a TripAdvisor company

Eetsalon Van Dobben B.V.

Eetsalon Van Dobben B.V.

1. Toon telefoonnummer 020 624 42 00

MCWA

Over de croquette (zoals ze het zelf graag noemen) geen kwaad woord, die is gewoon lekker. Maar dat op een klef wit fabrieksbolletje voor 3 euro vind ik best een beetje uit verhouding. Op zich geen onaardig personeel, maar om dan een bevriende klant haar baby's luier te laten verschonen op een van de eettafeltjes waarnaast gegeten wordt, vind ik echt niet kunnen. Ik had mijn kroket (want dat was het gewoon) al op, maar dit was een goede reden om gauw weg te gaan en nooit meer terug te keren.

Gegeten op 25 mei 2015

GroteBen

Uiteraard gingen we weer een broodje eten bij van Dobbe, zo leuk de vorige keer. Bestelde nu een broodje welke ooit een 10 heeft gescoord. Zal wel heel lang geleden zijn, want men is het recept en de presentatie vergeten. Het was een smakeloos wattig broodje, met Americain Filet?!, wat er heel slordig gekwakt was. Op onze vraag is dit nu (wijzend naar de test met een 10) dit broodje? Werd er stellig aan ons verzekerd, dat dit het was; en we hadden er het maar mee te doen en op te eten.
Het was gewoon een broodje mayonaise (uit de emmer) met hier en daar en korreltje kalfsvlees.
Heel teleurstellend!

Gegeten op 2 mei 2015

KWilgenplas

Heb al langere tijd willen schrijven hoe leuk we Eetsalon Van Dobben vinden, gelijkertijd, waarom zou je, want iedereen kent het toch? Ontzettend gevat en voor provincialen wat brutale Amsterdamse bediening, sneller dan in menig Chinees restaurant, maar stukken aardiger. Zowel de oudere generatie als de jongere generatie bediening staat in de witte stofjassen zich het hemd van de naad te werken. Van de week bestelde ik een broodje kroket en een broodje warm vlees met satésaus. De kroket wordt in twee helften uitgeserveerd op twee helften wit bolletje. Uitstekend kroketje, niks aan veranderen. De warme fricandeau komt in familieportie ook op een wit bolletje met een dot zijde zachte satésaus erop. Nog een klassieker die ik al sinds mijn studententijd hier nuttig. De Eetsalon heeft nog een aantal andere klassiekers, zoals het broodje halfom, allemaal aanraders. En wat drinken we erbij? Inderdaad: een glaasje melk!

Gegeten op 29 januari 2015

stijntje1999

Wat een bijzondere zaak met bijzondere sfeer.
de broodjes zijn top mijn favoriet is filet americain.
Geven jullie ook recepten want die wil ik graag van de file americain.

Ga zo door jammer dat wij in Leeuwarden wonen.
erna.kuik@znb.nl

Gegeten op 24 december 2014

Han2Go

Eetsalon Van Dobben, rustpunt in hartje Amsterdam, in straatje nabij Rembrandtplein. Heeft met witte betegeling iets van een nostalgische slagerij weg, en is toch anno nu. Bestaat sinds 1945. Je zit op hoge of lage barkrukken aan marmerblad, potje mosterd, servetten. Counter met schalen heuveltjes vers gesneden vleeswaar, bak met roomboter. Personeel in witte jas. Reageert gewiekst op opmerkingen van clientèle. Broodje halfom, roomboter, en royaal met lever en pekelvlees belegd, plukje extra van de schaal, de kracht van Van Dobben, nooit een zuinige greep. Plus toegift. En ja, kadetje croquet, de kalfsvleesragout zacht, licht gekruid, in een krokante jas. Legendarisch lekker. De ander een cadet ei-tomaat, met een beetje, ofwel lik mayo, en wordt dan ‘lichtstraaltje’, en als je dit mee wilt, vraag je om ‘export’. Prima zaak als je snel wilt eten, van hamburger tot broodje versierde bal, warm vlees, americain, tot een broodje paling, of biefstuk in eigen jus. Pretentieloos Amsterdams, al jaren. Broodjes vanaf € 2,50.

