Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Eetsalon Van Dobben B.V.

Eetsalon Van Dobben B.V.

1. Toon telefoonnummer 020 624 42 00

NN2

Hoewel de hoeveelheden beleg langzaam iets minder lijken te worden naarmate de personeelsleden met pensioen gaan (meneer Ben blijft gewoon de juiste hoeveelheid geven: prima!), blijft dit al decennia een vaste plek voor – by far – de beste broodjes in de wereld. Alleen al hierom zou je niet emigreren. Van Dobben is ook een van de weinige plekken waar ze nog normaal doen met de broodjes: gewoon kadetjes, geen sla en andere overbodige, ongevraagde en ongewenste rommel eromheen. Zeer goed. De mosterdpotjes zijn ook altijd schoon: hier zien we al enkele decennia op toe. De beste americain, tartaar en halfom; zonder meer!

Gegeten op 11 februari 2014

Christine77

Als echte Amsterdamse is van Dobben een must en gek genoeg lunch ik hier vaker nu ik niet meer in Amsterdam woon. Nou ja, het zal wel zoiets zijn als het emigrant syndroom: naar drop, stroopwafels en kaas snakken wanneer je in Canada of Australië woont. In ieder geval ieder heeft zo zijn/haar eigen voorkeur in deze eetsalon. De mijne: Filet americain. tartaar speciaal en kroket of zoals ze bij van Dobben schrijven croquette. Het blijft een bijzondere ervaring. Ga het personeel daar nooit met pensioen? Van Dobben zou je eigenlijk al een 10 moeten geven omdat in al die jaren de kwaliteit altijd top is gebleven. Châpeau!

Gegeten op 12 januari 2014

peterdus

Een broodje americain een broodje warm vlees zonder saus en een glas melk alstublieft, binnen twee tellen staat het voor je neus.
Al 40 jaar kom ik hier als ik in Amsterdam ben, toen nog kleine zaakjes naast elkaar, dit is een broodjeszaak naar mijn hart zoals er vroeger in mijn stadje Utrecht ook een aantal waren.
Die filet Americain daar zou ik het recept wel van willen hebben. Ga zo door dames en heren.

Gegeten op 13 januari 2014

leveniskortdusgeniet

Ben inmiddels 50 en voor mij (net als voor vele anderen) is van Dobben een begrip. Vroeger met je vader ging je er altijd "even langs". In de jaren erna ook altijd even langsgeweest. Dit keer langs met vrouw en zoontje (11). Ik begrijp dat men de Amsterdamse bediening als onvriendelijk kan woden ervaren maar voor mij is het een feestje. Het "schat" "lieverd" en "mop" vliegt je om de oren. Het helpt wel als je zelf Amsterdammer bent want je kunt daar gewoon lekker in meegaan, het is meteen vertrouwd. Het eten blijft prima, zelf ga ik altijd voor de lever maar zoonlief moest en zou natuurlijk aan de kroket. Hij heeft ervan genoten. Ik zou zeggen, van Dobben hou dit stukje Amsterdamse historie vast.

Gegeten op 12 december 2013

Moel

Uit jeugdsentiment heb ik hier laatst wat broodjes gegeten. Van Dobbe is gewoon zoals van oud, precies zoals je van hun verwacht. Alles in een schone, nette omgeving. Bomvol dus de kwaliteit moet goed zijn. Nou, dat was echt een teleurstelling!! In mijn leven heb ik nog nooit zulke onvriendelijk en zeer onbeschofte mensen meegemaakt. Om dit af te wimpelen met Amsterdamse humor vind ik wel erg makkelijk. Ik kom zelf ook uit Amsterdam maar het maakt naar mijn mening niet uit waar je vandaan komt. Al kom je uit Timboektoe. Dat geeft niet aan dat je mensen onbeschoft, onvriendelijk (met rollende ogen) en arrogant mag behandelen. Ik durfde niet eens meer nog een broodje te bestellen. Ik vind dat er wel heel erg veel beleg op het broodje ligt. Hierdoor werd het allemaal erg klef. Nee, ik hou het toch maar bij jeugdsentiment.

Gegeten op 7 oktober 2013

korteraar

een zalig broodjes half-om, een heerlijke kroket, een echt ouderwets interieur en dat is prachtig, alleen wij hadden de onmazzel dat de man die ons hielp chagrijnig was en bijzonder kort (veel te kort) in zijn woorden/aandacht naar ons.

Gegeten op 1 december 2013

thehorseman

Wij komen hier altijd als we een dagje/weekendje in Amsterdam zijn. Mijn opa is Amsterdammer en kwam hier als klein kindje al. Wat een een heerlijke sfeer zoals je die nergens meer ziet. Echte Amsterdamse dames achter de balie, een kale koude inrichting, geen poespas, maar wat een gezelligheid en kwaliteit. Druk of niet, er wordt gelachen en er is tijd voor iedereen. Met betrekking tot het eten: wij nemen altijd broodje filet american en broodje eisalade, heerlijke witte bolletjes op een schoteltje. Hopelijk tot snel

Gegeten op 9 augustus 2013

HetSer4tje&Lepel

Het is misschien een clich?,
een lunchsalon roept een beeld op van de jaren 50.
Geheel onterecht om daar een laag kwalitatief cijfer aan te geven.
Van Dobben beroemd om zijn "Croquetten" is een bezoek voor een lunch meer dan waard.
Bijvoorbeeld een broodje (wit/bruin) met 'schelvislever', waar krijg je dat nog...!

Gegeten op 3 juni 2013

AHL

Geweldige tent. Vroeger kwam ik hier altijd met mijn opa na ajax wedstrijden. Authentieker dan deze vind je ze bijna niet meer. Wit betegelde eetsalon met hoge krukken, waar je of aan de hoge tafels (met mosterd, Maggi en zout op tafel) of aan de bar waar de vleeswaren achter glas liggen, kan eten. De broodjes zijn binnen 1 minuut klaar en het personeel is heerlijk plat Amsterdams met witte slagersjassen aan. TL licht zet de puntjes op de i.

Het brood is altijd vers, ik eet hier eigenlijk maar een ding: het fameuze broodje Van Dobben kroket (met boter en persoonlijke favoriet extra zout). Maar de kaart aan de muur is groot. Met Scoupy kan je hier 2 broodjes kroket voor de prijs van 1 eten, aanrader!

Gezellig alleen of met vrienden, voor de snelle hap. Ze zijn in het weekend trouwens tot heel laat open, dus ook voor/na het uitgaan lekker.

tomkri

Echte Amsterdamse broodjeszaak die niet voor niets al een eeuwigheid bestaat! Let op: een broodje ossenworst (of welk ander beleg dan ook) is eigenlijk ossenworst met brood. De bediening is Amsterdams brutaal en de zaak is verder kraakhelder wit. Onbeperkt mosterd staat op tafel en sla vooral de échte Amsterdamse broodjes niet over (halfom, zalm mayonaise, speciaaltje, en uiteraard de kroket).

Schrijf zelf een recensie over Eetsalon Van Dobben B.V. in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eetsalon Van Dobben B.V.. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.