a TripAdvisor company

foto's van Le Bateau in Den Bosch - 1 foto's van Le Bateau in Den Bosch - 2 foto's van Le Bateau in Den Bosch - 3 foto's van Le Bateau in Den Bosch - 4 foto's van Le Bateau in Den Bosch - 5

1. Restaurant

1. 7,0 10 1 15

2. 6,1

3. 7,7

diana97

Eerste kennismaking op advies van een goede vriendin. Ze heeft niets teveel gezegd. Zeer vriendelijk en gastvrij. Toevallig net vernieuwde bar en muurschildering. Goed dat we gereserveerd hadden, want alle tafeltjes waren bezet. We kwamen voor een lekker stuk vlees en zowel het Wagyu vlees uit Australië als de rib-eye waren voortreffelijk. De Rioja Riserva wijn uit 2010, die we van de kaart hadden uitgekozen, was in combinatie met het vlees perfect. Maar ook de rest van de menukaart zag er voortreffelijk uit, dus we komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 5 mei 2016

mlvanderburgt

Via online reservering

Deze avond hadden ze moeite om alle gasten van eten te voorzien. Eén lid vh personeel was erg hulpvaardig en verzachte het wachten (~45 min. in naburige kroeg en later nog ruim 1 uur op hoofdgerecht) door zijn vriendelijkheid. Kalfshaas was aardig, maar niet overdreven lekker.

Gegeten op 23 april 2016

W66

We gaan met z'n drieën eten in Le Beteau, vooral druk met elkaar en minder op het eten gericht.
Maar toch.... er valt wel iets te zeggen over dit restaurant. We zitten op een mooi plekje aan het raam en worden informeel bediend.
Er staat geen vegetarisch hoofdgerecht op de kaart, maar ze kunnen de Thaise curry met vis ook bereiden zonder vis. Fijn voor de gelegenheid, maar een gerecht zonder vis is nog niet een volwaardig vegetarisch gerecht. Echter wordt de curry wel geserveerd met vis?! De bediening reageert op mijn opmerking hierover 'dit was toch duidelijk doorgegeven', maar had zelf wat mij betreft zelf ook wel even in de kom kunnen kijken. De nieuwe curry werd snel geserveerd, maar je loopt toch snel een half bord achter... minder leuk. Het eten was smakelijk, niet alleen van mij maar ook van mijn tafelgenoten. Ik kom hier zeker nog eens terug als ze een volwaardig vega gerecht(en) op de kaart hebben staan.

Gegeten op 17 maart 2016

marian130

Een beetje aarzelend een reservering bij Le Bateau geplaatst, gezien de negatieve recensies op Iens. Maar het is oudejaarsavond en veel restaurants waren gesloten.
We begonnen met een valse start: we moesten bij andere gasten aanschuiven. Dit was een oudejaarsgebruik van het restaurant en zou reuze gezellig zijn. Dit overviel ons behoorlijk. We hadden liever een privé plekje gehad. En anders graag van tevoren dit op de site van het restaurant gelezen, zodat we ons hier op hadden kunnen instellen.
Later werd er ons alsnog een tafel voor twee aangeboden, waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt.
De bediening was vlot en vriendelijk, ondanks de grote drukte. En het eten heerlijk: een Mexicaanse tomatensoep,2x een heerlijk malse ribeye en de huisgemaakte witte chocolade -cheesecake verrukkelijk.
Alleen de muziek naar onze smaak iets te luid.
Maar al met al zeker een restaurant om nog eens naar terug te gaan.

Gegeten op 31 december 2015

jos143

Al ruim vijf jaar komen we met enige regelmaat in dit restaurant. We hebben er altijd goed en gezellig gegeten. Gisteren ging het echter mis. Het lijkt wel of er sinds een tijd een andere eigenaar is. We waren voor ons doen laat en wilden alleen een hoofdgerecht. Mijn partner bestelde trio van lam. Hij kreeg echter niet drie maar twee soorten klaar gemaakt lamsvlees. Hij vroeg meteen waarom dat zo was. De serveersters vroeg dit na in de keuken en kwam met de mededeling dat de derde variant op was. Hij zei meteen dat dat een vreemde gang van zaken was en dat hij zoiets graag direct bij de bestelling had gehoord. Het eten was verder prima. Toen de rekening op tafel kwam, kon mijn partner het niet laten om te zeggen dat hij nooit meer terugkwam. Binnen enkele seconden stond de absoluut niet bescheiden chef-kok bij ons. Hij verontschuldigde zich even voor wat er gebeurd was en zei vervolgens dat mijn partner wel erg overtrokken reageerde. Als we dan toch niet meer terugkwamen hoefden wij ook niets te betalen. Dat wilden we niet. Uiteindelijk kregen we de glazen huiswijn (die trouwens heel prima is) van de zaak. Bij het afscheid natuurlijk een hand en werd er tot ziens gezegd. Of dat het geval gaat worden moeten we nog bezien.

