Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Hofstede De Blaak

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 013 463 88 99

margriet32

Nadat wij een aantal keer door onze oudste kinderen geadviseerd waren om hier eens te gaan eten hebben we dat ook gedaan. We kwamen aan in een sfeervol restaurant. Het ontvangst was kil en zakelijk. De betreffende gastheer was merkbaar niet helemaal in zijn Jim. Het eten was voortreffelijk. We hebben erg genoten en het is zeker een aanrader. Hopelijk is de gastheer de volgende keer boor al zijn gasten voorkomend en niet voor de gasten die hij al jaren ) persoonlijk kent .

Gegeten op 16 oktober 2014

Hoppenbrouwers

Mooie locatie, informele bediening en relaxed. Interieur wat gedateerd maar met de blik op tafel...mooie servies, paste goed bij elk gerecht. Vier gangen met vier personen: zalmtartaar met geitenkaas, gefrituurde artisjok met augurk sap....erg goed...wollig, fris zuur. Mosselen en kokkels in hun eigen jus.....perfect. Gebraden Hollandse koe met hachee en pastinaak...mals en goede jus van de hachee. Dessert van chocolade. Hier worden de technieken beheerst almede smaak parings...lekker hoog op smaak...erg goed. Nu even een likje verf en iets meer aandacht voor een uitdagende wijnkaart en het is helemaal goed !!!!!

Gegeten op 25 september 2014

arno35

Ieder team doet over het algemeen zijn uiterste best om de klanten optimaal te bedienen. Soms zit daar een pareltje tussen. Wij hebben in “Hofstede de blaak” een nieuwe parel ontdekt.

De bediening uiterst vriendelijk, zeer opmerkzaam, maar nooit opdringerig. Ons diner ter gelegenheid van de bachelor uitreiking van onze dochter werd daarmee een waar feestje. De bloemen werden direct zoals ook wij voorzien van een koele karaf water.

De borden behorende bij het menu “Hofstede de blaak” waren prachtige gecomponeerde creaties. Een lust voor onze ogen. Maar nog belangrijker een waar palet aan verfijnde smaken.

De gerechten waren klein maar fijn. Door een drietal aangeboden amuses en een viertal zelfgemaakte friandises hadden we aan het einde van de avond een zeer tevreden en voldaan gevoel.

Een waar genot om hier te mogen eten.
Een pareltje met een meer dan goede prijs kwaliteit verhouding.

Chapeau en nogmaals zeer bedankt.
Arno, Lianda en de kinderen

Gegeten op 22 september 2014

monique245

Wauw, iemand tipte ons hier te gaan eten tijdens weekendje brabant. Dat soort tips wil ik vaker! Voor 24,50 het verrassingslunch menu gekozen. Voor zo'n prijs verwacht je geen sterrenwaardig eten, maar dat kregen we wel! Wat een plaatjes en wat een kunstwerkjes van smaak.
En het commentaar dat ik hier en daar lees, dat bediening en entourage achterblijft, het is maar hoe je het bekijkt. Dat stijgt boven de verwachting uit, als je naar de orijs van het eten kijkt.
Wij komen terug, al moeten we er vijf kwartier voor rijden!

Gegeten op 21 september 2014

Maidenofmay

Afgaande op de goede recensies hier gereserveerd voor de lunch. Mooi tafeltje in de sfeervolle eetzaal met oude schouw. Het eten overstijgt werkelijk elke verwachting, heel lekker en verfijnd. Daarmee vergeleken blijven service (hoewel erg vriendelijk) en wijn wat achter, met toelichting van het niveau 'deze wijn komt uit Frankrijk en smaakt goed bij dit gerecht'. Het was overigens waar, daar niet van :) Al met al ligt voor het eten een ster binnen handbereik, maar de rest valt hierbij nogal uit de toon. Of is het eten juist een heerlijke verrassing in een verder doorsnee etablissement? Ik weet het ook niet, maar we gaan er zeker weer heen, niet in de laatste plaats vanwege de prettige prijsstelling.

Gegeten op 28 augustus 2014

ad_wijgerde

Afgelopen zondag weer eens met Smulweb vrienden geluncht. We gingen voor de meest uitgebreide wandeling. Het weer was prima en een tafeltje op de veranda was ideaal.
We kunnen stellen dat de chef zich niet heeft ingehouden, de toppers van de nieuwe kaart kwamen stuk voor stuk voorbij. Ook de sommelier wist versassende keuzes te maken. De witte spumante bij de tarbot met oester was een hit. De Zweigelt Barrique van Enjingi bij de gebraden reerug met super cuisson was voor mij persoonlijk de aller mooiste combinatie.
Op het gebied van presentaties zien we ook ontwikkeling. De eendenleverpaté met hierin de verticaal ingestoken violetaardappelkrokant was artistiek en het aardbei dessert een lust voor het oog.
Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat dit mijn mooiste beleving bij de Hofstede was, geweldig!

Gegeten op 20 juli 2014

bee1

Mooie gerechten, lekkere smaakbalans. Links en rechts mag het van mij wat fantasievoller, maar ik heb goed gegeten.
Sommelier kon maar moeilijk wennen aan het inschenken voor het (zelf aangeboden) bob arrangement en bij de derde keer ho zeggen vond ik dat iets minder geslaagd.
Verder was het verblijf perfect. Ik vraag me af wanneer Michelin deze plek gaat ontdekken voor de ster ipv de bib.

Gegeten op 31 mei 2014

HBe

Ter gelegenheid van onze trouwdag uit eten bij de Hofstede. Niet de eerste en zeker niet de laatste keer. Het weer was schitterend waardoor we lekker buiten hebben kunnen eten. Een 4-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. We werden verrast met een ware smaakexpres. Waar deze vorige keer enigszins stagneerde bij het hoofdgerecht bleef het effect tot het einde! Geweldig creatief opgemaakte borden, werkelijke plaatjes. Om maar iets te noemen: een klompje van asperge! Hier kwamen oog en smaak geweldig samen. Ook de sommelier had zijn huiswerk goed gedaan en kwamen bijzondere combinaties van gerecht en wijn tot stand. Wijnen uit gebieden die ik zelf niet zo kiezen! Voor ons een zeer geslaagde avond. Tot ziens!

Gegeten op 19 mei 2014

jmmb

Zelden zo lekker gegeten als bij Hofstede de Blaak. De sfeer is rustig en zeer aangenaam. Het enige min-puntje is de sommelier vaak onze glazen kwam vullen. Na amper een slok te hebben gedronken stond hij al weer om onze glazen te vullen. Dat had in een wat rustiger tempo moeten gebeuren vond ik. Voor de rest gaf hij goed advies voor de wijn en likeuren. Het eten is hemel. Complimenten aan de chef!

Gegeten op 10 april 2014

thymeline

Het eten is perfect. Het zou van mij een 10 krijgen als de koffie beter was, maar dat is het enige minpunt: die smaakt naar automaatkoffie. Hier eten is een waar gastronomisch genot, onalledaagse ingrediënten, perfect op smaak gebracht. Eten is voor mij snel te zout, te zuur of te zoet. Maar hier is alles vanaf de amuse tot de soep, het hoofdgerecht tot aan het nagerecht, samengesteld uit eerlijke en herkenbare ingrediënten zonder kunstmatige smaakmakers en gecombineerd tot ware kunstwerkjes - en nog lekker ook. In deze keuken staat een kunstenaar.

Gegeten op 23 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Hofstede De Blaak in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Hofstede De Blaak. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.