Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant Irodion

1. Restaurant
  2. Grieks

Restaurant Irodion

1. Restaurant
  2. Grieks
  1. Toon telefoonnummer 072 511 22 44

Plaas

Met 'n klein groepje vrienden zijn we later op de avond bij Irodion gaan eten. Dat was geen probleem, ook niet op maandagavond, wat te prijzen valt. Vooraf kwam er ouzo, die 'n beetje naar anijs maar vooral naar alcohol smaakte (er zijn er toch betere). Bij het eten bestelde ik een droge retsina, maar die was toch vooral heel zoet en verder niet erg smakelijk. Het paste, zo zou dra blijken, bij het eten. Ik had een vegetarische moussaka waar vooral erg veel champignons in zaten, toch al niet mij favoriet, en waar verder geen avontuur aan te beleven viel. En dat terwijl Irodion toch bepaald de goedkoopste niet is, al doet het interieur vermoeden van wel. De bediening was niettemin vriendelijk, maar ik zal er niet gauw terugkomen.

Gegeten op 15 december 2014

ronnieronaldo

25 jaar Irodion, feestelijke avond. Met z'n negenen genoten van muziek en griekse gerechten. Bediening is combi van Griekse mannen en hollandse dames, vlot met aandacht voor de gast.Naast de bekende Irodionschotels (veel vlees) zijn de tiganaki gerechten (ossehaas in het pannetje) een aanrader. De sachanaki fourno (fete uit de oven) is favoriet. Voor een aangename prijs, met smaakvolle gerechten, waan je je een avond een van de griekse goden. Op naar de volgende 25 jaar.

Gegeten op 14 december 2014

hoven1

Gisteren zondagavond geweest met life muziek. Een vol maar wel gezellig restaurant. Irodion vierde het 25 jarig bestaan. Ook een Griekse dansgroep. Ondanks alle drukte had het personeel alle aandacht voor de gasten in het restaurant. Vlotte en vriendelijke bediening. Een extra verzoek was ook nooi te veel gevraagd. Heerlijke gevarieerde voorgerechten en lekker warm knoflookstokbrood uit de oven. Een goede en volle bijpassende rode wijn voor zowel het voorgerecht als het hoofdsgerecht. Na een aantal Griekse dansen gingen we over tot het hoofdgerecht. Ruime en afwisselende grill visschotel. Tonijn, zalm, scampies en sliptong, met een heerlijke Griekse salade, alles heerlijk bereid en precise gegaard. Zeker de tonijn was perfect. Het desert hebben we overgeslagen. Hebben genoten van het heerlijke eten maar toch ook van de gezellige Griekse sfeer tijdens de lifemuziek. Fantastisch. Ook het interieur ziet er allemaal strak, modern en goed verzorgd uit. Sfeervol!!. Al met al een fantastische avond met alle lof voor alle medewerkers van Irodion zowel bedieing als keuken!! Prima prijs kwaliteit verhouding. Irodion proficiat, we komen zeker terug!!

Gegeten op 14 december 2014

Denise247

Altijd heerlijk eten voor een fair prijs! De Hermes schotel met boerensalade en kalamari zijn bij ons favoriet. Bediening is beleefd en neemt hun taak serieus. Lekkerste griekse restaurant van Alkmaar.

Gegeten op 18 augustus 2014

zondermeer

Irodion is een erg leuk restaurant met een goede sfeer en ambiance. Het personeel is vriendelijk (soms wat te) maar wel professioneel. Ze hebben een erg uitgebreide menu kaart, dus er is voor ieder wat wils. De porties zijn ruim voldoende, een voorgerecht is hier niet nodig. We kozen voor de mixed grill. Hier en daar een tikje droog, maar erg lekker. De lamskoteletjes zijn hier erg goed. De bijgerechten zijn even wennen maar wel lekker, o.a. Griekse bonen en aardappels met tomaat. Ze zijn hier ook zeker niet duur.

Gegeten op 18 oktober 2014

giallorossi_85

Irodion serveert vrijwel alle standaardgerechten uit de Griekse keuken, en heeft ook voldoende vegetarische opties op de kaart (!). Dit alles bovendien tegen schappelijke prijzen. Wij vonden het een van de betere Griekse restaurants van de velen die we in de lopo der jaren bezocht hebben. De boerensalade ipv de standaardkoolsalade (2,50 extra) is een aanrader bij de vleesgerechten, waar anders wat weinig diverse groenten bij zit. De vegetarische moussakka, rijk aan groenten, was erg lekker en deed qua smaak niet onder voor de niet-vegetarische versie.

Gegeten op 8 november 2014

irmamunnik

Prima eten, service en decor.
Mals vlees, lekkere stoofschotels. Het is een prettig gevuld restaurant met een gezellige bediening.
Ik kom weer terug als ik 50 wordt!

Gegeten op 19 september 2014

Miekje19

Irodion is al jaren ons 'stamrestaurant'. Heel aardige mensen, super sfeervol (door alle verhogingen, tussenwandjes en 2e verdieping maakt het een intieme indruk).
Het eten is altijd lekker, mals vlees heerlijke salades en ook de vegetarische schotel lekker en rijk gevuld.
Ook voor de prijs hoef je het niet te laten!

EliseEva0402

Mijn vriend en ik hebben deze avond heerlijk gegeten. We namen de dorps schotel. Het was precies genoeg. Heerlijk! Wij komen zeker terug!

Gegeten op 26 juli 2014

eleonardo

Ten eerste, zeer vriendelijke en attente bedieding. We werden goed geadviseerd en toen we wat aanpassingen wilden maken bij de mixed grill, werd ons goed aanbevolen. Het eten zelf (ook belangrijk uiteraard) was erg lekker en qua prijs ook prima. Misschien is dit omdat ik Amsterdamse prijzen gewend ben. :) All in all een geslaagd avondje, en eentje die ik daar opnieuw zal willen beleven.

Gegeten op 18 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Irodion in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Irodion. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.