a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 073 613 00 60

aliena

Een Bourgondische verrassing in een klein straatje van Den Bosch. In een on-Nederlandse sfeer lekker eten met een goed glas wijn. Zowel het piepkuiken als het stoofpotje vielen in goede aarde. Aangenaam verrast waren wij door de sauce fameuse en de fagel aioli, twee recepten uit de familie Fagel.

Gegeten op 13 juni 2015

ellen195

Eerst zagen we de traiteur, daarna het restaurant..... Een schot in de roos.
Prima gegeten, escargots, heldere tomaten soep, risotto/ paling, zalm voorgerecht en een lekkere salade.
Porties waren dermate groot dat we besloten met een kopje koffie
Terwijl de kazen er zo lekker uitzagen!
Hopelijk sluiten we deze week met nog een etentje bij Le couple onze vakantie af want volgens mij moeten we de kazen proeven
Wijnen waren ook prima alsook de uitleg en de bediening
Het was een geslaagde avond!

Gegeten op 1 mei 2015

M-R

Heerlijk eten hier! Geweldige huiskamersfeer met Pascalle als stralend middelpunt.
De inrichting mag van mij wel een update krijgen maar dat is een kwestie van smaak. Geweldig kaasplateau van Tricht en wisselende maar altijd geweldige wijnen.
Prijs-kwaliteitverhouding is enorm goed!

Gegeten op 14 maart 2015

JHW

Wat is het een genot om hier te zijn en de gastvrijheid van Pascale en Alwin te ondergaan.
Ook afgelopen zondag was het weer een feest, mooie wijnen, lekkere kazen en chacuterie onder genot van een live optreden van The Great Guys.
Het is en blijft een aanrader in Den Bosch!

Gegeten op 15 maart 2015

herbs

Het blijft toch een genot om hier te eten hoor, dit on-ontdekt restaurantje, verscholen in de ridderstraat. Pascalle Fagel vertoont hier haar kookkunsten, met heerlijke gerechten van haar broer Marcel aan de overkant, heb ik deze keer genoten van een heerlijke huisgemaakte pindasoep, erg apart, daarna bij de heerlijke wijn nog wat bizar lekkere truffel croquettjes gegeten, zeer aparte maar lekkere combinatie, zeer aan te raden! Pascalle het wat top!!

Gegeten op 27 februari 2015

Zoetelievegerritje

Bij Le Couple waan je je in Franse sferen. Bistro met warm gastvrouwschap. Als voorgerecht de garnalenkroketjes. Zoals ze aan de kust van onze zuiderburen worden gemaakt. Heerlijk! Daarna lamsvlees en rundergoulash. Het lamsvlees was lekker mals en de goulash pittig. Uitgesproken smaken. Aanrader!

Gegeten op 30 januari 2015

KWilgenplas

We kregen de tip dat als je echt Frans wilt eten, dat Le Couple het adres van Den Bosch is. We komen uit Amsterdam en zijn dus wel wat gewend: tot onze verrassing is Le Couple een originele bistro. Kaart, inrichting (de bar is de keuken), ontvangst, muziek en sfeer, je voelt je hier meteen op je gemak. We begrijpen dat de uitbaatster een telg van de Fagel familie is, in horeca land een begrip.
Het brood is goed en zoals het hoort blijft het op tafel staan. We bestellen een sublieme groentesoep, aarzelen of we slakken nemen of de garnalen kroketten, maar bij nader inzien kan je hier niet verkeerd kiezen. Als hoofd gerecht komen er lamszadels van de grill en een visstoofpotje met heerlijke aardappeltjes. Natuurlijk is de sla perfect aangemaakt. Er is veel aandacht besteed aan de wijnkaart, bijna alles is ook los per glas verkrijgbaar. Het hoogtepunt van de avond is de kaas. De gastvrouw opent de kaasvitrine en snijdt van misschien wel tien verschillende kazen een stuk voor ons af. Ze heeft keus uit misschien wel twintig verschillende. De toelichting die ze geeft is zeer adequaat en vervolgens blijken die kazen ook perfect met elkaar te harmonieren. Natuurlijk zit er een Grevenbroeker bij, maar ook onbekende meesters uit Ierland, Zwitserland, Portugal en Limburg. Het aanbod, de wijze van serveren, de gulheid, een restaurant dat op deze wijze met kaas kan omgaan is van grote klasse. We rekenen per maaltijd iets meer dan 50 euro per persoon af, en we hebben een adres in Den Bosch gevonden dat we iedereen kunnen aanraden.

Gegeten op 31 januari 2015

arno53

Le Couple voelt als je eigen huiskamer. Gastvrouw Pascale weet hoe het hoort en werkt hard om het iedereen naar de zin te maken. Alles kan! Alleen een nagerecht, geen probleem. Wijn per glas of per fles. De menukaart is klein maar verandert regelmatig. Alle gerechten zijn met passie klaargemaakt en dat proef je. De prijzen zijn meer dan schappelijk en het piéce de resistance is de kaaskeuze. Het assortiment kaas is voortreffelijk en anders dan anders. Tot snel, Pascale!

Gegeten op 26 december 2014

Wat was het leuk om in het straatje zo een restaurantje te ontdekken met een 4-tal tafeltjes buiten. We konden voor de lunch buiten zitten en bestelden slakjes met witte wijn. Een dagje den Bosch, mooi weer en zo een plek om te lunchen is gewoon genieten.

Gegeten op 13 augustus 2014

herbs

Weer heerlijk gegeten, super lekker kalfsburger vorige week, lekker in het zonnetje. Zonder koolhydraten, pascale maakt wat je vraagt, de wijn is altijd anders wel zo leuk, lekker fris altijd op temperatuur, en de kazen van Frederique van Tricht zijn wel heel speciaal!!! Een aanrader voor de lunch maar ook een goede maaltijd!!

Gegeten op 13 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Le Couple in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Le Couple. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.