a TripAdvisor company

De Chinese Muur

1. Chinees
  1. Toon telefoonnummer 036 535 38 88

Joossie123

Ondanks dat de Chinese Muur bij ons om de hoek zit komen we hier maar zelden. Dat ligt zeker niet aan het eten, dat is zonder meer prima maar meer aan de ietwat kille uitstraling van het restaurant (alles glimmend marmer) en het feit dat je hier vaak alleen zit. Volgens de Iens website kun je hier heerlijk Thais, Kantonees, Chinees-Indisch en/of Dim sum eten. Geen Chinees eten bij de Chinese Muur? Hmmm vreemd… Wellicht dat dit aangepast kan worden want ze serveren hier een keur aan Chinese heerlijkheden.
Toch wilden we vandaag iets Thais en wel iets pittigs en op aanraden van de serveerster werd het “Moe Prat Prik”, krokant gebakken pittig varkensvlees. Dat bleek een goede keuze, het vlees was inderdaad lekker pittig, er zat heel veel groente bij en samen met de (Chinese) rijst was het een mooie combinatie.
Thuis nog even gekeken wat we nou eigenlijk gegeten hebben, niet gevonden maar het kan maar zo dat dit gerecht in fonetisch Thais op de kaart stond, wie zal het zeggen…
Al met al is het hier prima eten en de bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 11 juli 2016

Martinb78

De Chinese Muur in Almere is een aparte tent. Mooi decor, keurig personeel en lekker eten voor een goede prijs. Niet goedkoop maar een prima prijs-kwaliteitsverhouding. Je zit er wel altijd alleen. De ruimte is enorm groot en ik heb hem nog nooit gevuld gezien. Een zesde van de ruimte zou volstaan en de zaak een stuk intiemer en gezelliger maken.

Gegeten op 27 november 2015

Herman46

Met vrienden gegeten. Keurig restaurant met vriendelijke bediening Wij zijn vegetariërs en hadden wel idee bij een vegetarische rijsttafel. Was er niet! Terwijl een ruime keus aan rijsttafels was. Vonden wij gek. Toen maar van de kaart gekozen. Voorgerecht een vegetarische loempia voor mij en kleine vegetarische loempiaatjes voor partner. Hoofdgerecht voor mijn echtgenote vegetarische mihoen en voor mij vegetarische Foe Yung Hai. Redelijk, maar niet geweldig. Geen mogelijkheid iets aan de smaak toe te voegen d.m.v. sambal, ketjap of iets van dien aard. Geen aanrader.

Gegeten op 24 oktober 2015

Crewsb

Op een maandag gegeten, jammer dat het zo stil was. Leuke bediening en een uitgebreide kaart. We hebben ons laten adviseren en vooraf wat kleine gerechtjes genomen zoals dim Sum, en een combinatie van lenterol, Sesamstraat en flensjes gevuld met kip. Allemaal erg smakelijk en zag er leuk uit. Als hoofdgerecht een reppen gerecht en pittige garnalen. Was allemaal erg lekker. Flesje Elzas wijn erbij en een heerlijke avond gehad. Hier zullen wij zeker terug komen.

Gegeten op 3 augustus 2015

Jammie2015

Inmiddels al enkele malen gegeten, daarnaast ook regelmatig gehaald. De bediening is correct, de inrichting is inmiddels een beetje gedateerd maar nog niet storend. Vriendelijke dames indien je de gerechten gaat afhalen. Belangrijkste is de constant goede kwaliteit van de gerechten. Makkelijk te bereiken per trein en ook voldoende parkeerplaatsen, restaurant is ruim opgezet, voor groepe zelfs een separate ruimte beschikbaar.

Gegeten op 6 maart 2015

Roma1957

Lekker gegeten bij de chinese muur. Restaurant is netjes en personeel erg vriendelijk. Gek dat er veel mensen gerechten afhalen maar het restaurant niet vol zit. Ligt absoluut niet aan het eten dus.

Gegeten op 8 februari 2015

Annevanhetkoor

Afgelopen dinsdag met 24 personen bij de Chinese muur gegeten. We hadden besproken voor 22 personen, maar die extra stoelen waren geen enkel probleem. Het restaurant was overigens speciaal voor ons open op dinsdag, hulde!! Wat ook geen enkel probleem was (aanmerking in 1 van de andere recensies) is dat iedereen een eigen bonnetje kreeg en apart mocht afrekenen. Alweer hulde!
Het eten was goed, misschien had het iets meer kunnen zijn, de bediening was bijzonder aardig. Al met al een leuke avond, een fijn restaurant, ook om met een grotere groep mensen naar toe te gaan.
Overigens staat er bij de omschrijving 'Thais', maar er zijn ook veel gerechten die je bij een 'Chinees' zou zoeken, laat je door de benaming niet afschrikken.

Gegeten op 11 november 2014

Multigrade

Zeer goede kwaliteit van de gerechten, vriendelijke medewerkers. Sfeervol ingericht restaurant. Jammer dat de medewerkers erg snel de tafel afruimen als een tafelgenoot eerder klaar is met eten. Een locatie die heel goed is aangepast voor gehandicapten, zoals een lift en toilet.

Gegeten op 25 maart 2013

Marretje

Wij komen al sinds de opening bij dit restaurant, we eten hier dan ook regelmatig. Ik las in een andere review dat het restaurant werkt met een aankruiskaart, dit hebben zij echter nog nooit gehad, dus klopt deze recensie niet echt. Mijn ervaring met dit restaurant is uitermate goed. Heerlijk eten, meer cullinair , dan doorsnee chinees, ontspannen sfeer en personeel dat alle inns en outs weet over het eten.
Jammer te lezen dat sommige mensen een nare ervaring hebben, maar die van ons is goed!

Gegeten op 3 februari 2013

Testingtasting

Ok, het was half tien toen we het restaurant binnen stapten, buiten was de gevoelstemperatuur -15. Het restaurant was uitgestorven, dus vroegen we of ze wel open waren. 'Ja hoor', zo luide het antwoord. Ons werd zelfs beloofd dat we er konden eten. Eenmaal aan tafel bleek dit ook wel zo te zijn, ware het niet dat we moesten haasten met bestellen 'en geen voorgerecht' maande de ober. De keuken ging om 22.00 uur dicht, zei hij na we ons eerste drankje besteld hadden, hadden we dat eerder geweten dan zouden we niet gaan zitten. Mijn vriend was tevreden over zijn kipgerecht. Het enige dat mijn gerecht wat pit gaf, was de gepeperde rekening: erg flauw voor een chinese maaltijd en met 17 euro, eerder het goedkoopste dan het duurste gerecht op de kaart. En dan de ober die ons alsmaar opjaagde. Service zou zijn dat ze ons hadden voorgelegd dat de keuken om 22.00 zou sluiten en ons de keus zouden geven om wel niet te blijven. Matig eten ten opzichte van de prijs, goed decor, service dat neigt naar slecht, dat laatste is een momentopname. Misschien dat het een ander moment beter zou hebben uitgepakt.

Gegeten op 19 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over De Chinese Muur in Almere

Schrijf hieronder je recensie over De Chinese Muur. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.