D' Olde Marckt

• 7.6

• 7.1

Voorproever10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verzorgd interieur. Vriendelijke bediening met verwelkoming en hulp bij de garderobe. Mooi gedekte tafel. Direkt een karaf kraanwater en geen gezeur over flessenwater. Prima!

Brood en smeerseltjes wat simpel. Goed verzorgde voorgerechten en, in dit geval, prima wild hoofdgerechten met ruime porties mooi rood/rose gebakken eend, hert en tournedos. Prima zacht gegaard goed smakend wildstoofpotje. Bijlagen te eenvoudig. In ons geval simpele frietjes (droog, leek uit de diepvries) en wel goed knapperig gebakken aardappeltjes maar we hadden wat luxer aardappelgerechten verwacht gelet op de gehanteerde prijzen. Verder rode kool en een zeer kleine gemengde salade. Wijnen veel te duur voor wat ze zijn. Bij voorbeeld een zeer eenvoudige Gruener Veltliner voor 21,70 en een Shiraz voor 25,70. Dit hoeft in Aalten echt niet! Desserts goed. Verder is een minpunt het overdreven joviale gedrag van de "Patron" die veel te gemaakt grappig wil zijn. Dit is misschien leuk in een bruin cafe maar niet in een vrij duur restaurant met pretenties. De hoofdschotels verdienen een 8 maar de eerder genoemde te eenvoudige bijlagen verminderen het totaal cijfer naar 7.

Gegeten op 30 december 2013

miwi5458
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellige en verzorgde inrichting met achterin een restaurantgedeelte. Voor de lunch mochten we aan het raam zitten. Pastei met paddestoelen smaakte mijn tafelgenoot goed maar ik vond het er niet geweldig uitzien. Het stoofpotje met ree was aardig maar vooral veel, dat kan echt lekkerder ook als je geen wereldkok bent. En als de eigenaar zelf jaagt verdient het slachtoffer meer aandacht. De rodekool kwam uit de eigen tuin maar ook die kan echt beter. Vriendelijke bediening. De witte huiswijn stelde niet veel voor. De rode wijn voor bij het wild was lekker, maar dat mag dan ook wel voor 6,-. Eigen jachtgronden, mooi gelegen pandje: een beetje meer aandacht van de kok voor lunchgasten zou zeker tot hogere waarderingen kunnen leiden.

Gegeten op 27 december 2013

reijer52
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekend gegeten. Prachtige reerug met bijpassende wijn. Eerlijke glazen. Attente bediening. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Schoon sanitair.

Gegeten op 31 mei 2013

NicoleVerbeek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond met 12 personen hier gegeten en heerlijk wijn gedronken.
Iedereen was helemaal enthousiast over de passie waarmee dit bedrijf gerund wordt. Met gepaste humor werden het eten en de bijpassende wijnen gepresenteerd.
Het eten en de wijnen waren een perfecte combinatie. Iedereen stond versteld van zoveel gastvrijheid.

Gegeten op 12 oktober 2013

Asterix1961
  • Recensies in de laatste twee jaar

ook wij hebben het jubileummenu gegeten entrecote was erg mals en wij hadden geen vleesjus maar ,ik denk een rode wijnsaus ? was wel lekker.

Maar topper was toch wel de frambozen rabarber ,deze was ster nivo! heerlijk.

Echtpaar runt deze tent , vrouw is vriendelijk en behulpzaam.

Man moet zich misschien wat bescheidener opstellen
keek meer naar buiten ,waardoor het leek alsof hij naar buiten keek of er geen mensen naar 'collega eettenten' gingen

al met al toch lekker gegeten

en die rabarber, hmmmmmmmm

Gegeten op 26 juni 2013

pushdoll
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verzorgd restaurant, vrolijke en nette bediening. Prima terras, uitnodigend om te gaan eten. Het jubileummenu vond ik niet om te vieren, vis carpaccio die niet vers leek te zijn en een veel te sterke jus, die niet smaakte naar zelfbereide vleesjus die mijn entrecote naar zijn grootje hielp. Eten te duur voor wat je krijgt. Ik zou het houden bij een pilsje en wat bitterballen. Het restaurant geeft aan dat zij altijd met verse producten werken. Right!

