Smullie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens restaurantweek gegeten en komen zeker terug. Waar vind je nog een sterrenzaak waar een 3 gangen menu 37,50 kost. Ook buiten deze week om! Heerlijke verse makreel vooraf, zachte malse bavette als hoofdgerecht en maar liefst 3 dessertjes na. Vriendelijke bediening met liefde voor het vak.

Gegeten op 21 maart 2014

proever5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor dit restaurant rij je om. De bediening verstaan hun vak en je voelt de passie in de zaak.De smaken van eten zijn bijzonder goed daarnaast kan je merken dat er aandacht is besteed aan vernieuwde interieur. Wat ook top is zijn de wijn spijs combinaties goed gekozen en met zorg toegelicht ga zo door !

Gegeten op 23 maart 2014

WVB60
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van de restaurantweek bij Blok's gegeten. Twee kleine amuses vooraf. Om een stukje extra brood moesten we expliciet vragen. Boter was al weggehaald. Vooraf een ingelegde makreel. Als hoofdgerecht een mooi stukje Bavette en na een excellentkaasplankje en daarbij bij elke kaas een apart zoetje. Restaurant zat bomvol. 26 couverts. Logistiek onder druk. Twee minpuntjes: elke druppel wijn wordt in dit restaurant betaald terwijl de klant er weinig aan kan doen als de gerechten wat later komen. Tip: schenk gewoon een keer bij! Overigens: Een glas bijschenken uit 2 flessen lijkt mij in een restaurant met een Michelinster not done. Decor modern. Moet je van houden.

Gegeten op 22 maart 2014

otto67
  • Recensies in de laatste twee jaar

Blok's is zijn ster waard. Een plezierige zaak met een betrokken kok en een prima gastvrouwenteam. De zaak is modern ingericht, de kaart wisselt regelmatig en je kan er alle kanten uit. Vraag maar eens of men voor jou iets speciaals wil maken, dan eet je je vingers er bij op. Mag natuurlijk niet van Michelin maar is wel erg lekker. Gevarieerd menu met aandacht voor afwiseling, bereiding en presentatie. Wijnarrangement is soms erg uitbundig maar goed gekozen. Goed te vinden, je moet wel met de fiets, taxi of lopen. Parkeergarage Koestraat aan de Stadsring is vlakbij. Dit is oud Amersfoort op zijn best.

EHVD
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij Blok's gereserveerd in combinatie met een deal vanwege de 'sterrenweken'; een vijfgangen menu voor € 55,-. Bij binnenkomst warm en vriendelijk gegroet en door de gastvrouw uitleg gekregen over het menu. Om te starten een drietal heerlijke amuses gevolgd door makreel, Poon, aardappelgerecht (klinkt simpel maar was erg bijzonder in combinatie met paling) en haas. Als toetje gekozen voor kaasplankje i.p.v. zoet en deze was ook heerlijk met een glaasje madeira. Mooie wijnen bij de gerechten, alles goed bereid en prachtig opgemaakt. Zeker de moeite waard!

Gegeten op 28 november 2013

IkMathijs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij Bloks hadden we een keer gegeten vlak voordat ze de ster kregen. Ik vond het toen een goed restaurant, maar was toch wel verrast over de ster. Misschien is de beleving anders als er eenmaal de ster is. Het meest staat mij bij dat één ingrediënt in bijna alle gerechten terugkwam (zwaardvis) en dat alles in torentjes werd geserveerd, iets waar ik echt niet van houd, het geeft mij dezelfde sensatie als je eten prakken...

Nu nomaals Bloks bezocht met een gezelschap van vier, en eigenlijk ben ik nog steeds een beetje verbaasd over de ster. Het eten is prima, maar het geeft mij erg de indruk van een proeverij, meet een groter aantal kleine hapjes, zonder een echt voor- en hoofdgerecht. Alle gerechten zijn gemaakt met grote technische kennis, maar de passie ontbreekt een beetje. De gerechten zijn subtiel van smaak, met aardse en zachte smaken, maar hier en daar te subtiel; een goede draai met de pepermolen, en flinke knijp in een citroen of (doe eens gek) wat Spaanse peper zou wonderen kunnen doen. Een indruk van de gerechten: de amuses prima, dan makreel en tartaar: subtiel, fijn, maar wel vrij vlak. De kabeljauw was uit de kunst, met een fantastische cuisson, en de geit was weer prima (lekker om weer eens geit te eten, dat kom je bijna niet meer tegen buiten Portugese restaurants!).

Het restaurant kan vrij rumoerig zijn, en het is op zijn minst apart dat de afwasbrigade door het restaurant heen loopt met de vaat. Bediening was uitstekend.

Al met al een prima restaurant, en zeker horend bij het beste van Amersfoort en omgeving. Maar het moet gezegd worden dat de Michelinster mijn nog steeds verrast.

Gegeten op 8 juni 2013

Lalee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een speciale gelegenheid naar Blok's gegaan. Alhoewel het minder druk was was zowel de entourage als het eten geweldig. Mijn vrouw en ik hebben beide het 4 gangenmenu genomen, maar dan als verassing en niet dezelfde gerechten. Voorzien van een heerlijk wijnarrangement was het helemaal af. Fam. Reijnders

Gegeten op 4 augustus 2013

EvdH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze zaak is inderdaad sterwaardig. Heerlijke makreel, perfect gegaarde snoekbaars, lam zoals lam hoort te zijn en dat alles met verbluffende bijpassende smaaksensaties. De wijnkaart biedt voor ieder wat wils. Mooie Chassagne Montrachet 1e Cru om deze gerechten te begeleiden en dit alles voor een acceptabele prijs zonder compromissen. Zo kan je dus ook, op sterniveau eten. De entourage is strak doch sfeervol en er is een goede accoustiek. Wij komen zeker weer.

Gegeten op 1 juli 2013

henriette78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op maandag 10 juni heerlijk genoten van een 5 gangen menu bij Bloks. Wat een smaaksensaties...heerlijk. Een tartaar met oester of de kabeljauw met bulgur. Je merkt dat je bij een sterrenrestaurant aan het eten bent. Ook bijzonder een bonbon met geitenkaas en rode biet! En dat allemaal voor een prijs van 90 euro per persoon met wijn.

Gegeten op 10 juni 2013

jasmijnvandieren
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een bevriend stel eind mei, op een vrijdagavond gegeten bij Blok's. Ontvangst was vriendelijk, aan tafel gestart met een aperitief. Het duurde enige tijd voor dit op tafel kwam, en toen de glazen leeg waren duurde het ook enige tijd voordat de bediening langskwam met het menu. Over het eten hadden we niets te klagen: mooie gerechten, goede bijpassende wijnen en dat alles in een prettig tempo. Echter, de bediening liet hier en daar wel wat steekjes vallen: water- en wijnglazen niet bijschenken, een sommelier die maar heel summier uit kon leggen welke wijn werd geserveerd. Heel veel meer dan "hier een sauvignon blanc uit Frankrijk, geniet ervan" kwam er niet uit. Bij het tweede kopje koffie meldde de bediening dat er even gekeken moest worden of de koffiepistolen 'niet al in het gif stonden'. Heerlijk gegeten in prettig gezelschap, maar de bediening had haar avond niet. Jammer.

Gegeten op 31 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Blok's Restaurant in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Blok's Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!