a TripAdvisor company

foto's van Le Bateau in Den Bosch - 1 foto's van Le Bateau in Den Bosch - 2 foto's van Le Bateau in Den Bosch - 3 foto's van Le Bateau in Den Bosch - 4 foto's van Le Bateau in Den Bosch - 5

1. Restaurant

2. 6,6

3. 7,8

plasschaert

Via online reservering

Een knus, gezellig restaurant met vlotte vriendelijke bediening en een goede prijs/kwaliteit verhouding. We hebben er lekker en gezellig gegeten.

Gegeten op 2 juli 2016

julian22

Even geen Korte Putstraat geweld, maar gewoon een uniek restaurantje voor de liefhebber gelegen in de Snellestraat.

Yves en zijn team ademen passie en staan klaar om je te verwennen met mooie gerechten (probeer hier zeker ook de gerechten buiten de kaart) en brengen je een bijzonder avondje uit eten.

We komen snel weer terug!

Gegeten op 16 juni 2016

jos143

Na zeven maanden toch de stap gezet om weer een hapje te gaan eten in het altijd sfeervolle restaurant Le Bateau. De kok/eigenaar was blij ons te zien en bood ons een drankje aan. De vorige keer ging er wat mis. Dit keer was alles prima. De oosterse garnalen uit de wok, de coquilles en de gamba's heerlijk. De mix grill bestond uit een mooi combinatie van: tournedos entrecote, kipfilet en varkenshaas. De bediening was als altijd weer lekker vlot.

Gegeten op 12 juni 2016

DenBosch1234

Vandaag bij le bateau gegeten met een actiemenu uit een plaatselijke krant. €59,95 voor 2x een driegangenmenu met 2 drankjes per persoon. Als voorgerecht een carpaccio en een salade met zeevruchten en zalm. Carpaccio was ok, niet bijzonder maar prima. In de salade was geen zalm te bekennen. Dit gaven we aan bij de bediening. Even later kwam ze terug met de mededeling dat de chef zegt dat er wel zalm in zit. Daar moesten we het maar mee doen. Voor de rest wat surimi en een paar garnalen. Niet echt geweldig.
Als hoofdgerecht allebei een tournedos met rode wijnsaus en pepersaus. Vlees prima, saus slecht. Duidelijk saus uit een pakje. Rode wijnsaus ook erg zuur. Als toetje een dame blanche en mini grand dessert. Prima. Bij het afrekenen bleek dat er maar 1 drankje per persoon was inbegrepen. We hadden het verkeerd geïnterpreteerd volgens de bediening. Gewoon afrekenen dus. Voor het broodplankje dat we vooraf hadden gehad werd 6,50 gerekend. Dit was namelijk een luxere variant dan het plankje van 4,50 dat wel inbegrepen zou zijn geweest....ook gewoon afrekenen.
Je zou denken dat zo'n actie bedoeld is om mensen kennis te laten maken met je restaurant met de bedoeling dat ze nog eens terug komen. Wij komen in elk geval niet meer.

Gegeten op 4 juni 2016

diana97

Eerste kennismaking op advies van een goede vriendin. Ze heeft niets teveel gezegd. Zeer vriendelijk en gastvrij. Toevallig net vernieuwde bar en muurschildering. Goed dat we gereserveerd hadden, want alle tafeltjes waren bezet. We kwamen voor een lekker stuk vlees en zowel het Wagyu vlees uit Australië als de rib-eye waren voortreffelijk. De Rioja Riserva wijn uit 2010, die we van de kaart hadden uitgekozen, was in combinatie met het vlees perfect. Maar ook de rest van de menukaart zag er voortreffelijk uit, dus we komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 5 mei 2016

mlvanderburgt

Via online reservering

Deze avond hadden ze moeite om alle gasten van eten te voorzien. Eén lid vh personeel was erg hulpvaardig en verzachte het wachten (~45 min. in naburige kroeg en later nog ruim 1 uur op hoofdgerecht) door zijn vriendelijkheid. Kalfshaas was aardig, maar niet overdreven lekker.

