Allerlei, Vis & Vlees restaurant

• 7.2

• 7.2

Marjolein510
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben heerlijk gegeten in de Allerlei. We komen hier regelmatig en hebben zo onze favorieten. Zo vind ik de sashimi heerlijk, het franse kippetje, de lady sole en de vegetarische curry. Fijn als zo'n vegetarisch gerecht ook een volwaardig gerecht is i.p.v. zo maar elkaar geflanst. De toetjes, zoals de tiramisu, zijn ook echt super. We vinden het ook altijd erg gezellig. Het is er gewoon erg gemoedelijk en levendig. Even wijntje aan de bar en dan aan tafel. Kortom, gemoedelijk, gezellig en lekker. Wat wil je nog meer....

Gegeten op 15 februari 2014

marc82
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met mn zoon van 9 voor zn verjaardag afgelopen zaterdagavond heerlijk wezen eten!
Aan de bar een prima tapbiertje voor pappa en mn zoon blij want hij kreeg een extra mooi versierd "verjaardagglas". Daarna mocht hij met chefkok "hoi ik heet Leon" de keuken in voor een kijkje achter de schermen; top dat men tijdens piekdrukte hiervoor de tijd neemt! Aan tafel kregen we als voorgerecht op verzoek een heerlijke proeverij; 3 verschillende oesters, een portie slakken, sashimi van zalm en tonijn en een paar vegetarische bitterballen. Daarna een XL salade met kreeft en gamba's (heerlijk!) en een bord met kalfsvlees en pasta (ook heerlijk, erg ruime portie). Als toetje 2 x death by chocolate; wow! De eigenaar- "goedenavond ik ben Paul, was alles naar wens?!"- checkte tot slot onze tevredenheid. En deze luidt namens zoon en pappa; TOP!! Vriendelijke bediening met persoonlijke aandacht, lekker eten en een gezellig ambiance! Opvallend veel wijnen per glas overigens.. Ik ben als Bosschenaar goed bekend met de Allerlei maar vind de manier waarop onze avond werd verzorgd echt een recensie waard; dank en tot snel!! Groeten Marc

Gegeten op 22 februari 2014

annemarie43
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijk restaurant. Laagdrempelig door het interieur en heerlijk eerlijk eten en bediening met net even die extra persoonlijke aandacht.

Als je een buitenlander uit wil leggen wat Hollandse gezelligheid is, laat ze naar de korte Putstraat in Den Bosch komen op donderdag avond, daar beleef je dat.

Ik kom er vaker, maar deze keer samen met mijn vriendin genoten van verschillende voorgerechtjes. Een heerlijke vissoep, super "umami" oesters en heerlijke tonijn met coquille met soja dressing. Attente bediening, die onze glazen gevuld hield. De sfeer was de hele tijd ontspannen en gezellig.

Als hoofdgerecht kozen genoten van de Gamba's pilpil en lamskoteletjes, letterlijk om je vingers bij af te likken.

We voelden ons door de aandacht, het eten en de ambiance heerlijk in de watten gelegd!

Gegeten op 6 februari 2014

leubie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen Zaterdag gegeten in Restaurant Allerlei. De Korte Putstraat is "By Far" het leukste culinaire straatje van Den Bosch; wat een sfeer! Allerlei is een echte bistro met een mooie menu -en wijnkaart. Aan de gezellige bar begonnen met een drankje en heerlijke pata negra. Alerte bediening die het de gasten vanaf de eerste minuut naar de zin maakt. De oesters en tonijn&coquille waren heerlijk en prachtig geserveerd. Een echte aanrader is de huisgemaakte bisque de homard! De zeetong was, ondanks dat het niet het seizoen is, voortreffelijk. De sfeer in de Allerlei is ronduit prettig en het verbaasd ons niets dat het de hele avond drukbezet was. Asbsoluut een aanrader en voor herhaling vatbaar!!

Gegeten op 1 februari 2014

Riwops
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren na een middag shoppen in Den Bosch op aanraden van 'echte Bosschenaars' gegeten bij de Allerlei/Visserij in de Korte Putstraat. Wat een toptent is dit! Heerlijke bijzondere voorgerechten en kwalitatief hoogstaande hoofdgerechten met veel keuze in lam, rund en vis. Gamba's pil pil en de steak zijn een aanrader. De kinderen hebben gesmuld van een bitterbal van risotto, mooi biologisch kippetje en spareribs. De uitgebreide wijnkaart (op I-pad) laat mooie wijnen zien. Ondanks de drukte vond het enthousiaste en professionele personeel de tijd om in de keuken met de kinderen een ijsje te bereiden. Kortom, echt een aanrader om hier te eten met goede prijs/kwaliteit verhouding.

