• foto's van Chada Thai in Alkmaar - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 520 26 30

Thailand in Alkmaar

Chada Thai brengt al bijna twintig jaar een stukje Thailand naar Alkmaar. Hun eerlijke gerechten zijn een feest voor de zintuigen. Het interieur ademt sfeer met authentieke Thaise elementen. Hier ervaar je de veelzijdige Thaise keuken, met pure gerechten uit alle streken. De gastvriendelijke bediening adviseert je graag over de heerlijke maaltijden, of je nu van mild of pittig houdt. Thaise wijnen en bier vullen de uitgebreide menukaart perfect aan. Geniet aan tafel van de oosterse atmosfeer, of kies voor ontspannen dineren in de Thaise zithoek. Beleef Thailand in Alkmaar!

mjvos

We hebben echt heel lekker bij Chada Thai gegeten. Waar "pittig" stond beschreven op de kaart, was het gerecht ook echt pittig. Een leuk voorgerecht is vooral de mix, zo kun je van alles wat proeven. Als hoofdgerecht kozen we voor "Garnalen in de war" en "Kabeljauw in rode curry". Zoals in mijn opening gemeld, echt heel lekker. Maar... wij misten de echte Thaise smaakmakers als koriander, basilicum, citroengras. Als voorbeeld: mijn tafelgenote wilde eigenlijk wel weer eens kip met gember uit de "echte" Thaise keuken eten. Stond niet op de kaart maar de serveerster wilde de kok wel vragen het te maken. Toen bleek er geen gember in de keuken te zijn... Een Thaise keuken kan bijna niet zonder gember... Als alternatief bestelden we dan kip met basilicum. Ook dit was echt lekker, maar we konden slechts 2 blaadjes (sliertjes) basilicum terug vinden: weinig basilicum smaak dus, echt jammer (ik heb het hier over de Thaise basilicum).
We hadden een leuk plekje op de bankjes, schoenen uit. De serveerster was heel erg vriendelijk. Het decor deed wel iets denken aan Thailand, maar zou wel meer aandacht mogen hebben.
Al met al: lekker gegeten maar we hebben de echte Thaise beleving zowel qua smaak als entourage een beetje gemist. Achteraf lazen we op de voordeur dat ze nog iemand voor de bediening zochten, maar ook een -Thaise!!- kok. Toen werd het ons duidelijk...

Gegeten op 7 februari 2015

Restaurant - 3 maanden geleden

Beste MJVos,

Bedankt dat u uw bevindingen deelt met ons. We vinden het jammer dat er op die avond geen gember aanwezig was in de keuken. Wij hopen dat de gevraagde gerecht volgende keer weer wel kan besteld worden. Echter worden er niet in alle gerechten koriander gember en citroengras gebruikt.
In onze keuken werken er 2 thaise dames en 1 thaise heer. Aangezien er maar 3 personen in de keuken werken zijn wij op zoek naar een vierde thaise kok.
Wij hopen nu dat u snapt

Mvg,
Chada thai team

Fijnproever - 3 maanden geleden

Leuk en aardig om een snelle reactie te krijgen en te lezen. Geen zorgen, het eten bij jullie was echt voortreffelijk. Ook de dame in de bediening was zeer vriendelijk en aangenaam. Mijn reactie op jullie zoektocht naar een Thaise kok is er dan ook één met een knipoog... ;-) Over het algemeen is het niet handig om op de voordeur van een restaurant te melden dat je een kok zoekt (hoe goed bedoelt en wenselijk misschien ook...)

ingrid172

Via online reservering

Ik las helaas wat negatieve verhalen over chada tai, maar daar heb ik niets van gemerkt. Ik ging op de valreep nog met een volle ah kaart naar chada thai, waar wij almenigmaal hebben gegeten, en he mooie vond ik dat je gewoon ala carte kon eten, de 3 goedkoopste gerechten kreeg je gratis.
Ik vond het eten zeer smakelijk,voldoende rijst erbij. Dus alleen maar lof voor chada thai.

Gegeten op 9 januari 2015

Liesje1982

Via online reservering

De chickenwings waren uitverkocht, toen maar loempia's en sate besteld (wel lekker), vervolgens 1.5 uur op ons hoofdgerecht moeten wachten. De bediening was vriendelijk maar ging pas achter ons hoofdgerecht aan nadat we er om vroegen (ruim een uur na binnenkomst) en was ook niet erg oplettend wat betreft drinken aanbieden. De chicken cashew vond ik laf van smaak (bij Thai verwacht ik iets pittiger) en er zaten veel verbrande noten in, de varkenshaas curry was wel lekker maar niet veel, te weinig rijst erbij. Chaotisch decor. Kortom al met al een teleurstellend bezoek. Volgende keer gaan we weer lekker naar de andere Thai in Alkmaar.

