a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Grieks
  1. Toon telefoonnummer 072 511 22 44

boerbon

Vlak bij het gezellige Waagplein, achter de waagtoren is Irodion gevestigd in een mooi monumentaal pand.
De entree leek in eerste instantie een beetje gesloten, maar na openen van die deuren wachtte ons een gastvrij ontvangst van het personeel.
De inrichting is (alweer een aantal jaren terug) helemaal opgeknapt met mooie steenstrips en prachtige levens grote foto's van Griekse bezienswaardigheden.
Het was de avond voor koningsdag, dus behoorlijk druk. Dat is dan ook het enige minpuntje, het komt soms behoorlijk massaal over, met steeds weer iemand anders (bediening) aan je tafel.
Wel weer de welkomst ouzo, zoals bij veel Griekse restaurants. De mooi uitgevoerde menukaart heeft een ruime variatie en keuze in voor- en hoofdgerechten.
Als voorgerecht koos mijn vrouw voor Sachanaki Fournoi (Feta uit de oven met wat parika en uitjes), en ik voor de diverse schotel Irodion (met verschillende vis-gerechten), beide smaakten uitstekend!
Mijn hoofdgerecht bestond uit de diverse visschotel met o.a. forel, gefrituurde inktvis en scampis.
Wij vinden forel (was wel mooi gaar, vlees viel zo van de graat) van zichzelf al lekker genoeg, en smaakte voor ons een beetje (te veel) naar knoflook. De rest was prima.
Mijn vrouw had een lamsbout met aubergine en salade. Haar bout was heerlijk bereid en precies ook mooi gaar (mooi stuk bot waar het vlees zo vanaf kwam).
Tenslotte als desert gekozen voor een baklavas en een ijs met ananas, dit bleek te bestaan uit een half doorgeseden ananas met 3 bolletjes ijs (heerlijk, maar wel een beetje veel).
Kortom heerlijk gegeten! Irodion Alkmaar is zeker een aanrader. Prima kwaliteit met een bijpassende prijs!!

Gegeten op 26 april 2016

19masja83

Heerlijk eten, wat ik echter wel jammer vind is dat de inhoud van gerechten soms kan wijzigen. Zelf ben ik als niet vegetariër erg fan van de vegetarische schotel daar. Die bestel ik vrijwel altijd. Maar om de zoveel tijd liggen er andere dingen op. Ik was gek op de grote boontjes.. toen werden dat ineens vieze azijnpaprika's die je zelf ook bij de lidl kan kopen. De porties werden kleiner en de gegrilde feta of gefrituurde courgette waren ineens ook een plakje minder. En wel die grote hoop garneringsla erbij. Lekker, maar ik kom voor de griekse hapjes. Een euro duurder, maar kleinere portie. Erg jammer, want het eten is werkelijk verrukkuluk en de bediening alert en snel.

Gegeten op 20 februari 2016

Restaurant - 2 maanden geleden

Beste Masja,

Het is jammer om te horen dat je ervaring met de vegetarische schotel niet altijd naar wens is. Wij maken af en toe kleine veranderingen bij bijv. de vegetarische schotel of andere gerechten met diverse hapjes om de verschillende wensen van de gasten tegemoet te komen. Uiteraard, kunnen wij dit ook voor jou doen. Als er de volgende keer weer dit probleem afspeelt, veranderen wij de inhoud van jouw schotel. Verder, wil ik je er graag op attenderen dat onze paprika helaas niet bij de lidl te koop is, aangezien wij er substantieel meer voor betalen, omdat het elke dag vers binnenkomt. Mocht je nog vragen hebben, kan je ons altijd bereiken op 0725112244.

N.B. Normaliter horen er grote bonen bij de schotel, dus in jouw geval gaat het om een misverstand in de keuken en hiervoor bieden wij onze excuses.

