Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van El Ternero in Amersfoort - 1

2. Argentijns
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 033 463 87 05

Amyy

Onbekend in Amersfoort, maar aan de hand van goede recensies, gekozen voor El Ternero.
Service was in het begin erg langzaam en rommelig. Bestelde drankjes kwamen niet, maar dit gingen ze goedmaken met mandjes stokbrood met knoflookboter van het huis.
Vanwege de grote trek, hebben we gekozen voor alleen een hoofd- en nagerecht.

Door de aanwezigheid van de grote menukaart, ben ik blijven kijken op de pagina met de specialiteiten. Hierbij wordt aangegeven dat hun heerlijke steaks worden gegerild op houtskool, volgens origineel Argentijns recept.
Uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt voor de BIFE DE LOMO AL MORRON (medium): Argentijnse ossehaas, hierbij geven ze aan dat het de meest malse steak is en een echte lekkernij met gegrilde paprika. Wat betreft de ossehaas viel dit erg tegen, weinig smaak en zeker niet mals. De gegrilde paprika was daarentegen wel lekker. De bijgekozen frites waren lekker krokant, hierdoor hebben we nog een aantal frites bij besteld en ook de gegrilde maïskolf was prima. Alle gerechten zijn inclusief een salade buffet, dit was verder niet bijzonder en niet heel erg praktisch in het ‘kleine’ restaurantje.

Afgesloten met een dessert, op aanrader van de bediening, gekozen voor de chocolataart met vanille ijs en slagroom. Grote caloriebom, maar niet bijzonder. De chocoladetaart viel helaas een beetje tegen.

Bijgerechten van goede kwaliteit. Ten slotte draait het om het vlees. Hoge verwachtingen van het Argentijnse vlees, maar hebben ze deze avond helaas niet waar kunnen maken.
Service was niet erg oplettend, maar wel vriendelijk.

Gegeten op 27 maart 2014

KriStyle

Vanavond weer heerlijk gegeten bij El Ternero. We komen zelf niet uit Amersfoort, maar rijden al jaren graag deze kant op. Het eten is altijd top evenals de vriendelijke bediening. Bij binnenkomst kwam kort ter sprake dat onze zoon vandaag zijn zwemdiploma had gehaald. Groot was de verrassing toen bij zijn kinderijsje de lichten werden gedimd en hij met sterretjes en felicitaties in het zonnetje werd gezet. Heel attent en typerend voor de warme en klantvriendelijke service. Aanrader!

BenenCo

Zoals je verwachten mag bij een Argentijns restaurant, verrukkelijk lekkere vlees gerechten. Ook de Gamba's waren als voorgerecht heerlijk.

Gegeten op 21 maart 2014

dimitri2

Afgelopen dinsdag op mijn verjaardag heerlijk gegeten bij El Ternero. Al bij binnenkomst valt het mooie houten kunstwerk van de Amersfoortse kunstenaar Thijs en Marisja op (die ook de stier op de rotonde heeft gemaakt en de uil van afvalhout op Mysteryland!).
Je kunt gebruik maken van een saladebar en op tafel staat een lekker chimichurrie saus.
Maar naar de Argentijn ga je natuurlijk voor de goede kwaliteit van het vlees.

Je hoopt een een vakman met liefde voor zijn vak en dat is hier het geval!
Het vlees is heerlijk mals, dus niet te ver doorgebakken als je medium besteld.
De chef komt ook altijd even langs alle tafels om te vragen of het smaakt en om vragen te beantwoorden over het vlees of de bereiding.

Aan het einde van het avond ging opeens het licht uit en kwam de bediening met een ijsverrassing met sterretjes en werd ik bezongen aan de tafel. Heel attent !

