Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Chinese Muur

1. Thais

De Chinese Muur

1. Thais
  1. Toon telefoonnummer 036 535 38 88

wendy56

Dit restaurant holt achteruit.
Op Koningsdag met 6 dames à la carte gegeten.
Onze favoriete restaurants zaten vol,en in dit restaurant waren we om 18.00 de enige eters.
Nu weet ik waarom............
Vooraf 2x mini loempia`tjes en 2x pangsit.
De mini-loempia`s leken zo uit een pak van de groothandel te komen en de pangsit was zo hard gebakken dat je moest vrezen voor je gebit.Bovendien was de vulling miniem!!
Dit aan de ober kenbaar gemaakt.........helaas -pindakaas,is nou eenmaal zo..........moet je dat maar niet bestellen.Wat een arrogantie !!
Kosten: €9.- €11.- = € 20.-
6 Hoofdgerechten,waarvan 5 met witte rijst..........dames gaven aan liever bami er bij te willen.
De bami werd 5x een volle portie in rekening gebracht,maar de witte rijst(wel betaald!) is niet eens uitgeserveerd!
Twee gerechten waren zo heet ,dat van smakelijk eten geen sprake was.
Bij een ander gerecht was de zoete pruimensaus veel te zout.
Bij het afrekenen weigerde dezelfde ober om de rekening te delen............was volgens hem niet mogelijk.
Onbegrijpelijk...........
Resultaat is dat 6 families nooit meer èèn stap in dit restaurant zullen zetten!!

Gegeten op 26 april 2014

Multigrade

Zeer goede kwaliteit van de gerechten, vriendelijke medewerkers. Sfeervol ingericht restaurant. Jammer dat de medewerkers erg snel de tafel afruimen als een tafelgenoot eerder klaar is met eten. Een locatie die heel goed is aangepast voor gehandicapten, zoals een lift en toilet.

Gegeten op 25 maart 2013

Marretje

Wij komen al sinds de opening bij dit restaurant, we eten hier dan ook regelmatig. Ik las in een andere review dat het restaurant werkt met een aankruiskaart, dit hebben zij echter nog nooit gehad, dus klopt deze recensie niet echt. Mijn ervaring met dit restaurant is uitermate goed. Heerlijk eten, meer cullinair , dan doorsnee chinees, ontspannen sfeer en personeel dat alle inns en outs weet over het eten.
Jammer te lezen dat sommige mensen een nare ervaring hebben, maar die van ons is goed!

Gegeten op 3 februari 2013

Testingtasting

Ok, het was half tien toen we het restaurant binnen stapten, buiten was de gevoelstemperatuur -15. Het restaurant was uitgestorven, dus vroegen we of ze wel open waren. 'Ja hoor', zo luide het antwoord. Ons werd zelfs beloofd dat we er konden eten. Eenmaal aan tafel bleek dit ook wel zo te zijn, ware het niet dat we moesten haasten met bestellen 'en geen voorgerecht' maande de ober. De keuken ging om 22.00 uur dicht, zei hij na we ons eerste drankje besteld hadden, hadden we dat eerder geweten dan zouden we niet gaan zitten. Mijn vriend was tevreden over zijn kipgerecht. Het enige dat mijn gerecht wat pit gaf, was de gepeperde rekening: erg flauw voor een chinese maaltijd en met 17 euro, eerder het goedkoopste dan het duurste gerecht op de kaart. En dan de ober die ons alsmaar opjaagde. Service zou zijn dat ze ons hadden voorgelegd dat de keuken om 22.00 zou sluiten en ons de keus zouden geven om wel niet te blijven. Matig eten ten opzichte van de prijs, goed decor, service dat neigt naar slecht, dat laatste is een momentopname. Misschien dat het een ander moment beter zou hebben uitgepakt.

Gegeten op 19 januari 2013

kees40

Ik heb een aantal keer afgehaald hier en daarover heb ik geen klachten. De prijs en kwaliteit waren toen goed.

Toen ik afgelopen woensdagavond hier echter een keer in het restaurant ging eten is me een en ander echt tegengevallen.