Mvg,

Irodion

andre178

Altijd lekker eten. Goede vlees gerechten. Geweldig personeel. Wij gaan hier al jaren met heel veel plezier naar toe.
Ons favoriete restaurant.
Absolute aanrader.

Gegeten op 12 maart 2016

marco197

goed vers eten! met zorg klaargemaakt en opgediend. echt even eruit en genieten.. zeer flexibel! top openingstijden! hele goede prijs prestatie verhouding

Gegeten op 18 februari 2016

Xirz

Je waant je echt in Griekenland, een aanrader als je er echt even helemaal uit wilt en de echte Griekse sfeer wilt proeven. De tonijnsalade is echt voortreffelijk, deze smelt en tintelt op je tong wat een verwennerij. Uiteraard zullen wij hier snel weer eens eten. (Ik weet de juiste datum niet meer precies, maar dat mag de pret niet drukken)

Gegeten op 5 november 2015

Foody2016

Ons favoriete grieks restaurant. Wij komen hier regelmatig. Eten is gewoon goed! We nemen meestal de irodion schotel. Heerlijke variatie van verschillende soorten vlees. Het restaurant zelf is sfeervol. En het is er altijd gezellig druk. Personeel is altijd vriendelijk en weet nog wie je bent! Ga zo door!

Gegeten op 28 november 2015

MeneerLekkerBek

Dit is een heel fijn restaurant om te eten. Het is ruim, en hoewel altijd druk, meestal wel plaats. Eten komt snel en is goed. Vriendelijk personeel wat je groet en je herkent van vorige keren dat je er was.

Gegeten op 9 januari 2016

hoven1

Na een dagje kerstinkopen doen en een bezoek aan het Beatles museum kozen we op het gezellige Waagplein voor Irodion gevestigd in een mooi monumentaal pand. De entree was al mooi met de glazen deuren. Na openen van die deuren een gastvrije ontvangst van het personeel. Sfeervolle inrichting met prachtige levens grote foto's van Griekse bezienswaardigheden! We waren wat vroeg, maar er waren al andere gasten. Weer de welkomst ouzo, zoals bij veel Griekse restaurants en een mooi uitgevoerde menukaart met ruime variatie en keuze in voor- en hoofdgerecht. Als liefhebbers van variatie kozen wij een aantal voorgerechten. Een zacht romige tarama salade, uit de oven een reuze champignon gevuld met tomaat en garnaaltjes, gebakken kalamaria en een hollandse garnalen cocktail (voor het eerste aangetroffen bij een Grieks restaurant), maar wel topkwaliteit, zoals overigens alle gerechten.Het werd ondertussen wel drukker in het restaurant. Na de eerste heerlijke keuzes bleven wij bij de voorgerechten kiezen voor het volgende gerecht, burekaki of wel gebakken aubergines gevuld met mozerella en een bijpassende tomaten saus, heerlijke smaakcombinatie dit gerecht, en tenslotte scampies en mosselen met fetta uit de oven. Dit geserveerd met heerlijk versgebakken stokbrood. Dessert hebben we overgeslagen, de gekozen gerechten waren meer dan voldoende. Fijne afsluiting van een mooie dag in Alkmaar. Irodion Alkmaar een aanrader. Prima kwaliteit met een bijpassende prijs!!

Gegeten op 23 december 2015

Anna1993

Ik kom hier regelmatig! Altijd heerlijk eten, vriendelijk personeel en gezellige sfeer. Het is er vaak best druk maar je krijgt je eten altijd netjes op tijd. Regelmatig krijg je hier een drankje van de zaak! Super vriendelijk. Altijd heerlijke salade bij het eten.

Gegeten op 16 december 2015

ton50

Samen met mijn familie op zondag 29-11 gezellig in alkmaar
Het eten was uitstekend en de bediening zeer gastvrij en vriendelijk
Een aanrader voor een ieder om daar te gaan eten (tegen redelijke prijzen)

Gegeten op 29 november 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Irodion in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Irodion. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.