Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Pollevie in Den Bosch - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 073 518 46 46

Liefde voor regionaal

De chef is gek op Den Bosch en omstreken en dat zie je ook terug op je bord. Brood van de lokale bakker, groenten uit Haaren, rundvlees uit Cromvoirt en zuivel uit Drunen. In het restaurant wordt al dat lekkers omgetoverd tot spannende gerechten met internationale accenten.

astrit1

Via online reservering

Afgelopen vrijdag heel gezellig met twee vriendinnen bij Pollevie gegeten. Het eten was heerlijk en de bediening zeer vriendelijk. Aanrader! Wij komen zeker terug.

Gegeten op 22 augustus 2014

karenspaans

Heel gezellig restaurant, mooi interieur (mooie vloer!), casual geklede maar zeer vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten: garnalen vooraf (top), biefstuk (prima), salade, patat (goed), koffie toe.

Absoluut een aanrader.

Gegeten op 3 juli 2014

robdidden

Bij pollevie gegeten als afsluiting van de vakantie. De lat voor de chef meteen maar hoog gelegd door 5 gangen vegetarisch te vragen met bijbehorend wijnarrangement. Achteraf kunnen we alleen maar complimenten uitdelen voor de variatie en kwaliteit van het eten. Mooi opgediend met een goede uitleg van de diverse gerechten. Het bijbehorende wijnarrangement is ook een compliment waard, iedere wijn mooi in balans met het bijbehorende gerecht en daardoor complementair. Bediening is zorgvuldig en geeft voldoende tijd tussen de gerechten. Zeker een aanrader!

Gegeten op 12 juli 2014

Jacomodo

Voor het eerst bij Pollevie gegeten. Wat een verrassing! We kozen voor vier gangen Parade Pollevie en zowel de bijzondere combinaties als de keuze van ingredienten waren ronduit geweldig. Kennelijk wisselt de samenstelling regelmatig, maar nooit de kwaliteit. Het halve plein voor de zaak zat vol met gasten. Dat gaf je een ultiem zomer in Frankrijk gevoel, maar dan met prachtige Brabantse streekproducten. Het interieur mag wel wat 'hipper'. Het bijpassende wijnarrangement is een aanrader ook als 'Bob' arrangement met half gevulde glazen. De gastvrouw had echt verstand van zaken wat betreft de wijnen, dat kom je niet altijd tegen. Kortom aanrader.

Gegeten op 24 juli 2014

inekeve

We hadden een verjaardag te vieren en zijn naar Pollevie gegaan, vooral vanwege de mond-tot-mond reclame. Maar ook door de goede recensies op Iens. Pollevie maakt veel gebruik van streekproducten en dat spreekt me aan.We hadden een ‘Parade Pollevie’ genomen waarbij een groot deel van de kaart in kleine porties, in vier gangen (of vijf of zes, net waar je voor kiest) geserveerd wordt.
De smaak vond ik puur en lekker (hoewel niet iedereen aan tafel het daarover eens was) met verrassende nieuwe smaakcombinaties. De gazpacho van limoen en venkel vond ik daar een voorbeeld van. De puree van doperwten vond ik ook bijzonder lekker. Ook de zalm op japanse wijze met zeekraal en wakamé vond ik erg lekker.
Een kan water wordt zonder morren geserveerd, en dat vind ik ook altijd een enorm pluspunt.
Bij elke gang wordt goed uitgelegd wat er geserveerd wordt. Het eten wordt geserveerd in hele kleine portie waardoor je na elke gang wel verlangend uitkijkt naar de volgende. De tijd tussen de verschillende gangen mocht van mij wel wat korter. En de porties een klein beetje groter. Met een stevige trek moet bijgerechten bij bestellen buiten het arrangement want anders ga je met trek naar huis.
Voor het nagerecht konden we kiezen uit kaas of zoet. Waaruit het zoet bestond wilden we graag weten. De serveerster haalde haar schouders op en zei geen énkel idee te hebben. Vragend keken we haar aan en viel er even een expliciete stilte. Pas op de opmerking ‘maar daar valt vast wel achter te komen…’ toog ze naar de keuken en kwam terug met meer info. Ik heb zowel van de kaas als van het zoete nagerecht geproefd en beiden waren heerlijk.
Ik ga er zeker nog een keer terug en ga dan gewoon van de kaart eten. Daar heb ik nu al zin in!

