Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Hofstede De Blaak

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 013 463 88 99

ad_wijgerde

Afgelopen zondag weer eens met Smulweb vrienden geluncht. We gingen voor de meest uitgebreide wandeling. Het weer was prima en een tafeltje op de veranda was ideaal.
We kunnen stellen dat de chef zich niet heeft ingehouden, de toppers van de nieuwe kaart kwamen stuk voor stuk voorbij. Ook de sommelier wist versassende keuzes te maken. De witte spumante bij de tarbot met oester was een hit. De Zweigelt Barrique van Enjingi bij de gebraden reerug met super cuisson was voor mij persoonlijk de aller mooiste combinatie.
Op het gebied van presentaties zien we ook ontwikkeling. De eendenleverpaté met hierin de verticaal ingestoken violetaardappelkrokant was artistiek en het aardbei dessert een lust voor het oog.
Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat dit mijn mooiste beleving bij de Hofstede was, geweldig!

Gegeten op 20 juli 2014

bee1

Mooie gerechten, lekkere smaakbalans. Links en rechts mag het van mij wat fantasievoller, maar ik heb goed gegeten.
Sommelier kon maar moeilijk wennen aan het inschenken voor het (zelf aangeboden) bob arrangement en bij de derde keer ho zeggen vond ik dat iets minder geslaagd.
Verder was het verblijf perfect. Ik vraag me af wanneer Michelin deze plek gaat ontdekken voor de ster ipv de bib.

Gegeten op 31 mei 2014

HBe

Ter gelegenheid van onze trouwdag uit eten bij de Hofstede. Niet de eerste en zeker niet de laatste keer. Het weer was schitterend waardoor we lekker buiten hebben kunnen eten. Een 4-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. We werden verrast met een ware smaakexpres. Waar deze vorige keer enigszins stagneerde bij het hoofdgerecht bleef het effect tot het einde! Geweldig creatief opgemaakte borden, werkelijke plaatjes. Om maar iets te noemen: een klompje van asperge! Hier kwamen oog en smaak geweldig samen. Ook de sommelier had zijn huiswerk goed gedaan en kwamen bijzondere combinaties van gerecht en wijn tot stand. Wijnen uit gebieden die ik zelf niet zo kiezen! Voor ons een zeer geslaagde avond. Tot ziens!

Gegeten op 19 mei 2014

jmmb

Zelden zo lekker gegeten als bij Hofstede de Blaak. De sfeer is rustig en zeer aangenaam. Het enige min-puntje is de sommelier vaak onze glazen kwam vullen. Na amper een slok te hebben gedronken stond hij al weer om onze glazen te vullen. Dat had in een wat rustiger tempo moeten gebeuren vond ik. Voor de rest gaf hij goed advies voor de wijn en likeuren. Het eten is hemel. Complimenten aan de chef!

Gegeten op 10 april 2014

thymeline

Het eten is perfect. Het zou van mij een 10 krijgen als de koffie beter was, maar dat is het enige minpunt: die smaakt naar automaatkoffie. Hier eten is een waar gastronomisch genot, onalledaagse ingrediënten, perfect op smaak gebracht. Eten is voor mij snel te zout, te zuur of te zoet. Maar hier is alles vanaf de amuse tot de soep, het hoofdgerecht tot aan het nagerecht, samengesteld uit eerlijke en herkenbare ingrediënten zonder kunstmatige smaakmakers en gecombineerd tot ware kunstwerkjes - en nog lekker ook. In deze keuken staat een kunstenaar.

Gegeten op 23 maart 2014

Sapore

Wij hebben heerlijk gegeten bij Hofstede de Blaak. We hoorden al dat de gerechten sterrenwaardig zijn en daar is geen woord aan gelogen. De gerechten zijn perfect op smaak en prachtig opgemaakt. Bovendien is het nergens anders mogelijk zo'n scherpe prijs-kwaliteitverhouding te krijgen. Wij aten met zijn tweeën het 5-gangenmenu met een fles wijn voor slechts €120.
Klein minpuntje: de gastvrouw was af en toe lichtelijk onprofessioneel. Zo vroeg een andere tafel naar wat voor vlees er in een gerecht zat en was haar antwoord: "Het is een deel van een varken. Welk deel weet ik niet meer, maar het is wel lekker." Dit past natuurlijk niet bij de ambiance die dit geweldige restaurant uitstraalt.

harmpool

Dit restaurant is gevestigd in een romantisch oud herenhuis. Beetje gedateerde inrichting, maar wel knus en gezellig. Wij kozen echt de Baak menu van oktober van 4 gangen.
Voorgerecht runder tartaar met picalilly, daarna gebakken eendenlever.Hoofd fazantenfilet en toe 4 boerenkazen. Bijpassende mooie Medoc van de Bordeau. De opgemaakte borden zijn een kunst op zich.Zeer kundige en vriendelijke bediening. De prijzen zijn zeer redelijk en wij komen zeker terug.

