a TripAdvisor company

1. 8,1 10 1 13

2. 8,3

3. 8,1

piethuijbregts

Samen met het gezin uit eten. Bij binnenkomst weet je even niet waar je moet kijken. Zeer veel decoratieve attributen. In zowel het interieur als op de kaart komen maritiem en landelijk samen. De gerechten waren heerlijk en ruim voldoe de en overtroffen mijn verwachtingen nav de eerste indruk. Voor elke smaak wat wils. Vriendelijke bediening en dat alles samen maakt het zeker een aanrader.

mokum2016

Wat een heerlijke avond hebben wij hier gisteren gehad. Het eten was niet alleen een lust voor het oog maar ook voor de maag. Geweldig eten en ook de sfeer was perfect mede dankzij de fantastische gastheer. Wij komen hier zeker terug en raden iedereen die van lekker eten houdt dit restaurant aan. Complimenten uit Amsterdam

Gegeten op 17 maart 2016

dinet

Wij hebben hier vanavond weer heerlijk gegeten, snap die negatieve reakties niet! De menukaart wordt regelmatig veranderd en we werden prima geholpen door Annie die in haar eentje toch alles goed draaiende hield! Top zaak!

Gegeten op 22 januari 2016

babisine

Top tweede kerstdag diner gehad in een gezellig restaurant met een warme sfeer. De bediening, dochter van de kok, was een gezellige vrouw. Zij maakte tijd voor een praatje! W e hebben genoten van de kabeljauw en van de biefstuk. Het dessert was heerlijk, ijs van fries suikerbrood.
Dit restaurant is een aanrader!

Gegeten op 26 december 2015

Tonnt1

Als wij in Makkum verblijven brengen we altijd een bezoek aan Gasterij Hennie fan Richt. Een weekje van tevoren een telefoontje om te reserveren en een verzoekje of hij voor gebakken paling kan zorgen en zoals altijd probeert hij aan dat verzoek te voldoen. Bij onze binnenkomst kwam hij al vertellen dat hij heerlijke verse paling had en ook die ochtend vers gerookte paling had. We begonnen met een amuse mosterdsoep met paling, dat smaakte naar meer, als voorgerecht heerlijk gerookte paling die je niet meer in de winkel kan kopen, om te smullen. Dan de gebakken paling fantastisch gebakken mals en smeuïg zoals het hoort. De bijgerechten lekker 2 soorten groenten een groene sla en gebakken aardappeltjes. Het was weer helemaal top.

Gegeten op 13 oktober 2015

wimboe

We hebben hier met 4 personen te eten geweest. Ik probeer alles zo positief mogelijk te beschrijven maar de Gasterij heeft niet wat we eigenlijk willen. De kern is als je uit gast, je wilt ertertained worden. Aan de service ligt het niet. Maar het voedsel is zo standaard. We hadden twee voorgerechten waarvan de vissoep veel te dik was gemaakt met ...... en dat liet de smaak te na. De uiensoep ok. Twee maal kabeljauw als hoofdgerecht. Twee staartstukken goed gebakken, sliptongen te droog. Het vierde hoofdgerecht was ok. Maar de groentes die er bij werden geserveerd evenals de gebakken aardappelen waren "standaard" veel te lang op temperatuur gehouden in de keuken en hopen dat het wordt uitgeserveerd. Twee desserts prima. Al met al hier ontbreekt de passie van het koken en wordt wordt voortgeborduurd uit het verleden toen wel met passie werd gekookt.

Gegeten op 10 oktober 2015

Koning

Als voorgerecht aten we de cocktail van Waddengarnalen en als hoofdgerecht namen we de scholfilet en de fruits de mer. Bij de fruits de mer waren de diverse vissoorten op een hoopje op je bord 'gegooid'. Van een uitnodigende opmaak was geen enkele sprake. De smaak van de schol en de fruit de mer waren goed, maar wat heel slecht was dat waren de vier bijgerechten. De meeste restaurants maken daar wat van. Bijvoorbeeld niet zo maar wat aardappeltjes, maar gekruide aardappeltjes of een bijzondere spinazie of rabarber. Bij Hennie Fan Richt is daar geen sprake van. Ik heb nog nooit zulke ongemotiveerde bijgerechten meegemaakt. Het was gewoon niets. Met de bloemkool was niets gebeurd, etc. Het was vrij vol en de beide bedienden liepen op een rendrafje door de zaak, maar dat is nog geen reden voor de kok om zulke ongeïnspireerde gerechten voor te schotelen. Kortom de 8,6 die Hennie Fan Richt gemiddeld staat op Iens hebben ze totaal niet waargemaakt.

Gegeten op 8 september 2015

tino8

Voorgerecht mostertsoep en hoofdgerecht met meerdere vissoorten. Heerlijk. Niets op aan te merken. De groente, wortels en sperziebonen waren vers en op temperatuur. Dat maak je bijna niet meer mee. Als wij weer in Makkum zijn weten we al waar we gaan eten.

Gegeten op 27 augustus 2015

Tonnt1

De chef gevraagd iets lekkers te maken. Heerlijke chateaubriand gekregen met wat paddestoelen. Twee soorten groenten een frisse salade en heerlijk gebakken aardappelen die je nog maar zelden geserveerd krijgt.

mowgli21

Wij hebben vandaag bij hennie fan richt gegeten en het was heerlijk.
vooraf hdaden we uiensoep en daarna hadden we verse zeebaars en die was ook echt vers
bijlagen waren sla boontjes bloemkool worteltjes ook allemaal vers.
HEERLIJK wij komen weer.

Gegeten op 1 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Gasterij Hennie Fan Richt in Makkum

Schrijf hieronder je recensie over Gasterij Hennie Fan Richt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.