Hofstede De Blaak

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 013 463 88 99

GJ85

Restaurant Hofstede de Blaak ligt als een verborgen juweel enigszins verscholen in een woonwijk in Tilburg, maar wie het vindt, gaat een mooie avond tegemoet. Met een zakendiner at ik het driegangenmenu van januari 2015: een presentatie van licht gegaarde zalm (gemarineerd en geschroeid volgens de kaart) met knolselderij in een heerlijk frisse en uitstekend gevonden sausje van duindoornbes; als hoofdgerecht bereidingen van scharrelvarken met mosterd, witlof, aardappel, champignon en een jus van salie, en tot slot een kwartet van kazen. Het restaurant blinkt duidelijk uit in de uitgebalanceerde smaken: in de gerechten zijn mooie tegenhangers te vinden en gelaagdheid. Helaas zijn de porties bemeten op kleine eters, en verliet ik het restaurant niet met het gevoel een volwaardige maaltijd te hebben gehad, ondanks de meer dan volwaardige smaken. De bijgeschonken wijn (niet zelf gekozen door het karakter van het zakendiner) was een allemansvriend en niet echt bijzonder. Voor een dergelijk restaurant zou ik daar meer van verwachten. Ook de service was nog niet zoals het bij een subtopper hoort: vooraf gemaakte afspraken met de bediening werden niet geheel nageleefd. Mijn avond bij Hofstede de Blaak was desondanks een geweldige smaakervaring in een prachtige ambiance: nog even aandacht voor de laatste punten en dan is dit met recht een van de toppers van Tilburg en omgeving.

Gegeten op 27 februari 2015

jensderkx

Voor het eerst gegeten bij de hofstede. Goede verhalen gehoord. We hadden een tafel in de jachtzaal: een zeer klassieke omgeving met houten lambrisering en geweien aan de muur, maar het klopt allemaal wel. We kozen voor 4 gangen wandeling door de kaart. Het pittige kippensoepje als amuse vonden wij wel origineel (en lekker). Gerechten waren goed op smaak en worden prachtig gepresenteerd. De gevulde kwartel met eendenlever en koolraabsap was subliem. We namen tevens bijpassende wijn. Deze kwam helaas tot twee keer toe na de borden aan tafel (ik vind het juist prettig om alvast wat te nippen). Bediening was verder wel open en vriendelijk. Kortom, heerlijk eten tegen een eerlijke prijs in een traditionele omgeving!

Gegeten op 21 februari 2015

ad_wijgerde

Gegeten op 18 januari 2015

hoven1

Een heerlijke avond in Hofstede de Blaak beleefd tijdens ons eerste bezoek aan dit restaurant.
Samen met onze tafelgasten kozen we voor een 6 gangen Hofstede keuze menu. Met voor elk wat wils in het aanbod, van vlees en vis. Mooi opgemaakte borden, telkens een plaatje. De bijpassende wijnen van het wijnarragement waren van een bijzonder goede kwaliteit en smaak, met een duidelijke inlichting bij elke wijn van de (vervanger) sommelier. Correcte bediening, wat je mag verwachten in een ster-restaurant als dit. Twee kleine dingetjes die niet passen bij dit restaurant. Een van onze tafelgasten dronk geen wijn maar cola. Helaas werd niet elke keer het bijbehorende glas vervangen en bij het afruimen van de wijnglazen werden deze meegenomen met de vingers in het glas ipv aan de voet. Toch iets om op te letten. Al met al een positieve ervaring in dit mooie en sfeervolle restaurant!

Gegeten op 12 december 2014

RichardFranken

Tijdens onze vakantie hebben we gegeten in dit mooie restaurant. Onze kinderen hebben heerlijk gegeten en wij ook. Is het op sterren niveau, ik denk het niet. De wijn-spijs combinatie kan beter. De gerechten zijn wel erg goed, maar het dessert dan viel dan weer tegen. De bediening mag iets vlotter qua response. Het menu was erg lekker en heel betaalbaar. Ook zeker een aanrader om met kinderen te eten, mits ze houden van dingetjes uitproberen. Prijs kwaliteit verhouding is dik in orde, stel in je hoofd het idee van een sterrenrestaurant in wording bij en ga er gewoon lekker eten.

