Merlot

Merlot doet mee!

Reserveer nu!

ploni
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst bij Merlot wezen eten afgelopen zaterdag. Onze verwachtingen waren hoog en deze zijn zeker waargemaakt! Heerlijke en bijzondere gerechten en in combinatie met de bijpassende wijnen nog lekkerder. Het begint al met de amuses die een lust voor het oog zijn. Brood wordt (onbeperkt) geserveerd met heerlijke olijfolie en een bijzondere roomboter. Wij hadden een 6-gangendiner via Groupon maar dit maakte de kwaliteit en service er niet minder op. Alle 6 gangen werden prachtig geserveerd en de combinaties waren perfect. De service was ook super, van het begin tot aan de koffie. Dat is ook het enige minpuntje, tussen het bestellen van de koffie en het daadwerkelijk krijgen van de koffie zat bijna een half uur. Bij de koffie krijg je dan wel 3 heerlijke friandises, maar een half uur vonden wij net iets te lang. Het decor van het restaurant is erg bijzonder met de vele spiegels en aparte plafonds. Het was erg druk waardoor soms iets lawaaierig maar hier hebben wij ons niet aan gestoord. Overall was het een perfecte avond met heerlijk eten en drinken, dubbel en dwars het geld waard!

Gegeten op 29 maart 2014

jaccobrand
  • Recensies in de laatste twee jaar

Merlot was woensdag weer zoals ik ze ken! Perfecte en vriendelijke service, zeer attent personeel tijdens de ontvangst. Gerechten, "ondanks" dat het een Grouponnetje was, waren werkelijk perfect. Vanaf de amuse (macaron met bloedworst), naar de bereidingen van avocado (amuse 2), gebrande makreel, de signature-risotto, staartstuk van angus en zelfs de deserts. Daar waar een aantal maanden gelden ik af en toe wel eens een missertje wist te bespeuren (qua gerecht) was dat nu absoluut niet het geval. We hebben genoten (en we zijn kritisch)! Achter ons zat een grote groep van 30 man en dat was best lawaaiig. Ik begrijp dat je dat als restaurant-eigenaar niet afslaat, maar het heeft wel impact op de totale beleving. Maar niet getreurd: we hebben een geweldige avond gehad.

Gegeten op 26 maart 2014

henk-z
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met de restaurantweken gaan eten. De gerechten waren vrijwel het zelfde als op de reguliere kaart. Plus nog wat extra gerechte besteld.
Voorgerecht gebrande makreel, daarna een zalige truffelrisotto en diamantrund. Allemaal bijzonder lekker. Het zoete dessert was eveneens heerlijk en de kazen, die vooraf wat simpel lijken, eveneens prima van smaak. De prima wijn aangeraden door de vriendelijke en bekwame sommelier.
Ook buiten de restaurantweken tegen reguliere prijzen aan absolute aanrader qua kwaliteit-prijsverhouding.

Gegeten op 7 maart 2014

pim12345
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond voortreffelijk gegeten en gedronken tijdens de restaurantweek bij restaurant Merlot. Alles aan de inrichting en het eten is net even anders dan bij andere restaurants en er is veel aandacht aan alle details besteedt. We zijn een unieke en onvergetelijke ervaring rijker en komen graag terug.

Gegeten op 8 maart 2014

VonKoln
  • Recensies in de laatste twee jaar

Merlot ligt aan de kade van de Eem. Hier ben je in het hipste gedeelte van Amersfoort. Het restaurant biedt uitzicht op de oude stad en op de pas verrezen Kunsthal met daaromheen trendy horeca en verrassende architectuur. Binnen bij Merlot 'blingblingt' het; spiegels aan 't plafond, glitters in de vloer en lichtzuilen die het donkere restaurant talloze lichtpuntjes bieden. De bediening, onmiddellijk aansturend op de betere wijnen, maakt in al zijn hoffelijkheid wel duidelijk dat deze blingbling-omgeving geen knipoog is naar chique, het is hier chique bedoeld.
De maaltijden zijn fantastisch, en -hoe prettig- op maat. Hou je van vis, dan past de keuken het proeversmenu daar maximaal op aan. Die keuken presteert tot in de details. Want ook de amuses zijn zo briljant dat ze blingblingen tussen de gangen door. Bij voortreffelijke wijn hoort ook voortreffelijk eten, zo laat Merlot ons weten. Helemaal waar.

