Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Gelaarsde Kat

1. Belgisch

De Gelaarsde Kat

1. Belgisch
  1. Toon telefoonnummer 0172 491 401

aadmargriet

Het was al weer enige tijd geleden dat we er waren. Het bedrijf loopt zeer goed want ook op deze dinsdagavond was het restaurant vol. De kaart heeft enkele "10 euro maaltijden". De meeste voorgerechten zijn echter ook 10 of meer euro en dat is niet in verhouding.
Wij hadden gerookte Schotse zalm met dressing op een bed van gemende salade. De zalm was niet bijzonder smaakvol en de sla overdadig veel. De Thaise garnalen waren matig. De saus bestond uit knoflooksaus met wat kokosmelk; niet echt Thais. Een hoofdgerecht van 10 euro was kipspies met satésaus en frites plus komkommersalade. De satésaus was niet vers maar kwam uit een pot, misschien wel van Wijko. In ieder geval niet geweldig. Ook bestelden we een tournedos van 250 gram. Deze was prima gegrilld. Bijgeleverd werd een portie frites, komkommersalade (ong. 50 gram) en 2 potjes met koude saus (knoflook en dunne mayonaise). Dit voor een bedrag van 23,50. we hadden dus beter de biefstuk voor 10 euro kunnen nemen. De frites waren in ieder geval wel goed.
Een nagerecht hebben we maar niet meer genomen, wel koffie. Het bedrag was bijna 75 euro en dat was veel te veel voor het gebodene. Jammer, maar dit was de laatste keer dat we er gegeten hebben.

Gegeten op 28 januari 2014

Tino2401

Ik had zin in de Gellaarste Kat, maar het viel toch wat tegen. Ik heb voor bijna €50 pp zitten eten en dat ken ik een stuk betere restaurants die dat bedrag zeker waard zijn. En ik vond het eten dan ook nog niet geweldig. De zoete spareribs smaakte (te veel) naar kerrie. Waarom? Ik heb nog nooit zoete spareribs gegeten die naar kerrie smaakte?
Geen goede prijs/kwaliteit verhouding.

Alfaman

Ontvangst was zeer hartelijk. Fijn. We zaten boven. Toen het helemaal vol zat was het wel wat krapjes. De dipsaus bij het brood vond ik te zout (staat ook niet zo mooi dat het gewoon in plastic bordje met cellofaan geserveerd werd. We gingen voor de spareribs. Maar dit zijn niet de beste die er zijn. Ik vond de binnenzijde wat vettig en zowel de originele als de zoete variant had een overheersende kerriesmaak. De buitenzijde van de sparerib was wat poederig. Ook waren de ribs niet goed warm. De service was prima. Ook de sfeer is erg leuk; warm en Oudhollands/Belgisch. De prijzen van de dranken zijn het waard om op te letten. Waarom is spa rood duurder dan tonic? De prijzen voor de glazen wijn zijn ook hoog (tot 8,95 per glas). De glazen zelf zijn echter mooi groot. Jammer dat je geen karaf wijn kunt bestellen.

Gegeten op 28 september 2013

AlphenS

Heb hier met een aantal vrienden gegeten. Over het algemeen altijd goede ervaringen gehad bij de Gelaarsde Kat! Het broodje dip is altijd aan te raden.

Deze avond was de bediening er helaas niet helemaal bij. Het personeel schonk geen aandacht aan lege glazen totdat dit aangekaart werd door ons zelf. Vervolgens duurde het ook nog eens een behoorlijke periode voordat er weer wat nieuws stond. Daarnaast kwam niet elke shift spareribs aan zoals wij deze bestelde, evenals het dessert.

Normaal gesproken kom ik niet anders dan tevreden terug uit deze eetgelegenheid. Ik ga er ook van uit dat deze avond een uitzondering is. Het eten was overigens gewoon weer lekker!