Gegeten op 22 oktober 2014

margriet32

Nadat wij een aantal keer door onze oudste kinderen geadviseerd waren om hier eens te gaan eten hebben we dat ook gedaan. We kwamen aan in een sfeervol restaurant. Het ontvangst was kil en zakelijk. De betreffende gastheer was merkbaar niet helemaal in zijn Jim. Het eten was voortreffelijk. We hebben erg genoten en het is zeker een aanrader. Hopelijk is de gastheer de volgende keer boor al zijn gasten voorkomend en niet voor de gasten die hij al jaren ) persoonlijk kent .

Gegeten op 16 oktober 2014

Hoppenbrouwers

Mooie locatie, informele bediening en relaxed. Interieur wat gedateerd maar met de blik op tafel...mooie servies, paste goed bij elk gerecht. Vier gangen met vier personen: zalmtartaar met geitenkaas, gefrituurde artisjok met augurk sap....erg goed...wollig, fris zuur. Mosselen en kokkels in hun eigen jus.....perfect. Gebraden Hollandse koe met hachee en pastinaak...mals en goede jus van de hachee. Dessert van chocolade. Hier worden de technieken beheerst almede smaak parings...lekker hoog op smaak...erg goed. Nu even een likje verf en iets meer aandacht voor een uitdagende wijnkaart en het is helemaal goed !!!!!

Gegeten op 25 september 2014

arno35

Ieder team doet over het algemeen zijn uiterste best om de klanten optimaal te bedienen. Soms zit daar een pareltje tussen. Wij hebben in “Hofstede de blaak” een nieuwe parel ontdekt.

De bediening uiterst vriendelijk, zeer opmerkzaam, maar nooit opdringerig. Ons diner ter gelegenheid van de bachelor uitreiking van onze dochter werd daarmee een waar feestje. De bloemen werden direct zoals ook wij voorzien van een koele karaf water.

De borden behorende bij het menu “Hofstede de blaak” waren prachtige gecomponeerde creaties. Een lust voor onze ogen. Maar nog belangrijker een waar palet aan verfijnde smaken.

De gerechten waren klein maar fijn. Door een drietal aangeboden amuses en een viertal zelfgemaakte friandises hadden we aan het einde van de avond een zeer tevreden en voldaan gevoel.

Een waar genot om hier te mogen eten.
Een pareltje met een meer dan goede prijs kwaliteit verhouding.

Chapeau en nogmaals zeer bedankt.
Arno, Lianda en de kinderen

Gegeten op 22 september 2014

monique245

Wauw, iemand tipte ons hier te gaan eten tijdens weekendje brabant. Dat soort tips wil ik vaker! Voor 24,50 het verrassingslunch menu gekozen. Voor zo'n prijs verwacht je geen sterrenwaardig eten, maar dat kregen we wel! Wat een plaatjes en wat een kunstwerkjes van smaak.
En het commentaar dat ik hier en daar lees, dat bediening en entourage achterblijft, het is maar hoe je het bekijkt. Dat stijgt boven de verwachting uit, als je naar de orijs van het eten kijkt.
Wij komen terug, al moeten we er vijf kwartier voor rijden!

Gegeten op 21 september 2014

Maidenofmay

Afgaande op de goede recensies hier gereserveerd voor de lunch. Mooi tafeltje in de sfeervolle eetzaal met oude schouw. Het eten overstijgt werkelijk elke verwachting, heel lekker en verfijnd. Daarmee vergeleken blijven service (hoewel erg vriendelijk) en wijn wat achter, met toelichting van het niveau 'deze wijn komt uit Frankrijk en smaakt goed bij dit gerecht'. Het was overigens waar, daar niet van :) Al met al ligt voor het eten een ster binnen handbereik, maar de rest valt hierbij nogal uit de toon. Of is het eten juist een heerlijke verrassing in een verder doorsnee etablissement? Ik weet het ook niet, maar we gaan er zeker weer heen, niet in de laatste plaats vanwege de prettige prijsstelling.

Gegeten op 28 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Hofstede De Blaak in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Hofstede De Blaak. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.