La Cocotte

• 8.3

• 7.6

Reyhana
  • Recensies in de laatste twee jaar

La Cocotte is een erg leuk, gezellig restaurant. Het interieur is gemoedelijk, de gastvrouw erg aardig. We waren met een groep mensen van 9 en we hebben heerlijk gegeten. Het brood vooraf is erg smakelijk, de verschillende tajine gerechten heerlijk. Ik koos voor de lamskoteletjes die heerlijk mals waren. De wijn was ook prima. La Cocotte is echt een aanrader voor iedereen die een gezellige, ontspannen avond wil hebben en echt voortreffelijk eten geserveerd wilt krijgen.

Gegeten op 31 januari 2014

YSandMore
  • Recensies in de laatste twee jaar

La Cocotte bezocht naar aanleiding van de goede recensies op deze site. We hebben vanavond heerlijk sfeervol met z'n drieën gegeten. De gastvrouw heeft een hart voor haar restaurant en dit is te merken aan de bediening. Kortom een gezellige en geslaagde avond. Wij komen zeker nog een keer terug!

Gegeten op 3 januari 2014

Deentje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met zijn vijven lekker gegeten op tweede kerstdag. Hele hartelijke bediening, de kok aan tafel en fantastische Marokkaanse gerechten. Heel smakelijk, gezellig en ik ga zéker nog eens terug!

Gegeten op 26 december 2013

Talldutch
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aangezien we met z'n vieren waren, hebben we enkele dagen tevoren gereserveerd. Bij La Cocotte is het een beetje lastig in te schatten of reserveren nodig is. Soms is het druk, soms niet. Op deze vrijdag zat het al aardig vol toen we arriveerden. Gastvrouw Samira raakt daarvan overigens niet overstuur. Ze blijft de rustig zelve en neemt tijd om uitleg te geven of de bestellingen op te nemen. Keerzijde is wel dat het dan lang duurt voordat je je eten krijgt. Even snel een lekker Marokkaans hapje doen, is er dan niet bij.

Wij kozen als hoofdgerechten voor: Tajine Samira (the one and only), tajine Kefta, bestilla Taklidiya (kip) en brochette de poulet (kip). Alle gerechten waren weer heerlijk en met alle geuren, kleuren en smaken waan je je echt weer even in Marokko. Aziz - de eigenaar en tevens kok - weet er telkens weer wat lekkers van te maken. Tip voor wie tevoren reserveert en zich graag laat verrassen met traditionele Marokkaanse gerechtjes, het arrangement '1001 smaken' is een aanrader.

Qua inrichting doet La Cocotte niet aan als een restaurant, het is eigenlijk meer een eetcafé waar vooral gezelligheid en persoonlijke aandacht centraal staat. Het is net alsof je bij vrienden uit eten bent. En ook daar kan het soms langer duren of blijkt nou net de laatste fles wijn op te zijn.

Gegeten op 15 november 2013

mm-proever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Klein restaurantje, eenvoudige uitstraling,maar wel gezellig. Op zondagavond alle tafels bezet. Vooraf hadden wij o.a. falafel en soort deegflapjes. Deze waren heel vers en lekker klaargemaakt. We moesten wel geduld hebben,want het duurde ongeveer 45 minuten eer we het op tafel hadden. Stukje brood had wel fijn geweest. Als hoofdgerecht hadden we 2 soorten tajine's, die we met 3 personen gedeeld hebben.( voor ons meer dan genoeg). Het was heerlijk gekruid en erg lekker.Dit maakte het lange wachten wel weer goed. Wil je de Marokkaanse keuken ontdekken is deze zaak een aanrader.

Gegeten op 1 december 2013

smurfin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier kun je zo heerlijk eten! ik ben een zoetkauwer en houdt erg van kaneel, dus alle gerechten vind ik heerlijk! De kleine hapjes, tagines, bastilles erg smaakvol en alles is vers bereid. Ze geven ook kookworkshops, zelf gecombineerd met een reis naar Marokko. Ze runnen dit restaurant met zijn 2-en, hij kookt en zij serveert en zorgt voor de sfeer, dus neem je tijd. Als je haast heb, dan kun je beter bij hun de afhaalpizza halen... snel en vers! Het restaurant is lekker huiselijk, maar je kunt wel zien dat ze het altijd druk hebben, te weinig tijd om er een stofdoek doorheen te halen, maar dat doet nergens aan af. Ik ga snel weer.

Gegeten op 6 juni 2013

Miem83
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een Marokkaans restaurant middenin een woonwijk. Heerlijke gerechten!! Aziz en Samira maken er altijd weer een feestje van. De Tajines en de Harira zijn aanraders!

Gegeten op 2 augustus 2013

priester
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aparte smaken, even wenen maar zeker niet slecht. Voor mij persoonlijk was het niet echt een succes (had een lamsvlees gerecht) Maar mijn tafelpartner vond het weer wel lekker. Kortom, het proberen waard als je van alternatief oosters houdt

Gegeten op 1 september 2013

just
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zulke Marokkaanse smaken in een doodgewone woonwijk is heel bijzonder. Aziz en Samira laten je thuis voelen en voeden je op. De muntthee duurt 5 tot 10 minuten, nog eens wat anders dan een glas water met een takje. Tajines met stevige, gekruide geuren. Lichte frisse soepen, de chef heeft sinds kort een verse -zonder conservering- harira op de markt gebracht, en een zachte bouillabaisse met precies het juiste snufje vanille. Alles puur natuur, uit eigen keuken en lekker! De schilderijen van Samira aan de muur en veel licht door de ramen maken een avond uit compleet.

Gegeten op 8 augustus 2013

christiaan3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een onverwachte plek, net buiten het centrum van 's-Hertogenbosch. Informele, maar wel correcte sfeer en bediening. Gekozen voor een 3 gangen menu en genoten van de kunsten van de kok. Allemaal kleine hapjes die zeer smaakvol bereid en gepresenteerd worden.
Een prima plek om vaker terug te komen.

Gegeten op 11 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over La Cocotte in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over La Cocotte. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!