Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 624 88 64

m-738

Wat een topervaring! Briljant eten, no nonsense en perfecte service. Wij gingen voor het vier gangen verrassingsmenu, kregen onder andere de lekkerste black angus ooit gegeten. Als dessert basilicumijs met cheesecakefoam en gepofte wittechocoladerijstkorrels, kersenyoghurt en verse kersen. Een bijzonder perfecte combinatie. De bediening was onAmsterdams goed. Maakte een praatje en voelde exact aan wanneer we iets nodig hadden zonder dat het opdringerig was. De sfeer is heel relaxed, terwijl dit soort kwaliteit eten vaak gepaard gaat met snobbisme is dat hier niet het geval. Het interieur is basic (tegels op de vloer), maar een hippe uitstraling is hier niet nodig. Samenvattend: mijn nieuwe favoriet!

Gegeten op 18 augustus 2014

bill moons

Hier weer prima gegeten, de formule is goed: vaststaande menu's tegen een uitstekende prijs / kwaliteits-verhouding. 3 gangen-menu a 36 euro, verrassend samengesteld. Eerst een bijzondere amuse, vooraf tartaar van kalf met gegaarde inktvis en een subtiele creme. Als hoofd staartstuk van black angus met parelcouscous, mais en chimi churi. Als toet namen we een goed kaasplateau. Bij mooi weer zit je buiten prachtig op de Lindengracht. En ze hadden een uitstekende betaalbare rode Cote du Rhone (mijn favoriete wijn) in huis. Mijn gast uit Amersfoort die wel e.e.a. gewend is, was aangenaam verrast.

Gegeten op 30 juli 2014

Brench

Recentelijk hier voor het eerst - op aanraden van bekenden - gegeten.

Mij was al verteld dat je minimaal een gang of 5 moest nemen wil je een voldaan gevoel houden. Dat klopt ook.

Aangenaam is dat ze karafjes water aanbieden, als aperatief een lekkere en betaalbare cava schenken (ad 6 euro) en als je buiten kan zitten de sfeer echt heerlijk is.

Het eten was erg goed. Zeker voor de prijs (50e 5 gangen). Amuse van een zoete aardappelcreme met iets limoens was heerlijk.

Mijn vriendin en ik kozen voor het wijnarrangement. Voor ongeveer 6 euro per glas schenken ze erg lekkere en originele wijnen zoals bijvoorbeeld een riesling die laag in het alcoholpercentage zit en een klein zoetje heeft.

Bediening ook erg vriendelijk en kundig.

Wij komen hier terug.

Gegeten op 18 juli 2014

Nice_2c

Daalder is het niveau van eetcafé zeker ontstegen. Je krijgt heerlijke smaken op je bord. Maar helaas is men vergeten dat je ook voldaan de deur uit wil doordat je genoeg gegeten hebt. Er liggen geen koolhydraten op het bord en de hoeveelheid groente bij het vlees of de vis is minimaal. Na mijn 3-gangenmaaltijd moest ik (man) thuis nog bijgevoerd worden. Ik heb aangegeven dat ik niet voldaan was, maar het antwoord was dat men graag wil dat mensen meer gangen bestellen. Mijn twee vrouwelijke tafelgenoten vonden het wel genoeg.
De bediening is vriendelijk en correct.

Gegeten op 1 juli 2014

graafaike

Hier voor de vierde keer gegeten in een jaar tijd, wijnkaart enorm verbeterd! Wederom heerlijk eten! En in mijn ogen een fantastische prijs kwaliteit verhouding! Het hoofdgerecht, bavette verdiende echt een dikke tien. Ook het tussengerecht (wij hadden 4gangen) super.

Vriendelijke bediening, geen gehaast vanuit de (inderdaad kleine) keuken of de bediening en een fantastische Silvaner voor 32€ per fles!

Zeker nog een keer terugkomen!

Gegeten op 30 juni 2014

leah1

Heerlijk gegeten hier. We hadden het 7-gangen menu (plus ook nog aangevuld met een extra toetje en een kaasplankje). In totaal dus 9 gangen. Bij elke gang werd er een lekkere bijpassende wijn aangeboden. Alle gerechten waren unieke smaakcombinaties. Zo goed gebalanceerd. Echt een top restaurant!

Gegeten op 27 juni 2014

food-market

Gegeten op 20 juni 2014

WoutHaarlem

Daalder straalt wat uit van een bruine kroeg, houten ongedekte tafels en een grote bar. Het tafeltje waar we gaan zitten wordt met tafellinnen gedekt. Het ziet er allemaal strak uit. De bediening is vriendelijk en attent.
We namen het lunch menu à la carte. De gerechten bestaan uit kleine losse onderdelen die goed bij elkaar passen en zeer goed smaken.
Komen we terug: Daalder is niet goedkoop (€62 voor 2 personen, 3 lunchgangen, koffie, excl. drank). Maar we komen graag terug om de dinerkaart te proberen.

Gegeten op 20 juni 2014

Proever24720

Hier uitstekend geluncht met 3 personen afgelopen zondag. Op zeer hoog niveau een 4-gangen lunch genoten. We hadden een Thaise gazpacho vooraf, als tussen perfect gegrilde tonijn, als hoofd uitstekend gegaarde Black Angus en na een vingerlikkend dessert. Alles prima gecombineerd met bijpassende wijnen. Nog een kaasplankje hierna. Dit alles op het terras genoten. Leuke brandschone zaak waar op sterrennivo wordt gekookt. Vlotte en vriendelijke bediening die goed in de gaten had wanneer er behoefte bestond om het wijnglas bij te vullen. Wij komen snel weer!

fransvelde

Wat een geweldige tent! Een eetcafé maar dan op niveau. Zodra je binnen bent, voel je je op je gemak. Bediening zeer sympathiek en profi. Géén menukaart. Laat je verrassen!
De amuse, met Thaise invloed, was smaakvol. Het voorgerecht, van rosé-bereide tonijn, erg goed. Als tussengerecht kregen we zeer zachtgegaarde zalmfilet: wat een feestje!
De bavette was eveneens lekker (weinig groente!) en het nagerecht heerlijk.
Jawel, we komen snel terug!

Gegeten op 19 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Daalder in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Daalder. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.