Gegeten op 10 juli 2014

Rel

Eindelijk weer eens fantastisch gegeten en enorm genoten van deze pure, eigen smaken die de koks hier creëren, en van de zeer vriendelijke en kundige bediening;
de coquilles met een saus van speltbier(!) waren zó perfect gebakken en dan met een spinazie-taugé salade erbij ; zo'n mooie combinatie en om je vingers bij af te likken!
En dan hadden we de geroosterde Helvoirtse eend die zo écht vol smaakt, met een heerlijke zoetzuur erbij , een kroket van ook weer köfte van de eend, heerlijke koolrabi die weer een volkomen eigen smaak had, en ikzelf at het Bomelerwaard runderrib met een delicate looksaus en een heerlijke puree van aardappel, peterselie en raapsteel(?) met een tarte tatin van rode uien.. vlees perfect gebraden( grote portie!) en op advies dronken we een heerlijke rode Italiaanse Veneto , methode Amarone erbij;een werkelijk zó volle, ronde en zacht- kruidige wijn die de smaken nog meer diepgang gaf. Hele attente bediening met kennis van spijzen en dranken...een heerlijke avond gehad en ik raad iedereen dit restaurant aan!! Fijne, druk-gezellige ambiance met alleen een minpuntje voor de akoestiek waar ze aan werken! TOP!!! Dank! Tot de volgende keer. ( moeder en dochter uit Utrecht)

Gegeten op 19 juni 2014

DirkjanIens

Met 2 personen gegeten op een doordeweekse dag. Toch voldoende aanloop zodat er een rustige sfeer in zat. Bediening was attent en voldoende. We hebben de vis van de dag (rode baars) gegeten, die voorzien van wat bijlagen werd geleverd. Goed klaargemaakt. Eén van ons bestelde voor toe een kaasplankje: die zou je qua portionering ook voor 2 personen hebben kunnen verkopen. Sowieso waren de porties groot. Service prima: mij werd een glas Riesling aangeraden; ik twijfelde maar nam toch en men kwam vragen of het beviel (niet) en verving de Riesling als vanzelfsprekend door een andere witte wijn, zonder gevolgen voor de rekening. Goede zet!

Gegeten op 28 mei 2014

jeroen175

Na een brakke avond heerlijk geluncht bij Pollevie! De burger is echt een van de beste burgers ooit! Pure kwaliteit hier.

Gegeten op 18 mei 2014

Proever75495

Met twee vegetariërs en twee alleseters de Parade (4 gangen) besteld en het was super! Pure ingrediënten, super smaken. Heel leuk om allemaal hapjes te eten. Topkwaliteit voor een redelijke prijs. We vonden de service geweldig. Een aanrader! (Enige minpuntje was dat het eerste glas witte wijn (Riesling) niet koud werd geserveerd.)

Gegeten op 2 mei 2014

NeBa070

Toevallig hier terecht gekomen omdat ander restaurant vol was, ze hadden gelukkig nog 1 plekje op een drukke zaterdagavond, en gelukkig maar, want het eten was echt super lekker!
Zelf had ik de gelakte Hervoitse eend met lookjus, navet en bataat, en als toetje de witte chocolade, laveldel, lijnzaad en honing. Dit was echt mijn lekkerste toetje ooit!! Mijn vrouw had de coupe glace en was jalours (maar mocht ook een paar hapjes!). Als hoofdgerecht had zij de judasoor, berglinzen, groene asperges en hopscheuten, ook erg lekker!!
Jammer dat we in Den Haag wonen, anders ging ik hier elke maand hier eten!!

Gegeten op 22 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Pollevie in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Pollevie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.