We hadden een Chinees-Indische rijsttafel besteld voor maarliefst 26 euro p.p. Er werden ons vier gerechten op een groot bord geserveerd op een rechaud waarvan we zelf op ons bord konden opscheppen. Na 5 minuten was alles op en we informeerde bij de Chinees of er nog meer zou komen en dit bleek niet het geval. Hij deed geen enkele moeite om ons tegemoet te komen en uiteindelijk besloten we een extra loempia te bestellen om onze laatste honger te stillen. Toen we de rekening kregen bleek dat naast de rijsttafel en de loempia's ook nog 2 x 2,60 voor de bami en de nasi te zijn gerekend. Je zou verwachten dat dat bij de rijsttafel hoort. Al met al een zeer slechte ervaring dus. Een dikke onvoldoende.

Gegeten op 9 januari 2013

kerstbengel

Dit restaurant gebruikt een kaart systeem waarop je moet aankruisen welke gerechten je wil. Dit kan chaotisch werken als je met meer als 10 personen bent zoals wij waren. Verschillende gerechten waren lauw, de lamscotelet was te vet (en dat rijmt). Niet alles wordt tegelijk gebracht waarop het kan gebeuren dat je eerst je noodles krijgt en daarna pas het vlees. Kwaliteit van dit alles wil ik matig noemen.

Gegeten op 25 december 2012

maureen2212

Vroeger gingen wij altijd naar deze Chinees en was het erg druk. Nu ik weer in de buurt woon toch weer eens geprobeerd. Tot mijn verbazing was het zeer rustig voor een zaterdagavond. Slechts 4 tafeltjes bezet in een supergroot mooi Chinees ingericht restaurant.

Het eten is zeer goed bevallen, smaakvol, zoals vanouds en de porties waren in tegenstelling tot de andere recencies zeer ruim! De bediening was vriendelijk en altijd aanwezig maar zeker niet storend.

Helaas is de afhaal niet zo goed als het restaurant zelf...

Gegeten op 17 november 2012

Naomi2012

Wij wonen hier niet ver weg, dus kwamen hier graag. Ook in het restaurant. Tot vanavond, mijn man ging hier voor een 'snelle hap' Foe Yong Hai met bami halen. Eenmaal thuis, is de Foe Yong Hai echt super zout! Dus ik zei "ga anders even terug" de dame die hem hielp ging uit haar dak! Zonder dat er iets gezegd was vond ze dat er teveel gegeten was, wat absoluut niet was.
Geld terug deden ze niet aan, en hij kon een halve bak bami krijgen. Wij eten hier dus niet meer... :-(

Digibas

Van een high quality heerlijk Chinees restaurant afgezakt naar een veel te duur matig Chinees restaurant !
Ik kom hier regelmatig eten afhalen en de laatste jaren vind ik de prijs alsmaar hoger worden de porties alsmaar kleiner en de kwalitiet schommelt nogal. Vanavond een Maand menu Augustus gehaald . We wilden toch wat lekkers eten maar niet te duur uitkomen vandaag. Dus bestelden we voor 18 Euro dit menu, De babi pangang was zeer flauw en weinig ( net als de rest) . Alleen de Ku Lo Yuk deed enigzins vermoeden dat er iets van kwaliteit mogelijk was.. Bijzonder kleine porties. Het was voor mij de laatste keer dat ik hier gegeten heb. 18 Euro voor zo weinig slappe hap wat dan zogenaamd voor 2 personen dient te zijn maakt me gewoon kwaad !

Gegeten op 14 augustus 2012

tinusdelezer

Een leuke buurtchinees, gelegen boven de populairste supermarkt van de stad. Het decor zal je niet verrassen, want Chinees.
Teppan gerechten zijn heerlijk. Daarnaast is de keuze groot.
Wij vinden de bediening vriendelijk en niet opdringerig.

De drankjes gaan er makkelijk in. De glazen zijn aan de kleine kant, vandaar. Misschien dat daarom onze rekening hier altijd best hoog is. Maar we komen graag steeds terug.

Schrijf zelf een recensie over De Chinese Muur in Almere

Schrijf hieronder je recensie over De Chinese Muur. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.