Gegeten op 8 februari 2014

Aadd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een van de vele restaurants in de populaire Korte Putstraat. Wij liepen er langs op zoek naar een plek om te lunchen en werden getrokken door de warmtelampen. Op het terras werden we snel opgemerkt en kregen de menukaart. Omdat we het, ondanks de lampen, toch wat te koud vonden zijn we met kaart en al naar binnen verhuisd. Dit werd, ondanks dat we hierover met het personeel gesproken hadden, verder traag opgepakt waardoor het na zwaaien en aandacht trekken pas lukte om onze bestelling door te geven. Ondanks het feit dat Allerlei meer een visrestaurant is (binnen ook goed te zien aan vele vis/visserij gerelateerde versieringen) kozen wij voor onze lunch-standaard, de club sandwich. Bij Allerlei is deze te bestellen in een vlees, vis en vega variant. Wij kozen voor traditioneel vlees. Het brood bleek helaas wel erg kort getoast te zijn. De bacon was lekker gebakken maar er was geen kipfilet te vinden maar wel een soort kalfsvlees en sla maar geen komkommer en geen of zeer weinig mayonaise. Bij de sandwich werden chips geserveerd en helaas niet wat zelf gemaakte frites. Niet echt een bijzonder goede sandwich. Hierna bestelden we nog koffie en vroegen om gelijk de rekening te brengen. Dat laatste is niet blijven hangen en toen we tijdens / na de koffie het bedienend personeel nog trachten te wenken voor die rekening zagen we alleen maar druk rondlopende mensen die hun best deden om niet naar de gasten te kijken.
Een restaurant dat leuk is ingericht, een goede kaart heeft met vis en vlees gerechten maar een matige club sandwich serveert en met een niet al te alert personeel.

Gegeten op 28 december 2013

RoelantSpronken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig en sfeervol restaurant in de korte putstraat. Heerlijke voor- en hoofdgerechten met als aanraders de carpaccio en de tournedos. Bediening zeer vriendelijk en alert. Een echte aanrader voor een leuke avond.

Gegeten op 20 september 2013

luukoverman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zomaar toevallig hier neergestreken. Relaxed lunchje. Niet super, maar goed.
We troffen het met het weer; het was mede daardoor goed toeven op het terras.

Gegeten op 14 augustus 2013

Ego
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week samen met oude twee studievrienden een hapje gaan eten in Den Bosch. Op goed geluk met z'n drieën door de bekende Korte Putstraat. (de zelfbenoemde restaurantstraat van Nederland) We hadden geen zin in een te chique tent. Nee gewoon gezellig bijpraten over werk en prive onder het genot van een goed glas wijn en een lekker stukje vlees of vis. Niet te duur maar wel bereid wat meer neer te tellen als het de moeite was.

Na bij diverse restaurants buiten op de kaart te hebben gekeken werd onze aandacht getrokken door het restaurant Allerlei. Midden op de Korte Putstraat viel het op door de bourgondische huiskamer inrichting en de vele bezette tafels. En terwijl diverse restaurants eerder in de straat met de meest complexe gerechten de gasten probeerden te lokken wist Allerlei met de 'eenvoud' ons over de streep te trekken.

Na binnenkomst werden we direct gastvrij ontvangen en een plaats toegewezen op de eerste verdieping. Onze jassen werden netjes aangenomen en tot dusver verliep het prima. Tijd om het decor eens rustig in me op te nemen en ondanks dat het wat gezelligs heeft denk ik dat het hoogtijd is om een en ander weer eens onder de loep te nemen. Hier verwarren ze gezellig met rommelig. En zoals ook andere Iens recensenten hebben opgemerkt ruikt het er erg naar de luchtjes van de keuken. Vanwege de winter was het nog enigszins te doen maar het was aan de warme kant. In de zomer is het volgens mij daar echt niet te houden.