Gegeten op 29 november 2015

Spohie

Gereserveerd, bij aankomst uur moeten wachten op tafel, vervolgens uur gewacht op voorgerecht, uur op hoofdgerecht...ondertussen kreeg bevriende groep mensen gerecht na gerecht terwijl zij een uur na ons aan tafel gingen! Eten viel tegen. Droge kabeljauw.

Gegeten op 13 november 2015

lenneketielemans

Via online reservering

De bediening was waardeloos. We kregen de vraag bij binnenkomst of we brood wilde. Vervolgens hebben we er twee keer om moeten vragen en toen werd het geserveerd bij het eerste gerecht. We bestelden witte wijn, ze kwam met rode wijn aanzetten... we moesten steeds heel lang wachten. We vroegen of de koffie niet met het nagerecht geserveerd kon worden, dit deed ze toch. Nou ja, zo ging het de hele tijd door. Geen aandacht, een van de serveersters was voor het eerst. De kok had blijkbaar alle tijd want die zat steeds bij een gast in de zaak.

Gegeten op 31 oktober 2015

LucienIens

Met twee personen hier gegeten op een woensdagavond. Lekker rustig. Zeer bijzondere inrichting (daar eigenlijk ook het restaurant op uitgezocht).
Naast de kaart was er een 'enorme waslijst' met gerechten buiten de kaart. Dit lijkt misschien sympathiek, maar het onthouden hiervan is voor mij als klant niet te doen. Daarnaast komt het op ons over alsof er van alles nog heel veel restjes over zijn en dat ze het kwijt moeten. Het eten dat later komt bevestig: "concentreer en specialiseer je op enkele dingen in plaats dat je heel veel wil aanbieden en het allemaal net niet is"
Afijn bediening was aardig, meedenkend etc. Tempo konden we zelf bepalen, konden naar buiten op het bankje gaan zitten (1 roker) met drankje en als je terugkwam stond niet het eten al koud te worden.
De smaak (valt er over te twisten ?) was matig. Sommige delen van het diner waren vrij vlak, hetgeen werd verborgen door saus of (veel) peper.
Onze conclusie is dat het de kwaliteit heeft van een redelijk eetcafé, maar de prijzen van een restaurant.

Gegeten op 5 augustus 2015

proever2610

Onverwacht met een grote groep overgeplaatst vanaf een ander restaurant dat onverwacht een weekend moest sluiten. Beetje bezorgd gezien de laatste negatieve reacties op iens. Echter onze ervaring is helemaal anders: super flexibele attente aardige bediening. Prima eten. Goede kwaliteit van vis en vlees. Prijs/kwaliteit prima!

Gegeten op 6 juni 2015

Lvandenhurk

Met een grotere groep gaan eten in dit kleine, knusse, gezellige restaurantje. Tijdens de reservering zei de meneer aan de telefoon dat het wel moest gaan lukken. Eenmaal daar binnen zat er 1 persoon in het gangpad waardoor iedereen achter je langs moest. Niet heel prettig omdat deze persoon niet geheel onder de tafel kon zitten met haar benen omdat er een tafelpoot in de weg zat.
We kregen veel gerechten te horen die niet op de kaart stonden maar waar we wel voor konden kiezen, resultaat; het moest vaak herhaald worden omdat in een vrij hoog tempo opgenoemd werd en de mensen aan de andere zijde van de tafel het moeilijk konden verstaan.
Het voorgerecht werd vrij snel geserveerd, wat lekker was maar niet heel speciaal. Daarna bijna een uur moeten wachten op het hoofdgerecht terwijl we als eerste binnen zaten. De Matelot (3 verschillende soorten vis) als hoofdgerecht gekozen maar erg saai, weinig smaak en er wordt andere vis geserveerd dan wat op de menukaart staat. Toen wij dit aangaven bij de serveerster reageerde ze heel geïrriteerd en kwam de kok er nog even bij om uit te leggen hoe en wat. Een, naar mijn mening, slap verhaal over inkoop maar we kregen een goedkopere vis op ons bord dan dat op de menukaart stond en er werd niets met de prijs gedaan. Vanaf dat moment was de serveerster snel geïrriteerd. 2x nog om een, al besteld, drankje moeten vragen wat ze vergeten waren.
Al met al zal ik hier niet snel terug gaan.

Gegeten op 7 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Le Bateau in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Le Bateau. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.