Blok's Restaurant

5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 033 461 02 22
  2. www.bloksrestaurant.nl

JohnieD

Na een tip van een collega bij restaurant Bloks gaan eten. De sfeer, gastvrijheid en de gerechten zijn van het niveau dat je mag verwachten voor een restaurant als Bloks. Erg leuk is de inkijk in de keuken, waardoor je mee kan kijken hoe de creaties worden gemaakt.

Wij hebben gekozen voor het 6 gangen menu, waarvan wij met veel plezier hebben genoten.

Een minpuntje is een persoonlijke; €4,- p.p. voor het waterarrangement. Liever geef ik meer geldelijke waardering bovenop de totaalrekening of zou ik de keuze krijgen om dit bedrag te kunnen schenken aan een schoonwaterproject.

Dit weerhoud mij er echter geenzins van om nog een keer terug te gaan naar dit restaurant.

Gegeten op 22 februari 2015

patricia132

Fantastische gegeten - 5 gangen menu. Lekker laten verrassen en alles was heerlijk. Zeer goede bediening die duidelijk allemaal weten waar ze mee bezig zijn en fijne sfeer - wel sterren restaurant maar toch heel normaal en gemoedelijk. Echt een aanrader!

lekkerbezig

Als je zin hebt om je smaakpapillen lekker te verwennen moet je naar Blok's. Van het brood tot aan het toetje is het genieten geblazen. Ik vind Blok's lekkerst voor een dinertje met z'n 2en en doordeweeks kan dat prima zonder te reserveren.

Gegeten op 10 november 2014

0arf

Heerlijk gegeten. Met de restaurant week hier gegeten en het drie gangen menu besteld. Inclusief een vrijkaart aan de sommelier voor de wijnen.
Van amuse tot de koffie, alles is tot in de puntjes verzorgd en de bediening begeleidt je op je smakenreis.
Enorme aanrader voor iedereen die van bijzondere smaak combinaties houdt.

Gegeten op 6 september 2014

nicole81

Laatst hier gegeten, en ja, ik moet toegeven: Ik heb nog nooit zo lekker gegeten!!! Inmiddels in meerdere sterren restaurants wezen eten, maar hier was echt niks op aan te merken! Prachtige gerechten voor alle zintuigen, smaak, presentatie, consistentie, combinatie, alles perfect. We hadden het 6-gangen menu, wat ook nog eens heel redelijk geprijsd is. De gastvrouw en sommelier waren beide zeer professioneel, ontspannen en gastvrij. Ik kan dit restaurant aan iedereen aanraden.

Gegeten op 30 november 2014

ygss

Voor de eerste keer bij Blok's gegeten. We hadden 4 gangen menu met kaasplankje als dessert.
Eten en bediening was allemaal prima. Enige minpuntje is de rumoerigheid als het vol zit. Voor een 1* restaurant prima prijs/kwaliteit verhouding.

Gegeten op 20 november 2014

Jan-en-Carla

Gekozen voor het viergangen verrassingsmenu. Voor een restaurant met een ster alleszins redelijk geprijsd. Het is een avondvullend programma. Maar gelukkig bieden de stoelen een prima comfort.
De bediening is vlot, de wachttijden tussen de gangen soms lang. Wat natuurlijk te verklaren valt als je kijkt naar de composities op het bord. Vanaf de amuses tot en met het dessert een explosie van smaken. Soms gedurfd, maar je wilt toch graag in positieve zin verrast worden, en dat gebeurt zeker. Geen grote porties met bekende smaken, maar klein en verrassend fijn. Een restaurant waar Amersfoort trots op kan zijn.

Gegeten op 21 november 2014

HenkvH

Eten bij Blok’s is een genoegen. Hoewel de presentatie van de gerechten op het bord niet bijzonder kunstzinnig is, zijn de gebruikte ingrediënten mooi in balans, met af en toe verrassende smaakcombinaties - en daar gaat het tenslotte om. Ook de wijnen die bij het 4-gangenmenu worden geserveerd zijn niet uitzonderlijk, maar wel lekker.
De sfeer bij Blok’s blijft, ondanks de ster van Michelin, prettig ongedwongen. Geen stijve obers en gesteven servetten dus. Wel moet ons van het hart dat de wachttijd veel te lang is. Zo moesten we vijf kwartier geduld hebben voordat we brood en de amuses kregen. Ook daarna kwam het eten mondjesmaat uit de keuken. Waardoor we voor een 4-gangenmenu (met koffie na) in totaal 5 uren moesten blijven zitten. Dat is echt te dol, zeker als je in gezelschap bent van mensen die nog terug moeten naar Brabant. Omdat we zo’n ervaring al eerder bij Blok’s hebben gehad, beginnen we te vermoeden dat ze gewoon te weinig personeel in dienst hebben. Jammer, want verder is het best een aardig restaurant. Daarom een advies voor toekomstige bezoekers: neem vooral gezellige, onderhoudende tafelgenoten mee om samen de tijd te doden.

Gegeten op 21 november 2014

FeinschmeckeRR

7 gangen Dining City menu met wijnarrangement. In een woord van amuse tot kaasplank perfect. Extreme smaakexplosies op prachtige opgemaakte borden. Wijnarrangement: in de samenstelling hiervan zaten enkele wijnen uit bijv. Portugal en Italië die niet echt bijzonder waren. Ambiance en bediening: van opnemen tot afrekenen hebben we van 1930 tot 2345 aan tafel gezeten. De wachttijden van opnemen en doorgangstijd naar volgende gang zijn te lang. Parkeren moet je wel de tijd voor nemen.
Bediening kon attenter maar de sommelier heeft humor en kennis van zaken.
Een absolute aanrader, neem wel een god gevulde beurs mee prijs kwaliteit geheel in balans.

Gegeten op 1 november 2014

OW98

Op een mooie plek in het oude centrum van Amersfoort, een warme ontvangst met alle aandacht. Je voelt je welkom. Wij hadden originele mooie gerechten (6 gangen) en een wijnarrangement. De wijn vulde de verschillende gerechten mooi aan, een goede selectie. Volop genieten terwijl je een beetje kan meekijken in de keuken achter glas. De gepofte ui, gevuld met mosselen, kreeft en kokkels was een heerlijk smaakbommetje, origineel gepresenteerd. Ook de tartaar van kogel met gerookte paling verraste ons positief.

Gegeten op 8 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Blok's Restaurant in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Blok's Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.