Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van El Ternero in Amersfoort - 1

2. Argentijns
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 033 463 87 05

Stephan89

een klein restaurantje op een locatie waar je misschien snel voorbij loopt. eenmaal binnen gekomen zit het wel vol, en dat het vol zit is niet geheel zonder reden. het is een steakhouse zoals een steakhouse hoort te zijn maar ook weer niet. aan de ene kant de bankjes met koeien huiden maar aan de andere kant een prachtig kunstzinnig vormgegeven wanden van pallet hout. waar veel steakhouse restaurants al snel een vreetschuur worden heeft dit zaakje een goede sfeer, vriendelijke bediening die niet opdringerig is maar wel snel en bovenal dat waarvoor je naar een Steakhouse gaat, het vlees!, en laat dat nou van een uitmuntende kwaliteit zijn
mocht je een keer in Amersfoort zijn en wat willen eten loop hier dan niet voor bij

Gegeten op 17 augustus 2014

ChristiaanUtrecht

Weer heerlijk gegeten; we komen hier vaak en altijd goed met vriendelijke service, dat zie je niet vaak. Ze nemen de tijd om een praatje met je te maken en dat is erg fijn. Argentijnse ossenhaas is mijn favoriet!

Gegeten op 7 augustus 2014

Geniet_je

Voor een stuk vlees kan je in Amersfoort prima hier terecht. Geen poespas, gewoon mooi klaargemaakte vlees. De patat/aardappeltjes, saus en groente moet je helaas weinig van verwachten. Het interieur is leuk en doordacht.

Gegeten op 30 april 2014

HarrydenOuden

Wederom heerlijk gegeten, vooral de beef de lomo was ongelooflijk mals en lekker. Het blijft genieten geblazen bij El Ternero, wij kunnen het van harte aanbevelen.

Gegeten op 22 april 2014

elmy

Het eerste wat ons opvalt als we binnenkomen is het fijne sfeertje dat hier heerst. De drie jonge meiden aan het werk, zijn vriendelijk en attent en de Margarita's die we bestellen komen snel en zijn heerlijk. Het interieur bevalt ons erg; koeienhuid op de bankjes, mooie stalen stieren-lampenkapjes, prachtige foto's van flamenco danseressen en een bijzondere wandbekleding van pallet-onderdelen. We zijn vooral onder de indruk van de enorme spectaculaire foto van een stier, die duidelijk door dezelfde kunstenaar is gemaakt als de pallet-wand. In de krantenartikelen die bij de saladbar hangen, lezen we later dat het interieur door lokale kunstenaars en m.b.v. vrijwilligers is aangepakt. De eigenaar blijkt een Afghaan te zijn -die tijdens het eten zelf aan tafel komt vragen of het smaakt- en ook de Spaanse muziek draagt bij aan het gevoel dat dit geen doorsnee Argentijnse grill is. Het vlees voldoet -gelukkig- wel volledig aan die verwachting; de biefstuk en ossenhaas die we eten zijn beiden heerlijk mals en smaakvol en de geroosterde paprika, de friet en gegrilde maiskolf smaken ook meer dan uitstekend. De saladbar is niet heel bijzonder, maar wij houden er van om zelf te kunnen kiezen. Jammer dat de saus bij de dame blache die we delen niet van echte chocolade is gemaakt, maar al met al is El Ternero zeker een aanrader!.

Gegeten op 19 april 2014

Meatlove-rs

Wijn: 1492 Tinto Mendoza is zoals de kaart vermeldt een stoere, krachtige wijn maar toch een prima doordrinker. Niet super verfijnd, maar zeer passend bij het mooie rode vlees dat men hier serveert.
Vooraf de tapa mixtos genomen: goed variatie van erg lekker en mals vlees. Calamaris was daarbij beetje dissonant.
Als hoofdgerecht van de 'vrije keuze' Carnas Supremas een Rib-eye van 400g genomen en die was werkelijk onovertroffen lekker; topkwaliteit vlees en deskundig bereid. De kok weet hier wat een vleesliefhebber bedoeld met 'rare' bereiding. Voor de tijd die je nodig hebt om een dergelijk stuk vlees te verorberen zou het bord wel duidelijk beter voorverwarmd moeten zijn.
Bediening was zeer naar tevredenheid. Twee behoorlijk jonge dames die vlot, vriendelijk en professioneel service boden.
Decor van het restaurant kenmerkt zich door een sfeervolle kleurstelling van steenrood, zwart en licht hout wat ook origineel was vormgegeven. Verder diverse banken stijlvol bekleedt met koeienhuiden. Past goed bij het type restaurant.