Gegeten op 4 maart 2014

P en S
  • Recensies in de laatste twee jaar

Merlot is inmiddels uitgegroeid tot een begrip in Amersfoort. Met uiteraard de wijnen in de hoofdrol. We kozen voor 5 gangen verrassing met wijnarrangement. De wijnen waren goed en werden goed gepresenteerd en toegelicht maar soms was de combinatie met het gerecht wat minder. Leuk is wel dat je de wijnen ook per half glas kan bestellen wat een wijnarrangement leuk houdt. Het eten was bijzonder gekozen en goed bereid. De porties waren wat aan de krappe kant maar met de amuses en voldoende lekker brood kom je niets te kort. Alle tafels waren bezet waardoor het wel erg rumoerig was en je tafelgenoten waren soms lastig te verstaan. De akoestiek kan duidelijk beter. Vandaar dat het mooie decor een puntje minder krijgt. De bediening is vlot en goed.

Gegeten op 22 februari 2014

RoyalRoy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastisch lekker 6 gangen menu gegeten met tussendoor een aantal heerlijke en leuk opgediende amuses.
Bijpassende wijnarrangement sloot soms niet helemaal aan met de gerechten maar werden wel uitgebreid gepresenteerd en uitgelegd.
Goede service en een mooi modern decor!

Gegeten op 15 februari 2014

Hutch21
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gelegen op een mooie locatie aan het water werden bij gastvrij ontvangen bij Merlot. Restaurant is vrij fors, maar door smaakvolle inrichting toch gezellig. We genoten van een 6 gangen proefmenu met bijpassend wijnarrangement. We werden verrast door een 3-tal amuses welke de eerste gang inluidde: gerookte makreel met diverse bereidingen van mais. Bijzonder smaakvol en bovendien mooi gepresenteerd. Vervolgens zacht gegaarde varkenswang met diverse bereidingen van bloemkool, echt fantastisch op smaak! Als 3e gang truffel risotto, welke naar mijn mening net iets langer gegaard had mogen worden. De daarop volgende heilbot met zeewier was voorzien van een bijzondere en smaakvolle saus. Als 5e gang genoten we van een staartstuk van black angus rund waarbij bovendien een stukje sukade (2 dagen gegaard!) werd geserveerd. Vooral de sukade was een feest! Als afsluiter een kaasplank en voor mijn vriendin een zoet dessert met bereidingen van ferrero rocher. Bij de koffie werden we nog getrakteerd om 3 feestelijke friandises. Alle gangen werden uitgebreid toegelicht door de goed geïnformeerde bediening die ook de wijnen goed wist toe te lichten. Ook complimenten hiervoor! Enige minpuntje is de akoestiek van het restaurant (erg rumourig), maar dat heeft niets mogen afdoen aan het fantastische diner. We komen hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 7 februari 2014

Dreok

Wat een beleving!
Met zijn tweeën voor een drie gangen menu gegaan. Vooraf kan je aangeven wat je niet lekker vindt, daar wordt rekening mee gehouden.
Tussen alle gangen door werden we verrast met allerlei tussendoortjes. Stuk voor stuk bijzondere smaken en geweldige combinaties. De bediening was zeer attent en vertelde ons uitgebreid over de wijnen en de gerechten.
De rekening viel mee gezien het niveau. Voor 135 euro hebben we met z'n tweeën genoten (incl wijnarrangement)!

Gegeten op 5 februari 2014

MarianneMoerdijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden een proeverij 7 gangen, wat een feestje, elk gerecht was niet alleen een schilderij op je bord, maar ook een sensatie voor je smaak papillen. De risotto is van een ongeevenaard niveau, zelfs in Italië ( waar ik zakelijk enkele keren per jaar vertoef) at ik hem niet beter.
Complimenten, hoog niveau, gezellige atmosfeer.
Keep up the good work,

Gegeten op 1 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Merlot in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Merlot. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!