebben we vandaag niet. U kunt een ander plateau kiezen. Geen excuses, geen sorry, helemaal niets.
Ik lees hier goede verhalen, hoop dat ik dat ook nog een keer mag meemaken

Gegeten op 13 maart 2015

Restaurant - 4 maanden geleden

Beste 'fijnproever', jammer dat wij niet hebben kunnen voldoen aan uw verwachting! Dit is altijd ons uitgangspunt, verras de gast met authentieke en ambachtelijke gerechten (en Borrel-Tapas) Dit alles met een attente en vriendelijke service!
U vergeet er echter wel bij te zeggen dat er ook 12 dim-sum hapjes, huisgemaakte mangochutney en vers fruit op uw plateau lag. Soms is het lastig een ieder te plezieren. En soms is een verhaal net niet helemaal zoals het in werkelijkheid is, dat is ook jammer en dan krijgen wij ook nooit een excuus of een sorry.
Ik nodig u uit voor een herkansing!
De drankjes zijn dan van het huis, want ook een kritische gast houden wij graag tevreden! :-)

Maddy85
Fijnproever - 4 maanden geleden

Beste Tuinhuis. De dim sum ben ik inderdaad vergeten, dat is slecht van mij. Mijn excuus daarvoor. Maar vers fruit en mango chutney heb ik niet gezien. Misschien heeft u het over een ander plateau?
Maar het gaat mij niet om het plateau aan zich en ook niet om het Tuinhuis, want ik heb ook heel goede ervaringen in het Tuinhuis. Mijn kritiek gaat er eigenlijk meer om dat wanneer je als zaak gerookte zalm als sashimi gaat presenteren je jezelf op een glijdende schaal bevindt, want dan worden bijvoorbeeld peultjes snijbonen en shii take's champignons. Snapt u wat ik bedoel? Het raarste vind ik nog dat de dame in de bediening, want ik heb het discreet tegen haar gezegd, geen enkele reactie gaf. Enkel: ja dan zal dat wel op zijn geweest. Dat vind ik gewoon niet ok. Drankjes van het huis, daar gaat het mij niet om. Ik kom sowieso graag nog een keer bij u proeven!

Restaurant - 4 maanden geleden

Beste fijnproever,
Bedankt voor uw reactie, ik begrijp uw reactie maar kan u garanderen dat wij nooit "een appel voor een ei gaan verkopen"! De reactie van een medewerker zoals u die schetst kan zeer zeker niet de bedoeling zijn. Een uitleg over de keuze van de gerookte zalm in deze was meer op zijn plaats geweest. Wij hebben daar voor gekozen om zo een constante kwaliteit te kunnen garanderen omdat wij simpelweg een dergelijk gerecht niet dagelijks verkopen.
Wij gaan bekijken hoe we dit op een creatieve mannier kunnen oplossen.

ans39

Lekker met tweetjes gaan eten. Gelukkig voor mijn echtgenoot stond het voetballen (WK) aan, gelukkig voor mij met het geluid héél zachtjes........... Eten en bediening was prima, alleen qua decor vind ik het een beetje "kantine-achtig". Wij zaten in het voorste gedeelte, achterin is een soort serre, ik weet niet hoe die er verder uitziet.

Gegeten op 28 juni 2014

FdH

Eten is van zeer goed nivo. Vers vers vers en zelfs gebak uit eigen keuken. Dat er voor top ingrediënten is gekozen merk je aan de smaakbeleving. Verrassende kaart, met de juiste hoeveelheid aan keuzes. Kom vaak bij jullie en dat blijf ik zeker doen.

Hotello_Es

Wat een verrassing! Bovenverwachting goed. Amuse vooraf, huisgemaakte garnalen en paddestoelen kroketjes met truffel mayo (op internet en op de kaart met tuffel). Prosecco was er niet, we kregen brut. De wijnkaart niet up to date, we bestelde een wijn die er helaas ook niet was. De Toscaanse wijn buiten de kaart was lekker, flesje water erbij gratis. (Chaudfontaine gekregen ipv Spa zoals op tafel en borden staat) hoofdgerecht sucade was super. Dessert geen plaats meer voor, koffie natafeltje besteld, leuk en zeer uitgebreid! Prijs kwaliteit is echt heel goed! Wij komen zeker terug.