Gegeten op 27 oktober 2013

mirjam44

Gegeten op 26 december 2013

Proever2568

Op zondagavond na kerst gegeten in Hofstede de Blaak. Gekozen om a la carte te eten. Bij binnenkomst is het even wachten op de bediening, maar daarna verloopt alles vlot. Tempo tussen de gangen is prettig. Het decor is beetje mengelmoes van moderne grote schilderen, oude prentjes, kerstkaarten, speeldgoed decoratie en nog wat maar creert op zich wel een gezellige ambiance. De kaart ziet er aantrekkelijk uit. Mooie seizoensgerechten een duidelijk en kok die op is om zijn gasten te verrassen met nieuwe producten, of aparte bereidingen, zoals Kumat, Tokio High en diverse andere onbekende citrus vruchten. De amuses waren verrassend en lekker. Als voorgerecht de 2 bereidingen van eendelever gekozen. Toen wij een wijn arrangement bij de gerechten vroegen kregen we bij dit voorgerecht maar liefst 2 glazen met verschillende witte wijnen bij dit voorgerecht, die ieder paste bij 1 van 2 bereidingen. Combinaties waren super. Het hoofgerecht van Hertenbout was perfect op smaak, met verschillende verrassende toevoegingen en een potje met stoofvlees erbij. Presentatie van alle gangen was zoals je in de stijl van een toprestaurant mag verwachten. De rekeningen voor 2 personen met a la carte voor- en hoofgerecht 1 wijnarrangement desert was met 120 euro zeer scherp voor eten op dit niveau. Prijs/kwaliteit is dan ook top. Enige minpunt als je hiervan wilt spreken was bediening. De sommelier was zeer vriendelijk en bracht met kennis en veel enthousiasme zijn kennis van wijnen over zonder professionaliteit te verliezen. Helaas was de bediening niet echt op de hoogte van wat er geserveerd werd, ratelde in sneltrein af wat op het bord lag en was niet echt geinteresseerd in de klant. Toen aan een tafel naast ons gevraagd werd om nog eens te herhalen wat op het bord lag, werd met het gezicht naar een andere tafel nog eens het verhaal opgedreund zonder de gast aan te kijken of aan te wijzen wat er op het bord lag. Dit strookt niet met het kwaliteitsniveau van de rest van het restaurant wat voor ons echt een aanrader was, en gezien het aantrekkelijke prijsniveau zeker reden is om terug te komen.

Gegeten op 29 december 2013

Proef1979

Op 2e kerstdag zijn we gaan dineren bij Hofstede de Blaak. Een blik op het menu vooraf beloofde veel goed. Vooraf een viertal afwisselde amuses, allen prima van smaak.
Van de voor- en tussengerechten was alleen de coquille een klein beetje vlak van smaak, maar het eitje met kreeft(enjus) en de zeebaars waren zalig.
Het hert bij het hoofdgerecht was erg mooi klaargemaakt met een heerlijke jus. Van de eendenlever als tussengerecht was de paté goed. Gebakken lever is niet helemaal mijn ding dus daar kan ik niet over oordelen.
Het heerlijke zoete dessert en de complete koffie waren waardige afsluiters.
Met aangepaste wensen werd zonder enige moeite rekening gehouden. En voor 5 personen, inclusief voor een aantal prima bijpassende wijnen, € 490 afrekenen is voor deze kwaliteit een schijntje.
Top tent, de Bib-gourmand is volledig terecht. Doe maar geen ster. Niet zozeer qua kwaliteit, want die is sterwaardig, maar meer omdat het dan zo vol zit ;-)

Gegeten op 26 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Hofstede De Blaak in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Hofstede De Blaak. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.