a TripAdvisor company

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Deze recensie is nog niet in het Nederlands beschikbaar.

Gegeten op 12 februari 2016

ToBeserved

“Alles wat groeit en bloeit en ons altijd weer boeit”

Lunchen in De Kas : prachtige lokatie , hartelijke ontvangst, frisse open ruimtes, geeft lucht en prikkelt de nieuwsgierigheid. Wat een succes formule , en al 15 jaar ! Waar Nederland langzaam groener wordt, zitten bij hen de worteltjes al heel erg diep . Een fantastische prestatie , die prima wordt ingevuld bij deze lunch . Veel groen , groente...alles eigen kweek en behandeling . Mooie opbouw in de lunchgerechten . de Amuse van hele rijpe tomaat was al erg lekker, na de witlofsoep met amandelen , kwam de kabeljauw met boerenkool en gefermenteerde knoflook.
Een stukje zwezerik , met truffel en cantharellen om van te smullen , maar het lekkerst voor het laatst bewaard : de Corvina-visbereiding ,heel goed op smaak , de groente prachtig gegaard en mooi gepresenteerd. Bijzonder leuke wijnkaart, net als de Kas niet de bekende weg in geslagen , maar een goede selectie wijnen juist om hun combinatie met deze keuken geselecteerd. We proefden een geurige , frisse mousserende Limburgse Riesling , de Chasselas van Dagueneau en een fruitrijke , soepele rode wijn van Pelaverga druiven , uit de Piemonte. Dankzij de voortreffelijke hulp en humor van Nathalie door de vele keuzes en mogelijkheden heen geholpen ! Bedankt ! We hebben genoten .

Gegeten op 9 februari 2016

BasCuijpers

Lekker gegeten, afwisselend maar niet opzienbarend. (behalve het boerenkoolijs - wat wel opzienbarend maar niet lekker is). Kabeljauw heerlijk, groenten goed, vlees mja... ging wel.
Bediening en ambiance prima.

Gegeten op 3 februari 2016

TastyTom

Echt vrolijk word ik van de Kas. Modern concept volgens de 80/20 regel, maar voortreffelijk uitgevoerd. Mooie bordjes, zgn vergeten groente in nieuw jasje (gefrituurde schorseneer), garing perfect, en geweldige interactie met de zwarte brigade - ze weten waar ze het over hebben (wat is een blanc de noir) en als even niet komen ze het terugmelden (inderdaad geen brie van Remeker). Neem vooral een glas witte wijn van Cabernet sauvignon! En de locatie spreekt voor zich.

Fleur1992

Het is een super mooie locatie en ambiance. Maar het eten voor ik zwaar teleurstellend. De hoofdrol in het eten is weggelegd voor de groenten, maar deze waren bij de eerste 3 gangen vrijwel hetzelfde (wortel, radijs, lof en nog meer verschillende soorten sla). De parelhoen die geserveerd werd bij het hoofdgerecht was heerlijk mals, maar daar is ook alles mee gezegd. De gerechten misten smaak en karakter. Het dessert was echter wel bijzonder lekker, eindelijk een gerecht waarbij er geexperimenteerd was met smaken: peer, crumble en saffraan.
Ik vond het al met al zeker geen 50 euro waard.
De service was wel top, van het moment van binnenkomst tot het vertrek.

Gegeten op 16 januari 2016

Filosoof75

Voor ons de eerste kennismaking met de Kas. Prachtige ambiance, modern en strak maar buitengewoon sfeervol. Personeel van de eerste tot de laatste minuut bijzonder attent, vakkundig en vriendelijk. De formule zorgt steeds voor een verrassing, want er is geen kaart. Je kiest het aantal gangen en dan afwachten. Bij ieder gerecht een korte uitleg, zonder pedant te worden. Van iedere gang of tussengerecht wordt iets bijzonders gemaakt, waarbij de hoofdrol is gereserveerd voor groenten, zonder daarbij vlees en vis tekort te doen. Gerechten van hoge kwaliteit evenals het wijnarrangement. Topavond gehad.

Gegeten op 22 december 2015

pkbinda

Prachtige locatie, geweldige inrichting en ambiance. Echter.. het eten (al of niet afgezet tegen de prijs) is weinig bijzonder. Op het dessert na was iedere gang een kleine (of grote) teleurstelling. De groente was lauw/slap, vlees (parelhoen) kan malser en sappiger, bouillon niet bijzonder..

Bediening is uitstekend! Vriendelijk en attent en makkelijk om contact mee te maken.

Vanwege de mooie locatie en prachtige inrichting kom ik ondanks alles graag nog een keer terug.

Gegeten op 14 december 2015

Laurieen

Heb hier gisteravond heel smakelijk gegeten. De bediening was goed en snel. Prachtige locatie en heel leuk concept. Zou fijn zijn als er een toch een beperkte keuze mogelijk is, al is het maar het hoofdgerecht. Dit is nu alleen mogelijk wanneer je aangeeft een bepaald iets absoluut niet te eten. Verder was het echt top!

Gegeten op 15 december 2015

eline87

Ontzettend leuke opzet maar zoooo..... jammer..... Je legt op een maandagavond € 100,- per persoon neer en dan moet je maar afwachten wat je voorgeschoteld krijgt; halfbakken of rauwe groenten -maar dan wel uit eigen kas- zzzzzzzzz....doe er dan wat mee.. Ik heb een (1 !!!!!) coquille voorbij zien komen en een taai stukje varkensvlees waarvan het personeel niet eens kon vertellen wat het was of te verlegen was te zeggen dat zij het stiekem ook slecht vinden... Gelukkig heb ik geen dessert genomen want mijn tafelgenoot zit nog steeds in een jaw-lock..

Gegeten op 14 december 2015

sophie34

De Kas is in vrijwel alle opzichten een vrijwel uitmuntende zaak. Het personeel is van binnenkomst tot het moment dat je naar huis gaat enorm vriendelijk, zonder gemaakt over te komen. Ondanks de drukte zijn we de hele avond snel geholpen en bestede het personeel tijd aan ons. Het personeel is zeer alert en loopt als een goed geolied machine. Het eten was zeer smaakvol. Je wordt niet achterover geblazen door een smaakexplosie, maar alle gerechten zijn een mooie samenhang van de ingrediënten. De smaak is verfijnd, maar niet te. Je proeft overal de pure smaak van de producten die worden gebruikt. Verder is de ambiance schitterend. Ondanks de grote van de ruimte voelt deze juist heel gezellig aan. Het enige minpunt dat ik hier over op kan merken is de akoestiek. Soms is het wat lastiger elkaar te verstaan. Gelukkig heeft dit voor ons de algemene waardering niet beïnvloed.

Gegeten op 27 oktober 2015

Schrijf zelf een recensie over De Kas in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Kas. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.