De Koperen Pot

• 7.7

• 7.8

kuifje1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Huiselijke sfeer en gezellige buurtbistro. Eten is prima. Paling op toast was lekker, even de kou eraf en het smaakt gelijk veel lekkerder. Mijn tafeldame ging voor de traditionele uiensoep. Daar was niks mis mee, ze hoefde niet naar de uien te zoeken iig. Als hoofdgerecht nam zij de zeetong heerrrllliiijkkk en ik heb de tournedos stroganoff uitgeprobeerd. Prima gegrilld (rare)en de gebakken aardappeltjes, groenten en stoofpeertjes maakte het gerecht compleet. Prima avond. Het was wel wat aan de prijs, maar er moet wat te zeuren overblijven.

Gegeten op 7 maart 2013

E10ne1964
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden veel positieve geluiden gehoord over dit restaurant. Vooral de parelhoen, mijn favoriet, zou erg goed zijn. Het restaurant is klein en heeft een ouderwetse inrichting in een mooi grachtenpand net buiten het centrum van Alkmaar. De kaart is ook klassiek dus alles past mooi bij elkaar. De ontvangst en bediening is informeel en vriendelijk. Lekker stokbrood met (kruiden)boter als binnenkomer. De vissoep en wildbouillon voor waren goed, maar niet bijzonder. Het vistrio was van goede kwaliteit maar erg karig voor 14 Euro. De grote deceptie was het parelhoen. Het leek een ouwe kip die sufgesudderd was in een vaag champignonsausje. Taai, veel karkas en er was weinig over van de verfijnde parelhoen smaak. De tong was klassiek gebakken in roomboter en verder prima. Op de rekening stond dit visje echter voor maar liefst 55 Euro. Erg duur en z'n geld niet waard. De hertenbiefstuk was mooi gepresenteerd op een bord met garnituren en een goede saus. Dank zij de bijgerechten (lekkere stoofpeertjes en rauwkost maar vette sompige aardappelen) waren we aardig vol en namen als dessert koffie met wat lekkers. De koffie was een prima filterbakkie maar het lekkers viel erg tegen. Voorverpakte smaakloze bonbons en droge nougat. Gemiste kans aangezien Alkmaar een paar erg goede chocolaterieën heeft die voor een redelijk bedrag heerlijke bonbons kunnen leveren. Aan het eind van de avond 200 Euro kwijt. We hebben heel vaak voor veel minder geld veel lekkerder gegeten. Dit is geen aanrader wat ons betreft.

Gegeten op 13 februari 2013

henk51
  • Recensies in de laatste twee jaar

heerlijk gegeten (hazenbout), zelfs als je een kleinere portie wil is dit geen probleem. dit restaurant blijft nog steeds op nummer 1 staan

Gegeten op 16 december 2012

wilmavalk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk ambachtelijk restaurant. Een hele beleving op een drukke dag. Echte aanrader als je van de Hollands/Franse keuken houdt.
Wel flinke prijzen maar daarvoor kregen we dan ook een heerlijke kalfslever.

tax1975
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dat het nog mogelijk is om zo goed te eten in een huiskamer met een klein keukentje! Wij aten hier konijn. Perfect gesudderd alsof ik bij mijn grootmoeder op de boerderij zat te eten. De tijd heeft hier stil gestaan. Smaken van vroeger waar toch niemand voor weg zal lopen. Fantastisch dat dit soort restaurants nog bestaan. Perfecte ambiance!

PlanB

• Uitstekend

Lekker ouderwets in huiselijke sfeer en no nonsense, maar van hoge kwaliteit. Zo hoort een hamburger aan de bar te zijn. Tip: coq au vin!

francobardol

• Uitstekend

Wij hebben hier uitstekend gegeten in een vergootte woonkamer. De entourage was geweldig. Binnen was voor ons een openbaring met een gezellige bar erbij en een open keukentje waar verschillende gerechten werden klaargemaakt. De bediening is uitstekend en zeer gemoedelijk en doen hun best om het de gasten nar de zin te maken.
De menu kaart is klein maar voldoende voor elk wat wils. Jammer is alleen, dit geldt niet alleen voor dit restaurant, dat de koffie na een goede maaltijd niet een italiaanse kan zijn.
Nu ik eenmaal binnen ben geweest, zal ik zeker vaker terugkomen. Nogmaals als je buiten langs loopt krijg je niet de goede indruk, die ik nu heb opgesnoven binnen.

Ivk

• Slecht

Bediening veel te amicaal, te lang wachten, en als je en sate zo serveert (op ontbijtbordje zonder ook maar iets erbij?!...) zet het dan niet op de kaart! Heel slecht. Eendeborst veel te rauw en koud.
Snap niet waarom vele mensen hier zo lyrisch over doen?

Proever77832

• Uitstekend

Knus restaurant aan mooie Alkmaarse gracht. Prima bediening, verrukkelijk gegeten.

Proever40549

• Uitstekend

Verschrikkelijk lekker gegeten en een zeer vriendelijke en attente bediening. Mijn hazenrug was zo mals als hij maar zijn kon.

Schrijf zelf een recensie over De Koperen Pot in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over De Koperen Pot. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!