Gegeten op 2 januari 2015

mimam

Via online reservering

Ik vroeg de bediening of ze radler hadden. Ja dat hadden ze. Nadat ik mijn tweede radler in een Heineken bierglas kreeg vroeg ik of ze het op tap hadden. Nee het bleek sneeuwwitje te zijn:half bier en half zeven up. Toen ik vertelde daar niet blij mee te zijn omdat ik niet voor niets een radler bestel, nam ze mijn glas mee. Toen ik de rekening kreeg stond daar voor de zogenaamde radler een bedrag van €2,50 voor het bier en €2,10 voor de zeven u. €4,60 dus voor een nep-radler. Nogmaals een hele discussie gevoerd waarbij er geen begrip was voor mijn ongenoegen. Schoorvoetend werd het sneeuwwitje van de rekening gehaald.

Gegeten op 7 december 2014

marian79

Via online reservering

Heerlijk biefstuk met groente geroerbakt denk ik, was niet heet, lekker pittig!
De kip met cashuw noten ook prima, maar wel "heter" !
Heel vriendelijke bediening, duurde wel wat lang voor dat we iets kregen, maar het was ook lekker druk!

Gegeten op 3 december 2014

R.Regts

Via online reservering

Het was gezellig druk in het restaurant, voor een dinsdagavond.
Het serveerster was erg vriendelijk en het eten was heet, pittig en smaakvol!

Gegeten op 2 december 2014

Loes1973

Chada Thai: een aantal jaar geleden hebben we hier heerlijk gegeten. Echter deze avond was bijzonder teleurstellen. Groentenschotel: groenten te gaar. De dressing op de taise salade smaakte naar een dikke saus met teveel mayonaise. De bediening was niet goed. Een ober veegde in de zaak 2 keer met zijn vingers zijn neus af, om vervolgens gasten drinken te serveren. Met de hand en vingers bovenaan het bierglas ipv netjes onder aan het glas te serveren. Ronduit smerig. Ook een serveerster zagen we hetzelfde doen - glas bovenaan vastpakken. We hebben boven staand gezegd en er werd alleen met sorry op gereageerd en 1 serveerster leek wat lacherig erover te doen. Voor ruim 60 euro hebben we helaas een teleurstellende avond achter de rug. Er werd wel nog gezegd dat de kok van 2 jaar geleden er niet meer werkte, idem de taise serveersters in klederdracht.

Gegeten op 29 november 2014

Deguelle

Via online reservering

Smakelijk eten, zeer matige service.
Drinken alle drie de keren vergeten inclusief herhalende vraag.
Het tempo was te traag, terwijl er (te) veel tijd werd vrijgemaakt voor kletsen met klanten.
De kruiden waren prima en de ambiance hebben we ook van genoten.

Gegeten op 27 november 2014

marian70

Via online reservering

Het eten was prima. We hebben er met 6 personen gegeten en de rijst was al gauw op. Niet echt toekijkend voor zes personen.We hebben dus om wat extra rijst gevraagd. Daar moesten we echter zo bleek later 10€ voor betalen.dat vond ik erg veel geld voor wat simpele witte rijst.

Gegeten op 27 november 2014

Restaurant - 6 maanden geleden

Beste Marian,

Bedankt ,voor uw recensie.
Allereerst wil ik u onze excuses aanbieden.
Wij denken dat dit niet bewust is gebeurd hiervoor ons excuses.
Als u een kopie van de bon naar ons mailt zorgen wij dat u te veel betaalde geld terug krijgt.

Met vriendelijke groet,

Chada thai team

Proever in spe - 5 maanden geleden

Tot nu toe ondanks de toezegging en een kopie van de bon ( bij U bezorgd ) nog steeds geen enkele reactie. Jammer

noortje71

Via online reservering

Het eten was lekker maar niet spectaculair. de garnalen in de soep waren droog en de beef in de curry vond ik ook beetje droog en taai. De kip met cashewnoten daarentegen was heerlijk, lekker mals vlees, veel groente en heerlijke saus.
Hoewel het restaurant nog niet half vol zat moesten we heel erg lang op het eten wachten. Jammer dat de bediening niet even kwam vertellen waarom het zo lang duurde of een excuus voor het lange wachten....

Gegeten op 25 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Chada Thai in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Chada Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.