Shiro

3. Topper 2015
  4. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 073 612 76 00

Mmoira

Shiro was voor ons een geweldig bijzondere ervaring. Wij zijn al jaren dol op sushi en bezoeken ook regelmatig sushirestaurants met name met een all-you-can-eat concept. We vonden het echter tijd eens 'echte' sushi te gaan eten van echte kwaliteit. Nou, dat hebben we gemerkt. Het was heerlijk, we hebben het shiro menu gekozen dat bestond uit 5 gangen, iedere gang was een hele ervaring van verschillende hapjes en gerechtjes. De gastvrouw die zeer gastvrij en zorgzaam was legde bij iedere gang uit wat ieder gerechtje precies was. Wat een verschillende smaken en smaakcombinaties kwamen er voorbij! Het restaurant heeft een zeer huiselijke sfeer waardoor je je zeer op je gemak voelt, daarnaast word je goed in de watten gelegd. Kortom: Shiro is voor ons een topper waar we graag nog eens gaan eten!!

Gegeten op 13 december 2014

Martijn_Verduijn

Bijzondere ervaring is het zeker. Shiro bevindt zich op de eerste verdieping van twee gebouwen. Voor je beeldvorming een zolder met huiselijke uitstraling.
We worden hartelijk welkom geheten door onze gastvrouw, gekleed als geisha. Opvallend is de beperkte tafels, reserveren is een must zeker op zaterdag.
De bediening is erg goed en de gastvrouw neemt alle tijd om ons de verschillende menu's uit te leggen.
We kiezen voor het Japans Shiro Menu. Daarbij willen we sake. We krijgen een kleine proeverij. waarbij de keuze valt op een zachte variant. Onze gastvrouw heeft hierbij ook een uitgebreide uitleg waar de verschillende sake's vandaan komen.

Het eten is zeer bijzonder en erg verfijnt. De sake smaakt erg goed bij de verschillende gangen.

We hebben een zeer leuke avond gehad en het eten heeft ons erg goed gesmaakt.

We komen zeker nog een keer terug!

Gegeten op 13 december 2014

christophe1

Eten: Shiro is geen pseudo-aziatische schuur waar verwesterde gerechten worden geserveerd. De gerechten die in dit restaurant geserveerd worden zijn authentiek Japans, origineel en bereid met verse ingrediënten. Amuse, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht waren heerlijk.

Service: De gastvroouw is erg vriendelijk, spontaan en heeft enorm oog voor detail. Bij het serveren van de gerechten geeft ze uitleg over wat er op je bord te vinden is.

Decor: De inrichting is Japans zonder kitscherig te zijn. Het interieur is netjes, schoon en straalt gezelligheid uit.

Gegeten op 2 september 2014

Johannes_h

Shiro, echt een aanrader voor diegene die van echt Japans houd ipv de all you can eat Japanner. Veel verschillende smaken die elke keer erg goed combineren en je verrassen.
De locatie kun je zien als gedateerd. Echter geeft het mij het gevoel dat je in de huiskamer van de gastvrouw zit wat juist een erg ontspannen sfeer geeft. In een authentiek Japans restaurant verwacht ik geen heel moderne inrichting.
De gastvrouw maakt het dat je je erg welkom voelt.

Gegeten op 11 juli 2014

Jacky49

Na een reeds eerdere kennismaking bij Shiro hadden we ons wederom verheugd op een cilinaire avond. Ze bestaan 25 jaar, dus het jublileummenu gekozen (€62.00 pp). De gerechtjes vooraf zijn werkelijk erg lekker en ook de sashimi is niet te versmaden. Daarentegen was de kreeft ronduit taai en ook het hoofdgerecht van vlees bood weinig verrassing. Van vernieuwing houden ze klaarblijkelijk niet bij Shiro ook gezien de inrichting. Gastvrouw is zeer vriendelijk maar de andere serveerster verstond slecht nederlands en begreep ook niet wat we bedoelden. Een aanrader is de (koude) sake proeverij (€ 9.00 pp. De uitleg hierbij was erg leuk. Aan de hand van de kaart van Japan werd verteld uit welke streek de sake kwam.
We hadden aangegeven een fles witte wijn bij de gerechten te nemen, een wijnkaart hebben we echter niet gezien. Ze vroegen of we een Sauvignon Blanc wilden maar wij prefereerden een Chardonnay. De wijn was niet heel bijzonder maar kostte wel € 32.00. Al met al veel geld uitgegeven en niet helemaal tevreden naar huis.

Gegeten op 14 juni 2014

M-R

Geweldig gegeten, echte Japanse smaken. Beter ook dan de vele all you can eat sushe tenten die je in Den Bosch hebt! De gastvrouw is in een woord geweldig!
Inrichting is gedateerd, jammer maar het fantastische eten maakt dat je het eigenlijk niet eens ziet!

Gegeten op 2 mei 2014

MarlH

We hadden het 6 gangen jubileum menu besteld. Vooral de voorgerechtjes en het gekookte visgerecht waren fantastisch. Het hoofdgerecht van biefstuk was heel erg goed vlees, maar in vergelijking met de rest van de gangen minder verrassend. De japanse gastvrouw in kimono is echt fantastisch! Shiro is echt waar je moet zijn als je een traditionele japanse keuken wil proberen! ( Als je graag sushi wil , kan je het best dit even aangeven bij de reservering!)

Gegeten op 30 januari 2014

loes_r

Het beste japanse restaurant wat ik ken met heerlijke pure smaken!
In eerste instantie verwachtte ik dat de verhouding tussen de prijs en de hoeveelheid wat tegen zou vallen maar nee hoor! Heerlijk heerlijk heerlijk! Een 6 gangen menu genuttigd en elke gang was perfect bereid en een sensatie aan smaken!
De inrichting van het restaurant is daarentegen wel wat jammer, oude kitch maar heeft ook wel wat. Hierna nooit meer zo lekker gegeten...

Gegeten op 14 februari 2014

Annnbeth

Mijn vriend en ik hadden het 5 gangen menu genomen. Dat was veel. Achteraf was 4 of 3 gangen ook genoeg geweest. Lekker eten , goed geserveerd en heel gevarieerd.
Qua Japans eten voldoende onderscheidend naar andere Japanse restaurants.
De locatie is wat vreemd, zo op zolder, en een beetje oud bollig.
Al met al een leuke plek maar wellicht net iets te duur eten en te lang wachten voor de kwaliteit van het geheel.

De sake proeverij is een goede aanbieding.

Gegeten op 22 februari 2014

Benji747

Het maandmenu genomen, met 3 verschillende voorgerechtjes, shasimi, parelhoen, rund en Japans desert. De voorgerechtjes waren echt heerlijk, de shasimi was ook heel goed en de parelhoen was ook erg lekker bereid (deze laatste at alleen wel lastig met alleen een lepel). Het echte hoofdgerecht, de rund met rijst smaakte op zich prima, maar vond ik niet heel bijzonder. Het Japanse desert was ook niet heel bijzonder, wat stukjes fruit en een panacotta van groente en ijs van sesamzaad. Deze laatste twee waren gewoon echt niet lekker, maar misschien is dat persoonlijke smaak?
De sfeer was erg leuk en knus op zolder. De bediening heel vriendelijk.
Al met al goed en lekker gegegeten, maar gezien de kwaliteit van het hoofdgerecht vond ik de prijs/kwaliteit verhouding wel wat aan de hoge kant. Een volgende keer misschien alleen maar een visgerechtje nemen?

Gegeten op 14 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Shiro in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Shiro. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.