Sumangali

• 6.8

• 6.9

umamahen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is een restaurant waar het eten smaakt naar India.

Mysterieus zelfs, waar je klank en kleur kan proeven.

Beroemd zijn de gerechten die hier worden geserveerd.

Goddelijk lekker!

De mensen die hier werken zijn een eer voor hun land.

Bevoorrecht zijn wij, het zo te mogen ervaren.

Sumangali is exclusief.

Gegeten op 27 februari 2014

bodhansingh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geen tandoorioven en geen indiaas eten. Vriendelijke man die ons neerzette bij het tochtige raam. Het leek alsof ze dit deden om meer gasten te lokken. Kip en Lam tikka tandoori behoort droog uit de tandoorioven te komen en vervolgens geserveerd te worden op een sizzling plaat. Deze kip en lam tikka werden met saus eroverheen geserveerd en hadden een hele zacht gekookte en gesmoorde smaak. Excuus hiervoor was dat ze dus geen Tandoorioven bezitten. Een indiaas restaurant zonder Tandoorioven, wie kan zich dat voorstellen. De sausjes erbij waren meer van een tomatensausje uit een blik of zoiets. Smaakte totaal niet naar Indiaas en aangezien onze ouders in India zijn geboren, hebben wij dus heel wat van dit soort voedsel gegeten. Een soort linzenprut kregen we er ook nog bij. Echte naan brood moet ook naar vers uit de oven gekomen brood smaken en dit naan brood was slap, zonder smaak en riekte naar magnetron opwarming. Niet te eten. Maar er waren ook pluspunten. De water en de glimlach die we kregen waren gratis. Dus mensen als jullie van Indiaas eten houden, mijd deze zaak dan, behalve als je het lekker vindt om voor de gek gehouden te worden. Wij in ieder geval nooit en nooit meer.

Gegeten op 25 februari 2014

bgsheth
  • Recensies in de laatste twee jaar

Indian is our favourite cuisine so when we spotted Sumangali we had to give it a go. We ended up eating here twice during our 2 week holiday as we were really impressed with the quality of the food, service and atmosphere. You can sit outside for a lovely view out to sea as you eat. The staff remembered us from our first visit and were even more attentive if possible which was a lovely touch. The samosas and puris for starter are great and garlic chicken main is lovely. If you fancy a really tasty curry on holiday then head here!

Gegeten op 2 juli 2013

johnny1204
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn hier op een woensdag avond wezen eten. Aangezien wij hier vaker hebben gegeten, zijn we binnengelopen. Een uitgebreide menukaart. De bediening was vanaf het begin tot het einde vriendelijk en netjes.Een aanrader is de Thali, verschillende smaken van mild naar zeer heet! Van het eten hebben wij erg genoten. Het eten was goed gaar en lekker op smaak gebracht. Ook is de Lassi een aanrader! Ga er zeker weer heen.

Gegeten op 17 april 2013

kok aan zee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een teleurstelling. Ik ben gek op indiaas eten, maar ik heb zelden zo'n vieze hap gehad.
De pakora's waren oké, maar de Dahiwada's waren droog en smakeloos met een veel te sterke munt-yoghurtsaus.
De mangolassie was aan het schiften en smaakte in de verte naar papaya (?), geen mango te bekennen. Toen ik vroeg of het wel mangolassie was, ging de ober met mijn glas naar de keuken en binnen een paar tellen had kreeg ik mijn glas terug met meer 'mango'smaak. Rara?? We bestelden Chicken Korma en Chicken Sag. De kip was oké, maar het dreef in beide gerechten in een soort tomatensaus. De gerechten bleken ook allebei hetzelfde te smaken! Nergens nootjes en de overbekende romige smaak te bekennen in de 'korma' en de verse spinazie voor de Sag was ook al niet aanwezig. De bonen'prut' die erbij geserveerd werd, leek op en smaakte naar ingedikte en uitgedroogde erwtensoep. Het schaaltje salade en de spercieboontjes waren gelukkig oké. De keuze of we rijst of naan wilden, werd niet gesteld.
Bij het afrekenen heb ik i.p.v. € 2,- retour slecht 20 cent teruggekregen.
Dat de aankleding eenvoudig was, is geen punt, maar dat het eten ver beneden peil werd geserveerd en dan ook nog vragen of het gesmaakt heeft? Uit plaatsvervangende schaamde heb ik de vraag genegeerd.

