Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Shiro

2. Japans
  3. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 073 612 76 00

christophe1

Eten: Shiro is geen pseudo-aziatische schuur waar verwesterde gerechten worden geserveerd. De gerechten die in dit restaurant geserveerd worden zijn authentiek Japans, origineel en bereid met verse ingrediënten. Amuse, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht waren heerlijk.

Service: De gastvroouw is erg vriendelijk, spontaan en heeft enorm oog voor detail. Bij het serveren van de gerechten geeft ze uitleg over wat er op je bord te vinden is.

Decor: De inrichting is Japans zonder kitscherig te zijn. Het interieur is netjes, schoon en straalt gezelligheid uit.

Gegeten op 2 september 2014

Jacky49

Na een reeds eerdere kennismaking bij Shiro hadden we ons wederom verheugd op een cilinaire avond. Ze bestaan 25 jaar, dus het jublileummenu gekozen (€62.00 pp). De gerechtjes vooraf zijn werkelijk erg lekker en ook de sashimi is niet te versmaden. Daarentegen was de kreeft ronduit taai en ook het hoofdgerecht van vlees bood weinig verrassing. Van vernieuwing houden ze klaarblijkelijk niet bij Shiro ook gezien de inrichting. Gastvrouw is zeer vriendelijk maar de andere serveerster verstond slecht nederlands en begreep ook niet wat we bedoelden. Een aanrader is de (koude) sake proeverij (€ 9.00 pp. De uitleg hierbij was erg leuk. Aan de hand van de kaart van Japan werd verteld uit welke streek de sake kwam.
We hadden aangegeven een fles witte wijn bij de gerechten te nemen, een wijnkaart hebben we echter niet gezien. Ze vroegen of we een Sauvignon Blanc wilden maar wij prefereerden een Chardonnay. De wijn was niet heel bijzonder maar kostte wel € 32.00. Al met al veel geld uitgegeven en niet helemaal tevreden naar huis.

Gegeten op 14 juni 2014

M-R

Geweldig gegeten, echte Japanse smaken. Beter ook dan de vele all you can eat sushe tenten die je in Den Bosch hebt! De gastvrouw is in een woord geweldig!
Inrichting is gedateerd, jammer maar het fantastische eten maakt dat je het eigenlijk niet eens ziet!

Gegeten op 2 mei 2014

MarlH

We hadden het 6 gangen jubileum menu besteld. Vooral de voorgerechtjes en het gekookte visgerecht waren fantastisch. Het hoofdgerecht van biefstuk was heel erg goed vlees, maar in vergelijking met de rest van de gangen minder verrassend. De japanse gastvrouw in kimono is echt fantastisch! Shiro is echt waar je moet zijn als je een traditionele japanse keuken wil proberen! ( Als je graag sushi wil , kan je het best dit even aangeven bij de reservering!)

Gegeten op 30 januari 2014

loes_r

Het beste japanse restaurant wat ik ken met heerlijke pure smaken!
In eerste instantie verwachtte ik dat de verhouding tussen de prijs en de hoeveelheid wat tegen zou vallen maar nee hoor! Heerlijk heerlijk heerlijk! Een 6 gangen menu genuttigd en elke gang was perfect bereid en een sensatie aan smaken!
De inrichting van het restaurant is daarentegen wel wat jammer, oude kitch maar heeft ook wel wat. Hierna nooit meer zo lekker gegeten...

Gegeten op 14 februari 2014

Annnbeth

Mijn vriend en ik hadden het 5 gangen menu genomen. Dat was veel. Achteraf was 4 of 3 gangen ook genoeg geweest. Lekker eten , goed geserveerd en heel gevarieerd.
Qua Japans eten voldoende onderscheidend naar andere Japanse restaurants.
De locatie is wat vreemd, zo op zolder, en een beetje oud bollig.
Al met al een leuke plek maar wellicht net iets te duur eten en te lang wachten voor de kwaliteit van het geheel.

De sake proeverij is een goede aanbieding.

Gegeten op 22 februari 2014

Benji747

Het maandmenu genomen, met 3 verschillende voorgerechtjes, shasimi, parelhoen, rund en Japans desert. De voorgerechtjes waren echt heerlijk, de shasimi was ook heel goed en de parelhoen was ook erg lekker bereid (deze laatste at alleen wel lastig met alleen een lepel). Het echte hoofdgerecht, de rund met rijst smaakte op zich prima, maar vond ik niet heel bijzonder. Het Japanse desert was ook niet heel bijzonder, wat stukjes fruit en een panacotta van groente en ijs van sesamzaad. Deze laatste twee waren gewoon echt niet lekker, maar misschien is dat persoonlijke smaak?
De sfeer was erg leuk en knus op zolder. De bediening heel vriendelijk.
Al met al goed en lekker gegegeten, maar gezien de kwaliteit van het hoofdgerecht vond ik de prijs/kwaliteit verhouding wel wat aan de hoge kant. Een volgende keer misschien alleen maar een visgerechtje nemen?

Gegeten op 14 februari 2013

Theo-Arion

Werkelijk heerlijk eten. Alles super vers. Bediening uitstekend in leuke traditionele kledij. Geen grote wijnkaart maar deze is perfect afgestemd op de gerechten. Keuze uit mooie wijnen. We zijn er nu al diverse keren geweest en zien er ook vaak Japanners die hier komen eten. Zegt eigenlijk al genoeg. We zijn echte liefhebbers van de Japanse keuken en hebben al menig restaurants in Nederland bezocht maar nog geen betere kunnen vinden. Prijs kwaliteit verhouding is perfect !

Gegeten op 2 februari 2013

Luuk1978

Het 6-gangen menu begon voortreffelijk met superverse, smaakvolle hapjes. De inspiratie van de kok nam gaandeweg de avond helaas sterk af. Weinig afwisseling in smaken, en de finesse waarmee zo goed gestart werd, daalde aanzienlijk.
De bediening is erg vriendelijk, gastvrij en correct. Helaas werden de glazen telkens te laat gevuld, waardoor 3 gangen zonder drank genuttigd moesten worden.
Ondanks dat de wijn niet overdreven duur is, is de wijnkaart is erg beperkt en schiet ook kwaliteit tekort, voor het niveau wat men pretendeert te hebben.
Onze verwachtingen waren hoger dan de prestaties.

Gegeten op 13 oktober 2012

wauwie

Met drie personen het 6-gangen menu gekozen van een uitgebreide menukaart. Vooral de eerste gangen waren voortreffelijk!! Zoals een Japans restaurant moet zijn; erg verse vis en smaakvol bereid. Bediening erg correct, Japanse eigenaresse goed verstaanbaar en prima uitleg bij de gerechten. Vanwege klein aantal couverts en omdat het onder de nok van een heel oud pand zit, ervaren wij het als lekker intiem. Verder goede stoelen, leuke entourage en schoon toilet met handdoekjes. Prijs/kwaliteit verhouding helemaal in orde.

Gegeten op 28 september 2012

Schrijf zelf een recensie over Shiro in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Shiro. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.