Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Buren

2. Frans
  3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 072 512 03 08

Xero

De locatie is natuurlijk top: ’s zomers heeft De Buren een mooi terras voor de deur op de Gewelfde Stenenbrug, hartje Alkmaar dus. De bediening is vriendelijk en vlot, maar niet erg persoonlijk. Druk, druk, druk. Het eten was degelijk, maar niet heel bijzonder. Onze keuze was dan ook niet erg avontuurlijk.
Zelf at ik een goed gebakken slibtong (3 stuks, 19,50) met een braaf bakje patat en een in een klein schaaltje gepropte salade. Daarbij dronk ik een lekker, goudgeel glas Siciliaanse grillo (4,50).
Mijn disgenoot at spare ribs (19,50). Die waren redelijk, niet top. Ook al omdat ze overgoten waren met een flinke kwak barbecuesaus. Dat doen we dan liever zelf, naar eigen believen. Erbij zat dezelfde brave garnituur.
Conclusie: voor een redelijke prijs kun je degelijk eten bij De Buren op een hele mooie plek.

Gegeten op 19 september 2014

CorneliaC

Geluncht bij De Buren:
Baguettes filet American met kappertjes en uitjes en bruine bol met gegratineerde geitenkaas, honing, chutney en gemengde nootjes.

Baguette was een afbakpistoletje. Er was erg erg zuinig filet op gesmeerd.
Bruine bol was goed belegd, en voorzien van 1 pecannoot als decoratie.

Leuke plek, we aten tegenover de visafslag. Prima en vlotte bediening.

Gegeten op 6 september 2014

Moniek65

Heerlijk gezeten aan de visbanken. Prachtige locatie en fijn dat er terrasverwarming is. De visbankensalade was helemaal goed, veel verse vis. Snelle en zeer vriendelijke bediening en lekkere wijn. Kortom echt een aanrader!

Gegeten op 18 augustus 2014

emase

Op vrijdagavond hier gegeten. Er was nog 1 tafeltje vrij. De mensen die na ons kwamen, moesten wachten tot er wat vrij kwam. Vooraf nam mijn partner garnalencoctail en ik zelf pommodorisoep. De garnalencoctail was heerlijk. De soep ook, alleen de balletjes in de soep leken fabrikaat te zijn, en niet erg smakelijk. Partner nam als hoofdgerecht een steak (van 600 gr). Deze was voortreffelijk. Zelf had ik varkenshaasmedaillons. Persoonlijk vond ik deze te rauw gebakken. Jammer dat daar van te voren niet naar gevraagd was. De deserts (vanille peertjes en dame blanche) waren heerlijk. Personeel was vriendelijk en aanwezig als dat nodig was. Personeel was ook zeer vriendelijk voor de kinderen die ook mee waren.

Gegeten op 8 augustus 2014

maydin

Gisteren bij de buren wezen lunchen. Echt een mooi terras op een top locatie, de bedining is aardig en snel. Het eten viel wel tegen, ik had een baquette met oude kaas em mosterdmayonnaise besteld en mij partner een baguette met kroket, wij kregen een afbak pistolet die niet eens goed afgebakken was (nog wit) zonder niets, allen een paar plakken droog kaas op een droge brood, en dat voor €5, echt jammer, ik zou ivm locatie wel weer voor een drankje gaan maar nooit meer om te lunchen.

Gegeten op 17 juli 2014

miekepieke

Op een mooie dinsdagmiddag hebben we op het terras gezeten van de buren. Het terras op de brug, dat was vooral leuk toen er een klas onder door kwam kanoën.
De bediening was snel en vriendelijk. We bestelden allebei kroketten met brood.
in de kroketten zat niet heel veel vlees en het brood kwam van de fabriek. De salade was niet aan mij besteed, ik kan geen rauwe kool verdragen. het plekje zo in het oude Alkmaar is een echte aanrader.

Gegeten op 17 juni 2014

Bramproeft

Snelle lunch tijdens t winkelen. Kwaliteit was prima, niet hoogstaand maar zeker ook niet slecht. Inrichting is gezellig. Service snel en doeltreffend maar niet echt gezellig of vriendelijk. Vrij neutraal. Prima voor een stip 'n go, niet iets waar ik perse naartoe terug wil of als must-do aanraad.

S. Mul-Paap

Heel aardig restaurant op een prima plek in Alkmaar. 's Zomers vaak buiten op het terras gezeten, nu binnen aan de maaltijd. Uiensoep vooraf, daarna de zeetong.
Smaakte allemaal goed, geen klagen. Bediening is vriendelijk, maar erg 'junior'. Eerst was er attentie, maar die was zo rond het dessert wel helemaal weggeëbd, zodat mijn tafelgenoot zelf moest opstaan om te kijken of er besteld kon worden. Muziek staat nét even te hard. En de tweepersoonstafeltjes zijn van het type postzegel. Maar voor het raam heb je een aardig uitzicht.

Tallie1988

een knus, sfeervol en kleinschalig restaurantje... erg gezellig!
goeie bediening, vriendelijk en begripvol personeel.
het eten zag er allemaal heerlijk uit.

Mijn ervaring was op zich wel goed, ik had carpaccio als voorgerecht. dit kregen we eigenlijk na dat we besteld hadden gelijk geserveerd, helemaal TOP! moest alleen wel een mooie tijd op het hoofdgerecht wachten dat was wel iets minder. ik had als hoofdgerecht de eendenborst (hier moet je van houden, en ik had het nog nooit gegeten) ik persoonlijk vond hem aan de lauwe kant, de portsaus lag op het bord en niet over me vlees, dus eerst miste ik mijn sausje, kwam er pas achter dat ik wel saus had dat ik de helft al op had... persoonlijk vond ik hem te rauw (ik dacht dat zal wel zo horen, omdat ik het nog nooit had gehad). toen kregen we de dessert kaart, ik dacht jippie een toetje (ik ben een echt toetjesmens) uiteindelijk heb ik geen toetje meer besteld maar gewoon een frisje omdat ik toch vond dat er niet zo heel veel keuze was om te kiezen (ook i.v.m. het kosten plaatje) al met al, wel een onwijs gezellige avond gehad, ondanks mijn eigen smaak wel heerlijk gegeten. zeker wel een aanrader!!

Gegeten op 2 november 2013

RianG

Gisteren heerlijk van het weer genoten op het terras in de stad. We konden een plekje uitkiezen en wat drinken bestellen. Toen het drinken kwam en we het eten besteld hadden begon het wachten op het eten. Dit duurde iets langer dan gemiddeld, jammer. Het eten was wel erg lekker, beide de clubsandwich. We zaten helemaal vol! Helaas moest je wel erg naar het personeel zoeken om nog wat extra drinken te bestellen.

Gegeten op 22 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over De Buren in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over De Buren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.