Gegeten op 1 maart 2013

KevinvL

Vanavond met met vriendin en onze twee kinderen (5jr en 9mnd)voor het eerst bij de gelaarsde kat gegeten. We vinden de dip, die bij verschillende andere eetgelegenheden in de omgeving ook wordt geserveerd, altijd erg lekker. Ik vind dan alleen bijna 10 euro voor 4 afbakbroodjes met een schaaltje dip wel vrij fors aan de prijs. Het voorgerecht, beide carpaccio, was nog vrij aardig, maar ook niet veel bijzonders. Vervolgens als hoofdgerecht een kogelbiefstuk die mijn vriendin rosé heeft besteld en een spareribs traditioneel. ons zoontje een portie patat en knoflookgarnalen. de biefstuk was grotendeels rauw en de spareribs absoluut niet te eten door de waanzinnige hoeveelheid kerriepoeder. Ik heb al in heel veel gelegenheden spareribs gegeten en dit is werkelijk de eerste keer geweest dat ik ze heb laten staan. Toen we na tien minuten eindelijk de aandacht van een serveerster hadden werden onze gerechten meegenomen naar de keuken en kregen we te horen dat de biefstuk inderdaad niet goed gebakken was, maar dat de spareribs prima in orde waren en gasten die altijd bijzonder hoog waarderen, mijn vriendin kon een nieuwe biefstuk krijgen en ik mijn spareribs terug. Wij waren er inmiddels wel klaar mee en besloten te vertrekken. Ik ervaar het persoonlijk als een belediging dat ik voor deze aanfluiting met slecht bereid en uitermate smerig eten een rekening gepresenteerd kreeg. Daarnaast staat de muziek in de zaak zo hard dat een fatsoenlijk gesprek zo goed als uitgesloten is. Ik heb zo snel mogelijk afgerekend en kom hier zeer zeker nooit meer terug.

Gegeten op 14 februari 2013

J-S

Bij de gelaarsde kat kun je prima eten. Vooral veel vleesgerechten, verzorgd en smaakvol. Spare-ribs zijn goed, broodje dip en sate ook. Daaruit blijkt ook gelijk: verwacht geen culinaire uitspattingen, wel gewoon een goede eet-cafe kaart. Als je van de 10-euro kaart eet, ben je goedkoop uit, ander zijn de prijzen niet laag. Inrichting is leuk; ouderwets, rommelig en kitsch. De bediening is altijd vriendelijk. De kat is een leuke plek om met kinderen van alle leeftijden te eten. Goed om te reserveren trouwens, het is vaak vol.

wortelwortel

Het eten is redelijk, het restaurant is niet zo goedkoop als het zich presenteert. De bediening is vlot en vriendelijk (doordeweeks) maar kan een nachtmerrie zijn in het weekend. Broodje dip is wel oké.

Vleesje

Zoals vaker gezegd, hier moet je de spareribs proberen.
Top!! Gezellige bediening. Supervriendelijk.
Interieur ziet er knus uit.

Gegeten op 22 juli 2012

Kaj1202

De spareribs moet je echt een keer proberen. Verder is de carpaccio erg lekker en uiteraard ook de lekkere tournedos. De kaart is al jarenlang grotendeels hetzelfde maar blijkbaar werkt dat want het zit toch vaak wel vol. Je moet in ieder geval wel reserveren. Broodje dip moet je ook niet vergeten.

maaike007

Dit was of is blijkbaar ´the place to be´ in Alphen. Ik kon dat niet helemaal ontdekken. Het broodje dip was ok, maar ik kon niet helemaal begrijpen wat er zo fantastsich aan was. De sate smaakte zoals sate moet smaken; mals vlees met een kruidige satesaus. Helemaal niets mis mee. Het dessert (chocolade) was een waardige afsluiter.
De inrichting is bijna pure kitsch. Je moet er wel even voor in de stemming zijn. De bediening is vriendelijk.
Kortom, prima adres om met vriendinnen lekker makkelijk te eten.

Schrijf zelf een recensie over De Gelaarsde Kat in Alphen aan den Rijn

Schrijf hieronder je recensie over De Gelaarsde Kat. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.