Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Het Eetpaleis

1. Restaurant
  2. Frans

Het Eetpaleis

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 072 520 20 00

Andre-N

Met 4 volwassenen (+ 2 peuters) heel lekker gegeten. We hadden allemaal een ander hoofdgerecht (eendenborst, biefstuksalade, roodbaars en biefstuk) en waren allen zeer tevreden over wat werd voorgeschoteld. Zag er mooi uit, was vriendelijk geprijsd (18,50) en verder een gezellige, ongedwongen sfeer. Voor de kinderen was er zelfs nog wat speelgoed en de gerechten kwamen vlot op tafel wat voor ons ook de bedoeling was. Kortom prima plek.

Gegeten op 28 november 2014

Moniek65

Met de hele familie (8 personen) aan de ronde tafel gegeten. We hebben allemaal een ander menu genomen, veel keuze, zowel het voorgerecht, hoofdgerecht als toetje waren verrukkelijk en verfijnd. Vooral de vis (tong) vind ik een aanrader. Fijne en persoonlijke bediening en prachtig decor. We hebben allemaal genoten! Dank en graag tot ziens!

Gegeten op 30 augustus 2014

Mooi en oud pand met lekkere stoelen en mooie muurschilderij. Weer lekker gegeten: salade met geitenkaasbitterballen. Goede wijn en aardige bediening. Ik kom er ook om te borrelen, heerlijke bitterballen en gezelligheid!

Gegeten op 8 juli 2014

Culinair99

Mooi pand in Alkmaar. Hier zondag 3-gangen keuzemenu voor 27,50 gegeten. Er was die avond een jazzband en de bezetting was goed. Onervaren, wat nonchalant personeel. Duurde lang voor we de kaart kregen en ik wilde de drankjes afstemmen op het menu, wachten dus... Bij de wijn een karaf water gevraagd. Dat was geen probleem, maar het water was warm... Carpaccio smakelijk, de vega kroketjes hadden wat krokanter gemogen. Kabeljauw net iets te ver door gegaard, dus iets droog. Friet was mengsel van warme verse en lauwe slappere ... Salade van mijn man met diamanthaas was erg royaal, het vlees lauwwarm. Kaasplankje en dessert vd week prima. Prima gelegenheid om vlot een hapje te eten. Geen avondvullend festijn. Bediening en gastvrijheid kan beter.

boontje

Biefstuk en vis v/d dag gegeten, moesten behoorlijk lang wachten, maar het was druk dus oké. Geen frietjes bij hoofdmaaltijd, hoorde er niet bij zei de serveerster [biefstuk zonder friet???] maar goed friet bijbesteld en kwam ook direct. Friet was vrijwel koud. Hierover geklaagd en ze nam het schaaltje weer mee. In de [open] keuken aangekomen voelde ze aan de friet en probeerde ze op te warmen onder de lamp, na ervan geproefd te hebben werd er besloten dat dit toch niet kon en kregen we nieuwe die wel heet was. Zo weinig licht in de eetruimte dat we de menukaart aan een andere tafel hebben moeten lezen, maar ook bij het eten niet prettig, dacht dat ik champignons in mijn mond stopte maar bleek een gekonfijte ui te zijn en dus zoet. Niet lekker dus.

Gegeten op 15 februari 2014

Heerlijk gegeten en gezeten. Bediening is persoonlijk en hartelijk, we voelen ons echt welkom. We begonnen met een proeverij, hoofdgerecht salade vd zee en als toet weer een proeverij. enige nadeel dat we onszelf overeten hebben...
Tot gauw!

Gegeten op 10 januari 2014

karin106

Op tweede kerstdag zomaar binnengelopen. Er was gelukkig nog een tafel vrij. We werden onthaald op een heerlijk kerstdiner met allemaal proeverijen. Het was echt fantastisch! De kok heeft zijn kunnen op sublieme wijze betoond! Ook de bediening was uitstekend. Goede wijn (en goede wijnadviezen) bekroonden het geheel. De sfeer was heel gezellig, we voelden ons hier meteen thuis. We komen hier snel weer terug!

Gegeten op 26 december 2013

MDekkers

Samen met mijn vriend hier een tijdje terug gegeten. Goede menukaart; erg veel heerlijke gerechten om tussen te kiezen. Ik koos voor vlees, vriend voor vis. Vlees was goed bereid; medium zoals ik had gevraagd, en de groenten die erbij geserveerd werden, waren heerlijk en goed op smaak. Mooie inrichting en zeer vriendelijk personeel. Een aanrader!

Gegeten op 4 december 2013

Marja van der Graaf

Wat hebben mijn man en ik heerlijk gegeten in het EETpaleis aan het Verdronkenoord in Alkmaar! De bijzonder vriendelijke manier waarop we werden begroet door eigenaresse Helga en sommelier Sandra is ook zeker het vermelden waard. De entourage is bijzonder sfeervol, het eten heerlijk! Wij lieten ons de proeverij met allerhande overheerlijke gerechtjes heel goed smaken. Maar ook de mosterdsoep, de precies goed bereide kabeljauw, het nagerecht dat wel een schilderijtje leek, San 's overheerlijke koffie... En nu hebben ze er ook nog om de week op zondag live muziek! Reden te meer om dit prima restaurant nog vaker te bezoeken!

Gegeten op 28 november 2013

L_Rigter

Gisteren hebben wij hier gegeten om ons 12,5 jarig huwelijk te vieren. Met negen personen zaten wij gezellig aan een ronde tafel.

Vooraf kozen mijn man en ik de proeverij, deze combinatie van voorgerechten is zeker een aanrader! Ook de hoofdgerechten waren zeer smakelijk en zagen er erg mooi uit. Bij het dessert werden wij verrast met vuurwerk, zeer attent van het restaurant.

Het enige minpunt vonden wij de verlichting, hierdoor had mijn moeder wat moeite met het lezen van de kaart. Jammer, het restaurant is namelijk zeer smaakvol ingericht.
Wij komen hier zeker terug.

Gegeten op 20 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Eetpaleis in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Het Eetpaleis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.