1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 624 88 64

emile11

Heerlijk tegen een supermooie prijs. Vleesgerechten top op smaak. Wat een aanrader! Mooie balans gekozen met wijn en spijs. Fijne warme bediening.

Gegeten op 10 april 2015

mg rotterdam

Via online reservering

Een voortreffelijke avond. We hebben 3 en 4 gangen gekozen. Elke gerecht een verrassing - hoogste kwaliteit ingrediënten, heerlijke smaak-, structuur- en kleurencombinaties. Leuke sfeer - publiek van alle leeftijden en combinaties (familie, stellen, vrienden). We komen zeker terug.

Gegeten op 18 april 2015

LiselotteLegebeke

Lang heb ik gewacht met het schrijven van een recensie, want wat schrijf je over een restaurant waar het eigenlijk áltijd meer dan goed gaat? Robert Kranenborg zegt altijd: "Het is dat perfectie niet bestaat, maar...", en zo is het maar net bij Daalder.

Inmiddels heb ik hier al zes keer gegeten en vanaf de eerste keer, vlak nadat chef-kok Guillaume het oude menu op de schop had genomen, heeft het een bijzondere reis gemaakt. Waar ik die eerste keer al onder de indruk was, blijft het team mij keer op keer verrassen met goddelijke smaken, mooie (en interessante!) bereidingen en uitdagende wijnen.

Niet alleen de keuken, ook de bediening blijft één van de redenen om hier terug te komen. Zo zijn ze erg flexibel en weten ze hoe ze op de gast moeten inspelen. In mijn geval relaxt, maar wel met voldoende kennis en kunde.

Fijn is dat je wel op sterrenniveau eet (Michelin, waar blijven jullie nou?!), maar in een dermate relaxte sfeer waardoor ik me altijd op mijn gemak voel.

Nu rijst slechts nog de vraag: wanneer mag ik weer?

Gegeten op 23 maart 2015

Han2Go

Amuse bij Daalder in de Jordaan is een culinaire belofte uit een glazen beker. Stukje paling, biet, miniem ijsbolletje van mierikswortel en moesje. Een palet van eigenwijze smaken, en als mondvermaakje, buiten het gewone, een feest van parelende finesses. Het voorgerecht heeft alles wat de keuken beoogt, uitventen van alle viriele smaken, zoals blokjes zalm op een zachte groente, in een sabayon van erwt schuimig opgeklopt, zweem van citroen, en voilà, een opwindend resultaat. Je zou meer willen. En dan volgt uit de driegangenlunch de black angus, uit de contreien van Aberdeen, op seconden dichtgeschroeid, zoals gevraagd, rood, en diep van toon. Wat een ervaring. In eigen jus en geblancheerd een Thaise broccoli. Met rode Spaanse wijn als begeleider, mooie afdronk. Zeebaars op de huid gebakken voor de ander aan tafel, puur en karaktervol, en standhoudend bij een witte, wat bloemige wijn uit Zuid-Afrika. Dessert een sabayon met vruchten als afsluiting van een zakenlunch, achterin het café gedeelte, en in een sfeer van intens voorjaarslicht over de Lindengracht. Deur naar het terras open, en een bediening die zakelijk, professioneel en klantgericht is. Lunchmenu vanaf € 32,50.

Gegeten op 9 april 2015

lemoni

Super lekker gegeten! hele attente bediening en we konden nog switchen van 3 gangen naar 4 omdat we de eerste gang zo lekker vonden!

Wel kleine porties maar dan zit je in ieder geval niet te vol.

Gegeten op 30 maart 2015

janhendrik

Het eten was prima.
De wijn was aardig er bij.
De bediening was aardig en vriendelijk zo als het hoort.
De sfeer in het restaurant was matig.

Gegeten op 7 april 2015

ingrid78

Voor mijn verjaardag naar Daalder, tijdig gereserveerd en het eten is er geweldig. Je kunt kiezen hoeveel gangen wij hadden er 5 en keken in de open keuken. Smaakexplosies in je mond, verrassing op verrassing. niet alleen de smaak maar ook de opmaak op het bord was fantastisch, lust voor alle zintuigen. Een absolute aanrader en ook lief personeel. Fijn om een gezellige avond te hebben !

Gegeten op 15 januari 2015

ernst4

Wij kozen voor een vijf gangen menu met bijpassende wijnen en werden verrast en verwend. Heerlijk, heerlijk, heerlijk. Verrassende smaken, ingenieuze combinaties en prachtig opgemaakt. Alleen het hoofdgerecht verdient nog iets meer aandacht, dan was het een tien geweest. Ga niet zeggen wat het is, ga zelf maar proeven :). Uitermate vriendelijke en deskundige bediening. Alleen ging er ergens iets mis, waardoor we bijna een uur hebben moeten wachten tussen twee gerechten. Overigens werd dat charmant opgelost door nog een extra glas van het huis aan te bieden om het wachten wat minder vervelend te maken. En dat werkte prima, want ook de wijnen zijn hier heerlijk. Al met al een super avond gehad, wij komen terug.

Gegeten op 1 april 2015

leah1

Weer bij Daalder gegeten. Weer voortreffelijk!! Een van de beste restaurants in Amsterdam. Onvoorstelbaar heerlijke combinaties van eten...we hadden 6 gangen. Dat is meer dan genoeg. 5 zou ook voldoen.

Gegeten op 29 maart 2015

EVJ

Gisterenavond hier met zijn tweetjes gegeten. Heel fijn restaurant, wij hebben er een favoriet bij!

Heerlijk (!!!) menu echt super gerechtjes! Lekkere wijnen. Personeel was erg attent!
Goede ambiance! Meer is er niet nodig, wij komen zeker terug.

Gegeten op 23 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Daalder in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Daalder. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.