WouterdeV

Zaterdagmiddag geluncht met een cadeaubon voor een lunch voor twee. We kregen twee grote borden met daarop een gepocheerd eitje, salades, sandwiches, fruit en een tomatensoepje. Het smaakte goed en de porties waren prima. Personeel doet goed hun best.

Gegeten op 24 augustus 2013

ErikScheffers

Als ik in Tilburg ben kom ik wel vaker bij het tuinhuis, waar ik goede ervaringen heb. Deze keer heb ik er na afloop van een begrafenis in mijn eentje de dagpasta gegeten. Dit was pasta met verse tonijn, wat stukken asperges en tomaten (8,5). Erg lekker en dat voor zo'n 10 euro. De bediening is hier altijd erg vriendelijk.

Gegeten op 4 mei 2013

wimvant

We kwamen pas om kwart voor acht aan. De deur was gesloten, maar werd voor ons geopend. De keuken gaat op woensdag al om half acht dicht, maar we konden eventueel nog wel wat eten. Maar niet alles van de kaart. Vooruit dan maar.
Dat bleek een uitstekende ervaring. Keuze uit nog drie gerechten, waaronder beef-sateh (een origineel gerecht met een knipoog naar de Indonesische keuken) en Hollandse biefstuk. Beiden smaakten voortreffelijk en de gegrilde wintergroenten (wel bijbetalen!) werden op een originele manier opgediend. De keuken had er echt werk van gemaakt. De frites in puntzak kennen we inmiddels wel. Verzin weer eens wat anders!

Het meisje in de bediening was heel professioneel. Goed opgelet bij de opleiding hoe je meer moet verkopen en met dit concept (een aparte prijs voor het hoofdgerecht, bijgerechten bijbetalen) is dat ook nodig. Ze vroeg of ze 'een fles water' mocht brengen. Deze verkooptruc vonden we op het randje. Kraanwater kan immers ook in een fles geserveerd worden, dus we bestelden nadrukkelijk gewoon kraanwater. Dat bleek later voor €1 op de rekening te prijken. Nakketikkerig noemen ze dat in Amsterdam, maar misschien kennen ze dat begrip niet in Tilburg.
Die ene euro maakt natuurlijk weinig uit, maar laat gasten net iets minder tevreden weggaan, dan ze dank zij de uitstekende keuken en de vriendelijke bediening waren. En dat kost toekomstige omzet.
Stop gewoon de hele onzin met flessenwater, zet ongevraagd kraanwater op tafel en lever, alleen als klanten daaom vragen, water in een fles. Als ze dat zouden doen, komt het helemaal goed met het Tuinhuis.
Ik vond overigens de naam wel hilarisch. Een restaurant midden in een betonnen jaren-60 wijk 'Tuinhuis'' noemen. Tilburgse humor.

Gegeten op 12 december 2012

Tienneke51

Vandaag gelunched ,zoals weleens vaker voorkomt, bij het Tuinhuis ,op terras. Smoske Martino was van een bedenkelijk niveau. Broodje was oud en droog, minimaal belegd met filet en martino-saus. kappers en augurk ontbraken volledig. 7.50 euro is alleen acceptabel indien volledig in orde. slechte ervaring, helaas. PS. drank : Tripel en Witte Wijn uiteraard wel in orde, bediening ook goed.

ellenv1986

• Uitstekend

• Uitstekend

Naar mijn mening een van de beste restaurants van Tilburg.
Bediening TOP en het eten is echt fantastisch een aanrader is chefs Table eten op hoog niveau !!

Schrijf zelf een recensie over Tuinhuis Culinair in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Tuinhuis Culinair. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.