Gegeten op 26 november 2014

NN2

Hoewel de hoeveelheden beleg langzaam iets minder lijken te worden naarmate de personeelsleden met pensioen gaan (meneer Ben blijft gewoon de juiste hoeveelheid geven: prima!), blijft dit al decennia een vaste plek voor – by far – de beste broodjes in de wereld. Alleen al hierom zou je niet emigreren. Van Dobben is ook een van de weinige plekken waar ze nog normaal doen met de broodjes: gewoon kadetjes, geen sla en andere overbodige, ongevraagde en ongewenste rommel eromheen. Zeer goed. De mosterdpotjes zijn ook altijd schoon: hier zien we al enkele decennia op toe. De beste americain, tartaar en halfom; zonder meer!

Gegeten op 11 februari 2014

Christine77

Als echte Amsterdamse is van Dobben een must en gek genoeg lunch ik hier vaker nu ik niet meer in Amsterdam woon. Nou ja, het zal wel zoiets zijn als het emigrant syndroom: naar drop, stroopwafels en kaas snakken wanneer je in Canada of Australië woont. In ieder geval ieder heeft zo zijn/haar eigen voorkeur in deze eetsalon. De mijne: Filet americain. tartaar speciaal en kroket of zoals ze bij van Dobben schrijven croquette. Het blijft een bijzondere ervaring. Ga het personeel daar nooit met pensioen? Van Dobben zou je eigenlijk al een 10 moeten geven omdat in al die jaren de kwaliteit altijd top is gebleven. Châpeau!

Gegeten op 12 januari 2014

peterdus

Een broodje americain een broodje warm vlees zonder saus en een glas melk alstublieft, binnen twee tellen staat het voor je neus.
Al 40 jaar kom ik hier als ik in Amsterdam ben, toen nog kleine zaakjes naast elkaar, dit is een broodjeszaak naar mijn hart zoals er vroeger in mijn stadje Utrecht ook een aantal waren.
Die filet Americain daar zou ik het recept wel van willen hebben. Ga zo door dames en heren.

Gegeten op 13 januari 2014

leveniskortdusgeniet

Ben inmiddels 50 en voor mij (net als voor vele anderen) is van Dobben een begrip. Vroeger met je vader ging je er altijd "even langs". In de jaren erna ook altijd even langsgeweest. Dit keer langs met vrouw en zoontje (11). Ik begrijp dat men de Amsterdamse bediening als onvriendelijk kan woden ervaren maar voor mij is het een feestje. Het "schat" "lieverd" en "mop" vliegt je om de oren. Het helpt wel als je zelf Amsterdammer bent want je kunt daar gewoon lekker in meegaan, het is meteen vertrouwd. Het eten blijft prima, zelf ga ik altijd voor de lever maar zoonlief moest en zou natuurlijk aan de kroket. Hij heeft ervan genoten. Ik zou zeggen, van Dobben hou dit stukje Amsterdamse historie vast.

Gegeten op 12 december 2013

Moel

Uit jeugdsentiment heb ik hier laatst wat broodjes gegeten. Van Dobbe is gewoon zoals van oud, precies zoals je van hun verwacht. Alles in een schone, nette omgeving. Bomvol dus de kwaliteit moet goed zijn. Nou, dat was echt een teleurstelling!! In mijn leven heb ik nog nooit zulke onvriendelijk en zeer onbeschofte mensen meegemaakt. Om dit af te wimpelen met Amsterdamse humor vind ik wel erg makkelijk. Ik kom zelf ook uit Amsterdam maar het maakt naar mijn mening niet uit waar je vandaan komt. Al kom je uit Timboektoe. Dat geeft niet aan dat je mensen onbeschoft, onvriendelijk (met rollende ogen) en arrogant mag behandelen. Ik durfde niet eens meer nog een broodje te bestellen. Ik vind dat er wel heel erg veel beleg op het broodje ligt. Hierdoor werd het allemaal erg klef. Nee, ik hou het toch maar bij jeugdsentiment.

Gegeten op 7 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Eetsalon Van Dobben B.V. in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eetsalon Van Dobben B.V.. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.