a TripAdvisor company

5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 033 461 02 22
  2. www.bloksrestaurant.nl

intGod

Afgelopen donderdag met vrienden het zesgangenmenu van Blok's geproefd. Elke gang is met heel veel liefde en zorg bereid. Sommige smaken konden wellicht wat extremer, maar er is wel overduidelijk veel zorg en denkwerk in elke gang gegaan. Er was naar mijn mening vrij veel vis in het menu aanwezig, en dat schrok me in het begin wat af. Als niet-liefhebber van vis had ik op meer vleesgerechten gehoopt, maar achteraf moet ik toegeven dat ook de visgerechten zeer zorgvuldig waren bereid en zelfs lekker waren. Ook het toetje was heel erg lekker, alhoewel ik doorgaans geen grote fan ben van desserts.

Het enige klaagpunt over het eten is dat de porties wel heel erg klein zijn. Ik had verwacht naar het einde toe wat grotere porties te krijgen en dat er 1 "hoofdgerecht" zou zijn, maar dat bleef uit. Als grote eter bleef ik dus min of meer letterlijk op mijn honger zitten.

De alcoholvrije witte wijn die ik probeerde was ronduit slecht en zeker geen aanrader, maar het is wel bijzonder dat een restaurant een alcoholvrije wijn in de aanbieding heeft. Toch is het zeker geen aanwinst en zou ik deze wijn gewoon schrappen. Ik geniet meer van een glaasje cola dan van deze wijn.

Al bij al is dit niet mijn soort restaurant - ik ben meer van een paar lekkere gerechten dan een hele hoop smaken door elkaar op een avond. Het lijkt daarbij meer op een proeverij dan echt uit eten gaan. Maar de zorgvuldigheid en samenstelling van de gerechten en het menu, en de zorg en vriendelijkheid van de bediening verplichten mij om dit restaurant toch hoog te waarderen.

Gegeten op 23 april 2015

auvry

We waren met zijn tweeën en kozen voor het 4 gangen chef's menu. Van het begin tot het eind, leuke verassende gerechtjes. Mooie smaken bij elkaar en soms ook een prachtig mondgevoel. Mooie zoetjes en zuurtjes en af en toe een fijn knappertje. De kwaliteit was erg goed. Erg vriendelijke bediening en er werd leuk op de gasten ingespeeld. Een erg leuk detail was de open keuken aan het eind van de zaak. Verder was het restaurant niet heel warm ingericht, kwam ook door de koele tafeltjes. Maar over het algemeen ; Zeer zeker een aanrader!!

Gegeten op 22 maart 2015

marco_b27

Gegeten op 7 maart 2015

Proef1979

Een tijd geleden waren we weer een keer bij Blok's gaan eten. Eigenlijk kan je kort zijn over dit restaurant. Het blijft gewoon een wereldtent en wat mij betreft de beste van Amersfoort. Het 6 gangen menu met bijpassende wijn en een extra kaasplankje was zonder uitzondering een lust voor de smaakpapillen en het oog. De structuren van aardappel met eendenlever sprong er echt uit. De bediening is erg prettig en neemt echt de tijd voor de gasten. Daardoor voel je je er erg thuis.
Tot de volgende keer.

Gegeten op 19 december 2014

JohnieD

Na een tip van een collega bij restaurant Bloks gaan eten. De sfeer, gastvrijheid en de gerechten zijn van het niveau dat je mag verwachten voor een restaurant als Bloks. Erg leuk is de inkijk in de keuken, waardoor je mee kan kijken hoe de creaties worden gemaakt.

Wij hebben gekozen voor het 6 gangen menu, waarvan wij met veel plezier hebben genoten.

Een minpuntje is een persoonlijke; €4,- p.p. voor het waterarrangement. Liever geef ik meer geldelijke waardering bovenop de totaalrekening of zou ik de keuze krijgen om dit bedrag te kunnen schenken aan een schoonwaterproject.

Dit weerhoud mij er echter geenzins van om nog een keer terug te gaan naar dit restaurant.

Gegeten op 22 februari 2015

patricia132

Fantastische gegeten - 5 gangen menu. Lekker laten verrassen en alles was heerlijk. Zeer goede bediening die duidelijk allemaal weten waar ze mee bezig zijn en fijne sfeer - wel sterren restaurant maar toch heel normaal en gemoedelijk. Echt een aanrader!

lekkerbezig

Als je zin hebt om je smaakpapillen lekker te verwennen moet je naar Blok's. Van het brood tot aan het toetje is het genieten geblazen. Ik vind Blok's lekkerst voor een dinertje met z'n 2en en doordeweeks kan dat prima zonder te reserveren.

Gegeten op 10 november 2014

0arf

Heerlijk gegeten. Met de restaurant week hier gegeten en het drie gangen menu besteld. Inclusief een vrijkaart aan de sommelier voor de wijnen.
Van amuse tot de koffie, alles is tot in de puntjes verzorgd en de bediening begeleidt je op je smakenreis.
Enorme aanrader voor iedereen die van bijzondere smaak combinaties houdt.

Gegeten op 6 september 2014

nicole81

Laatst hier gegeten, en ja, ik moet toegeven: Ik heb nog nooit zo lekker gegeten!!! Inmiddels in meerdere sterren restaurants wezen eten, maar hier was echt niks op aan te merken! Prachtige gerechten voor alle zintuigen, smaak, presentatie, consistentie, combinatie, alles perfect. We hadden het 6-gangen menu, wat ook nog eens heel redelijk geprijsd is. De gastvrouw en sommelier waren beide zeer professioneel, ontspannen en gastvrij. Ik kan dit restaurant aan iedereen aanraden.

Gegeten op 30 november 2014

ygss

Voor de eerste keer bij Blok's gegeten. We hadden 4 gangen menu met kaasplankje als dessert.
Eten en bediening was allemaal prima. Enige minpuntje is de rumoerigheid als het vol zit. Voor een 1* restaurant prima prijs/kwaliteit verhouding.

Gegeten op 20 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Blok's Restaurant in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Blok's Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.