a TripAdvisor company

2. Frans
  3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 072 512 03 08

Marts9

Het duurde erg lang tot ze ons drinken kwamen brengen, dit terwijl het vrij rustig was. Het eten was niet wat je verwacht gezien de prijsklasse en het personeel vond ik niet klantvriendelijk.
Verder vond ik de sfeer niet gezellig op het terras, maar dat ligt waarschijnlijk aan het bovenstaande.

Gegeten op 28 juli 2015

Hompie

Zondagavond, zin om lekker te eten. samen met mijn man en kinderen besloten om bij restaurant de buren te eten. Bij aankomst werden we ontvangen en bood men ons een tafel aan, wij hadden niet gereserveerd. Tafel in erg ongezellig gedeelte van het restaurant, wij besloten om buiten plaats te nemen op een redelijk gezellig terras. Ze hebben een kleine kaart maar de gerechten leken veel belovend. Ik nam de trio van garnalen en mijn man gemarineerde carpaccio. Mijn man wilde graag een carpaccio. De trio zag er op zich redelijk uit, maar kom op, garnalen in een slablaadje en 2 doorbakken mini kroketjes en een soepje zonder garnalen, hoezo trio. Mijn man kreeg de carpaccio, dat was even schikken, kaal bord met wat runderlende met bruine randjes en wat plakken parmenzaan erboven op. ok, hij wilde geen pijnboompitjes en geen mayonaise maar toch!!!!! Toen mij man tegen de serveerster zei dat dit niet ok was en zeker geen bruine randjes nam zehet bord terug. Drie seconden later kwam ze terug met de mededeling vanuit de keuken dat bruine randjes normaal zijn bij gemarineerde carpaccio??????? Maar goed nieuw voorgerecht, gerookte zalm, nog steeds geen topper. Op dat moment besloten om weg te gaan want het hoofdgerecht durfde we niet meer aan. Elders die avond wel heerlijk geten. De buren, voor ons nooit meer.

Gegeten op 5 juli 2015

Eef61

Hier een lunch gebruikt samen met een vriendin op een druilerige dinsdag in Alkmaar. Wij waren beiden nog nooit in Alkmaar geweest maar wat een gezellige stad en wat een leuke winkels! En bij de Buren beland voor een lunch, we hadden allebei een heerlijk broodje. Ik een broodje met carpaccio en mijn vriendin broodje van de week een broodje met een chilidog en saus. Een lekker glaasje wijn erbij en een cappuccino als afsluiter.
We hebben heerlijk gegeten en fijne bediening, dus zeker een aanrader om een bezoekje te brengen.

Gegeten op 23 juni 2015

ellenbijkerk

Vanavond het lezermenu van de NoordHollands dagblad genuttigd bij restaurant Buren. Prima kwaliteit prijs verhouding en heel erg lekker. Mooie gerechten opgemaakt op je bord wat uitnodigd. Leuke en goede bediening! Wij zijn de Twentse gastvrijheid gewend maar dit doet er niet voor onder! Chapeau ....een echte aanrader voor een lekker maar ook betaalbaar menu!

Gegeten op 14 maart 2015

Kiki1973

Heb hier afgelopen zaterdag met m'n partner gegeten! Vooraf gereserveerd er stond dan ook een gezellige tafel voor ons klaar! Het eten was meer dan lekker, we hadden het menu buiten de kaart om. Oosterse carpaccio daarna keuze uit een steak of heilbot en als dessert een pannacotta. Het was heerlijk allemaal! En dat voor maar €24,50!! De bediening was ook goed. Vriendelijk en oplettend ondanks de drukte (het hele restaurant zat vol). Kortom ; zeer de moeite waard en we komen hier ook zeker terug!

Gegeten op 7 maart 2015

AMBakker

vanavond heerlijk gegeten bij De Buren. Als aanrader van vrienden hier heen geweest. Ben ook heel erg blij dat er rekening is gehouden met de zwangerschap van mijn vriendin zonder dat wij dit hebben moeten melden.

Vooraf hebben we de starter genomen. Hierbij werd er direct vertelt dat er carpaccio en gerookte zalm opzit. De zalm hebben we laten zitten en de carpaccio is veranderd voor gamba's. Als hoofdgerecht had mijn vriendin lekker een kipsate besteld en ik zat aan een italiaans varkenshaasje. mooi rose gebakken en een heerlijke saus.

Ik zou De Buren zeker aanraden voor vrienden en familie en straks in de zomer kom ik zeker nog een keer langs om lekker in de visbanken te genieten van mijn borrel en diner.

Gegeten op 13 februari 2015

Ruiter1958

We hebben hier een aantal keren tot volle tevredenheid gegeten. Vanavond echter kregen wij niet gare lamskoteletten geserveerd. Rauw van binnen, koud, vermoedelijk niet lang genoeg ontdooid voor ze op de grillplaat zijn gelegd. We proberen een van de serveersters te bereiken, maar die kijken almaar de andere kant op, we lopen er dan maar heen. Twee borden retour naar de keuken, zonder excuus, meeleven of wat dan ook. Na 10 minuten komen er twee borden terug, echter opnieuw rauw vlees!!!!!!! Opnieuw de serveerster erbij, die beweert dat het bij een van de borden toch wel rosé is. Nee hoor, echt rauw, de kok vindt het ook als ik mijn bord naar de keuken breng. Men wil wel een bord minder in rekening brengen. Maar daar gaat het ons niet om. Wij willen lekker eten, en als er iets mis is, willen wij netjes behandeld worden. Vooral dat laatste vinden wij erg belangrijk. Wij zijn geen lastige klant, wij willen geen korting, maar we willen wel serieus genomen worden als er iets mis is. Wij gaan dus nooit meer eten bij de buren, en ook niet bij enig ander restaurant wat van dezelfde eigenaar is.

Gegeten op 29 januari 2015

ronnieronaldo

Met zijn zevenen het Restaurantweek menu gekozen. Gezellige tafel en de ober vertelde zeer enthousiast over de Alkmaarse Restaurantweek met 2,50 per couvert voor het gekozen goede doel. Prima 3gangen menu voor 27,50, vooraf frisse zalm en rivierkreeftjes salade en een malse steak als hoofdgerecht. Dessert smaakvol en leuk gepresenteerd. Eigenlijk zouden alle Alkmaarse Restaurants aan dit leuke initiatief mee moeten doen.

Gegeten op 30 november 2014

Recenser

Gegeten op 22 augustus 2014

Xero

De locatie is natuurlijk top: ’s zomers heeft De Buren een mooi terras voor de deur op de Gewelfde Stenenbrug, hartje Alkmaar dus. De bediening is vriendelijk en vlot, maar niet erg persoonlijk. Druk, druk, druk. Het eten was degelijk, maar niet heel bijzonder. Onze keuze was dan ook niet erg avontuurlijk.
Zelf at ik een goed gebakken slibtong (3 stuks, 19,50) met een braaf bakje patat en een in een klein schaaltje gepropte salade. Daarbij dronk ik een lekker, goudgeel glas Siciliaanse grillo (4,50).
Mijn disgenoot at spare ribs (19,50). Die waren redelijk, niet top. Ook al omdat ze overgoten waren met een flinke kwak barbecuesaus. Dat doen we dan liever zelf, naar eigen believen. Erbij zat dezelfde brave garnituur.
Conclusie: voor een redelijke prijs kun je degelijk eten bij De Buren op een hele mooie plek.

Gegeten op 19 september 2014

Schrijf zelf een recensie over De Buren in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over De Buren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.