De Buren

2. Frans
  3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 072 512 03 08

ellenbijkerk

Vanavond het lezermenu van de NoordHollands dagblad genuttigd bij restaurant Buren. Prima kwaliteit prijs verhouding en heel erg lekker. Mooie gerechten opgemaakt op je bord wat uitnodigd. Leuke en goede bediening! Wij zijn de Twentse gastvrijheid gewend maar dit doet er niet voor onder! Chapeau ....een echte aanrader voor een lekker maar ook betaalbaar menu!

Gegeten op 14 maart 2015

Kiki1973

Heb hier afgelopen zaterdag met m'n partner gegeten! Vooraf gereserveerd er stond dan ook een gezellige tafel voor ons klaar! Het eten was meer dan lekker, we hadden het menu buiten de kaart om. Oosterse carpaccio daarna keuze uit een steak of heilbot en als dessert een pannacotta. Het was heerlijk allemaal! En dat voor maar €24,50!! De bediening was ook goed. Vriendelijk en oplettend ondanks de drukte (het hele restaurant zat vol). Kortom ; zeer de moeite waard en we komen hier ook zeker terug!

Gegeten op 7 maart 2015

AMBakker

vanavond heerlijk gegeten bij De Buren. Als aanrader van vrienden hier heen geweest. Ben ook heel erg blij dat er rekening is gehouden met de zwangerschap van mijn vriendin zonder dat wij dit hebben moeten melden.

Vooraf hebben we de starter genomen. Hierbij werd er direct vertelt dat er carpaccio en gerookte zalm opzit. De zalm hebben we laten zitten en de carpaccio is veranderd voor gamba's. Als hoofdgerecht had mijn vriendin lekker een kipsate besteld en ik zat aan een italiaans varkenshaasje. mooi rose gebakken en een heerlijke saus.

Ik zou De Buren zeker aanraden voor vrienden en familie en straks in de zomer kom ik zeker nog een keer langs om lekker in de visbanken te genieten van mijn borrel en diner.

Gegeten op 13 februari 2015

Ruiter1958

We hebben hier een aantal keren tot volle tevredenheid gegeten. Vanavond echter kregen wij niet gare lamskoteletten geserveerd. Rauw van binnen, koud, vermoedelijk niet lang genoeg ontdooid voor ze op de grillplaat zijn gelegd. We proberen een van de serveersters te bereiken, maar die kijken almaar de andere kant op, we lopen er dan maar heen. Twee borden retour naar de keuken, zonder excuus, meeleven of wat dan ook. Na 10 minuten komen er twee borden terug, echter opnieuw rauw vlees!!!!!!! Opnieuw de serveerster erbij, die beweert dat het bij een van de borden toch wel rosé is. Nee hoor, echt rauw, de kok vindt het ook als ik mijn bord naar de keuken breng. Men wil wel een bord minder in rekening brengen. Maar daar gaat het ons niet om. Wij willen lekker eten, en als er iets mis is, willen wij netjes behandeld worden. Vooral dat laatste vinden wij erg belangrijk. Wij zijn geen lastige klant, wij willen geen korting, maar we willen wel serieus genomen worden als er iets mis is. Wij gaan dus nooit meer eten bij de buren, en ook niet bij enig ander restaurant wat van dezelfde eigenaar is.

Gegeten op 29 januari 2015

ronnieronaldo

Met zijn zevenen het Restaurantweek menu gekozen. Gezellige tafel en de ober vertelde zeer enthousiast over de Alkmaarse Restaurantweek met 2,50 per couvert voor het gekozen goede doel. Prima 3gangen menu voor 27,50, vooraf frisse zalm en rivierkreeftjes salade en een malse steak als hoofdgerecht. Dessert smaakvol en leuk gepresenteerd. Eigenlijk zouden alle Alkmaarse Restaurants aan dit leuke initiatief mee moeten doen.

Gegeten op 30 november 2014

Recenser

Gegeten op 22 augustus 2014

Xero

De locatie is natuurlijk top: ’s zomers heeft De Buren een mooi terras voor de deur op de Gewelfde Stenenbrug, hartje Alkmaar dus. De bediening is vriendelijk en vlot, maar niet erg persoonlijk. Druk, druk, druk. Het eten was degelijk, maar niet heel bijzonder. Onze keuze was dan ook niet erg avontuurlijk.
Zelf at ik een goed gebakken slibtong (3 stuks, 19,50) met een braaf bakje patat en een in een klein schaaltje gepropte salade. Daarbij dronk ik een lekker, goudgeel glas Siciliaanse grillo (4,50).
Mijn disgenoot at spare ribs (19,50). Die waren redelijk, niet top. Ook al omdat ze overgoten waren met een flinke kwak barbecuesaus. Dat doen we dan liever zelf, naar eigen believen. Erbij zat dezelfde brave garnituur.
Conclusie: voor een redelijke prijs kun je degelijk eten bij De Buren op een hele mooie plek.

Gegeten op 19 september 2014

CorneliaC

Geluncht bij De Buren:
Baguettes filet American met kappertjes en uitjes en bruine bol met gegratineerde geitenkaas, honing, chutney en gemengde nootjes.

Baguette was een afbakpistoletje. Er was erg erg zuinig filet op gesmeerd.
Bruine bol was goed belegd, en voorzien van 1 pecannoot als decoratie.

Leuke plek, we aten tegenover de visafslag. Prima en vlotte bediening.

Gegeten op 6 september 2014

Moniek65

Heerlijk gezeten aan de visbanken. Prachtige locatie en fijn dat er terrasverwarming is. De visbankensalade was helemaal goed, veel verse vis. Snelle en zeer vriendelijke bediening en lekkere wijn. Kortom echt een aanrader!

Gegeten op 18 augustus 2014

emase

Op vrijdagavond hier gegeten. Er was nog 1 tafeltje vrij. De mensen die na ons kwamen, moesten wachten tot er wat vrij kwam. Vooraf nam mijn partner garnalencoctail en ik zelf pommodorisoep. De garnalencoctail was heerlijk. De soep ook, alleen de balletjes in de soep leken fabrikaat te zijn, en niet erg smakelijk. Partner nam als hoofdgerecht een steak (van 600 gr). Deze was voortreffelijk. Zelf had ik varkenshaasmedaillons. Persoonlijk vond ik deze te rauw gebakken. Jammer dat daar van te voren niet naar gevraagd was. De deserts (vanille peertjes en dame blanche) waren heerlijk. Personeel was vriendelijk en aanwezig als dat nodig was. Personeel was ook zeer vriendelijk voor de kinderen die ook mee waren.

Gegeten op 8 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over De Buren in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over De Buren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.