De Chinese Muur

• 7.0

• 7.5

Multigrade
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer goede kwaliteit van de gerechten, vriendelijke medewerkers. Sfeervol ingericht restaurant. Jammer dat de medewerkers erg snel de tafel afruimen als een tafelgenoot eerder klaar is met eten. Een locatie die heel goed is aangepast voor gehandicapten, zoals een lift en toilet.

Gegeten op 25 maart 2013

Marretje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen al sinds de opening bij dit restaurant, we eten hier dan ook regelmatig. Ik las in een andere review dat het restaurant werkt met een aankruiskaart, dit hebben zij echter nog nooit gehad, dus klopt deze recensie niet echt. Mijn ervaring met dit restaurant is uitermate goed. Heerlijk eten, meer cullinair , dan doorsnee chinees, ontspannen sfeer en personeel dat alle inns en outs weet over het eten.
Jammer te lezen dat sommige mensen een nare ervaring hebben, maar die van ons is goed!

Gegeten op 3 februari 2013

Testingtasting
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ok, het was half tien toen we het restaurant binnen stapten, buiten was de gevoelstemperatuur -15. Het restaurant was uitgestorven, dus vroegen we of ze wel open waren. 'Ja hoor', zo luide het antwoord. Ons werd zelfs beloofd dat we er konden eten. Eenmaal aan tafel bleek dit ook wel zo te zijn, ware het niet dat we moesten haasten met bestellen 'en geen voorgerecht' maande de ober. De keuken ging om 22.00 uur dicht, zei hij na we ons eerste drankje besteld hadden, hadden we dat eerder geweten dan zouden we niet gaan zitten. Mijn vriend was tevreden over zijn kipgerecht. Het enige dat mijn gerecht wat pit gaf, was de gepeperde rekening: erg flauw voor een chinese maaltijd en met 17 euro, eerder het goedkoopste dan het duurste gerecht op de kaart. En dan de ober die ons alsmaar opjaagde. Service zou zijn dat ze ons hadden voorgelegd dat de keuken om 22.00 zou sluiten en ons de keus zouden geven om wel niet te blijven. Matig eten ten opzichte van de prijs, goed decor, service dat neigt naar slecht, dat laatste is een momentopname. Misschien dat het een ander moment beter zou hebben uitgepakt.

Gegeten op 19 januari 2013

kees40
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb een aantal keer afgehaald hier en daarover heb ik geen klachten. De prijs en kwaliteit waren toen goed.

Toen ik afgelopen woensdagavond hier echter een keer in het restaurant ging eten is me een en ander echt tegengevallen.

We hadden een Chinees-Indische rijsttafel besteld voor maarliefst 26 euro p.p. Er werden ons vier gerechten op een groot bord geserveerd op een rechaud waarvan we zelf op ons bord konden opscheppen. Na 5 minuten was alles op en we informeerde bij de Chinees of er nog meer zou komen en dit bleek niet het geval. Hij deed geen enkele moeite om ons tegemoet te komen en uiteindelijk besloten we een extra loempia te bestellen om onze laatste honger te stillen. Toen we de rekening kregen bleek dat naast de rijsttafel en de loempia's ook nog 2 x 2,60 voor de bami en de nasi te zijn gerekend. Je zou verwachten dat dat bij de rijsttafel hoort. Al met al een zeer slechte ervaring dus. Een dikke onvoldoende.

Gegeten op 9 januari 2013

kerstbengel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant gebruikt een kaart systeem waarop je moet aankruisen welke gerechten je wil. Dit kan chaotisch werken als je met meer als 10 personen bent zoals wij waren. Verschillende gerechten waren lauw, de lamscotelet was te vet (en dat rijmt). Niet alles wordt tegelijk gebracht waarop het kan gebeuren dat je eerst je noodles krijgt en daarna pas het vlees. Kwaliteit van dit alles wil ik matig noemen.

Gegeten op 25 december 2012

maureen2212
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vroeger gingen wij altijd naar deze Chinees en was het erg druk. Nu ik weer in de buurt woon toch weer eens geprobeerd. Tot mijn verbazing was het zeer rustig voor een zaterdagavond. Slechts 4 tafeltjes bezet in een supergroot mooi Chinees ingericht restaurant.

Het eten is zeer goed bevallen, smaakvol, zoals vanouds en de porties waren in tegenstelling tot de andere recencies zeer ruim! De bediening was vriendelijk en altijd aanwezig maar zeker niet storend.

Helaas is de afhaal niet zo goed als het restaurant zelf...

Gegeten op 17 november 2012

Naomi2012
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij wonen hier niet ver weg, dus kwamen hier graag. Ook in het restaurant. Tot vanavond, mijn man ging hier voor een 'snelle hap' Foe Yong Hai met bami halen. Eenmaal thuis, is de Foe Yong Hai echt super zout! Dus ik zei "ga anders even terug" de dame die hem hielp ging uit haar dak! Zonder dat er iets gezegd was vond ze dat er teveel gegeten was, wat absoluut niet was.
Geld terug deden ze niet aan, en hij kon een halve bak bami krijgen. Wij eten hier dus niet meer... :-(

Digibas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van een high quality heerlijk Chinees restaurant afgezakt naar een veel te duur matig Chinees restaurant !
Ik kom hier regelmatig eten afhalen en de laatste jaren vind ik de prijs alsmaar hoger worden de porties alsmaar kleiner en de kwalitiet schommelt nogal. Vanavond een Maand menu Augustus gehaald . We wilden toch wat lekkers eten maar niet te duur uitkomen vandaag. Dus bestelden we voor 18 Euro dit menu, De babi pangang was zeer flauw en weinig ( net als de rest) . Alleen de Ku Lo Yuk deed enigzins vermoeden dat er iets van kwaliteit mogelijk was.. Bijzonder kleine porties. Het was voor mij de laatste keer dat ik hier gegeten heb. 18 Euro voor zo weinig slappe hap wat dan zogenaamd voor 2 personen dient te zijn maakt me gewoon kwaad !

Gegeten op 14 augustus 2012

tinusdelezer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een leuke buurtchinees, gelegen boven de populairste supermarkt van de stad. Het decor zal je niet verrassen, want Chinees.
Teppan gerechten zijn heerlijk. Daarnaast is de keuze groot.
Wij vinden de bediening vriendelijk en niet opdringerig.

De drankjes gaan er makkelijk in. De glazen zijn aan de kleine kant, vandaar. Misschien dat daarom onze rekening hier altijd best hoog is. Maar we komen graag steeds terug.

flora

• Matig

De Teppan ossenhaas was enorm taai. Na een klacht hierover te hebben ingediend (mijn tafelgasten beaamden de slechte kwaliteit vlees), werd het eerst naar de chef kok gebracht ter beoordeling. Vervolgens kregen we de boodschap van de ober dat de chefkok vond dat het goed was en dat het misschien aan onze tanden lag (!). Na lang aandringen kon ik een andere keuze maken: Teppan varkenshaas. Na enkele minuten verscheen de ober met 'een verrassing van de kok': wederom ossenhaas, maar in flinterdunne reepjes en botermals. Een raadsel hoe dat kan...
Overige gerechten: in de vegetarische Boeddha schotel waren welgeteld 2 stukjes tofu te vinden. De mihoen goreng was een hoop mihoen met weinig andere ingrediënten, doch redelijk van smaak. Babi Pangang gerecht was iets droog, maar goede smaak en krokante korst. Ik kom hier niet meer terug: matig/slechte keuken en onbeschofte bediening.

Schrijf zelf een recensie over De Chinese Muur in Almere

Schrijf hieronder je recensie over De Chinese Muur. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!