Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Heerlijk verschillende gerechtjes gegeten, iedere keer weer verrassing, goed qua smaak en verfijning.
De bediening was goed en waren goed geinstrueerd door de koks qua ingrediënten van de gerechtjes. Misschien dat er nog wat winst voor ze te behalen valt om een goede verhouding te vinden tussen opruimen en aandacht voor de gasten nadat de 1e drukte voorbij is.
Prijs kwaliteit verhouding is net iets aan de te dure kant, zeker na een bezoek aan een zeer smerig/nat onhygiënisch (mannen) toilet! Daar moet echt iets aan gedaan/bijgehouden worden, dat zegt ook iets over de algehele hygiene van het restaurant.....
Als je het lang op kan houden..., zeker een bezoek waard om van de Daalder te genieten.

Gegeten op 23 oktober 2014

tooske12

We hebben het 4 gangen menu (42 euro) met bijpassende wijnen genomen. Was echt top! Mooi uitgebalanceerd gevarieerd qua gerechten en goed bereid (zalm, buikspek, kip en lavendel-ijs). We hebben zitten smullen. Porties kunnen iets groter, maar wij zijn grote eters. Pluspunt: lekker brood en gratis water.
Ambiance is wat minder (eetcafé-achtig en de akoestiek is als het druk is niet optimaal). Service kan een tandje bijzetten. Gerechten en wijnen worden vrij mechanisch uitgelegd. We misten persoonlijke touch en aandacht (toch altijd leuk!). Bij vertrek werden we compleet genegeerd
(eindeloos wachten om rekening te kunnen betalen, kapstok doorzoeken om jas (hing natuurlijk helemaal onderaan) te pakken etc). Jammer!

Gegeten op 22 oktober 2014

Duinroos

Via online reservering

Wat een aangename verrassing. Top bediening en eten voor hele goede prijs/kwalitieit verhouding. Bediening was heel smooth en het eten van goede kwaliteit en verrassend. Kulinair. Ik ben normaal gesproken geen fan van eendenborst, maar deze was heel sappig en zacht. Puntje van verbetering zou kunnen zij dat er in de gerechten wat meer groentes worden verwerkt. Het blijft een eetcafe kwa uitstraling, maar wel heel gezellig. Kom zeker terug.

Gegeten op 13 oktober 2014

carol

Daalder heeft echt een metamorfose ondergaan. Vroeger was het een leuk eetcafe, tegenwoordig zijn de gerechten heel modern, fris, mooi opgemaakt, erg smakelijk en bijzonder. De bediening vertelt uitgebreid over alles wat op tafel komt en beantwoordt alle vragen zeer kundig. Onlangs aten we daar een driegangen diner: tartaar van vis (wat ik zelf niet gekozen zou hebben maar wat erg goed smaakte en mooi was opgemaakt), gevolgd door rundvlees - perfect gegaard, het kwam met bimi met een vleugje citroen en limoen (van de rasp werd mij verteld) wat een perfecte smaak opleverde. Dit werd gevolgd door een toetje met dragonijs en allerlei dotjes van andere smaken. Persoonlijk vond ik de smaak van dragon wat overheersend, maar verder voldeed het helemaal aan de verwachtingen. Bij een volgend bezoek gaan we de wijnkaart bestuderen. Het is duidelijk dat men daar ook vernieuwingen heeft doorgevoerd. Zeker een aanrader!

Gegeten op 7 oktober 2014

Marthe123

Heerlijke avond gehad! Perfect eten in het juiste tempo uitgeserveerd, een heerlijk wijnarrangement erbij en super uitleg van de bediening. Al met al een aanrader en ik kom hier zeker terug!

Gegeten op 26 september 2014

deppie

Daalder zit er al eeuwen, maar is pas de laatste jaren een plek waar op hoog niveau gekookt wordt. Je eet hier voor een betaalbare prijs echt goed. De kaart is creatief. De bediening is charmant. je kunt hier eigenlijk gewoon niet fout. Ik raad het daarom ook iedereen aan. Omdat ik er zelf ook zo blij van word.

Gegeten op 9 augustus 2014

mdewit22

Afgelopen zaterdag bij Daalder gegeten. Je wordt een beetje op het verkeerde been gezet door het eetcafe interieur maar als je goed kijkt verraad het tafellinnen dat het hier om meer gaat. Het eten was echt heel goed maar als vegetarier moet je hier niet zijn! Ik had bij de reservering aangegeven dat ik vegetarisch eet maar ik kon helaas maar maximaal drie (van de 8) gangen krijgen. Hiervan was het hoofdgerecht ook nog een "veredelde pasta met rode saus". Echt heel jammer want de amuse, voorgerecht en toetje waren echt op heerlijk! Porties zouden wel wat groter mogen. Je moet hier zeker vijf gangen eten om voldaan naar buiten te gaan (behalve als je de pasta krijgt dan....)
Verder was de accoustiek in de achterzaal erg slecht maar wij hadden ook de pech om twee nogal luidruchtige tafels bij ons in de buurt te hebben. Bediening is prettig, wijnen zijn goed!
Al met al een aanrader voor de vleeseters!

Gegeten op 4 oktober 2014

NTDG

Eten bij Daalder is een bijzondere ervaring. Het restaurant bevindt zich in hartje Jordaan en heeft de uitstraling van een eetcafé. Het mooie tafellinnen en servies geven de plek echter een meer luxe gevoel. Mooie combinatie!

We namen het viergangenmenu met bijpassend wijnarrangement. Iedere gang was een traktatie, met name de eerste (vis) en laatste gang (dessert zonder al te veel suiker). De wijnen pasten mooi en waren schappelijk geprijsd (5-6 euro per glas). Vriendelijke bediening met kennis van zaken, niet te formeel en niet te informeel. Datzelfde geldt voor de gasten: je kunt hier terecht in een pak met das, maar ook in casual kleding.

Een grote aanrader voor wie houdt van eten dat een ster verdient in een gemoedelijke ambiance.

Gegeten op 15 september 2014

dantheman

4 gangen lunch genoten bij Daalder. Vroeger toen het nog een heel simpel eetcafe was een keer gegeten. Het is nog steeds een eet cafe maar dan met eten tegen sterren niveau aan. Mooie smaken en goed opgemaakte borden. Amuse met paling was heerlijk, lekkere vistartaar als voorgerecht, fantastisch gerecht met buikspek en bonen en een goed schol gerecht dat iets te zout was maar door de wat zoetere saus wel goed in balans was. Wijnen waren ook prima in orde. Bediening heel aardig maar wat chaotisch. al met al een dikke aanrader als je van lekker eten houd in een informele sfeer.

Gegeten op 16 september 2014

m-738

Wat een topervaring! Briljant eten, no nonsense en perfecte service. Wij gingen voor het vier gangen verrassingsmenu, kregen onder andere de lekkerste black angus ooit gegeten. Als dessert basilicumijs met cheesecakefoam en gepofte wittechocoladerijstkorrels, kersenyoghurt en verse kersen. Een bijzonder perfecte combinatie. De bediening was onAmsterdams goed. Maakte een praatje en voelde exact aan wanneer we iets nodig hadden zonder dat het opdringerig was. De sfeer is heel relaxed, terwijl dit soort kwaliteit eten vaak gepaard gaat met snobbisme is dat hier niet het geval. Het interieur is basic (tegels op de vloer), maar een hippe uitstraling is hier niet nodig. Samenvattend: mijn nieuwe favoriet!

Gegeten op 18 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Daalder in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Daalder. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.