Dit restaurant weet wat lekker eten is, service is prima en de chefkok is zeer betrokken bij de gasten en weet een heerlijk stuk vlees voor te schotelen, de kaart biedt voor ieder wat wils.
Dikke aanrader, aanstaande vrijdag ga ik weer ;-)

Gegeten op 4 maart 2014

MirandaRein

Wat was het een leuke avond; valentijnsdag 2014. Het zou een verrassingsdiner worden voor manlief. Helaas belde de chef kok voor de 14e naar ons huis om de tijd te veranderen, zo doende wist manlief ineens van de verrassing af. Dat was even jammer, maar wat hebben zij het goedgemaakt die avond! Het dessert kregen wij van het huis en toen wij voldaan naar huis gingen ontvingen wij ook nog een fles wijn. De chef kok had spijt dat hij het verrassingsdinertje had verraden. Nou dat noem ik nog eens service! Buiten het feit dat de bediening top was en de service super, was het eten natuurlijk ook erg goed! We hebben heerlijk genoten en zullen zeker terugkeren!

Gegeten op 14 februari 2014

magvanderwindt

Vanavond bij El Ternero gegeten. Een aanrader! De bediening is prima en de ambiance uitstekend (lekkere muziek ook). Maar het eten is werkelijk verrukkelijk. Kortom, probeer het zelf een keer, je zult er geen spijt van hebben!

BertGroothuizen

Afgelopen week vrijdagavond (met zijn vijven) gegeten bij El Ternero. Het was onze eerste 'kennismaking'. Het restaurant zat volledig vol. De inrichting was een verrassing, maar de akoestiek was echter slecht, waardoor je echt moeite moest doen om je tafelgenoten te kunnen verstaan. De bediening was uitermate vriendelijk en attent. Er hing een goede en plezierige sfeer. Ook erg leuk (en professioneel) dat de chef zelf langs de tafels ging om de gasten te groeten. M.b.t. het eten. De reden om bij 'een Argentijn' te eten is natuurlijk het vlees. En inderdaad, het vlees was uitstekend en als je 'rare' of 'medium' bestelde, kreeg je ook inderdaad dat wat je had gevraagd. Een zeldzaamheid. De voor- en bijgerechten en ook de saladebar waren erg basic, De wijnkaart is zeer beperkt. Bij heel goed vlees hoort toch een goed glas wijn? Daar zou veel meer keuze in geboden moeten worden. Vooral de huiswijn bleek heel matig. Elk zichzelf respecterend restaurant schenkt toch een goede huiswijn, nietwaar?? De rode Salentijn, die wij bij het hoofdgerecht bestelde, was echter goed en had een goede prijs kwaliteit verhouding. Kortom, als je van een goed bereid stuk vlees wil genieten, niet teveel eisen stelt aan de wijnkwaliteit, je niet te veel stoort aan veel rumoer om je heen, in een zeer plezierige ambience, heel attent bediend wil worden dan is El Ternero zeker een aanrader.

Gegeten op 7 februari 2014

mischa7

Wij hebben hier meerdere keren gegeten, bij binnenkomst een warm decor van hout wat er prachtig uit zit. De sfeer is goed en het eten is heerlijk. Indien je houd van vlees ben je op het goede adres. het is niet de goedkoopste maar prijs kwaliteit is dik in orde.

Gegeten op 6 februari 2014

Tarkan

Tarkan en Malin,
wij eten er regelmatig en zijn elke keer weer zeer tevreden met het heerlijke eten, gezellige sfeer en bediening. Een restaurant dat precies weet wat ik met "goed rood" bedoel. Al meerdere jaren een vaste stek voor ons. Aanrader!

dino-x-love

Erg gezellig restaurantje met vriendelijk personeel. Het eten is ontzettend lekker en de steaks zeker een aanrader! Ik bestelde carpaccio zonder pijnboompitten, dit was niet goed doorgegeven. Er werd gelijk excuses gemaakt. Het bord ging terug dw keuken in en er werd nieuwe gemaakt. Ook kwam de kok zelf excuses maken. De saladebar vind ik ook een groot pluspunt.

Schrijf zelf een recensie over El Ternero in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over El Ternero. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.