Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Kas

1. Mediterraan

De Kas

1. Mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 020 462 45 62

olle

De Kas lijkt een oase in de drukte van de stad. Het eten is goed, maar de prijs/ kwaliteitsverhouding is slechts ruim voldoende.
De bediening was zeer afhankelijk van wie er aan de tafel kwam. Hoewel er over het menu geen discussie is, er is maar één menu bleek het moeilijk om te onthouden welke wijn er was besteld. Gewoon water bleek voorradig, maar het kwam pas na de derde bestelling.

Gegeten op 25 augustus 2014

gorbatsjov

Ons tweejarige huwelijk gevierd in De Kas. Zoveel over gehoord en gelezen en nu eindelijk zelf de ervaring gehad. Alles klopte vanaf de binnenkomst tot en met het verlaten van het restaurant. Enorme olijven en zelfgekweekte augurken met een mouserende wijn als aperitief gevolgd door kraakvers eigengemaakt zuurdesembrood met een heerlijke olijfolie en bassilicum. We hebben een wijnarrangement genomen en daardoor o.a. twee wijnen uit Zuid-Limburg leren kennen. Dat zou je zelf niet zo snel kopen dus daarom des te leuker. De voorgerechtjes, dat waren er 3, waren heerlijke gegrilde groenten en een aardappelsoepje met 'pulled pork'. Het meest bijzondere was de gegrilde courgette met een saus van gerookte yoghurt. Hoe verzinnen ze het? Erg lekker moet ik zeggen. Hoofdgerecht was op de graat gebakken scholfilet met een heerlijke pasta uit Zuid-Italië. Hele kleine balletjes met heel veel smaak. Het nagerecht van mijn vrouw was fruit met ijs een brownie en ik ging voor het kaasplankje met een 10 jaar oude Tawny. Naar dit restaurant ga je voor de ervaring, bijzonder om in een kas te eten, en voor de pure ingrediënten. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 6 augustus 2014

Karinkohler

Wij zijn zeer teleurgesteld over de kwaliteit van het eten. De voorgerechtjes die voornamelijk uit groente bestonden op een klein stukje Baambrugs varken in de soep waren smakeloos. Het hoofdgerecht wat nogal op zich liet wachten bestond volgens ons uit de goedkoopste vis, nl een stukje schol op de graat gebakken en gegaarde aubergine met rauwe stukken tomaat erop. Het toetje bestond uit een chocolade brownie zonder meel met 85% chocolade, en aalbessenijs. De kwaliteit tov de prijs was niet in verhouding. Restaurant De Kas heeft een geweldige ligging. Jammer dat het eten beneden de maat is en dat het zo idioot duur is. Wij zullen hier niet snel weer terug keren.

Gegeten op 6 augustus 2014

Katja21

Het begon allemaal op het terras met bella di cerignola olijven, ingelegde frisse komkommer en uitzicht op het ooievaarsnest vol met jonkies! Wat een mooie rustgevende locatie. Het eten vervolgde binnen; blijkbaar wordt er op het terras niet gegeten, dat was wel jammer. Maar ook binnen in de Kas ziet het er allemaal mooi en doordacht uit. Naar mijn inziens zegt de kwaliteit van het brood met boter veel over een restaurant. Bij de kas was het brood vooraf echt verrukkelijk. En jahoor: ook de voorgerechten, hoofd, toetje EN kaasplankje waren van topkwaliteit. Mooi ervaring en relatief viel de prijs mee: Ik kom zeker terug!

Gegeten op 6 juni 2014

onlinedennis

Hier voor de 2e keer gegeten aan de chef's table. Alleen de lokatie al is bijzonder. Een kas, midden in een park in Amsterdam. Ontvangst (en alle andere bediening) zeer vriendelijk, in ons geval inclusief een hand van de chef. Er is geen menu, alleen wekelijks wisselende gerechten. Namelijk net met wat er van het land of uit de kas komt. Groot gedeelte groeit in de waar je ook eet, rest komt van vaste leveranciers (voornamelijk De Beemster) en is allemaal puur Nederlands. Aan dieet/allergie-wensen wordt vanzelfsprekend perfect voldaan. Alle eten is zeer puur van smaak en ontzettend lekker. Geen onnodige sauzen, alleen net wat nodig is om iets bijzonder te maken. Je proeft hier nog wat je eet. Door het concept dus ook veel groenten.