Al met al een zeer aangename eetervaring rijker en als echte liefhebbers van vlees zullen wij hier zeker vaker naartoe gaan.

Gegeten op 2 april 2014

Amyy

Onbekend in Amersfoort, maar aan de hand van goede recensies, gekozen voor El Ternero.
Service was in het begin erg langzaam en rommelig. Bestelde drankjes kwamen niet, maar dit gingen ze goedmaken met mandjes stokbrood met knoflookboter van het huis.
Vanwege de grote trek, hebben we gekozen voor alleen een hoofd- en nagerecht.

Door de aanwezigheid van de grote menukaart, ben ik blijven kijken op de pagina met de specialiteiten. Hierbij wordt aangegeven dat hun heerlijke steaks worden gegerild op houtskool, volgens origineel Argentijns recept.
Uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt voor de BIFE DE LOMO AL MORRON (medium): Argentijnse ossehaas, hierbij geven ze aan dat het de meest malse steak is en een echte lekkernij met gegrilde paprika. Wat betreft de ossehaas viel dit erg tegen, weinig smaak en zeker niet mals. De gegrilde paprika was daarentegen wel lekker. De bijgekozen frites waren lekker krokant, hierdoor hebben we nog een aantal frites bij besteld en ook de gegrilde maïskolf was prima. Alle gerechten zijn inclusief een salade buffet, dit was verder niet bijzonder en niet heel erg praktisch in het ‘kleine’ restaurantje.

Afgesloten met een dessert, op aanrader van de bediening, gekozen voor de chocolataart met vanille ijs en slagroom. Grote caloriebom, maar niet bijzonder. De chocoladetaart viel helaas een beetje tegen.

Bijgerechten van goede kwaliteit. Ten slotte draait het om het vlees. Hoge verwachtingen van het Argentijnse vlees, maar hebben ze deze avond helaas niet waar kunnen maken.
Service was niet erg oplettend, maar wel vriendelijk.

Gegeten op 27 maart 2014

KriStyle

Vanavond weer heerlijk gegeten bij El Ternero. We komen zelf niet uit Amersfoort, maar rijden al jaren graag deze kant op. Het eten is altijd top evenals de vriendelijke bediening. Bij binnenkomst kwam kort ter sprake dat onze zoon vandaag zijn zwemdiploma had gehaald. Groot was de verrassing toen bij zijn kinderijsje de lichten werden gedimd en hij met sterretjes en felicitaties in het zonnetje werd gezet. Heel attent en typerend voor de warme en klantvriendelijke service. Aanrader!

BenenCo

Zoals je verwachten mag bij een Argentijns restaurant, verrukkelijk lekkere vlees gerechten. Ook de Gamba's waren als voorgerecht heerlijk.

Gegeten op 21 maart 2014

dimitri2

Afgelopen dinsdag op mijn verjaardag heerlijk gegeten bij El Ternero. Al bij binnenkomst valt het mooie houten kunstwerk van de Amersfoortse kunstenaar Thijs en Marisja op (die ook de stier op de rotonde heeft gemaakt en de uil van afvalhout op Mysteryland!).
Je kunt gebruik maken van een saladebar en op tafel staat een lekker chimichurrie saus.
Maar naar de Argentijn ga je natuurlijk voor de goede kwaliteit van het vlees.

Je hoopt een een vakman met liefde voor zijn vak en dat is hier het geval!
Het vlees is heerlijk mals, dus niet te ver doorgebakken als je medium besteld.
De chef komt ook altijd even langs alle tafels om te vragen of het smaakt en om vragen te beantwoorden over het vlees of de bereiding.

Aan het einde van het avond ging opeens het licht uit en kwam de bediening met een ijsverrassing met sterretjes en werd ik bezongen aan de tafel. Heel attent !

Dit restaurant weet wat lekker eten is, service is prima en de chefkok is zeer betrokken bij de gasten en weet een heerlijk stuk vlees voor te schotelen, de kaart biedt voor ieder wat wils.
Dikke aanrader, aanstaande vrijdag ga ik weer ;-)

Gegeten op 4 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over El Ternero in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over El Ternero. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.