a TripAdvisor company

foto's van Pollevie in Den Bosch - 1 foto's van Pollevie in Den Bosch - 2 foto's van Pollevie in Den Bosch - 3 foto's van Pollevie in Den Bosch - 4 foto's van Pollevie in Den Bosch - 5 foto's van Pollevie in Den Bosch - 6 foto's van Pollevie in Den Bosch - 7 foto's van Pollevie in Den Bosch - 8

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 073 518 46 46

Liefde voor regionaal

De chef is gek op Den Bosch en omstreken en dat zie je ook terug op je bord. Brood van de lokale bakker, groenten uit Haaren, rundvlees uit Cromvoirt en zuivel uit Drunen. In het restaurant wordt al dat lekkers omgetoverd tot spannende gerechten met internationale accenten.

arno53

In de laatste stralen zon mochten we op het terras nog een aperitief drinken. Daarna stond binnen onze tafel reeds gedekt. We kozen voor het 6 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement.
Na een paar lekkere amuses, was het flatbread met zalm een leuke aftrap: een verrassend voorgerechtje met spanning tussen de fluweelzachte zalm en het brosse krokante brood. De overtreffende trap was het tweede gerechtje dat we kregen. Een kleurrijk palet van mooie groentes, allemaal op een bijzondere manier op smaak gebracht. Een licht en waanzinnig lekker gerecht. Ik ga niet alle gerechten opsommen, maar de conclusie is dat je chefkok Berkelmans zijn weg in zijn nieuwe keuken uitstekend weet te vinden, prima weet te portioneren en anders durft te zijn dan de rest.
Dan de bediening. Deze was 'op orde', maar de kwaliteit past eigenlijk niet bij de kwaliteit van het eten. De bediening moet nog een wat meer eigen stijl ontwikkelen. Het uit je hoofd opdreunen wat de chef je heeft verteld is in deze context net niet voldoende. Iets meer (gepaste) interactie met de klant, een kwinkslag of juist wat extra aandacht voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het verhaal achter de wijn. Het Fingerspitzengefühl en de show ontbreken nog een beetje.

Met wat extra aandacht voor het showelement heeft dit restaurant alle potentie om een toptent te worden!

Gegeten op 10 juni 2016

ngiesen

Via online reservering

Heerlijk en bijzonder gegeten. Prima service en goede kwaliteit. Mooie inrichting, ook met de open keuken. Komen zeker terug.

Gegeten op 14 juni 2016

Zwagerman

Hoewel lekker gegeten ben ik verder erg ontevreden over de service van deze zaak. We hebben hier met een groep dames een lunch genoten waarbij de bediening erg onervaren en niet proffesioneel was.
Afhandeling van mijn klacht bij het management helaas niet was je zou verwachten van een zaak als deze. Dit kan echt veel beter.Voor mij dan ook zeker niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 20 mei 2016

nynkeiro

Via online reservering

Gisteren heerlijk gegeten bij Pollevie. Het restaurant ligt een beetje uit de bossche binnenstad, in een mooi deel van het paleiskwartier. Als je eens lekker rustig ongehaast wilt eten is pollevie the place to be. Mooi modern interieur en lekkere creatieve gerechten met een goede prijs kwaliteit verhouding. We werden op een enthousiaste manier geholpen met uitleg over de gerechten. Ze gebruiken veel verse, lokale producten en hebben ook een terras waar je fijn kunt zitten.

Gegeten op 3 juni 2016

Ikk

Heerlijk gegeten. Eerste keer in het nieuwe pand. Oogt nog een beetje kaal. Misschien iets meer "zachtere" materialen erbij? Ook om het geluid iets te dempen.
Alles was top, alleen.... je kon de fooi niet bij pinnen. Dat is niet leuk voor het bedienend personeel lijkt me. Wij hadden gelukkig nog wat contant geld bij ons maar dat zal niet iedereen hebben.

Gegeten op 21 mei 2016

cindy140

met 13 personen werden wij boven geplaatst (een beetje een vergeethoekje noem ik het) en hadden een verrassings menu. tussen de gerechten door, (2 koude voorgerechten die ik nooit meer zou bestellen) hebben wij te lang moeten wachten. om 19u aan tafel, om 21u30 nog geen hoofdgerecht.
personeel is wel aardig, maar zoals ik al eerder schreef we moesten ze roepen om iets te mogen bestellen.

al bij al , zouden wij hier nooit meer terug komen, jammer, want de locatie is super..

Gegeten op 27 mei 2016

Nonie

Via online reservering

Voor het eerst gegeten op de nieuwe locatie. Voorheen zat Pollevie in het centrum van Den Bosch. Was even wennen en ik mis de tegeltjesvloer. Industriële look, maar wel relaxed. Vond het er fris uitzien. En de doorkijk naar de keuken achter de wijnflessenwand vind ik heel leuk. Het eten...zo mooi, zo lekker, echt fantastisch weer! Vooraf komkommer, wilde zalm, dille op flatbread. Fris, licht, mooi en lekker. Daarna bietensalade; gele biet, sinaasappel, ingelegde wortel (?) Ik weet niet meer precies maar ik vond het nog lekkerder dan het voorgerecht, wat n smaakexplosie! Vervolgens werden we verwend met kreeft, asperges, krieltjes met een superlekkere saus. Echt geweldig! Daarop volgend kalfsvlees, subliem! Zwezerik, heb ik aan mij lief gegeven in ruil voor de heerlijk gemarineerde paddestoelen... en het dessert: kaasplankje en mijn lief had zoet: kokoscakeje, kokoscreme chia, ijs, gepofte rijst ...ja...zoet en heel lekker! Uiteraard een wijnarrangement omdat Pollevie daar waanzinnig goed in is: de lekkerste wijnen combineren met fantastische gerechten gemaakt van de beste producten en dat proef je! Qua eten vinden wij het sterwaardig.
Graag tot de volgende keer! En lief...dankjewel weer voor de heerlijke avond x

Gegeten op 28 mei 2016

vsvs

Via online reservering

Tja, de keuken zat verstopt. Het duurde allemaal erg lang. Verder was het wel lekker, maar bijna 2 uur wachten zette wel een domper op de avond

Gegeten op 27 mei 2016

ponsioen

Via online reservering

Heerlijke zondaglunch genuttigd. Leuke omgeving, heeft veel weg van een yuppiewijk, vriendelijke bediening, vriendelijke keuken die naar wens het lunchgerecht aangepast heeft. Top, kom zeker een keer terug.

Gegeten op 22 mei 2016

Anne-010

Via online reservering

Heerlijk gegeten, leuke bediening en vooral fantastisch gekozen wijn. Daarnaast mooie sfeervolle ambiance. Enige tip die we zouden willen geven is dat de porties wel iets kleiner zouden mogen, was een uitdaging om de 5 gangen te halen :)

Gegeten op 22 mei 2016

Schrijf zelf een recensie over Pollevie in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Pollevie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.