Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Merlot

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 033 455 76 14

kees133

Via online reservering

Amuses zijn werkelijk top! Alleen jammer, dat er niet van te voren wordt gevraagd of iemand bepaalde wensen heeft. Voorbeeld eerste amuse was met vis, terwijl een persoon geen vis lust! Ondanks de hoeveelheid gangen die je kiest, blijven de gerechten even groot. Bijvoorbeeld het hoofdgerecht in 6 gangen is even groot als bij 3 gangen. Dit is jammer, want hierdoor zit je vol en geniet je niet meer zo. Merlot was altijd een avondlang genieten van allerlei kleine hapjes en dat was geweldig. Een grote verwenpartij! Ik hoop dat Merlot weer terug gaat naar deze formule!

Gegeten op 30 augustus 2014

MvHoltetoechte

Gegeten op 23 augustus 2014

karinovergaag

Hebben voor een 4 gangen menu gekozen, waarvan een vegetarisch. Hebben echt heerlijk gegeten en zeker ook het vegetarische menu was verrassend lekker. Alles was even smaakvol en mooi opgediend.
De sfeer is ongedwongen en trendy inrichting. Komen uit delft maar komen hier graag nog een keer terug

Gegeten op 14 augustus 2014

JenH

Met z'n 4-en voor de 7 gangen proeverij gereserveerd via Groupon op een zaterdagavond. Hartelijk verwelkomd. Dat veranderde op slag nadat bleek dat onze online reservering niet was doorgekomen. We konden helaas geen tafel krijgen, want op zaterdagavond wil men ook andere dan groupon-gasten gelegenheid geven te kunnen eten bij Merlot. Het restaurant was op dat moment voor de helft gevuld en we konden 'voorlopig' aan tafel gaan. Duidelijk werd mij te verstaan gegeven dat de fout echt bij mij lag, volgens de piepjonge ober. Irritatie over en weer.
Over de proeverij niets dan lof. Prachtige kunststukjes en geweldige smaken, in het bijzonder de makreel en de black-angus beef. Goede wijnen. Veel verschillende obers die aan tafel bedienden.
De bediening mag wat hartelijker dat komt de sfeer ten goede. De prijzen zijn pittig.

Gegeten op 15 maart 2014

gouman

Wij hebben met 3 personen gegeten bij Merlot met de AH actie. Van te voren hadden we aangegeven dat 1 van de gasten bepaalde dingen niet mocht (medische reden), daar zou rekening mee gehouden worden en was geen enkel probleem.
Het eten was redelijk (we zijn het beter gewend bij Merlot). Het hoofdgerecht (vlees) vonden wij alledrie een beetje taai. Dat hebben we aangegeven en toen hebben we, heel attent, nieuw vlees gekregen. Dit was iets beter.
Maar wat ons erg tegenviel is dat er voor de persoon die om medische redenen bepaalde dingen niet mocht, geen alternatief is gezocht. Hetgeen hij niet mocht, werd gewoon weggelaten. Dat noemen wij niet echt rekening houden met.
Van een restaurant van dit formaat (zeker omdat ruim van te voren al bekend was wat deze persoon niet mocht) zouden wij wat meer creativiteit verwachten.
Een goede kok moet toch een alternatief kunnen verzinnen.
Dat viel ons ontzettend tegen.

Gegeten op 18 juli 2014

linda2512

Gisteravond op uitnodiging gegeten bij Merlot. Een driegangenmenu met AHzegels. Enorm gastvrije bediening. Zeer hartelijk ontvangst. Enorm veel amuses. Stuk voor stuk kunstwerkjes: op de vormgeving valt niets af te dingen. Op de smaak wat mij betreft wel. Te veel mousses, weinig bite en veel vlakke smaken. Het voorgerecht van makreel was wel mooi op smaak. Het hoofdgerecht was een behoorlijke hoeveelheid varkensvlees. Heerlijk van smaak, iets te droog. Het vlees werd begeleid door stukjes overheerlijk buikspek met kleine stukjes gele en rode biet. Heerlijk van smaak en mooie combinatie. Alleen waarom zo weinig groente? Helaas zijn er nog maar weinig koks die het aandurven om royale porties op het bord te leggen. Jammer! Het dessert was verrassend. Een combinatie van witte chocolade, koffie en passievrucht. Fijn van smaak maar wel van amuseafmeting! Het eten bij Merlot heeft het uiterlijk en de prijzen op sterniveau, maar de smaken nog zeker niet. De bediening komt ook in de buurt maar waarom bij elk gerecht iemand anders aan je tafel? Dat waren wel 6 verschillende personen! En fijne avond gehad maar bij een zekere prijs, ligt de lat nu eenmaal hoog.

Gegeten op 2 juli 2014

BrittK

Ik heb gegeten bij Merlot met de Albert Heijn restaurantpunten. Wat een heerlijke proeverijen en smaken! Een 7 gangen diner waarbij elke gang prachtig geserveerd werd. De smaken pasten goed bij elkaar. Fijn dat we het wijnarrangement ook met halve glazen konden krijgen.
Prima service. Het decor is niet mijn stijl maar het eten overtrof alles en daar gaat het mij om!

Gegeten op 27 juni 2014

hedy

Gegeten met de AH-actie.
Merlot serveert hiervoor zijn 3 - gangen proeverij menu. Helemaal Top.
Wij hebben heerlijk gegeten met de bijpassende wijnen.
En als afsluiter van deze fantastische avond namen wij de zelfgemaakte Limoncello van Danny. Nogmaals heerlijk!

Gegeten op 18 juni 2014

highlow

Wat een fantastisch diner bij Restaurant en Wijnbar Merlot.
Vooral die overheerlijke 48-uur gestoofde sucade van angus beef was onovertroffen, naast de twee reepjes filet van die zelfde - om te zuigen zo zachte - sucadelap. Wat een smakelijk genot. Maar ook de verschillende amuses, het voorgerecht van de gerookte makreel en het nagerecht met verschillende bereidingen van passievrucht met koffie-ijs. En dat in de zon aan de Grote Koppel, uitkijkend op het Eemhuis, dat het Eemplein een levendig plein in de stad maakt. BRAVO!

Klein aandachtspuntje, de bediening mag wel iets vrijer, vlotter en vriendelijker. Dan gaat de service ook van een 7 richting de 9.
En... iets comfortabeler stoelen op het terras graag.

Gegeten op 11 juni 2014

marijke63

Als verassing een diner bij Merlot aangeboden gekregen. Zeker van gehoord, maar nog niet eerder geweest. Gevoelsmatig een hoge drempel mn. Omdat de wijnen hoog in het vandel staan. Ik zelf helemaal geen wijn o.i.d.
drink of nooit heb leren drinken, en er nu "best" niet meer voor doet. Daarin tegen ben ik een enorme genieter van rustig ,lekker, kwaliteit, niet te ver van mijn bed eten ! Nou geweldig bij Merlot. Bijv. De poon, rode kool gelei, risotto met truffel, en als klap op de vuurpijl het dessert met als explosie die witte chocolade kogel met een vruchten saus/moes. Bediening zeker kennis van zaken. De gastheer keurig, correct, en toch persoonlijk.
Entourage chique modern warm. Kortom een luxe avondje uit, waar uiteindelijk helemaal geen " drempel" was.

Gegeten op 15 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Merlot in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Merlot. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.