a TripAdvisor company

2. Frans
  3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 072 512 03 08

Courses

Vanmiddag samen met mijn vriend geluncht bij De Buren in Alkmaar. Het restaurant ziet er van buiten netjes uit en het was lekker weer, dus we besloten om buiten plaats te nemen. Het tafeltje was vrij smerig toen we plaats namen, dus ik verwachtte wel enigsinds dat de bediening hier wat aan zou doen. Uiteindelijk hebben we dit 3x moeten vragen, blijkbaar stond dit niet op de hoogste prioriteit (terwijl het niet erg druk was).

Afijn, koffie, thee en een broodje besteld. De koffie kwam in een kopje wat zo smerig was dat ik me af vroeg of ze het concept van 'afwassen' wel snappen (elk persoon met ogen zag dat dit niet schoon was) en was ook geen hoogstandje. Aan thee kun je weinig verknallen, al was dit schoteltje ook niet schoon. Het bestek werd ingedekt op een toen nog smerig tafeltje (dit was de 2de keer dat we vroegen of ze het wellicht konden schoonmaken). De panini die we hadden besteld was prima, dat was dan opzich ook wel het enigste waar ik wel enthousiast over was.

Jammer, het is een mooie locatie en daar kan je veel mee, echter is de bediening daar een cruciaal onderdeel van en die was beneden de maat. Wanneer er niet vanuit eigen initatief een vies tafeltje schoon gemaakt wordt en het vervolgens ook nog presteert een vies kopje te gebruiken dan moet er wellicht eens achter de oren gekrabt worden waar het mis gaat. Helaas!

Gegeten op 30 april 2016

Dennis87

Recent geluncht bij De Buren in Alkmaar. Personeel deed hun werk, maar ook niet meer dan dat. Kaart is veelbelovend, de gerechten ook smakelijk maar niet in verhouding met de gevraagde prijs. Inrichting verder niet bijzonder.

Gegeten op 25 april 2016

Willem_proever

Gisteren hier onze lunch gebruikt. Toen wij binnen kwamen zat de zaak nagenoeg vol, we konden nog een plaatsje aan de bar krijgen met de belofte dat we door zouden schuiven als er een tafeltje vrij zou komen. Dat gebeurde al voordat we konden bestellen.
Wij hebben genoten van een heerlijke salade en een goed met vis belegd broodje. Smaakte beide prima!
De bediening was prettig en attent. Een prima zaak om te lunchen en waarschijnlijk ook wel om 's avonds te eten.

Gegeten op 16 april 2016

19masja83

Het eten was erg lekker en origineel qua combinaties en mooi opgediend. Prima porties ook. Het duurde alleen even voor de bediening door had dat wij als bezoekers plaats hadden genomen en wilden eten/drinken.

Gegeten op 11 oktober 2015

inge154

Met de wijn en spijs wandeling hier gegeten. Het gerecht bestond uit een lamshaasje, tartaartje van lam en gepikkelde groene asperges met truffel hollandaise saus in combinatie met een heerlijke rode wijn. Veruit het beste gerecht van de dag (in combinatie met de wijn) en dat terwijl ik geen vleeseter ben. Er was duidelijk moeite voor gedaan en ook het aangeboden glaasje kraanwater is altijd een pluspunt.

alie16

Op deze prachtige zonnige dag geluncht op het mooie terras onder de overkapping.
De sfeer was prima, het personeel was snel en oké.
Alleen de kok had niet helemaal zijn / haar dag. Tenminste ik hoop voor het restaurant dat het een uitzondering was. Onze bestelling kwam snel door, een knapperig broodje Thaise kip.
Helaas droop de kip in het vocht waardoor de knapperigheid van het broodje vrijwel geheel verdwenen was. De kip was waarschijnlijk opgewarmd want was wel gaar maar niet alle stukken waren warm. Het bord oogde vies, maar dat waren de vet vlekken en kruimels van het broodje. De bediening zou het doorgeven aan de kok, ik hoop dat dit ook gebeurd is. Zodat de kok even weer alle zeilen kan bijstellen met dit gerecht en de volgende keer wel kan voldoen aan de verwachtingen van de klant.

Gegeten op 2 oktober 2015

Tastoe

Heerlijk gegeten en prima service op een regenachtige avond. Combinatie (voor twee) van voorgerechten was heerlijk met als enige "nadeel", warm en koud in één bestelling, maar dit is eigen keuze natuurlijk (tip? misschien serveren in twee gedeelten indien mogelijk). Sliptongen perfect evenals de gegrilde lamskoteletten met couscous. Geen culinaire hoogstandjes, maar wel uitstekend uitgevoerd.
Terugkomen..........JA

Gegeten op 15 september 2015

HWvdKolk

Eten was redelijk. Uitsmijter had iets beter gekund. Niet gevraagd of de dooier heel mocht blijven. Bediening was wel goed en vriendelijk. Lekker op de brug gezeten.

Esa

Vorige week hier heerlijk gegeten met mijn vriend. De vis was perfect en de jonge bediening was netjes, oudere man was wat kortaf. Het restaurant heeft ook gezellige inrichting.

Gegeten op 3 augustus 2015

dionne_1995

Restaurant De Buren blijft een goed restaurant om vis te eten. Zowel standaard op de kaart of als (special) aan de muur. Wij hadden gekozen voor de mosselen op thaise wijze en de visbanken salade. Beiden super en goed verzorgd. Onze vraag om extra saus was geen probleem en werd zeer vriendelijk gebracht. Mijn moeder en ik hadden iets speciaal te vieren en het personeel deed erg leuk en lief mee! Aanrader; zeker voor vis;)

Schrijf zelf een recensie over De Buren in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over De Buren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.