a TripAdvisor company

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2016
  1. Toon telefoonnummer 013 463 88 99

Engelse luxe in Tilburg

Eet beminnelijke wisselende seizoengerechten in een eeuw-oude Engelse setting. Restaurant Hofstede De Blaak zit in een Engels rijksmonument op landgoed De Blaak in Tilburg. Kies voor de rustieke luxe van de grote Jachtkamer of voor de rustige gastvrije huiselijkheid van de Huiskamer.

Troijackers

Vandaag in de middag eens mijzelf lekker verwend. Gekozen voor een 4-gangen menu met een zalmtartaat met bloemkool, tortellini met gamba's, zeebaars filet met asperges en als toetje aardbeien met zuring. En een kop koffie tot slot.

Het is een heerlijke plek om rustig te zitten. Prachtig gebouw. Lekker buiten onder een afdak kunnen zitten. Samen met een glas witte huiswijn kon de middag al niet kapot. Je wordt prima en netjes geholpen zonder dat ze opdringerig zijn.

Het eten is echt van zeer goede kwaliteit, ook de apperatiefjes zijn heerlijk fris. Je krijgt zo echt zin om aan de gangen te beginnen. Echte uitschieter was zalmtartaat met bloemkool. Fantastisch. De zeebaars vond ik iets te ver gebakken en de dragen saus daarbij mocht wat vetter. Maar nu ben ik echt op alle slakken zout aan het leggen. Over-al was dit een heerlijk eetmiddag. En zeker voor die prijs! Kan het iedereen aanraden. Jammer dat ik niet in de buurt woon, dan zou ik zeker vaker komen.

Gegeten op 2 juli 2016

Marley_N

Gegeten op 17 juni 2016

Pkh

In veel restaurants is het vaak rustig op een doordeweekse woensdag, maar dat gold niet voor Hofstede de Blaak. Het restaurant zat lekker vol! Alhoewel het menu Hofstede de Blaak er weer heerlijk uitzag, kozen we voor een ‘Wandeling door de kaart’ voor 4 en 5 gangen. Wat hebben we genoten! De smaken die het meeste bij zijn gebleven zijn die van de bloemkool met gepofte rijst, de noordzeekrabsalade met vistartaar, de crème van pastinaak en artisjok en de rilette van haring. Heerlijk en allemaal mooi opgemaakte borden (en mooi servies!). De Tapps wijn was overigens ook opvallend goed en goed uitgekozen bij het voorgerecht. Het wachten op het dessert duurde iets te lang, maar verder hadden we niks op te merken aan de bediening. Sterker nog, wij vonden de bediening vandaag erg goed! En dat terwijl ze maar met z’n drieën waren. Vergeleken met een paar jaar geleden zagen wij groot verschil en dat vonden we echt mooi om te zien. We namen geen koffie meer na, omdat we inmiddels al ruim 4 uur hadden genoten en het immers een gewone woensdag was. De friandises op de tafels om ons heen zagen er overigens wel lekker uit…

Gegeten op 30 maart 2016

Robvandenbraak8

Gisteren heerlijke wandeling door de kaart gehad! 5 gangen optimaal genieten. Vooral het combineren van de verschillende ingrediënten perfect uitgevoerd! Van fris, zure tonen in de 1e en 2e gang afgewisseld met Heerlijke, rijke smaken in de 3e en 4e gang met bij ieder gerecht een bijpassende wijn! Om verder nog maar te zwijgen over de mooie kaasplank met bijpassende champagne/wijnen! Al met al een avond die we als zeer prettig hebben ervaren! Compliment voor de keuken maar ook voor de enthousiaste/gepassioneerde gastheer! Grote klasse!!

Sjors01

Hofstede de Blaak Tilburg.
Je kunt er betaalbaar en gezellig lekker eten zowel binnen als buiten op het terras dat is gespiegeld zodat nooit koud of nat hoeft te worden, je kunt altijd terugkeren naar binnen. Ze hebben een goede sommelier met echte vakkennis dat was voorheen niet goed ontwikkeld maar nu wel.
De gerechten zien er mooi en verzorgt uit en zijn zeer smaakvol, niet altijd even constant qua smaak, ligt er aan welke brigade er staat. Dat zou voor mij echt beter moeten. Ben nu 2x keer toch beetje teleurgesteld geweest van 4x bezoeken
Laten we hopen op verbetering. Er zijn twee kamer's een jachtkamer oude stijl en wit modern. Stoelen mogen ook wel vernieuwd worden zitten gewoonweg niet lekker extra kussen nodig voor afknellen benen te voorkomen.
Al met al, kun je er goed eten voor een lange tafelavond 4 uurtjes gaat meestal wel lukken, je zit niet op de schopstoel. In ontspannen sfeer.

