Chada Thai

• 6.8

• 7.2

Proever50420
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag besloten deze Thai eens te proberen door een maaltijd af te halen. Telefonisch aangegeven kip-in-de-war met gebakken noedels te willen, het zou om 18.30 klaar zijn. Je moet dwars door het restaurant heen wat niet prettig is voor de dinerende gasten naar ik aanneem, en zelf voel je je ook wat opgelaten. Enfin, na tien minuten gewacht te hebben (dat vind ik, en dat geldt voor ieder restaurant, een slechte zaak. Als je afspreekt dat er een gerecht klaar is op een bepaald tijdstip, dan moet je niet nog eens tien minuten staan (letterlijk, er is geen afhaalruimte) te wachten.
Die tien minuten werden er uiteindelijk dertig, want in plaats van 1 x kip-in-de-war met noedels had men twee porties met rijst klaar gemaakt. Dus nog eens twintig minuten extra gewacht, mocht nu wel plaats nemen op de stoel van een jongen die daar werkte en kreeg een glas drinken.
Toen de maaltijd uiteindelijk klaar was, ging men nog eens vijf minuten op zoek naar een bonnetje dat er niet was, en bleek de noedels een prijsopslag van 3,75 te vormen. Toen ik aangaf dat ik dat wel veel vond (bij een ander restaurant kosten noedels een euro extra ipv rijst) vroeg de dame of ik akkoord ging met 2 € extra, wat ik dan maar deed.

Conclusie: eten is van goede kwaliteit, echt lekker. Personeel is aardig, maar ontzettend stuntelig en ongeorganiseerd. En afhalen zonder afhaalruimte is gewoonweg een beetje onproffesioneel. Daarnaast is het eten flink aan de prijs. Dit gerecht inclusief noedels kostte me 17,50. Ergens anders betaal je 5 euro minder voor hetzelfde gerecht!

Gegeten op 7 maart 2014

C_en_J
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben vanavond voor het eerst bij Chada Thai gegeten. Helaas kunnen wij niet even positief zijn als de rest van de reviews op Iens. De service was namelijk redelijk dramatisch. Het meisje dat ons bediende was weliswaar ontzettend vriendelijk, maar het duurde allemaal véél te lang en het ging allemaal wat onhandig. Wij hadden op zich geen haast, en hoewel het eerste drankje en de voorgerechten erg lang op zich lieten wachten, kregen we het hoofdgerecht gelukkig vrij snel. Dus bij ons viel het uiteindelijk nog wel mee, maar wat er om ons heen gebeurde was eigenlijk niet te negeren en zorgde voor een hele ongemakkelijke sfeer. We hebben namelijk wel 4 (!) stellen om ons heen weg zien gaan omdat ze het wachten zat waren, en twee andere tafels met kinderen hebben meerdere keren gevraagd hoe lang het nog zou duren. We denken dat het al veel had gescheeld als ze dit wat eerder zouden hebben aangegeven; op een gegeven moment werden er wel veel excuses aangeboden, maar toen was het eigenlijk al te laat. Er werd gezegd dat het stressen was in de keuken, maar waarom dat was, weten we niet. Misschien veel afhaalgerechten? Of weinig mensen in de keuken? Op een gegeven moment hoorden we ook bij andere tafels gezegd worden dat er geen enkel kipgerecht meer kon worden besteld omdat dit op was - kan gebeuren natuurlijk, maar is wel wat slordig.

Heel jammer en we hopen dan ook dat dit toevallig alleen deze avond was, want daar tegenover stond dat het eten echt verrukkelijk was. Vooraf hadden we de champignon-cocossoep en de gemengde voorgerechtjes; vooral de soep was echt heerlijk. Ook de hoofdgerechten waren subliem: de biefstuk cocos-curry en de biefstuk masman. Echt om je vingers bij af te likken, en meer dan voldoende ook. Sterker nog: we kregen het niet op, en hebben gevraagd of we het mee naar huis mochten nemen (dus morgen kunnen we er weer van genieten!). Ambiance was verder ook prima overigens, het interieur wat verouderd maar dat heeft juist ook wel iets.

