a TripAdvisor company

IL Brigantino

1. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 073 613 26 57

anton9

Gisteren had ik met een oude vriend weer eens afgesproken in Il Brigantino. Het is een eenvoudig maar karakteristiek Italiaans restaurant waar de nadruk op gastvrijheid en lekker eten ligt. Niet een modernistisch pop-up concept, maar authentiek en vertrouwd. Toen wij aankwamen was er geen tafel vrij, maar na even te hebben gewacht kregen wij een tafel. Wij werden door de eigenaar hartelijk begroet en kregen al snel antipasti en wijn geserveerd. Wij hebben daarna direct het hoofdgerecht besteld, ik had een spaghetti carbonara. Dit is een eenvoudig maar voedzaam gerecht en het smaakte voortreffelijk. De ripassa die ik erbij dronk was van uitstekende kwaliteit. De tafel naast ons werd ingenomen door een Italiaans gezelschap met kinderen. Het was net alsof ik in Varese in een restaurantje aan het plein zat! Ter afsluiting had ik een espresso met een mirto. Ik heb ervan genoten! Iedere liefhebber van de authentieke Italiaanse keuken kan ik een bezoek aan dit restaurant aanbevelen.

Gegeten op 29 april 2016

HHylkema

Even een lekker pizaatje eten dat kan op zich wel.
Service is matig, lang wachten en niet attent.
Decor zou echt een keer moeten worden geupgrade, nu wel heel oud en ongezellig.

Gegeten op 17 oktober 2015

wardahollandia

Dit is een redelijk italiaans restaurant, het mist de wow factor. Het interieur is jaren '80, de eigenaren zitten op het terras te roken tussen de gasten en de kaart is vrij standaard. Wij hebben een vegetarische lasagna en canneloni alla bolognese besteld. De basissaus van beide gerechten was heerlijk, de presentatie en opmaak was echter karig. De canneloni waren gevuld met een droog gehakt mengsel, geen creatieve toevoegingen om het gerecht "op te fleuren", viel heel erg tegen. De service was gewoon goed, niet uitzonderlijk.

Gegeten op 14 augustus 2015

mevrouwtje-June

We hebben buiten gezeten op het terras naast, waarschijnlijk, vaste klanten van de eigenaar. Die werden volledig op hun wenken bediend, praatje etc. En wij maar wachten totdat we na een kwartier werden gevraagd wat we wilden drinken. De menukaart hoefden we niet, want we wisten al wat we wilden. Dit werd ook niet geheel in dank afgenomen. Vandaar de 5 voor de service.
Na nog een kwartier kwamen de drankjes (2 colaatjes en een wit wijntje) en na nog eens een kwartier werd de bestelling opgenomen van het hoofdgerecht. Na een half uur kwam het eten. We hebben hierna maar gelijk afgerekend. De pizza (wat kan er misgaan met een pizza margharita) was oké. Ik had een simpele, maar heerlijke spaghetti Vongole was een 8 waard, de spaghetti Bolognese een 6 volgens mijn partner. Komen we op een gemiddelde van een 7.
Aangezien we buiten zaten, konden we het decor binen niet beoordelen. We zagen wel dat het binnen stikkedonker was. Maar buiten zitten kán gezelliger 6.

Gegeten op 5 mei 2015

Gezelligtoch

Op aanraden van een ober uit een cafe in Den Bosch zijn we bij Il Brigantino gaan eten. De 4 tafeltjes buiten waren bezet dus gingen we binnen zitten, waar het eenvoudig, italiaans was ingericht. Voorgerecht Vitello tonato was goed, hoofdgerecht Tagliata con rucola was redelijk alleen veel te veel balsamico en aardappeltjes en groente waren uitgedroogd!! Wijn en bediening was redelijk. Prijs kwaliteit was niet in verhouding.

Gegeten op 13 juni 2014

Robdenbosch

Twee keer hier gegeten, het eten is prima maar ik vind andere gerechten dan pizza's nogal aan de prijzige kant. De bediening is daarnaast vooral erg druk bezig met de vast gasten en neemt nauwelijks de moeite om nieuwe gasten te begroeten. Beide keren hebben we 20 minuten op ons eerste drankje moeten wachten, de derde keer zijn we vertrokken omdat de bestelling na 30 minuten nog steeds niet was opgenomen.

Gegeten op 10 april 2014

H-B-Gijs

Vooraf een combinatie van antipasti genomen: crostini, carpaccio, gamberoni & vitello tonnato. Prima en smaakvol bereid door de chef. Als hoofgerecht een pizza genomen, welke een heerlijk krokante dunne bodem had. Goede verhouding van ingrediënten en geen overdaad aan kaas. Goede prijs/kwaliteit verhouding, inrichting zou een facelift mogen hebben komt wat kantine-achtig & kil over. Ga zeker nog s terug.

Gegeten op 18 januari 2014

value

Voorgerechten (met name de gemengde antipasti) en pizza's waren lekker, en we hadden een hele goede wijn. We hebben ook nog wat zitten praten met de eigenaar, in een mix van Italiaans en Nederlands. Interieur wel een beetje vol, maar dat is in veel zaken in de binnenstad zo. Tikje oubollig interieur, maar je komt hier voor het eten.

Gegeten op 22 juni 2013

Foton

Interieur is niet van deze tijd, beetje truttig eigenlijk. Als je je daar niet aan stoort kun je hier geweldig goed eten. Prima eenvoudige, pure italiaanse gerechten en goed bereid. Bediening denkt mee en geeft goed en eerlijk advies als je onlogische combinaties kiest. Wij komen hier graag, met of zonder kinderen.

afdruiprek

Je zou willen dat Herman den Blijker eens langskwam om de bezem eens door het interieur te halen. Zo oubollig.! Maar de bediening is lekker Italiaans, het eten is gewoon goed.En de pizza's zijn ozo lekker.

Gegeten op 6 juli 2012

Schrijf zelf een recensie over IL Brigantino in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over IL Brigantino. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.