a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 020 462 45 62

annemarie105

Afgelopen weekend hier gegeten. Eten bestaat uit diverse culinaire hapjes die allemaal erg smaakvol zijn. Ten opzichte van andere wat luxe restaurants springt dit restaurant er niet speciaal nog eens tussenuit, wat je voor een prijs van 100 euro per persoon wel zou verwachten. Vandaar gewoon een mooie 8 voor wat het eten betreft.
De bediening was zeer professioneel, bovengemiddeld zelfs.
Verder zit de locatie er erg mooi uit, ik zou hier een 8,5 voor geven. Echter is er alleen de mogelijkheid voor 'ronde getallen' vandaar dat ik toch voor de 8 ga. Het is een zeer nette mooie locatie maar wel erg groot. Niet zozeer een knusse of romantische locatie dus, maar gewoon erg mooi. Zeer geschikt ook voor een zakelijk diner.

Gegeten op 27 augustus 2016

Grytsje66

Vers, vers, vers en lekker, vlees gerechtje iets minder, was een beetje teleurgesteld. De vis daarentegen van mijn tafel genoot was heerlijk.
De wijnen vind ik wat minder, aardig aan de prijs en niet direct bijzonder

Gegeten op 17 juni 2016

Loire

Na jaren weer eens in en bij De Kas gegeten. De locatie is zeker in de zomer geweldig. Prachtige wolkenluchten trekken voorbij terwijl het langzaam donker wordt en we comfortabel tafelen. De formule van een dagmenu bestaande uit drie voorgerechtjes, hoofd- en nagerecht is een feit en op de kwaliteit van de ingrediënten is weinig af te dingen, maar de keuken moet veel beter kunnen. Het smaakpalet is ronduit vlak en de portionering van de groenten is te karig. Dat laatste geldt ook voor het kaasplateau met drie te kleine stukjes kaas. De bediening is zeer jong, vriendelijk en onervaren. Zo was volgens de een het hoofdgerecht parelhoen, volgens een ander polderhoen en een derde, die het gerecht op tafel zette had het over polderhen. De wijnkaart is dik in orde en dat gold ook voor de aanbevolen Vernaccia. Een toplocatie als De Kas verdient meer inspiratie in de keuken en groentjes op het bord en meer aandacht voor kennis en kunde van de bediening.

Gegeten op 7 juli 2016

ro-a

Propositie 'gewoon eten zonder opsmuk' past niet bij prijs-kwaliteit; te duur. Exterieur en locatie zijn prachtig. Binnen zitten opvallend veel toeristen in hun kloffie in een enorme ruimte; voelt daardoor een beetje goedkoop. Bediening lijkt soms een tikje onervaren; uitleg concept ontbreekt bij plaatsnemen, als thee wordt zonder vragen muntthee geserveerd. Hoofdgerechtje is wat droog (vis, aardappel, groenten, geen saus) en is wat liefdeloos in elkaar gezet. Het gerecht mist voor deze prijs wat harmonie in smaak en is te weinig creatief.

Gegeten op 1 juli 2016

Jaxs

Een tien voor het decor, want dit is toch echt wel een van de meest bijzondere restaurants van Amsterdam! Ook een tien voor de service. We werden vriendelijk welkom geheten en mochten meteen een rondje maken door de kleine kas. De rest van de avond super geholpen, goede uitleg over de gerechten en advies over de wijn. De voorgerechten waren erg goed. De smaak van alle groentes knalde er echt uit. Het hoofdgerecht vond ik heel verrassend en smakelijk, al had het vlees zelf iets meer op smaak gemogen. Het dessert sprak ons niet zo aan dus gingen we voor de kaasplank met 3 Hollandse kazen. Goeie keuze! Heerlijke avond gehad.

Gegeten op 28 juni 2016

frankiepankie

De sfeer en locatie van de Kas zijn top. Vooral de aanwezigheid van een daadwerkelijke groentekas in actie geeft net wat meet cachet en geeft al aan dat de zaak zich focust op groente. Het personeel is behulpzaam en legt de gerechten en wijnen uitgebreid uit. Wel was het in het begin vrij onduidelijk wanneer we zouden starten met eten en hoe dat verder zou verlopen.
Het eten zelf was wisselend. We aten 4 gangen, startend met een zeer verrassende soep gevolgd door een mager tussengerecht en een hoofdgerecht met interessante maar wel eenvoudige smaken, dit laatste ook met het dessert. Wij namen een wijnarrangement en vooral de rode wijn (welke opzichzelf nauwelijks te drinken was) paste goed bij het hoofdgerecht en bracht het geheel in balans.
Eten bij de kas is standaard relatief prijzig en een voelt een tikkeltje haute cuisine aan. Toch zijn de combinaties en ingredienten in de gerechten vrij simpel, dat is jammer want op dit prijsniveau zou ik net iets meer verwachten.. De wow factor ontbrak.
Zeker aan te raden om eens te proberen, alleen al voor de locatie opzich, maar voor mij geen blijvertje.

Gegeten op 25 juni 2016

Henk234

Uitstekend gegeten bij restaurant de Kas. Mooie gerechten waarin groenten centraal staan, van begin tot eind waren we zeer te spreken over de kwaliteit van eten en de vriendelijke service. Van de mooie komkommersoep, heerlijk tussengerecht tot het lekkere dessert. Een fijne avond! De locatie is prachtig, leuk om na het eten door de kas te lopen.

Gegeten op 3 juni 2016

Adriaam

Gelet op de goede recencies gingen wij met hoge verwachtingen naar De Kas, maar wij vonden het eten helaas tegenvallen. Het concept van het restaurant sprak ons erg aan, maar kwam naar onze mening niet helemaal uit de verf. De smaak van de gerechten was te simpel voor de prijs die je ervoor betaalt.

De bediening was in orde

Het gebouw waarin is het restaurant is gehuisvest is wel erg mooi, met het glazen plafond en de aangrenzende kas met groentes.

Gegeten op 11 februari 2016

matthijs15

heerlijke lunch, top bediening, persoonlijk en leuke flair. kwaliteit eten is echt top, smaak balans en presentatie verrassend, vanzelfsprekend staat groente centraal en dat is heel fijn.

Gegeten op 11 april 2016

BB1993

Aan de Chef's Table gegeten in het prachtige restaurant de Kas. Super vriendelijke bediening en iedereen uit de keuken is wel even bij ons langs geweest aan de tafel. Alle gerechtjes waren perfect uitgebalanceerd en de passende wijnen werden door onze sommelier geschonken met een fijne uitleg. Na 7 gangen kregen wij van de chef de cuisine een rondleiding door de kassen en het restaurant en genoten wij onze laatste 3 gangen in het restaurant zelf om die sfeer ook te mogen proeven. Ik kan iedereen aanraden om een keer te eten aan de Chef's Table. Het is duur, maar echt 100% de moeite waard en het is leuk om een keer een kijkje te mogen nemen in de keuken. Je zult verbaasd zijn hoe rustig iedereen daar te werk gaat.
Ik kijk nu al uit naar een volgend etentje bij de Kas! Geweldig :)

Gegeten op 22 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over De Kas in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Kas. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.