Gegeten op 4 april 2013

MarleenK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoe hebben wij dit restaurant over het hoofd kunnen zien al die jaren? Sumangali bestaat al jaren, maar wij aten er donderdag voor het eerst en dat is heel goed bevallen. We kozen het Vamakkam-menu: voor 24 euro zowel Sri Lankaanse als Indiase gerechten op tafel. We mochten zelf kiezen hoe pittig we de gerechten wilden hebben. Buiten was het akelig koud dus we kozen voor flink gepeperd. Starten met soep naar keuze: prima vegetarisch soepje. Als hoofdgerechten kozen we een lamsvlees- en een rundvleescurry. Het lamsvlees was boterzacht; het rundvlees had de lekkerste saus maar was een tikje droog. Daarna ondanks de kou toch nog even aan het mango-ijs. Dat bracht ons alvast in zomerse sferen. Al met al een goede start van het kille paasweekend. Een adresje om terug te keren: prima eten, zeer betaalbaar, bekende en onbekende gerechten, vriendelijke ontvangst en bediening.

Gegeten op 28 maart 2013

martin41
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke Indiase sfeer, gastvrije eigenaar in persoonlijke stijl en prima eten. Onze Indiase reisherinneringen werden weer lekker opgehaald. Jammer dat echt Indiaas eten (althans in onze regio) niet echt aanslaat, waardoor het hier rustiger is dan ze verdienen. Aanrader!

Gegeten op 29 maart 2013

MiekiePiekie
  • Recensies in de laatste twee jaar

De eigenaar ontving ons hartelijk, maar de jonge ober was schutterig, verlegen en daardoor niet echt attent. Toen we vast een voorgericht wilden bestellen omdat we flinke trek hadden, zei hij dat dit niet mogelijk was, alles moest tegelijk. Pas toen we ongeveer een kwartier binnen waren kregen we papadam, helaas zonder sausjes erbij.
De 'mixed voorgerechten (verrassing van de kok)' bevatte geen verrassingen, maar de standaard hapjes. De hoofdgerechten (Sri Lankaanse schotel met geitenvlees en Indiase curry met kip) vonden wij niet speciaal, de smaken waren weinig uitgesproken. Op de menukaart staat dat alle hoofdgerechten worden geserveerd met rijst OF naan, ons werd echter niet gevraagd wat we wilden (het werd automatisch rijst en dat was gelukkig oké).
De inrichting is eenvoudig, zoals bij veel kleine Indiase restaurants... niks bijzonders. Sanitair was schoon maar gedateerd.

Gegeten op 28 december 2012

LadyB

• Redelijk

De eerste keer was ik erg enthousiast. Eten was erg goed!
De tweede keer toch wat teleurgesteld, bij ieder gerecht krijg je precies dezelfde bijlagen waardoor het erg eentonig wordt. Jammer! Bovendien mochten wij bij het raam zitten waar het onwijs tochtte. Ben er sindsdien niet meer geweest...

johnvanede

• Uitstekend

Als afsluiting van een dagje Alkmaar hier neergestreken. Alles in één woord uitstekend! De sfeervolle entourage, de vriendelijke bediening en niet onbelangrijk: het eten. Een uitgebreide kaart waar iedereen wel een keuze uit kan maken. De gerechten waren smaakvol bereid en werden keurig en warm opgediend, alsof het net bereid was. Wij zijn goede eters maar de hoeveelheden waren prima in orde (als mensen hier nog niet voldoende aan hebben ......). Van de prijzen valt niets te zeggen, alleszins betaalbaar. Ik kan iedereen aanraden hier eens te gaan eten. Het zal je absoluut niet teleurstellen.

Schrijf zelf een recensie over Sumangali in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Sumangali. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!