Le Bateau

• 7.2

• 6.8

Questa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via de Vakantieveiling hier genoten van het 3 gangen menu, een knusse kleine locatie maar voor mij meer een eetcafé, prettige bediening, ik snap dat je voor de VV een aangepast menu hebt, de keus in voorgerechten was prima en carpaccio was goed, kan ook niet veel fout aan gaan, het hoofdgerecht was een keus uit 2, vlees of vis, wij kozen allebei het laatste en dat was voor ons beneden de maat een vispotje met de rijst erin een natte zooi... dan het nagerecht ( was geen keus in ) een bord met 2 lepels? Is geen probleem maar wel als er dingen met een mes gedeeld moeten worden! Dan liever allebei een klein nagerecht, hoewel dit was ook niet echt veel voor 2 personen, al met al was het voor ons een eenmalige kennismaking

Gegeten op 15 januari 2014

Sophie Geenen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heb hier gisteren avond gegeten en het was super!! Wat mij vooral opviel was de versheid van alle producten die op tafel kwamen. Alles zag er super verzorgd uit. Daarbij was de vis super gebakken. Ook het nagerecht was super lekker met name de cheesecake. De bediening was zeer vriendelijk en attent. Al met al een aanrader! Het is een klein restaurant met groots eten.

Gegeten op 4 oktober 2013

Floxter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom lekker gegeten bij Le Bateau, dat smaakt iedere keer goed. Vooraf een mooie broodplank met tapenade, kruidenboter en gedroogde ham en als hoofdgerecht kalfsfilet gevuld met gorgonzola en tapenade. Deze was erg lekker. De kaasplank na was iets te veel (en ook iets teveel soorten blauwe kaas), maar wel goed. De bediening was vriendelijk en attent.
Bij het afrekenen waren we echter wat minder tevreden. We waren met vier personen en drie van ons hadden contant geld gegeven aan de vierde die vervolgens met de credit card wilde afrekenen omdat hijzelf geen contant geld op zak had. Toen vertelde de eigenaar (of iemand van de bediening) dat dat niet kon omdat hij had gezien dat er drie mensen contant geld hadden gegeven en hij 2,75% provisie moest betalen over het totale credit card bedrag. Hij wilde of het contante geld dat blijkbaar in de groep in omloop was, of de vierde persoon moest het bedrag pinnen. Ik vond het enigszins onbeleefd hoe hij dat bracht en zelfs zijn uitleg daarna aan tafel vond ik ongepast omdat hij ons wilde overtuigen van zijn gelijk. Uiteraard hebben we voldaan aan zijn verzoek, maar we vonden dat hij het zeker anders had kunnen aanpakken. Een vriendelijke vraag was al meer dan genoeg geweest. Nu verlieten we na een leuke avond enigszins teleurgesteld het restaurant.

Gegeten op 21 augustus 2013

MME1972
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met twee vriendinnen gegeten bij Le Bateau. Heerlijke droge witte wijn. Ik bestelde het halve kreeftje als voorgerecht. Tip: vraag even van te voren hoe veel het kost! Het was lekker maar de € 16,95 zéker niet waard! De carpaccio's van mijn tafelgenoten waren heerlijk. Als hoofdgerecht de Matelot (3 soorten vis). Lekker maar niet bijzonder. Tafelgenote bestelde de (gepelde) gamba's. Wat op haar bord lag leek niet op gamba's; gelukkig was het wel heerlijk en kwam de kok even toelichten dat de gamba's op waren en dat hij een ander soort garnaal had gebruikt. Als toetje vroegen we om een combi van dingen die wij lekker vinden; dit was geen probleem. Aanrader: de witte chocolade cheese cake. Lekker!! Tegenvaller: € 3,50 (!!) voor een halve literkaraf water. Schandalig dat ze dat durven vragen! Restaurantje is erg klein, er loopt constant personeel (van Le Bateau of een andere tent?) in en uit, als gasten binnen kwamen die niet hadden gereserveerd, bleef de serveerster met de deur open (koud, winter!) overleggen met de klanten. Al met al lekker, niet heel bijzonder maar wel heel vriendelijke bediening. Met ruin € 50 pp wel Aan de prijzige kant.

