Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant Riche

2. Hollands
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 072 511 52 57

Peter1007

Een echt familie bedrijf. Meneer in de keuken, mevrouw in de bediening. Wonderlijk dat Riche er al 25 jaar zit, maar dat ik het als Alkmaarder helemaal niet ken. Ze zeiden zelf dat ze nooit adverteren, blijkbaar werken advertenties toch. Maar door mond op mond reclame nu dan toch eindelijk ook geweest. En het is zeker de moeite meer dan waard.

Eten: De gebakken vis was goed, maar ik hoopte op een echte vis waar alles nog aan zat. Dat is natuurlijk voorkeur, en waarschijnlijk vindt de meerderheid het wel best dat de kok het werk al gedaan heeft. Hoe vaak zie je nog dat er gewoon groenten bij het eten mee komen, erg lekker!

Service: deze is top. Nu was het ook niet heel druk, dan zal het wellicht makkelijker zijn. Maar wij hadden niks om over te klagen, wat voor Nederlanders natuurlijk een wonder is. Niet druk kwam door een combinatie van fantastisch bbq-weer en het Nederlands elftal speelde.

Decor: alles ziet er goed uit, wellicht is de ruimte wat klein, waardoor er ook weinig mee te doen valt.

Prijs: voor deze kwaliteit eten en voor deze service zijn de prijzen echt top. Drie gangen plus twee a drie drankjes voor rond de 50 euro. Ook afhalen voor maar 7,50.

Gegeten op 17 mei 2014

AlphaS

Klein maar zeer fijn, zo zou ik het omschrijven.
Gisteren heerlijk gegeten met vrienden. Als voorgerecht de kaashoedjes in boschampignons. Heerlijk gevuld en goed knapperige geraspte kaas bovenop. Aansluitend de vis van de dag, roodbaarsfilet. Heerlijk mals en zeer goed van smaak. Daarbij voor de groep een mooi opgemaakte schaal groenten en patat, een gepofte aardappel met knoflooksaus, een klein beetje salade en een glaasje verse vruchtjes. Zeer uitgebreid al met al, en alles smaakte uitstekend!
Tot slot nog de chocolade mascarpone met aardbei. Beetje machtig na een vrij uitgebreide maaltijd, maar ook erg lekker.
Het restautant is gelokaliseerd in een oud Alkmaars 'huis', en in die sfeer moet je ook denken. De toiletten zijn heel schoon.

Gegeten op 17 mei 2014

Culinair99

Na fantastische recensies te hebben gelezen zijn we afgelopen zaterdag zelf eens gaan eten bij restaurant Riche. Gebeld om te reserveren, 19 uur was vol, 20 uur kon wel nog, maar liever richting 20.15 uur dan 19.45 uur, nou oké, zal wel bomvol zijn dachten we... Komen we aan om 20.05 uur, blijken er slechts 2 tafels bezet! De andere 3 allen voor 2 personen gedekt maar na ons kwam er niemand meer. Beetje gek, maar goed. Oubollig decor inderdaad, bediening idem, wel vriendelijk hoor. Geen wijnarrangement mogelijk. Vooraf stokbroodje, dat is inclusief. Karaf kraanwater bij de wijn geen probleem. Vooraf de hoedjes (lekker crispy) en de verwennerij (zeer smakelijk). Als hoofdgerecht een malse tournedos en zwijnsbiefstukjes met champignons. Goede kwaliteit, royale porties, vooral veel bijgerechten! Prima gegeten, qua dessert helaas geen hartige variant, vb kaasplankje. Al met al hadden we er meer van verwacht, mede door de hoge cijfers hier op iens.nl. Lekker gegeten, genoeg ook, maar voor de echte avond uit beleving moet je hier niet zijn.

ronnieronaldo

Het was weer vanouds bijzonder top bij Riche. Voorgerecht zalm met mierikswortel en hoofdgerecht hertenbiefstuk. Gepresenteerd met hollandse groente/ sla en de gepofte aardappel. Eigenlijk al jaren hetzelfde, maar never change a winning team. Het blijft gewoon bijzonder lekker bij Riche. Prima bediening in nostalgisch interieur. Deze huiskamer blijft gewoon nummer 1 als het om lekker eten gaat.

Gegeten op 5 oktober 2013

Jenzo

Gisteren samen met mijn vriend heerlijk gegeten in Riche! Vooraf had hij de Riche verwennerij en ik het gerookt rundvlees, allebei erg lekker. Als hoofdgerecht had mijn vriend het pannetje ossenhaas en ik een heerlijk malse kalfsribeye - echt verrukkelijk! Het fijne aan dit restaurant is dat het voor een mooie prijs kwaliteit én kwantiteit in een rustig sfeertje biedt, iets wat tegenwoordig lastig te vinden is. Naast het voortreffelijke eten is de bediening erg vriendelijk en relaxed. Het decor is een beetje gedateerd, maar dit geeft juist een huiskamer gevoel; gezellig en knus. Ik zou alle liefhebbers van lekker eten Riche aanraden ... het lekkerste eten van Alkmaar!

Gegeten op 30 oktober 2013

culli

nieuwsgierig na alle recenties . toch maar eens doen,Geweldig gegeten.Wat een passie.maar...een biertje van amstel in een fles ??

Gegeten op 24 augustus 2013

Onderwater

Heerlijk gegeten, gisteren. Mijn man had tournedos en ik de kalfsribeye. Beiden waren heerlijk zacht en uitstekend van smaak. Mooie groentes en aardappels erbij. Prima prijs-kwaliteit verhouding die je niet vaak meer tegenkomt. Het restaurantje straalt rust uit en de gastvrouw ook. De aankleding mag dan wat gedateerd zijn, maar dat is in dit geval ondergeschikt! Aanrader.

Gegeten op 11 augustus 2013

Keesnoorloos

Gisteren heerlijk gegeten. Vooraf carpaccio (heerlijke kaas erover), hoofdgerecht varkenshaasmedaillons prima, toetje was een verrassende sorbet, erg lekker. Bediening prima, je wordt gelukkig bediend wanneer jij het wilt en niet wanneer de bediening vindt dat het moet. Natafelen kan zolang je maar wilt.

Gegeten op 2 augustus 2013

Miekje74

19 juli naar restaurant Riche. Was zoals altijd weer heerlijk! We zijn begonnen met de zomersalade en als hoofdgerecht kalfsoester met cantharellen en (op verzoek) extra roomsaus. Als toetje het (warme) chocolade taartje met vanille ijs en slagroom. Mede dankzij de goede bediening was het weer gezellig en hebben we heerlijk gegeten! Een aanrader voor iedereen die van lekker eten houd.

Matttrudy

Spontaan bij Riche gaan eten, dat doen wij altijd al als wij van vakantie terug komen..
Ik ben begonnen met Riche verwennerij. heerlijk.
Mijn man had Nieuwe haring met hollandse garnalen.
En als hoofdgerecht Griet.
Ik had een heerlijke kalfsoester met cantharellen.
En het toetje was overheerlijk.
Eigenlijk hebben wij in Alkmaar geen ander restaurant meer nodig.
Het is gewoon genieten bij Riche.

Gegeten op 25 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Riche in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Riche. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.