Kortom: fantastisch eten, maar de chaotische organisatie heeft het wel een beetje verpest. Vanwege het heerlijke eten zouden we ze misschien nog wel een kans willen geven. En dan maar hopen dat de chaos eenmalig was!

Gegeten op 1 januari 2014

Tros
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben met 4 personen. Het was niet al te duur. We kregen goed advies van de bediende. Voornamelijk gestoomde kabeljauw was heerlijk ze gaven al aan dat we een uur moesten wachten. Maar was zeker waard. Zeker herhaling bevatbaar.

Proever37207
  • Recensies in de laatste twee jaar

In tegenstelling tot de vorige eigenaar heeft de nieuwe wel begrepen hoe het hoort. De kwaliteit van vroeger en de echte Thaise smaken zijn gelukkig weer terug. Ook de porties zijn royaler dan voorheen. Als voorgerecht een goede saté gegeten waar de kokos- en citroengrassmaak goed in balans zijn. Als hoofdgerecht een klassieke groene curry gehad die gewoon prima was. Wel pittig maar niet te. De bediening zou iets oplettender kunnen zijn, want zeker als het rustig is zou je niet te lang bezig moeten zijn om de aandacht van het personeel te vragen.

Gegeten op 30 juli 2012

Alkmaarder
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Tom Ka Kai soep hier is geweldig! Jammer dat keer gewone champignons waren gebruikt, anders had ik vast (zoals ik vorige 2 keer heb gedaan) een tweede kop besteld.
Als hoofdgerecht de cocos curry genomen. Nooit eerder gegeten, maar een absolute aanrader. Lekker en veel.
Ze serveren tegenwoordig ook Thaise wijn voor een zacht prijsje. Viel mij in het geheel niet tegen.
Personeel is supervriendelijk, maar moet onderling soms beter afstemmen. Wat mij betreft werd er net iets te vaak gevraagd of alles naar wens was.
Ambiance is een beetje authentiek, maar je zou kunnen zeggen oud. Aan de rechterkant kan je aan lage tafels zittend op kussens eten (schoenen uit!). Mijn kussen kon wel een wasbeurtje gebruiken, maar dat is dan ook het enige minpunt voor dit bezoek. Ik kom hier vast nog een keer.

Gegeten op 31 augustus 2012

Napkin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanaf binnenkomst een gevoel welkom te zijn, sympathiek bedienend team. Mooie gerechten, de 'pittigheidsgraad' kan zelf worden gekozen (drie sterren is echt pittig...). Huiswijn die de Thaise keuken aankan. En, niet geheel onbelangrijk, een redelijk prijsniveau.

LadyB

• Goed

Heerlijk eten en gezellige sfeer.
Met de lage tafels en kussens voel het echt Thai!
Bediening is vriendelijk, prijzen zijn prima!
Heet of liever mild eten, vlees, vegetarisch of met garnalen? Het kan allemaal.
Een aanrader!

FransVoorproever

• Uitstekend

Prima keuken. De gemengde voorgerechten en kip-cashew zijn mijn favoriet. Eet van elkaars hoofdgerecht, dat vergroot de variatie.

c-line

• Goed

Erg lekker en heet thais gegeten! we kwamen meteen in Thaise sferen door de kussens en de lage tafels.

Ronald de R

• Uitstekend

Gewoon een prima restaurant, niets op aan te merken. Heerlijk eten, vriendelijke bediening. Neem inderdaad het gemengde voorgerecht!
Als je meer over Thailand wilt weten vooral ook even met de eigenaar gaan praten. Hij kan je allerlei goede tips geven en weet veel over Thailand te vertellen.
Een aanrader, ik kom hier graag weer terug!

Schrijf zelf een recensie over Chada Thai in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Chada Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!