De geschonken wijnen waren zeer passend bij alle gerechten en ook daar wordt rekening gehouden met je persoonlijke smaak. Bij de chef's table hoorde verder een rondleiding.

Nu voor de tweede keer deze bijzondere tafel gekozen, maar we komen absoluut nog eens terug voor een plek in het "normale" gedeelte van het restaurant.
(prijs chef's tafel is trouwens 130,- pp, maar dat is het ook absoluut waard).

Gegeten op 18 juni 2014

Edmijn

Na 18 jaar weer een keertje terug bij De Kas. Wat ligt het toch mooi in het park. Vanaf het zonnige terras waar we genoten van een aperitief hadden we goed zicht op het ooievaarsnest met 2 jonge ooievaars. Het diner was uiteraard binnen maar ook daar een fraai uitzicht op het groen. Een prachtige lichte ruimte met mooi gedekte tafels. In De Kas krijg je elke avond een vast 3- gangen menu waarbij verse groente centraal staat. Wij kregen 3 heerlijke voorgerechtjes met o.a. Asperges, gegrilde sla, boontjes en rivierkteeft. Allemaal heel aantrekkelijk gepresenteerd en superlekker! Het hoofdgerecht bestond uit lamsvlees met roseval aardappeltjes en bietjes. Hier een kLein minpuntje: het vlees was iets te veel doorbakken en niet heet genoeg. Mijn tafelgenoot nam als extra gerecht een kaasplankje. Heel mooi gepresenteerd en met heerlijke Hollande kazen. Het nagerecht was ook een feestje: een in rum gedrenkt cakeje, limoen ijs en vanilleyoghurt.. Bij de koffie nog wat lekkere huisgemaakte zoetigheid. Alle gangen bij elkaar waren goed in balans en ruim voldoende. De rekening valt iets hoger uit dan gedacht. Dat zit hem niet in de prijs van het eten, die is prima. Maar de drankjes zijn wel vrij fors geprijsd waardoor het totaalbedrag aan de hoge kant is. Wel een heerlijke avond gehad met veel originele gerechten! De bediening is uiterst correct en vriendelijk en heeft verstand van zaken. Je wordt echt verwend. Een aanrader voor een speciaal avondje uit.

Gegeten op 21 juni 2014

harrietteloeffen

Het blijft een prachtige locatie zowel buiten als binnen. Open, fris, gezellig ondanks de grootte. Gastvrij ontvangen en begeleid. Rare fout met vleeshoofdgerechten terwijl we vegetarisch hadden besteld maar snel hersteld. Voor een groentenliefhebber als ik ben een heerlijk menu met de mix van voorgerechten; knapperig en fris, bijzondere combinatie. Als totaal wel aan de prijs maar het totaal klopt als een bus.

Gegeten op 27 mei 2014

maurits85

Heerlijk gegeten bij de Kas.
Mooie kaart & uitstekende wijnen, bediening erg vriendelijk & zeer behulpzaam.
WIj hadden al vaker gegeten bij de Kas en vinden het een fantastische plek echter was het deze keer (misschien door de drukte) wel een beetje vies qua schoonmaak & vlekken op tafel en meubels. De zon staat natuurlijk vel en alles was wel duidelijk te zien. Dit was vorige keer niet het geval namelijk.

Al met al prima avond in een prachtige locatie

Gegeten op 16 mei 2014

WdW

Het duurt een beetje geduld om een tafel op een weekend, maar het is het proberen waard. Kas betekent groene huis, het was ook spannend te zien de kassen waar de producten wordt verbouwd. Ongelooflijk wijn proeven, en zou het huis menu. Dessert was een beetje te origineel, maar over het algemeen een geweldig ervaring. Zeker aan te bevelen.

Gegeten op 9 mei 2014

KarelvanDuren

Een hele mooie plek naast frankendael. Verfijnde keuken met producten die met zorg zijn uitgekozen en heerlijk bereid. Als hoofdgerecht de lamsbout, was mooi rose van binnen en erg smaakvol. Vriendelijke bediening, maar vooral het eten is voor ons een rede om terug te gaan.

Gegeten op 15 april 2014

Schrijf zelf een recensie over De Kas in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Kas. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.