Maar goed, tijd voor de kaart, deze ziet er netjes uit en er is voldoende maar ook weer niet te veel te kiezen. Op de vraag of ze ook Pellegrino schenken kijkt de serveerster me vragend aan. Kennelijk nog nooit van gehoord. Dan maar een Sourcy rood. Mijn keuze valt op de Ganzenlever met portsaus en appel. Helaas ontbreekt de appel maar de saus is lekker op smaak en de ganzenlever is goed bereidt. Wel serveerden ze het in een wat diep bord maar goed dat zijn details. Het ontbreken van de appel (fris) is wel echt een minpunt. Als hoofdgerecht heb ik de varkenshaas. Deze is ook echt onder de maat. De strepen van de grill smaken verkoold en de gedroogde kruiden uit bus die er overheen zijn gegooid zijn weinig subtiel.

Bij alle gerechten worden schaaltjes met groenten, salade en krieltjes geserveerd. Sorry hoor, maar dit is echt het niveau van de wegrestaurants met de Toekan. Ik heb echt het idee dat wat van de andere tafel over is gebleven hier erbij is gemikt. En in het geval van de krieltjes heeft dit een half bakje opgeleverd. Dikke onvoldoende dus. Sowieso onbegrijpelijk in mijn ogen want iets meer moeite kost niks meer maar vergroot de beleving van eetplezier zo enorm veel.

Dan het dessert, aan onze tafel worden twee kaasplankjes besteld. Op de kaart staan 3 soorten Port. De huis port, Kopke en de Colheita. Dit is een port gemaakt van een en dezelfde oogst uit hetzelfde jaar. Zeven jaar gerijpt op eiken en klaar om gedronken te worden. Op de vraag om de Colheita kregen we weer een vreemd gezicht van het bedienend personeel. Leuk dat het op de kaart staat maar zij hadden er nog nooit van gehoord. Navraag een etage lager bleek dat ze die niet hadden. Wat hadden ze dan wel? Nou ook dat duurde weer even en eigenlijk hadden ze aleen de huis port. Wat dat was wist niemand. Laat maar dus, schenk maar in en we drinken wel.

Ook de kaas plankje werden op tafel gezet maar op de vraag wat het was wist het personeel niets mee te doen. Er kwam wel een verhaal met heel veel eeeuuuh en tsja, maar al gauw kwam ze tot de conclusie dat ze het niet wist. Laat maar weer dus. Ook de manier waarop de kazen waren gesneden.. Jammer, botte bijl en ondanks dat ik geen kaaskenner ben weet ik wel dat dit dood ordinaire supermarkt kaasjes waren die geen 11,50 per plankje vertegenwoordigen.

Onder de streep, voor een bescheiden hap, veel te duur. 60 tot 70 pp. incl. drankjes. Productkennis personeel, ver onder niveau. Decor, tijd voor herinrichting. Service, wel geprobeerd maar lukte dus niet. Samengevat, niet doen, overslaan die tent. Het is dat het op deze populaire locatie zit want anders zou het in no time failliet zijn. Maar goed, wie weet komt de eigenaar nog een keer tot inzicht en besluit hij wat meer in het restaurantje te investeren.

Gegeten op 31 januari 2013

proever5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier afgelopen zaterdag gegeten, je komt binnen en je verwacht niet dat de zaak zo groot is overal hangen er oude elementen.er staat op de menukaart dat je gratis brood krijgt helaas hebben wij dit brood niet gezien, begonnen met coquilles en tonijn, de coquilles goed gebakken en de tonijn van zeer mooie kwaliteit, daarna voor de kalf gegaan als hoofdgerecht, goede jus met een goede cuisson alleen een beetje jammer van vele peper op vlees en een overheersende rozemarijn smaak dit doet de truffeljus absoluut afbreuk.service netjes en geeft een goede uitleg over de gerechten, leuke van deze zaak dat het toch wel knus is maar aan de andere kant zit je toch wel dicht op elkaar, min punt zijn absoluut de stoelen die zijn echt niet meer van deze tijd en zitten zeer slecht, de prijs/kwaliteit verhouding is iets wat aan de hoge kant. daarnaast is een fles water wel schappelijk geprijsd dit zien we graag. prima adres om goed te eten, vooral verse producten en eerlijke gerechten

Gegeten op 5 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Allerlei, Vis & Vlees restaurant in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Allerlei, Vis & Vlees restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!