a TripAdvisor company

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 013 463 88 99

Engelse luxe in Tilburg

Eet beminnelijke wisselende seizoengerechten in een eeuw-oude Engelse setting. Restaurant Hofstede De Blaak zit in een Engels rijksmonument op landgoed De Blaak in Tilburg. Kies voor de rustieke luxe van de grote Jachtkamer of voor de rustige gastvrije huiselijkheid van de Huiskamer.

peter588

Met vrienden naar De Hofstede in De Blaak. Veel over gehoord, maar nog niet eerder bezocht.
De ontvangst was rommelig, zo ook de bediening. In dit restaurant wordt voortreffelijk gekookt, maar het niveau van de bediening laat deze prachtige zaak hopeloos in de steek. Een paar voorbeelden: we kregen twee keer dezelfde amuses, terwijl duidelijk was dat de eerste nog onaangeroerd op onze tafel stonden. De sommelier heeft weinig aandacht voor al zijn gasten. Meermaals stat hij een half uur of meer te kletsen met 'bekenden' terwijl wij uitdrogen, dat is een gemiste kans. De wachttijd tussen de gerechten was te groot, dat kan want het was redelijk druk, maar gebrek aan communicatie daarover stoort enorm. Op het eind (meeste gasten zijn weg) blijft de bediening steken laten vallen. Hofstede, je gerechten zijn super, maar maak werk van je gastheerschap.

Gegeten op 10 juli 2015

PBO

Op uitnodiging van vrienden hebben we hier vanavond gegeten. Een dergelijke hoeve verwacht je niet op deze lokatie midden in een woonwijk. We aten buiten op het fraai aangelegde terras. De koks hebben veel passie voor hun werk. We kregen spannende gerechten met onverwachte combinaties. Alles was uitstekend bereid. Wanneer je de gedateerde entree binnengaat, verwacht je dit hoge niveau niet. Jammer ook van de service, want deze was echt onvoldoende. Zeker de ober, die wel erg veel aandacht had voor twee jonge dames, waardoor men ons vier uur liet vertoeven voor drie gangen. Ook hebben we minstens een half uur op de rekening gewacht en er driemaal beleefd om gevraagd.

Gegeten op 11 juli 2015

bee1

Dit is nou Bourgondisch Brabant. In alle rust kunnen genieten van heerlijk eten en goede wijn. Met de kwaliteit van een tweesterrentent en de informaliteit van een fietsersterras, met vriendelijke bediening die ergens tussen die twee past. Ingewikkelde, goeddoordachte amuses (in dit geval een eervolle vermelding voor 'snelgerookte' paling in een schattig weckpotje met schelpen en houtsnippers) maar wel frietjes naast je keurig opgemaakte bord bij het hoofdgerecht. De tartaar was (als vanouds) heerlijk en de zalm werd geserveerd met mooie, frisse smaakcombinaties. De eend was heerlijk en de aardbeien met zuringijs waren heerlijk. Maar vooral de cheesecake crème in combinatie met de dessertwijn was onovertroffen. De dames van de zwarte brigade waren attent, zoals altijd. Het enige wat ik miste is uitleg over de wijn, wel heel veel uitleg over de smaak in combinatie het gerecht, maar niet over de herkomst of achtergrond. Bij De Blaak ben ik eigenlijk nog nooit teleurgesteld en ook zondagavond was weer een hele fijne avond hier op het terras.

Gegeten op 28 juni 2015

wilmeij

Op zaterdagavond hier met vier personen gegeten . Het bleek geheel bezet ; er was oa. een groot gezelschap vanwege een jubileum . Van stress of minder aandacht , was overigens aan het personeel niets te merken. Ontvangst dus , zoals altijd ; hartelijk en gastvrij. Wij werden voorafgegaan naar de vroegere jachtkamer van het sfeervolle restaurant en kozen voor het vier gangen menu De Hofstede . Dit ook nav . recente informatie (menu April ) op hun site . Was een verrassing voor ons om te merken dat de kaart net was aangepast . Daaruit werd door ons een prima alternatief gefilterd. Al die voorbijkomende juweeltjes van vlees en visgerechtjes ,etc.etc. werden afgewisseld door amuses. Smaak heel gevarieerd en verfijnd. De uitleg van Fabian mbt bijpassende wijnen maakte het plaatje compleet.
Alles was top ; wij hebben genoten !