Gegeten op 23 april 2016

W66

We gaan met z'n drieën eten in Le Beteau, vooral druk met elkaar en minder op het eten gericht.
Maar toch.... er valt wel iets te zeggen over dit restaurant. We zitten op een mooi plekje aan het raam en worden informeel bediend.
Er staat geen vegetarisch hoofdgerecht op de kaart, maar ze kunnen de Thaise curry met vis ook bereiden zonder vis. Fijn voor de gelegenheid, maar een gerecht zonder vis is nog niet een volwaardig vegetarisch gerecht. Echter wordt de curry wel geserveerd met vis?! De bediening reageert op mijn opmerking hierover 'dit was toch duidelijk doorgegeven', maar had zelf wat mij betreft zelf ook wel even in de kom kunnen kijken. De nieuwe curry werd snel geserveerd, maar je loopt toch snel een half bord achter... minder leuk. Het eten was smakelijk, niet alleen van mij maar ook van mijn tafelgenoten. Ik kom hier zeker nog eens terug als ze een volwaardig vega gerecht(en) op de kaart hebben staan.

Gegeten op 17 maart 2016

marian130

Een beetje aarzelend een reservering bij Le Bateau geplaatst, gezien de negatieve recensies op Iens. Maar het is oudejaarsavond en veel restaurants waren gesloten.
We begonnen met een valse start: we moesten bij andere gasten aanschuiven. Dit was een oudejaarsgebruik van het restaurant en zou reuze gezellig zijn. Dit overviel ons behoorlijk. We hadden liever een privé plekje gehad. En anders graag van tevoren dit op de site van het restaurant gelezen, zodat we ons hier op hadden kunnen instellen.
Later werd er ons alsnog een tafel voor twee aangeboden, waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt.
De bediening was vlot en vriendelijk, ondanks de grote drukte. En het eten heerlijk: een Mexicaanse tomatensoep,2x een heerlijk malse ribeye en de huisgemaakte witte chocolade -cheesecake verrukkelijk.
Alleen de muziek naar onze smaak iets te luid.
Maar al met al zeker een restaurant om nog eens naar terug te gaan.

Gegeten op 31 december 2015

jos143

Al ruim vijf jaar komen we met enige regelmaat in dit restaurant. We hebben er altijd goed en gezellig gegeten. Gisteren ging het echter mis. Het lijkt wel of er sinds een tijd een andere eigenaar is. We waren voor ons doen laat en wilden alleen een hoofdgerecht. Mijn partner bestelde trio van lam. Hij kreeg echter niet drie maar twee soorten klaar gemaakt lamsvlees. Hij vroeg meteen waarom dat zo was. De serveersters vroeg dit na in de keuken en kwam met de mededeling dat de derde variant op was. Hij zei meteen dat dat een vreemde gang van zaken was en dat hij zoiets graag direct bij de bestelling had gehoord. Het eten was verder prima. Toen de rekening op tafel kwam, kon mijn partner het niet laten om te zeggen dat hij nooit meer terugkwam. Binnen enkele seconden stond de absoluut niet bescheiden chef-kok bij ons. Hij verontschuldigde zich even voor wat er gebeurd was en zei vervolgens dat mijn partner wel erg overtrokken reageerde. Als we dan toch niet meer terugkwamen hoefden wij ook niets te betalen. Dat wilden we niet. Uiteindelijk kregen we de glazen huiswijn (die trouwens heel prima is) van de zaak. Bij het afscheid natuurlijk een hand en werd er tot ziens gezegd. Of dat het geval gaat worden moeten we nog bezien.

Gegeten op 29 november 2015

Spohie

Gereserveerd, bij aankomst uur moeten wachten op tafel, vervolgens uur gewacht op voorgerecht, uur op hoofdgerecht...ondertussen kreeg bevriende groep mensen gerecht na gerecht terwijl zij een uur na ons aan tafel gingen! Eten viel tegen. Droge kabeljauw.

Gegeten op 13 november 2015

Schrijf zelf een recensie over Le Bateau in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Le Bateau. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.