Gegeten op 21 september 2015

ad_wijgerde

Gegeten op 13 maart 2016

Ila87

Hoewel we al een paar jaar in Tilburg wonen, waren we nog niet eerder bij Hofstede de Blaak geweest. Het feit dat ze in februari de prijs voor beste prijs/kwaliteit restaurant van 2016 hadden gewonnen, was een goede reden om eens langs te gaan. Om 7 uur schoven we met z’n tweeën aan tafel. We begonnen met een glas cava en drie amuses van geitenkaas, bloemkool en een klein soepje van pompoen. Een prima binnenkomer.

We besloten voor het menu Hofstede de Blaak te gaan van vier gangen. Voor de betaalde €31,50 krijg je enorm veel waar voor je geld; wij begrijpen heel goed waarom ze vorige maand de prijs in de wacht sleepten.

We begonnen elk met tonijn en quinoa. De frisse komkommer maakte het tot een licht en speels gerecht. Grappig ook, die gifgroene kleur op je bord. Als tussengerecht kregen we gnocchi met een heerlijk Italiaans sausje. De gnocchi was lekker luchtig en perfect gaar. Als hoofdgerecht had ik gekozen voor de zalm met witlof en aardpeer en mijn partner kreeg het kalfsstaartstuk. De jus hadden ze voor ons wel mogen laten staan, maar verder was er niks op aan te merken. De zalm was wel wat lekkerder dan het vleesgerecht. Als dessert kozen we beiden voor kaas: 4 verschillende blokjes kaas die elkaar prima opvolgden. Bij de thee (de dennengerookte is wel een bijzondere aanrader) ontvingen we nog eens drie smakelijke hapjes: een mousse van stoofpeer en stoopwafel, een witte chocolade macaron en een chocolade brownie.

De bijpassende glazen wijn werden goed toegelicht en smaakten prima. De twee verschillende Italiaanse Clivus wijnen (bij het tussen- en hoofdgerecht) sprongen er voor mij wel uit. De bediening was vriendelijk en correct en het gekozen servies was mooi. Al met al een heerlijke avond en we komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 4 maart 2016

miranda17

Gisteren bij hofstede de blaak gegeten. Het voorgerecht was tartaar en kreeft beiden goddelijk. Het hoofdgerecht van mij was zeebaars met een super lekkere saus en mij tafelgenoot koos de duif (deze viel een beetje tegen na het goddelijke voorgerecht). De sommelier heeft prima geholpen met de wijnkeuze. Als toetje kaas en chocolade, zoals altijd erg tevreden.
tips, de bedizening is erg behulpzaam maar komt een beetje onverzorgd over, na d prijs welke ze wonnen komen er erg veel andere klanten en deze zijn niet allemaal altijd een vooruitgang

Gegeten op 20 februari 2016

waimsegers

Uitstekend 4 gangen verrassingsmenu gegeten. Ook het wijnarrangement was prima, zeker na de eerste gang. De eerste wijn was wat vlak, maar dit werd ruim goed gemaakt door de volgende wijnen. Leuke amuse, lekkere extra's ook bij de koffie!! Prijs/kwaliteit was echt prima.Uitstekend eten voor een redelijke prijs. Voor herhaling vatbaar!!

Gegeten op 13 februari 2016

jaffar

Wij zijn bij binnenkomst netjes ontvangen en werden met tweetjes aan een (te) grote ronde tafel geplaatst in het midden van een "tussenruimte" tussen bar/ keuken en jachtkamer. Hierdoor kregen wij gelijk het gevoel dat we op een knooppunt zaten waar de obers en gasten constant om de je heen liepen. Uiteraard gelijk gevraagd om een andere tafel maar volgens de ober was alles vol op een tafeltje naast die van ons, geen verbetering dus.
We hebben gekozen voor een 4 gangen wandeling door de kaart met bijpassende wijnen, hier is werkelijk waar niets op aan te merken, heerlijk gegeten.
Uiteraard kwam na het nagerecht de vraag of alles naar wens is geweest en hebben wij gelijk nogmaals aangehaald dat we dit geen gezellige plek vonden, het meisje schiet gelijk in de verdediging dat een tafel verderop nog slechter was geweest. Ik heb gelijk aangegeven dat ik niet in discussie wilde gaan welke tafel het slechtste was en daarop vertrok ze maar....
De eigenaar merkte dit op en heeft e.e.a. nog recht proberen te praten door gratis koffie aan te bieden maar daar was het ons niet om te doen. Hopelijk doet men iets met deze klachten wat wellicht resulteert in een tafel minder in de zaak maar zo veel meer gezelligheid.

Gegeten op 5 februari 2016

Schrijf zelf een recensie over Hofstede De Blaak in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Hofstede De Blaak. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.