Gegeten op 20 juni 2015

pwelp

Gegeten op 17 juni 2015

andreboon60

Wat een topavond had moeten worden bij Hofstede de Blaak bleek uiteindelijk een beetje tegen te vallen en dit had alles te maken met de schijnbare complete desinteresse van het bedienend personeel. Het eten was heerlijk. We hadden gekozen voor een 5 gangen wandeling door de kaart en samen met de heerlijke amuses was alles even lekker. Een minpuntje was dat er 2 gangen achter elkaar kabeljauw geserveerd werd, althans dat zei de serveerster. Toen het bijna op was kwam ze terug om te vertellen dat het geen kabeljauw was maar griet zodat het in ieder geval voor iemand een verrassingsmenu was maar wat ik op dit niveau niet vind kunnen. Bij het uitdelen van de kaart werden we niet begroet, bij het afruimen van 2 gangen werd niet gevraagd of het gesmaakt had, sterker nog er werd helemaal niet gepraat. Na het afrekenen aan de bar werden we verder compleet aan ons lot over gelaten. Geen begeleiding naar buiten, geen bedankt en tot ziens. Dus erg teleurstellend. Het kan zijn dat ze hun dag niet hadden en het een tweede kans verdiend maar met een rekening van bijna 350 euro ga ik dat niet uitproberen dan zijn er genoeg restaurants in Tilburg en omgeving op hetzelfde niveau en prijsklasse waar de gasten wel worden opgemerkt.

Gegeten op 29 mei 2015

nick82

5 gangen menu gegeten met enkele collega's. Keurige locatie wat ouderwets interieur maar wat een verwennerij. Hapjes zijn stuk voor stuk met veel zorg gemaakt en de combinaties zijn verrukkelijk.
Personeel is niet allemaal even enthousiast, dat is jammer want had de beleving compleet gemaakt! Aanrader!!!

Lekkor

1e paasdag hier met een groep van 6 man gegeten. En dit is zeer goed bevallen. De entree was een beetje rommelig doordat we door de achter ingang opeens midden in het restaurant stonden maar de ontvangst daardoor niet minder vriendelijk en gastvrij. De ronde tafel waar we met z'n 6en aan mochten zitten was fijn alleen een beetje laag waardoor mn benen er niet goed onder pasten, maar ronde tafels hebben altijd mijn voorkeur dus dat maakte weinig uit. De amuses waren leuk en verassend en beloofde veel. We kozen voor het 4 gangen menu van Hofstede de Blaak, waar we per gang telkens de keuze hadden voor 2 gerechten, prima concept en een erg schappelijke prijs (31,50 of 34,50). Mijn absolute hoogtepunt was het voorgerecht; een pate van eendenlever met appel en mandarijn, geweldig gerecht! Alle andere gerechten waren ook heerlijk met veel verschillende bereidingen per gang. De wijnkaart viel een beetje uit de maat, de wijnen die erop stonden waren redelijk prijzig, zeker in vergelijking met de prijs van het eten. De wijnen die we uiteindelijk kozen waren echter wel goed. Kleine tip, probeer ook de huiswijnen op de wijnkaart te zetten dat zorgt voor meer duidelijkheid. Al met al was het echt een genot om hier te eten en raad ik het restaurant dan ook aan iedereen aan. De prijskwaliteit was zeer goed in verhouding.

Gegeten op 5 april 2015

Pki

We hebben een heerlijk 5 gangendiner genomen waarbij je een keuze kan maken tussen twee voorgerechten en twee hoofdgerechten. De tweede gang, de tortellini met gamba, was uitzonderlijk goed! De overige gerechten ook heerlijk zoals ik gewend ben van Hofstede de Blaak.

Gegeten op 3 maart 2015

StevenvanderDoest

Voor een culinaire ontdekkingsreis met fijn uitgedachte gerechtjes en gerechten ga je naar dit restaurant. We hadden het menu. Heerlijke verwennerij met een amuse, soepje en geweldig samengestelde gerechten. Vooraf brood en bij het hoofdgerecht verse frites die ook top proefden. Smaken zijn perfect afgesteld en spannend. Echt een aanrader! Goede prijs kwaliteit verhouding en prima deskundige bediening. Ik geef een negen omdat ik 10 wel erg hoog vindt, maar 9,7 zou ook prima zijn. Chapeau voor dit restaurant!

Gegeten op 8 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Hofstede De Blaak in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Hofstede De Blaak. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.