Shiro

• 8.2

• 7.6

MarlH
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden het 6 gangen jubileum menu besteld. Vooral de voorgerechtjes en het gekookte visgerecht waren fantastisch. Het hoofdgerecht van biefstuk was heel erg goed vlees, maar in vergelijking met de rest van de gangen minder verrassend. De japanse gastvrouw in kimono is echt fantastisch! Shiro is echt waar je moet zijn als je een traditionele japanse keuken wil proberen! ( Als je graag sushi wil , kan je het best dit even aangeven bij de reservering!)

Gegeten op 30 januari 2014

marloesreijnders
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het beste japanse restaurant wat ik ken met heerlijke pure smaken!
In eerste instantie verwachtte ik dat de verhouding tussen de prijs en de hoeveelheid wat tegen zou vallen maar nee hoor! Heerlijk heerlijk heerlijk! Een 6 gangen menu genuttigd en elke gang was perfect bereid en een sensatie aan smaken!
De inrichting van het restaurant is daarentegen wel wat jammer, oude kitch maar heeft ook wel wat. Hierna nooit meer zo lekker gegeten...

Gegeten op 14 februari 2014

Annnbeth
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn vriend en ik hadden het 5 gangen menu genomen. Dat was veel. Achteraf was 4 of 3 gangen ook genoeg geweest. Lekker eten , goed geserveerd en heel gevarieerd.
Qua Japans eten voldoende onderscheidend naar andere Japanse restaurants.
De locatie is wat vreemd, zo op zolder, en een beetje oud bollig.
Al met al een leuke plek maar wellicht net iets te duur eten en te lang wachten voor de kwaliteit van het geheel.

De sake proeverij is een goede aanbieding.

Gegeten op 22 februari 2014

Benji747
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het maandmenu genomen, met 3 verschillende voorgerechtjes, shasimi, parelhoen, rund en Japans desert. De voorgerechtjes waren echt heerlijk, de shasimi was ook heel goed en de parelhoen was ook erg lekker bereid (deze laatste at alleen wel lastig met alleen een lepel). Het echte hoofdgerecht, de rund met rijst smaakte op zich prima, maar vond ik niet heel bijzonder. Het Japanse desert was ook niet heel bijzonder, wat stukjes fruit en een panacotta van groente en ijs van sesamzaad. Deze laatste twee waren gewoon echt niet lekker, maar misschien is dat persoonlijke smaak?
De sfeer was erg leuk en knus op zolder. De bediening heel vriendelijk.
Al met al goed en lekker gegegeten, maar gezien de kwaliteit van het hoofdgerecht vond ik de prijs/kwaliteit verhouding wel wat aan de hoge kant. Een volgende keer misschien alleen maar een visgerechtje nemen?

Gegeten op 14 februari 2013

Theo-Arion
  • Recensies in de laatste twee jaar

Werkelijk heerlijk eten. Alles super vers. Bediening uitstekend in leuke traditionele kledij. Geen grote wijnkaart maar deze is perfect afgestemd op de gerechten. Keuze uit mooie wijnen. We zijn er nu al diverse keren geweest en zien er ook vaak Japanners die hier komen eten. Zegt eigenlijk al genoeg. We zijn echte liefhebbers van de Japanse keuken en hebben al menig restaurants in Nederland bezocht maar nog geen betere kunnen vinden. Prijs kwaliteit verhouding is perfect !

Gegeten op 2 februari 2013

Luuk1978
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het 6-gangen menu begon voortreffelijk met superverse, smaakvolle hapjes. De inspiratie van de kok nam gaandeweg de avond helaas sterk af. Weinig afwisseling in smaken, en de finesse waarmee zo goed gestart werd, daalde aanzienlijk.
De bediening is erg vriendelijk, gastvrij en correct. Helaas werden de glazen telkens te laat gevuld, waardoor 3 gangen zonder drank genuttigd moesten worden.
Ondanks dat de wijn niet overdreven duur is, is de wijnkaart is erg beperkt en schiet ook kwaliteit tekort, voor het niveau wat men pretendeert te hebben.
Onze verwachtingen waren hoger dan de prestaties.

Gegeten op 13 oktober 2012

wauwie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met drie personen het 6-gangen menu gekozen van een uitgebreide menukaart. Vooral de eerste gangen waren voortreffelijk!! Zoals een Japans restaurant moet zijn; erg verse vis en smaakvol bereid. Bediening erg correct, Japanse eigenaresse goed verstaanbaar en prima uitleg bij de gerechten. Vanwege klein aantal couverts en omdat het onder de nok van een heel oud pand zit, ervaren wij het als lekker intiem. Verder goede stoelen, leuke entourage en schoon toilet met handdoekjes. Prijs/kwaliteit verhouding helemaal in orde.

Gegeten op 28 september 2012

dine2wine
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op aanraden van recensies op iens.nl en vermelding in de Lekker 2012 gaan eten. Bij binnenkomst ruikt het naar vocht, en het restaurant is out-dated met jaren-70 bruine placematts. Het enige dat Japans is, is de bediening en hun kleding. Het eten was vlak van smaak en fantasieloos.
De vis in de Japanse Bouillabaisse was te lang doorgekookt, de Sukiyaki smaakloos en vlak, en de gebakken witvis erg doorbakken en vergezeld van een ijshoorntje met huzarensalade. De sashimi kon er, buiten de presentatie, mee door, maar daar was dan ook alles mee gezegd. Erg slecht.

Gegeten op 22 september 2012

harald2

• Uitstekend

Gisterenavond sinds lange tijd weer eens bij Shiro gegeten. Echt een top Japans restaurant. Heerlijke Sashimi, SukiYaki en gebakken eend gehad. Dit is echt wel van een heel ander niveau dan die 'all-you-can-eat' sushi tenten, totaal niet te vergelijken, sushi is zelfs niet standaard aanwezig! Ook de sfeer is perfect, aparte lokatie zo bovenin de nok van een pand.
Het restaurant zit eigenlijk verstopt om de hoek van de Uilenburg waar alle gezellige terrassen zitten, waardoor hier alleen de liefhebbers naar toe komen. Alleen het toetje kan je beter overslaan, is niet van hetzelfde niveau, maar voor de rest helemaal top!

rutger123456

• Uitstekend

zeer traditionele Japanse keuken met veel variatie.Dit 2e beste Japanse restaurant in NL blijft zich onderscheiden door bediening,service,heerlijke gerechten en een Japanse gastvrouw met intussen Nederlandse humor,in een woord:bijzonder! Aanrader!

Schrijf zelf een recensie over Shiro in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Shiro. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!