Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Merlot

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 033 455 76 14

Merlot doet mee!

Vanaf €20,- uit eten bij de beste restaurants bij in de buurt. Het culinaire feest begint op 26 september en duurt maar liefst 10 dagen! Heerlijk toch?

Bekijk de deelnemers

hester21

Prachtige en heerlijke gerechten. Tussendoor verwend met een keur aan amuses.
Het was razend druk maar dat merkte je niet aan de bediening, deze was aardig, attent en snel.

Gegeten op 26 september 2014

Corrie55555

Via online reservering

Alle gerechten zien er prachtig uit. We vonden de start een beetje snel gaan met de amuses. Daarna ging het toch in een heel aangenaam tempo verder. Het personeel is zeer attent. De opgemaakte gerechten zijn ware schilderijtjes, alles smaakt ook fantastisch. Bij alle gerechten geeft het bedienend personeel uitvoerig en deskundig uitleg. De aangeprezen wijnen passen perfect bij de gerechten. Bij de espresso werden drie amuses geserveerd die er ook weer schitterend uitzagen en heerlijk smaakten.
We gaan dit menu zeker nog een keer reserveren.

Gegeten op 13 september 2014

koos19

Eerste keer bij Merlot. Prima eten, eigentijdse en smaakvolle keuken. Bediening mag hier en daar een tikje attenter zijn, maar de klaagverhalen die ik hier lees kan ik alleen maar ontkrachten. Prima avond gehad!

Gegeten op 13 september 2014

JoostDi

Proeverij menu. Best goed tot we de eend kregen. Prachtige een en een lekkere saus. Maar wie heeft bedacht dat die twee samen gaan? Je proeft of de eend of de saus. Afknapper.
Ze schenken moooie wijnen.

Voor het hoofdgerecht bleek onze tafel vergeten (kan je makkelijk zien als er veel tafels dezelfde proeverij hebben). Daar is niet meer mee gedaan dan de opmerking "'t komt eraan hoor". Daarna ook nog veel te lang op het dessert en de koffie moeten wachten en twee keer om de rekening moeten vragen. Dus geen enkele indicatie dat ze het naar ons op een of andere manier goed hebben willen maken. We tikken voor twee personen meer dan 150 euro af - dat vind ik toch altijd nog een hoop geld - maar ik merkte geen echte interesse in de klant.
Kortom: redelijk gegeten, maar totaal niet tevreden over de bediening. Hier zullen ze ons voorlopig niet terug zien!

Gegeten op 30 augustus 2014

kees133

Via online reservering

Amuses zijn werkelijk top! Alleen jammer, dat er niet van te voren wordt gevraagd of iemand bepaalde wensen heeft. Voorbeeld eerste amuse was met vis, terwijl een persoon geen vis lust! Ondanks de hoeveelheid gangen die je kiest, blijven de gerechten even groot. Bijvoorbeeld het hoofdgerecht in 6 gangen is even groot als bij 3 gangen. Dit is jammer, want hierdoor zit je vol en geniet je niet meer zo. Merlot was altijd een avondlang genieten van allerlei kleine hapjes en dat was geweldig. Een grote verwenpartij! Ik hoop dat Merlot weer terug gaat naar deze formule!

Gegeten op 30 augustus 2014

MvHoltetoechte

Gegeten op 23 augustus 2014

karinovergaag

Hebben voor een 4 gangen menu gekozen, waarvan een vegetarisch. Hebben echt heerlijk gegeten en zeker ook het vegetarische menu was verrassend lekker. Alles was even smaakvol en mooi opgediend.
De sfeer is ongedwongen en trendy inrichting. Komen uit delft maar komen hier graag nog een keer terug

Gegeten op 14 augustus 2014

JenH

Met z'n 4-en voor de 7 gangen proeverij gereserveerd via Groupon op een zaterdagavond. Hartelijk verwelkomd. Dat veranderde op slag nadat bleek dat onze online reservering niet was doorgekomen. We konden helaas geen tafel krijgen, want op zaterdagavond wil men ook andere dan groupon-gasten gelegenheid geven te kunnen eten bij Merlot. Het restaurant was op dat moment voor de helft gevuld en we konden 'voorlopig' aan tafel gaan. Duidelijk werd mij te verstaan gegeven dat de fout echt bij mij lag, volgens de piepjonge ober. Irritatie over en weer.
Over de proeverij niets dan lof. Prachtige kunststukjes en geweldige smaken, in het bijzonder de makreel en de black-angus beef. Goede wijnen. Veel verschillende obers die aan tafel bedienden.
De bediening mag wat hartelijker dat komt de sfeer ten goede. De prijzen zijn pittig.

Gegeten op 15 maart 2014

gouman

Wij hebben met 3 personen gegeten bij Merlot met de AH actie. Van te voren hadden we aangegeven dat 1 van de gasten bepaalde dingen niet mocht (medische reden), daar zou rekening mee gehouden worden en was geen enkel probleem.
Het eten was redelijk (we zijn het beter gewend bij Merlot). Het hoofdgerecht (vlees) vonden wij alledrie een beetje taai. Dat hebben we aangegeven en toen hebben we, heel attent, nieuw vlees gekregen. Dit was iets beter.
Maar wat ons erg tegenviel is dat er voor de persoon die om medische redenen bepaalde dingen niet mocht, geen alternatief is gezocht. Hetgeen hij niet mocht, werd gewoon weggelaten. Dat noemen wij niet echt rekening houden met.
Van een restaurant van dit formaat (zeker omdat ruim van te voren al bekend was wat deze persoon niet mocht) zouden wij wat meer creativiteit verwachten.
Een goede kok moet toch een alternatief kunnen verzinnen.
Dat viel ons ontzettend tegen.

Gegeten op 18 juli 2014

linda2512

Gisteravond op uitnodiging gegeten bij Merlot. Een driegangenmenu met AHzegels. Enorm gastvrije bediening. Zeer hartelijk ontvangst. Enorm veel amuses. Stuk voor stuk kunstwerkjes: op de vormgeving valt niets af te dingen. Op de smaak wat mij betreft wel. Te veel mousses, weinig bite en veel vlakke smaken. Het voorgerecht van makreel was wel mooi op smaak. Het hoofdgerecht was een behoorlijke hoeveelheid varkensvlees. Heerlijk van smaak, iets te droog. Het vlees werd begeleid door stukjes overheerlijk buikspek met kleine stukjes gele en rode biet. Heerlijk van smaak en mooie combinatie. Alleen waarom zo weinig groente? Helaas zijn er nog maar weinig koks die het aandurven om royale porties op het bord te leggen. Jammer! Het dessert was verrassend. Een combinatie van witte chocolade, koffie en passievrucht. Fijn van smaak maar wel van amuseafmeting! Het eten bij Merlot heeft het uiterlijk en de prijzen op sterniveau, maar de smaken nog zeker niet. De bediening komt ook in de buurt maar waarom bij elk gerecht iemand anders aan je tafel? Dat waren wel 6 verschillende personen! En fijne avond gehad maar bij een zekere prijs, ligt de lat nu eenmaal hoog.

Gegeten op 2 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Merlot in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Merlot. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.