a TripAdvisor company

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 013 463 88 99

Engelse luxe in Tilburg

Eet beminnelijke wisselende seizoengerechten in een eeuw-oude Engelse setting. Restaurant Hofstede De Blaak zit in een Engels rijksmonument op landgoed De Blaak in Tilburg. Kies voor de rustieke luxe van de grote Jachtkamer of voor de rustige gastvrije huiselijkheid van de Huiskamer.

nick82

5 gangen menu gegeten met enkele collega's. Keurige locatie wat ouderwets interieur maar wat een verwennerij. Hapjes zijn stuk voor stuk met veel zorg gemaakt en de combinaties zijn verrukkelijk.
Personeel is niet allemaal even enthousiast, dat is jammer want had de beleving compleet gemaakt! Aanrader!!!

Lekkor

1e paasdag hier met een groep van 6 man gegeten. En dit is zeer goed bevallen. De entree was een beetje rommelig doordat we door de achter ingang opeens midden in het restaurant stonden maar de ontvangst daardoor niet minder vriendelijk en gastvrij. De ronde tafel waar we met z'n 6en aan mochten zitten was fijn alleen een beetje laag waardoor mn benen er niet goed onder pasten, maar ronde tafels hebben altijd mijn voorkeur dus dat maakte weinig uit. De amuses waren leuk en verassend en beloofde veel. We kozen voor het 4 gangen menu van Hofstede de Blaak, waar we per gang telkens de keuze hadden voor 2 gerechten, prima concept en een erg schappelijke prijs (31,50 of 34,50). Mijn absolute hoogtepunt was het voorgerecht; een pate van eendenlever met appel en mandarijn, geweldig gerecht! Alle andere gerechten waren ook heerlijk met veel verschillende bereidingen per gang. De wijnkaart viel een beetje uit de maat, de wijnen die erop stonden waren redelijk prijzig, zeker in vergelijking met de prijs van het eten. De wijnen die we uiteindelijk kozen waren echter wel goed. Kleine tip, probeer ook de huiswijnen op de wijnkaart te zetten dat zorgt voor meer duidelijkheid. Al met al was het echt een genot om hier te eten en raad ik het restaurant dan ook aan iedereen aan. De prijskwaliteit was zeer goed in verhouding.

Gegeten op 5 april 2015

Pki

We hebben een heerlijk 5 gangendiner genomen waarbij je een keuze kan maken tussen twee voorgerechten en twee hoofdgerechten. De tweede gang, de tortellini met gamba, was uitzonderlijk goed! De overige gerechten ook heerlijk zoals ik gewend ben van Hofstede de Blaak.

Gegeten op 3 maart 2015

StevenvanderDoest

Voor een culinaire ontdekkingsreis met fijn uitgedachte gerechtjes en gerechten ga je naar dit restaurant. We hadden het menu. Heerlijke verwennerij met een amuse, soepje en geweldig samengestelde gerechten. Vooraf brood en bij het hoofdgerecht verse frites die ook top proefden. Smaken zijn perfect afgesteld en spannend. Echt een aanrader! Goede prijs kwaliteit verhouding en prima deskundige bediening. Ik geef een negen omdat ik 10 wel erg hoog vindt, maar 9,7 zou ook prima zijn. Chapeau voor dit restaurant!

Gegeten op 8 maart 2015

jandams

Gegeten op 7 maart 2015

GJ85

Restaurant Hofstede de Blaak ligt als een verborgen juweel enigszins verscholen in een woonwijk in Tilburg, maar wie het vindt, gaat een mooie avond tegemoet. Met een zakendiner at ik het driegangenmenu van januari 2015: een presentatie van licht gegaarde zalm (gemarineerd en geschroeid volgens de kaart) met knolselderij in een heerlijk frisse en uitstekend gevonden sausje van duindoornbes; als hoofdgerecht bereidingen van scharrelvarken met mosterd, witlof, aardappel, champignon en een jus van salie, en tot slot een kwartet van kazen. Het restaurant blinkt duidelijk uit in de uitgebalanceerde smaken: in de gerechten zijn mooie tegenhangers te vinden en gelaagdheid. Helaas zijn de porties bemeten op kleine eters, en verliet ik het restaurant niet met het gevoel een volwaardige maaltijd te hebben gehad, ondanks de meer dan volwaardige smaken. De bijgeschonken wijn (niet zelf gekozen door het karakter van het zakendiner) was een allemansvriend en niet echt bijzonder. Voor een dergelijk restaurant zou ik daar meer van verwachten. Ook de service was nog niet zoals het bij een subtopper hoort: vooraf gemaakte afspraken met de bediening werden niet geheel nageleefd. Mijn avond bij Hofstede de Blaak was desondanks een geweldige smaakervaring in een prachtige ambiance: nog even aandacht voor de laatste punten en dan is dit met recht een van de toppers van Tilburg en omgeving.

Gegeten op 27 februari 2015

jensderkx

Voor het eerst gegeten bij de hofstede. Goede verhalen gehoord. We hadden een tafel in de jachtzaal: een zeer klassieke omgeving met houten lambrisering en geweien aan de muur, maar het klopt allemaal wel. We kozen voor 4 gangen wandeling door de kaart. Het pittige kippensoepje als amuse vonden wij wel origineel (en lekker). Gerechten waren goed op smaak en worden prachtig gepresenteerd. De gevulde kwartel met eendenlever en koolraabsap was subliem. We namen tevens bijpassende wijn. Deze kwam helaas tot twee keer toe na de borden aan tafel (ik vind het juist prettig om alvast wat te nippen). Bediening was verder wel open en vriendelijk. Kortom, heerlijk eten tegen een eerlijke prijs in een traditionele omgeving!

Gegeten op 21 februari 2015

ad_wijgerde

Gegeten op 18 januari 2015

hoven1

Een heerlijke avond in Hofstede de Blaak beleefd tijdens ons eerste bezoek aan dit restaurant.
Samen met onze tafelgasten kozen we voor een 6 gangen Hofstede keuze menu. Met voor elk wat wils in het aanbod, van vlees en vis. Mooi opgemaakte borden, telkens een plaatje. De bijpassende wijnen van het wijnarragement waren van een bijzonder goede kwaliteit en smaak, met een duidelijke inlichting bij elke wijn van de (vervanger) sommelier. Correcte bediening, wat je mag verwachten in een ster-restaurant als dit. Twee kleine dingetjes die niet passen bij dit restaurant. Een van onze tafelgasten dronk geen wijn maar cola. Helaas werd niet elke keer het bijbehorende glas vervangen en bij het afruimen van de wijnglazen werden deze meegenomen met de vingers in het glas ipv aan de voet. Toch iets om op te letten. Al met al een positieve ervaring in dit mooie en sfeervolle restaurant!

Gegeten op 12 december 2014

RichardFranken

Tijdens onze vakantie hebben we gegeten in dit mooie restaurant. Onze kinderen hebben heerlijk gegeten en wij ook. Is het op sterren niveau, ik denk het niet. De wijn-spijs combinatie kan beter. De gerechten zijn wel erg goed, maar het dessert dan viel dan weer tegen. De bediening mag iets vlotter qua response. Het menu was erg lekker en heel betaalbaar. Ook zeker een aanrader om met kinderen te eten, mits ze houden van dingetjes uitproberen. Prijs kwaliteit verhouding is dik in orde, stel in je hoofd het idee van een sterrenrestaurant in wording bij en ga er gewoon lekker eten.

Gegeten op 22 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Hofstede De Blaak in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Hofstede De Blaak. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.