Bosscheman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dag van te voren reservering gemaakt met Groupon-bon.
Wij vroegen een tafel om 19.00 uur. Dat kon. Toen zeiden we het woord groupon en toen kon het ineens niet meer; wel om 20.00 uur. Geen probleem voor ons.
Toen wij in het restaurant aankwamen kregen we automatisch de menukaarten aangereikt. Toen we zeiden dat we met Groupon gereserveerd hadden, wist men daar niets van. Ze deden het voorkomen of het een probleem zou worden om daar nog van gebruik te maken. Dit hadden we van te voren moeten melden. Echter dit hadden we de vorige dag wel gezegd! Al met al een klantonvriendelijke ontvangst.
Toen ons het menu werd uitgelegd, zei één van ons ,dat als er zalm geserveerd zou worden, hij dit niet mocht hebben. Dat hadden we vooraf medegedeeld moeten hebben! Maar hoe kan dat als we het menu niet vooraf weten? Wijn besteld, maar kaart was niet meer up-to-date. De wijn , die we kregen, was van een andere producent en een ander jaar. Dus ook niet helemaal, zoals het hoort, maar de wijn smaakte goed. Hoofdgerecht was een visje, van onduidelijke afkomst, en stelde niet veel voor. Verder was het personeel ongeïnteresseerd. Kok loopt geregeld rond en naar buiten en informeert wel bij bepaalde tafeltjes, maar niet bij ons.
Men meende het goed te maken door een bijzonder nagerecht te maken. Dit was het topstuk van de avond!
Conclusie: als we de volledige prijs hadden moeten betalen, dan was de prijs/kwaliteitsverhouding bedroevend slecht geweest. De korting met Groupon in aanmerking genomen was het niet meer dan redelijk.

Gegeten op 10 januari 2013

Wim Niemans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na vele jaren weer eens Le Bateau bezocht en als gerecht de spare-ribs besteld. Welnu, redelijk van kwaliteit en smaak maar zeker niet meer dan dat. Geen keuze uit smaken en niet volledig gegaard. Dus voor wat betreft het eten geen aanleiding op korte termijn terug te gaan. De service vonden mijn disgenoot en ikzelf matig. Veel personeel dat wat liep rond te hangen en bijna een uur wachten voordat de spare-ribd geserveerd werden. Tenslotte nog iets over het decor: een beetje vergane glorie qua uitstraling en het heel is hoog nodig aan groot onderhoud toe. Bovendien komt als de deur van het restaurant open gaat naar het overdekte terras er iedere keer een onaangename koude wind naar binnen

Wim Niemans

Gegeten op 5 januari 2013

Marjosa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alles duurt erg lang, erg lang wachten op je drankjes. Eten op stoelen met spijkers en er wordt erg moeilijk gedaan over de opgelopen schade. Totaal niet service gericht en klantgericht, waardeloos.

Gegeten op 24 november 2012

erik48
  • Recensies in de laatste twee jaar

De ambiance van Le Bateau is gezellig, warm, klein, intiem. De amuse met Spaanse hapjes en heerlijke warme broodjes zijn een binnenkomer. De carpaccio is net iets verfijder dan elders, net als de gerechten van het hoofdgerecht.
Glutenvrij ? Geen probleemook nog met lekker brood.
Maar het hoogtepunt is de gastvrouw die in haar eentje de tent bestiert. Met ultieme charme en toch gedecideerd weet zijn ontelbaar bordjes in de lucht te houden. Veeleisende gasten worden door haar warme charme onmiddellijk mak, vriendelijke gasten krijgen nog een extra portie vriendelijkheid. Iedere horecagelegenheid mag jaloers zijn op Le Bateau met zo'n gastvrouw.

Gegeten op 5 december 2012

Jamie_2012
  • Recensies in de laatste twee jaar

We aten om 20:00pm.Het eten was middelmatig.Mijn vrouw had zand in haar mond van de cantarellen bij de hertenbiefstuk.Mijn zoon had een voorgerecht met 3x verschillende vissoorten en kreeg de gegrilde gambas pas toen iedereen ermee klaar was.De kok was meer bezig met sociale activiteiten dan met koken.Zeker 7x liep hij uit en in het restaurant naar de rokers toe.Wachtne op het hoofdgerecht duurde 1/2uur.Last van een groep van 12x aan geschoten,liederig,ruzieende en schreeuwende vrouwen die elke keer naar buiten moesten om te roken en over onze schouder meekeken wat we zaten te eten.En ik zat met mijn rug naar de deuropening toe met konstant mensen die tegen mijn stoel aanliepen.Een teleurstellende avond met nieuwe kennissen en geen compensatie op het eten..

Gegeten op 20 oktober 2012

Marga-rita
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke restaurant in havensfeer. De kaart hebben we niet gezien, want de "buiten de kaart" gerechten klonk al erg aantrekkelijk. Mijn man had heerlijke lamskoteletten, mijn kabeljauw met pesto was goede vis, maar wat flauw. Wat een beetje tegenviel was de hoge prijs van de simpele huiswijn: 3,90 per glas. Totale rekening voor couvert, 2 hoofdgerechten, 4 glazen huiswijn en 2 koffie bedroeg 64 euro.

Gegeten op 11 oktober 2012

Schrijf zelf een recensie over Le Bateau in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Le Bateau. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!