Restaurant Riche

• 8.3

• 6.8

Culinair99
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na fantastische recensies te hebben gelezen zijn we afgelopen zaterdag zelf eens gaan eten bij restaurant Riche. Gebeld om te reserveren, 19 uur was vol, 20 uur kon wel nog, maar liever richting 20.15 uur dan 19.45 uur, nou oké, zal wel bomvol zijn dachten we... Komen we aan om 20.05 uur, blijken er slechts 2 tafels bezet! De andere 3 allen voor 2 personen gedekt maar na ons kwam er niemand meer. Beetje gek, maar goed. Oubollig decor inderdaad, bediening idem, wel vriendelijk hoor. Geen wijnarrangement mogelijk. Vooraf stokbroodje, dat is inclusief. Karaf kraanwater bij de wijn geen probleem. Vooraf de hoedjes (lekker crispy) en de verwennerij (zeer smakelijk). Als hoofdgerecht een malse tournedos en zwijnsbiefstukjes met champignons. Goede kwaliteit, royale porties, vooral veel bijgerechten! Prima gegeten, qua dessert helaas geen hartige variant, vb kaasplankje. Al met al hadden we er meer van verwacht, mede door de hoge cijfers hier op iens.nl. Lekker gegeten, genoeg ook, maar voor de echte avond uit beleving moet je hier niet zijn.

ronnieronaldo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was weer vanouds bijzonder top bij Riche. Voorgerecht zalm met mierikswortel en hoofdgerecht hertenbiefstuk. Gepresenteerd met hollandse groente/ sla en de gepofte aardappel. Eigenlijk al jaren hetzelfde, maar never change a winning team. Het blijft gewoon bijzonder lekker bij Riche. Prima bediening in nostalgisch interieur. Deze huiskamer blijft gewoon nummer 1 als het om lekker eten gaat.

Gegeten op 5 oktober 2013

Jenzo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren samen met mijn vriend heerlijk gegeten in Riche! Vooraf had hij de Riche verwennerij en ik het gerookt rundvlees, allebei erg lekker. Als hoofdgerecht had mijn vriend het pannetje ossenhaas en ik een heerlijk malse kalfsribeye - echt verrukkelijk! Het fijne aan dit restaurant is dat het voor een mooie prijs kwaliteit én kwantiteit in een rustig sfeertje biedt, iets wat tegenwoordig lastig te vinden is. Naast het voortreffelijke eten is de bediening erg vriendelijk en relaxed. Het decor is een beetje gedateerd, maar dit geeft juist een huiskamer gevoel; gezellig en knus. Ik zou alle liefhebbers van lekker eten Riche aanraden ... het lekkerste eten van Alkmaar!

Gegeten op 30 oktober 2013

culli
  • Recensies in de laatste twee jaar

nieuwsgierig na alle recenties . toch maar eens doen,Geweldig gegeten.Wat een passie.maar...een biertje van amstel in een fles ??

Gegeten op 24 augustus 2013

Onderwater
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, gisteren. Mijn man had tournedos en ik de kalfsribeye. Beiden waren heerlijk zacht en uitstekend van smaak. Mooie groentes en aardappels erbij. Prima prijs-kwaliteit verhouding die je niet vaak meer tegenkomt. Het restaurantje straalt rust uit en de gastvrouw ook. De aankleding mag dan wat gedateerd zijn, maar dat is in dit geval ondergeschikt! Aanrader.

Gegeten op 11 augustus 2013

Keesnoorloos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren heerlijk gegeten. Vooraf carpaccio (heerlijke kaas erover), hoofdgerecht varkenshaasmedaillons prima, toetje was een verrassende sorbet, erg lekker. Bediening prima, je wordt gelukkig bediend wanneer jij het wilt en niet wanneer de bediening vindt dat het moet. Natafelen kan zolang je maar wilt.

Gegeten op 2 augustus 2013

Miekje74
  • Recensies in de laatste twee jaar

19 juli naar restaurant Riche. Was zoals altijd weer heerlijk! We zijn begonnen met de zomersalade en als hoofdgerecht kalfsoester met cantharellen en (op verzoek) extra roomsaus. Als toetje het (warme) chocolade taartje met vanille ijs en slagroom. Mede dankzij de goede bediening was het weer gezellig en hebben we heerlijk gegeten! Een aanrader voor iedereen die van lekker eten houd.

Matttrudy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Spontaan bij Riche gaan eten, dat doen wij altijd al als wij van vakantie terug komen..
Ik ben begonnen met Riche verwennerij. heerlijk.
Mijn man had Nieuwe haring met hollandse garnalen.
En als hoofdgerecht Griet.
Ik had een heerlijke kalfsoester met cantharellen.
En het toetje was overheerlijk.
Eigenlijk hebben wij in Alkmaar geen ander restaurant meer nodig.
Het is gewoon genieten bij Riche.

Gegeten op 25 juli 2013

ingrid42
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vol verwachting na de goede recensies gaan eten bij Riche. Ik ben erg kritisch door mijn horeca achtergrond en was dan ook verbaasd toen ik het restaurant binnen liep. Gewoon een oudbollige huiskamer en echt gezellig doet het ook niet aan. Dan de bediening die was zeker niet professioneel en ook niet al te vriendelijk. Wel kwam de eigenaar/kok nog ff vragen of het naar wens was geweest. We lieten ons verrassen en kregen eerst een voorgerecht met zalm en garnalen. Was niet slecht maar zeker niet speciaal. Ook het brood en de bijbehorende kruidenboter was minimaal. Het hoofgerecht bestond uit lamsvlees, erg lekker, met als bijgerecht wat groente en een soort mix van frietjes.Ook dat laatste viel tegen. Daarentegen was het toetje zeer verrassend. Al met al zou ik hier niet meer naar toe gaan. er zijn zeker betere restaurants in Alkmaar e.o.

Gegeten op 12 juli 2013

Tonnynmart
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een bezoek aan Riche is altijd weer fantastisch. Het eten is van topkwaliteit en de bediening is erg vriendelijk en persoonlijk. Persoonlijk ben ik weg van een voorgerecht, vergeet altijd hoe het heet maar dacht de proeverij Riche. Het is een voorgerecht van zalm, garnaaltjes en krabstaartjes, heerlijk. Voor mij verdient Riche een 1e plaats.

Gegeten op 15 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Riche in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Riche. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!