Gegeten op 24 mei 2013

igorboer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Jaarlijks trekken we naar de Achterhoek en kiezen uit één van de restaurants die meedoen aan Wild eten in de Achterhoek. We worden daarin nooit teleurgesteld.

Van D' Olde Marckt hadden van van het decor wat anders verwacht. Het was een zeldzame stijl van modern en oubolligheid, iets wat op zich kan werken, maar hier niet. De naam vermoede een authentieke inrichting, maar die ontbrak. Dat was een kleine teleurstelling.

Het gaat echter om het eten en dan vooral het wildeten. De kaart kende maar een zeer beperkt aantal wildgerechten. Daar waar andere deelenemers voor ene aparte wildkaart kiezen in deze periode, was ons vermoeden dat de wildgerechten hier een vast onderdeel van de kaart uitmaakten.

De gerechten waren prima bereid, mooi opgediend. De bediening was uiterst voorkomend en vriendelijk. Al met al een professioneel ogend team.

Echter voor een restaurant met een menukaart in het hoge segment dient het diner pertfect te zijn en niet alleen maar prima. Dat konden zie niet helemaal waarmaken. De menukaart is overprijst.

Al met al een prima avond gehad met prima gerechten. Echter een volgende keer zullen we weer een excellent restaurant uitzoeken.

ton69
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een goed verzorgd restaurant op een mooie plek in het dorp met een uitstraling die hoge verwachtingen schept. De bediening (door naar wat ik aanneem de vrouw des huizes) was uiterst vriendelijk en correct en al snel had het gezelschap van 4 volwassenen de drankjes op tafel staan.

Bij het bestellen van het hoofdgerecht werd verzocht of een van de gerechten ook glutenvrij gemaakt kon worden voor een gast met een glutenallergie. Bij het bestelde brood bleek ook goed rekening gehouden te worden met gluten allergiëen, want er verscheen netjes een apart mandje met glutenvrij brood. Chapeau!

Nadat de hoofdgerechten geserveerd waren en ons gezelschap was begonnen aan de maaltijd, viel het de gast die de vegetarische quiche had besteld op dat deze eigenlijk nergens naar smaakte. De quiche leek bij nader onderzoek sterk op de inhoud van een pakje soepgroente, geserveerd in een kleine terrine met een laagje kaas en gegarnituurd met smakeloze uitjes en gebakken groenten. Ook de loempiaatjes die bij het gerecht hoorden waren taai en (het wordt voorspelbaar) smakeloos.

Toen de eigenaar, die kwam informeren of alles naar wens was, met de reactie van onze vegetarische gast werd geconfronteerd nam deze het niet sportief op. Hij toonde een ongebreidelde lompheid om de gast in eerste instantie te melden dat hij nog nooit een klacht had gehad over het gerecht, daarna te verwijten geen smaak te hebben ('smaken verschillen') vervolgens haar vegetarische principes aan te vallen ('ik heb er helemaal niks mee, wij zijn allemaal vleeseters hier') en als laatste het betoog te beeïndigen met de dooddoener dat hij het commentaar aan de kok zou doorgeven. Overigens allemaal zonder een oplossing te bieden waardoor de gast vertwijfeld achterbleef met een bord vol smakeloze groentemassa.

Wij waren toen wel klaar met restaurant D’Olde Marckt.

Heeft het dan nog zin om te vermelden dat de eend best goed smaakte en de kogelbiefstukjes eigenlijk ook wel? Nou ja, voor als je geen vegetariër bent misschien wel. Maar wee je gebeente als je iets wil eten dat de eigenaar niet bevalt, dan zwaait er wat en mag je voor straf zonder eten naar huis.

Gegeten op 25 augustus 2012

leeskees

• Uitstekend

Heerlijk eten, volle smaken en mooie afstemmingen van producten. Gemoedelijke entourage en zeer prettige bediening.

liesje64

• Uitstekend

Een restaurant waar werkelijk heerlijk kunt eten. Met lekkere verse producten. Je kunt merken dat het restaurant met veel liefde wordt gevoerd.

Schrijf zelf een recensie over D' Olde Marckt in Aalten

Schrijf hieronder je recensie over D' Olde Marckt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!