• foto's van Pollevie in Den Bosch - 1

• 7.8

Pollevie doet mee!

Reserveer nu!

Liefde voor regionaal

De chef is gek op Den Bosch en omstreken en dat zie je ook terug op je bord. Brood van de lokale bakker, groenten uit Haaren, rundvlees uit Cromvoirt en zuivel uit Drunen. In het restaurant wordt al dat lekkers omgetoverd tot spannende gerechten met internationale accenten.

NeBa070
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toevallig hier terecht gekomen omdat ander restaurant vol was, ze hadden gelukkig nog 1 plekje op een drukke zaterdagavond, en gelukkig maar, want het eten was echt super lekker!
Zelf had ik de gelakte Hervoitse eend met lookjus, navet en bataat, en als toetje de witte chocolade, laveldel, lijnzaad en honing. Dit was echt mijn lekkerste toetje ooit!! Mijn vrouw had de coupe glace en was jalours (maar mocht ook een paar hapjes!). Als hoofdgerecht had zij de judasoor, berglinzen, groene asperges en hopscheuten, ook erg lekker!!
Jammer dat we in Den Haag wonen, anders ging ik hier elke maand hier eten!!

Gegeten op 22 maart 2014

Joost62
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met verrassende gerechten. We hebben de Parade Pollevie geprobeerd. Vier gangen met allemaal kleine gerechtjes voor € 32,50. Dat was een prima keuze. Een breed palet met verschillende smaken kwam voorbij, allemaal even lekker. Ook het wijnadvies was zeer adequaat. Enig minpuntje is de dichtheid van de tafeltjes. Het was druk (op zich een goed teken), maar daardoor kon je de gesprekken van de buren goed volgen.

Gegeten op 18 januari 2014

Nonie
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn hier terechtgekomen via een aanbieding van Sweetdeal. In een leuke ambiance hebben we genoten van een proeverij van diverse kleine, tapasachtige gerechtjes. Hele pure ingrediënten, op een voortreffelijke manier bereid. De uitleg die we kregen bij de diverse wijnen was top, evenals de wijnen zelf. Heerlijk gegeten en gedronken, we gaan zeker nog een keer terug.

Gegeten op 29 december 2013

Imbolc
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bediening is vriendelijk en behulpzaam, maar het eten mag wat warmer geserveerd worden. Desondanks was de smaakcombinatie geweldig. Ik had een vegetarisch gerecht (Venere risotto) met een mooie rode wijn, aanrader. Je merkt dat er met kwaliteit producten wordt gewerkt en de verhalen van de (lokale) leveranciers in de menukaart is een leuk detail.

Gegeten op 1 december 2013

Alies
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben gekozen voor de 4 gangen Pollevie parade en dat was een hele goede keuze. Leuke uitgebreide amuses van het huis; dunne crudiites(?????) met tappende en hummus, falafel, wortelplakjes in zoetzuur en pastinaak chips, alles even lekker. Gevold door een trio van voorgerechtjes; bataatsoep, runder carpaccio.
en paling alledrie even mooi en goed van smaak. Een tussengerecht van snoekbaars met spelt en als hoofdgerecht hertenbiefstuk met rode wijn saus met een vleugje chocola een geweldige combinatie. Keuze tussen zoet of kaas als nagerecht, wij kozen zoet. Dit werd een zoet nagerecht met Bossche koek ijs, maar nog veel bijzonderder groenten in suikerwater: o.a. bieten en pompoen; heerlijk.
Wat een smaak explosie en mooie goed doordachte gerechten met prachtige smaak combinaties; dit restaurant is absoluut een aanrader.

Je kunt een wijnarrangement nemen, maar ze hebben ook mooie wijnen per glas te koop, met goede prijs kwaliteit verhouding.

De verlichting in het restaurant is een merkwaardige oranje gele kleur wat wij niet heel prettig vonden, De buitendeur staat vaak lange tijd open wegens komende en gaande gasten; hierdoor wordt het erg koud in het restaurant.

Wel reserveren want het is er erg druk.

Gegeten op 23 november 2013

johnfrancois
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer leuke locatie. Niet helemaal mijn smaak, maar erg consistent doorgevoerd. Combinatie van traditioneel, warm en een moderne twist.

Wijnen waren zeer goed, deskundig advies gekregen.

Verder lunch gehad, een burger, deze was zeer smaakvol. Het was mogelijk 's middags een dessert te gebruiken, flexibel van de keuken.

Gegeten op 13 oktober 2013

Marieke-Marc
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een regenachtige woensdag voor de tweede maal hier terechtgekomen. Het eten is verfijnd, speciaal, verrassend; de bediening ingetogen en netjes. Een heel mooi verrassingsmenu met uitstekende wijnen. Ze vergat wel te vragen of er iets was wat we niet wilden (en dat was er...). Het geluid is wat hard - waarschijnlijk mede door de harde, maar prachtige tegelvloer, maar de aankleding zou wat minder sjofel mogen.

Gegeten op 9 oktober 2013

e_b
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vooraf had ik geïnformeerd of een gluten- /lactosevrije en vegetarische lunch mogelijk was - met zo'n wensenlijstje wil ik de keuken niet overrompelen. Dat kon inderdaad, en hoe! Het gewone driegangen lunchmenu werd volledig omgegooid. Smaakvol, fantasievol en nog mooi ook. Hulde!

Gegeten op 10 oktober 2013

Cyberinus
  • Recensies in de laatste twee jaar

We namen drie gangen met het wijnarrangement. De eerste gang betrof makreel die niet echt speciaal was. Daarna wild zwijn die een zeven verdiende, maar het lekkerst was toch het nagerecht, waarvoor ik een acht geef. De service was goed, men nam rustig de tijd wat te vertellen over het eten en de wijn. Helaas was het er erg rumoerig.

Gegeten op 4 oktober 2013

svels
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastische keuken; kakelverse, originele gerechten en goede kennis van de kaart bij bediening! Bijzonder aardige en gastvrije bediening. Heb er nu 3 keer gedineerd en twee gelunched, beide succesvol. Echt heerlijk! Complimenten!

Gegeten op 6 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Pollevie in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Pollevie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!