De Buren

• 7.4

• 7.8

Bramproeft
  • Recensies in de laatste twee jaar

Snelle lunch tijdens t winkelen. Kwaliteit was prima, niet hoogstaand maar zeker ook niet slecht. Inrichting is gezellig. Service snel en doeltreffend maar niet echt gezellig of vriendelijk. Vrij neutraal. Prima voor een stip 'n go, niet iets waar ik perse naartoe terug wil of als must-do aanraad.

S. Mul-Paap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel aardig restaurant op een prima plek in Alkmaar. 's Zomers vaak buiten op het terras gezeten, nu binnen aan de maaltijd. Uiensoep vooraf, daarna de zeetong.
Smaakte allemaal goed, geen klagen. Bediening is vriendelijk, maar erg 'junior'. Eerst was er attentie, maar die was zo rond het dessert wel helemaal weggeëbd, zodat mijn tafelgenoot zelf moest opstaan om te kijken of er besteld kon worden. Muziek staat nét even te hard. En de tweepersoonstafeltjes zijn van het type postzegel. Maar voor het raam heb je een aardig uitzicht.

Tallie1988
  • Recensies in de laatste twee jaar

een knus, sfeervol en kleinschalig restaurantje... erg gezellig!
goeie bediening, vriendelijk en begripvol personeel.
het eten zag er allemaal heerlijk uit.

Mijn ervaring was op zich wel goed, ik had carpaccio als voorgerecht. dit kregen we eigenlijk na dat we besteld hadden gelijk geserveerd, helemaal TOP! moest alleen wel een mooie tijd op het hoofdgerecht wachten dat was wel iets minder. ik had als hoofdgerecht de eendenborst (hier moet je van houden, en ik had het nog nooit gegeten) ik persoonlijk vond hem aan de lauwe kant, de portsaus lag op het bord en niet over me vlees, dus eerst miste ik mijn sausje, kwam er pas achter dat ik wel saus had dat ik de helft al op had... persoonlijk vond ik hem te rauw (ik dacht dat zal wel zo horen, omdat ik het nog nooit had gehad). toen kregen we de dessert kaart, ik dacht jippie een toetje (ik ben een echt toetjesmens) uiteindelijk heb ik geen toetje meer besteld maar gewoon een frisje omdat ik toch vond dat er niet zo heel veel keuze was om te kiezen (ook i.v.m. het kosten plaatje) al met al, wel een onwijs gezellige avond gehad, ondanks mijn eigen smaak wel heerlijk gegeten. zeker wel een aanrader!!

Gegeten op 2 november 2013

RianG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren heerlijk van het weer genoten op het terras in de stad. We konden een plekje uitkiezen en wat drinken bestellen. Toen het drinken kwam en we het eten besteld hadden begon het wachten op het eten. Dit duurde iets langer dan gemiddeld, jammer. Het eten was wel erg lekker, beide de clubsandwich. We zaten helemaal vol! Helaas moest je wel erg naar het personeel zoeken om nog wat extra drinken te bestellen.

Gegeten op 22 oktober 2013

Fowo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten, allebei een vega gerecht: de lasagne met groenten en de cannelloni met paddestoelen. Erg lekker en mooi geserveerd. Het was er op zaterdagavond erg druk maar de sfeer was gezellig en onze bediening vriendelijk.

Gegeten op 12 oktober 2013

Jasperblok
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk tentje om een hapje te eten, kom hier geregeld terug en wordt altijd hartelijk ontvangen en bediend. Het eten is altijd zeergoed en ik zal er snel weer een hapje komen eten!

Gegeten op 22 september 2013

Caro1503
  • Recensies in de laatste twee jaar

Buiten heerlijk op het terras gezeten. Service vriendelijk alleen vervelend dat je zelf steeds contact moet maken voor drinken. Prijs kwaliteit vind ik ver te zoeken.gamba's vooraf, mocht geen gamba's heten. Kleine garnalen 4 stuks met 1 champignon en een stukje brood voor 9,50. Zo ook de hoofdgerechten. De smaken zijn lekker maar de hoeveelheid staat niet in verhouding tot de prijs en dat vind ik jammer. Voor mij een reden om niet gauw meer heen te gaan.

Gegeten op 27 augustus 2013

RuudVeldhoen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Buiten op het terras wat gegeten en gedronken.
Goede mogelijkheid om of in de zon te zitten of juist in de schaduw.
Rappe bediening en vriendelijk.
Frans bol met oosterse kip echt heerlijk.
Een aanrader!

Gegeten op 19 augustus 2013

Krijn_de_Graaf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met het mooie weer besloten we vanuit het werk bij De Buren aan te schuiven. We hadden een leuk tafeltje aan het water. De ober die ons hielp was erg vriendelijk. Voorgerecht o.a. trio van ham. Veel ham op een bord zonder iets erbij. De serranoham en parmAHam waren smaakloos. Verrassend aangezien dit een ham met een echte smaak is. Daarna de kipsate. Gewoon goed.
Met een flesje Prosecco op het terras zit je er heerlijk. Beetje jammer van de kelner die een paar keer over het terras zijn bestellingen doorschreeuwt.

Gegeten op 29 juli 2013

marianvanloenen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op één van de warmste zaterdagen van het jaar daar 's avonds buiten gegeten. Leuke locatie op de hoek bij de visbanken. Het terras zat overvol en de mensen moesten zelfs wachten totdat er plaats was. Deze werden professioneel door het personeel opgevangen.
Ondanks de drukte hoefden we niet lang op ons eten te wachten en de service was prima zo ook het eten (een heerlijke maaltijdsalade en de sliptongetjes waren om te smullen).
Wij vinden het een echte aanrader!

Gegeten op 27 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over De Buren in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over De Buren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!