Oriëntaals Wokrestaurant Het Oosten

• 8.6

• 7.5

amanda16
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten en geweldige service! De eigenaar herkent je na je eerste bezoek en geeft persoonlijke aandacht (en korting :)). Ook voor afhaal een aanrader!

Gegeten op 31 oktober 2013

Joppie1234
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen hier geregeld. Prijs / kwaliteit blijft fantastisch. Inderdaad geen shifts, wok is vers en wordt regelmatig bijgevuld. Chinese tapa's zijn super. De shushi wordt vers voor je gemaakt. Vriendelijke eigenaar, goed personeel.

Gegeten op 2 maart 2014

consument20
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ontzettend lekker eten, en een erg aardige manager. Er is veel keus en het is heerlijk omdat er ook geen tijd aan zit, zoals andere all you can eat restaurants.

Gegeten op 11 januari 2014

Snoepped
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op advies van een vriend waren we naar Wok Het Oosten geweest. Onze eerste indruk was de sfeervolle inrichting. Zeer gezellige restaurant door de verlichting. Het eten en de bediening is ook zeer goed. Teveel keuzes en ook een tapas kaart naar het wokken....heerlijk !!

Een woord: TOPPER !! Waarom hebben we niet eerder ontdekt. Deze staat zeker in onze top 2 lijst.

We kunnen de auto ook gratis parkeren bij de parkeergarage Argonaut.

Tot gauw !!

Gegeten op 18 januari 2014

mauritswever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Normaal zou ik zelf niet direct kiezen voor een wokrestaurant, maar door een prijs die ik gewonnen had kwamen we bij Wok het Oosten in Amersfoort terecht. Wat als eerste opvalt is de enorme drukte, ik had al twee andere avonden geprobeerd om te reserveren, maar het restaurant zat domweg vol. De inrichting is eenvoudig maar stijvol en niet de kitsch van de gemiddelde dorpschinees.

De keuze tussen de tapaskaart/wok en de vaste menukaart werd helder aan het begin van de avond uitgelegd, wij gingen voor de tapas/wok. De tapasgerechten vul je in op een bestelkaart en worden daarna vlot gebracht. Prettig is dat niet alle gerechten gelijk komen maar dat ze één voor één gebracht worden waardoor je de hele avond gezellig kunt tafelen. De bediening is buitengewoon alert en vlot, zonder opdringerig te zijn. Het geheel werkt als een goed geoliede machine, complimenten! Het wokbuffet is uitgebreid en wordt goed bijgevuld, de koks die de gerechten wokken zijn buitengewoon vriendelijk en geven advies over de saus.

De kwaliteit van het eten is goed, producten zijn vers en smakelijk. Voor een buitengewone smaaksensatie hoef je geen wokrestaurant te bezoeken, maar we hebben heerlijk zitten tafelen met een variatie van traditionele Chinees-Indische gerechtjes en sushi. Mijn tafelgenote die geen vlees eet kon met de keuze op de kaart prima uit de voeten. Door de vaste prijs en goede kwaliteit is de prijs-kwaliteitsverhouding erg goed!

Ik kan Wok het Oosten zeker aanraden voor ongedwongen lekker eten in een goede sfeer. Misschien niet dat speciale diner met je partner, maar na een dag wandelen, met je bedrijf of vereniging is het absoluut de moeite waard. Wel bijtijds reserveren!

Gegeten op 24 januari 2014

lekker1962
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met de hele familie uit eten geweest bij wok restaurant het Oosten in Amersfoort. Op basis van recensies bij Iens gekozen voor dit restaurant en niet andere vergelijkbare restaurants. Een deel van het gezelschap wilde absoluut sushi eten en het andere deel juist niet. Vandaar dat dit concept van een wok restaurant met een tapas kaart met sushi en andere oosterse gerechten een goed compromis bood.
Het decor van het restaurant is niet bijzonder. Een beetje een kantine gevoel door de belichting en verder een groot aquarium in het midden dat herinneringen aan de Chinees van vroeger doet terugkomen.
De tapas kaart biedt inderdaad genoeg mogelijkheden naast sushi. Concept is dat je 5 keer 4 hapjes (tapas) van de kaart kan kiezen en daarnaast nog kan wokken. Alleen voor hele grote eters noodzakelijk. Voor de rest is de keuze uit de tapas kaart meer dan voldoende. En dat voor een vaste prijs van 21,95 euro per persoon.
Bediening is erg jong maar wel vriendelijk. Soms wat langzaam en weinig informatief maar altijd aardig. De kwaliteit van het eten matig, zowel de gerechten van de tapas kaart als de wok hebben we wel beter gehad. Maar het prettige aan dit restaurant is dat je geen shifts hebt zodat je na 1,5 of 2 uur weg moet. Je gaat zitten en je doet net zo lang over het diner als je wilt. Dat is het verschil tussen echt uit eten gaan en niet even snel een hap doen.
De wijnen zijn aardig maar niet echt heel bijzonder qua prijs. Voor een avond uit met de hele familie geen slechte keuze.
Let wel op, parkeren bij het station is aan een maximum gebonden dus hou de tijd in de gaten om bij te vullen of te verlengen.

Gegeten op 11 januari 2014

j00pbraakhekke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een supergastheer luidt je avond goed in. Vooral als je hier wat vaker komt herkent hij je direct en geeft ie je gelijk een speciaal gevoel. Het eten is erg lekker en voor ieder wat wils. De koks die de gerechten voor je klaarwokken doen dit met veel plezier en zijn altijd vrolijk.

Gegeten op 9 september 2013

Finefoodfinder
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 7 personen w.v. 3 kinderen hier gegeten. Reserveren is een must want het is heel druk. Eten is voor iedereen wat wils, gewoon Chinees, maar ook bijzondere hapjes, allemaal erg lekker. Kinderen hoeven niet stil te zitten en het is erg leuk om de vrolijke koks aan het werk te zien. Door de vele verschillende gerechten voor een vaste prijs, zelf halen en laten brengen, blijft er wel veel staan. De inrichting is vrij basic, maar als je houdt van treinen is een plekje bij het raam heel leuk.

Gegeten op 23 oktober 2013

peter210
  • Recensies in de laatste twee jaar

Top eten in een goed restaurant waar je gastvrij en gemoedelijk word onthaald, het eten is goed van smaak en de verschillen zijn zoals ze moeten zijn (niet alles smaak naar het zelfde), in Zeewolde heb je Tapas het Oosten , en heb nu met mijn partner bij Wok het Oosten in Amersfoort gegeten, het was dus vergelijk op en top. de keuze is groots en vers, van wokgerechten tot sushi, soepen, vers fruit, en zeer behulpzaam en vriendelijk personeel. geen tijdslimiet maar ongedwongen eten in een goede ambiance., ofwel na onze goede ervaringen in Zeewolde Tapas het Oosten, nu Wok het Oosten in Amersfoort aan het " lijstje" toegevoegd als DO's in Amersfoort.

Joppie1234
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima wokrestaurant. Veel keuze en vers. Alles wordt goed bijgevuld en goed bijgehouden. Oosterse tapa's zijn een aanrader. Als je je laat adviseren door het personeel komen de heerlijkste dingen op tafel. Fijn dat er altijd dezelfde prijs wordt gevraagd, dus geen verassingen. Ook geen shifts dus je kan binnen komen wanneer je wilt en gaan wanneer je uit gegeten bent.

Gegeten op 7 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Oriëntaals Wokrestaurant Het Oosten in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Oriëntaals Wokrestaurant Het Oosten. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!