a TripAdvisor company

5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 033 461 02 22
  2. www.bloksrestaurant.nl

HHans

Wat een feest om bij Blok's te eten. Het was zowel een feest op het bord om te zien, als een feest van smaak om te eten. De verfijnde combinaties in de gerechten van het zes gangen menu waren stuk voor stuk van hoog niveau. Voor mij was met name de rundertartaar met paling, eendenlever en groene kruiden samen met de geadviseerde witte wijn van grote klasse. Ook de lamsbout en lams stoof met de spitskool, tomaat en bulgur met een saus van gefermenteerde knoflook vond ik fantastisch. Voor het zes gangen vegetarische menu gold eigenlijk hetzelfde, origineel, geweldige smaakcombinaties van de verschillende groentes en sauzen, heel erg lekker allemaal. Ook de bediening met zijn ontspannen en vlotte presentatie aan tafel vond ik helemaal goed. Als ik naar de prijs kwaliteit verhouding kijk, dan kan ik alleen nog maar meer complimenten geven. Een echte topper. Als ik weer Amersfoort kom, dan weet ik een zeer goed adres.

Gegeten op 29 mei 2015

Noa334

Bij binnenkomst werden wij gemeend vriendelijk ontvangen. Kleine a la carte kaart met spannende gerechten. Uiteindelijk ervoor gekozen om ons te laten verrassen. 6-gangen menu was uitstekend op elkaar afgesteld. Het lam in het hoofdgerecht was ontzettend mals. Dessert kwam in 3 delen (o.a. bloedsinaasappel / basmatirijst met witte chocolade / creme van gecondenseerde melk met een ijsje van gezouten pinda's). Heel verrassend. Uitgebreide wijnkaart met relatief lage prijzen.

De bediening was vlot en spontaan, bekwaam aan tafel en kon ons goed adviseren. Jonge sommelier wist veel over de wijn te vertellen. Zeker geen standaard praatjes die je in andere restaurants wel eens krijgt. Verder heerste er een ontspannen sfeer. We zaten aan een met linnen gedekte tafel waarvandaan we de keuken konden inkijken. Leuk!

Resumé:

Enorm goede prijs/kwaliteit verhouding. Heerlijk en spannend eten met uitstekende bediening. Al met al een geslaagde avond met veel persoonlijke aandacht.

Gegeten op 13 mei 2015

SanderN

Bijzondere verrassing. Gisteren hier gedineerd. Zeer mooie gerechtjes, niet alleen qua opmaak maar zeker qua smaken. Mooie wijnkaart die ook nog betaalbaar is. Aandachtspuntje zijn de wijnglazen. Met zoveel mooie smaken vult een chardonnay in een chardonnay glas zoveel mooier aan.(anders was het een 9 geworden)
Net en vriendelijk personeel. Aanrader en wij gaan zeker nog een keer.

Gegeten op 23 mei 2015

beezz

Heerlijk gegeten bij Familie Blok! Met 4 personen in een prettige ambiance vlakbij de keuken waar met passie wordt gewerkt. We kozen allemaal voor het 6 gangen menu inclusief wijnarrangement, dat werkelijk perfect was afgestemd op de verschillende gerechten. Een ware smaaksensatie!
Mijn favoriet was het gerecht "Rund", een steak tartare vergezeld van stukjes paling, eendenlevermousse en een sausje van gefrituurde groene groente.
Ook de andere gangen waren geweldig, hoewel bij een van,deze de venkel iets te opvallend aanwezig was. Maar wellicht geldt dit alleen voor mij, ik hou niet van venkel. Bediening correct maar niet overdreven. Afrekenen viel een tikkeltje tegen. Per persoon het dubbele van de prijs van het menu. Misschien volgende keer een kleinere wijn of een wijntje overslaan.

Gegeten op 23 mei 2015

intGod

Afgelopen donderdag met vrienden het zesgangenmenu van Blok's geproefd. Elke gang is met heel veel liefde en zorg bereid. Sommige smaken konden wellicht wat extremer, maar er is wel overduidelijk veel zorg en denkwerk in elke gang gegaan. Er was naar mijn mening vrij veel vis in het menu aanwezig, en dat schrok me in het begin wat af. Als niet-liefhebber van vis had ik op meer vleesgerechten gehoopt, maar achteraf moet ik toegeven dat ook de visgerechten zeer zorgvuldig waren bereid en zelfs lekker waren. Ook het toetje was heel erg lekker, alhoewel ik doorgaans geen grote fan ben van desserts.

Het enige klaagpunt over het eten is dat de porties wel heel erg klein zijn. Ik had verwacht naar het einde toe wat grotere porties te krijgen en dat er 1 "hoofdgerecht" zou zijn, maar dat bleef uit. Als grote eter bleef ik dus min of meer letterlijk op mijn honger zitten.

De alcoholvrije witte wijn die ik probeerde was ronduit slecht en zeker geen aanrader, maar het is wel bijzonder dat een restaurant een alcoholvrije wijn in de aanbieding heeft. Toch is het zeker geen aanwinst en zou ik deze wijn gewoon schrappen. Ik geniet meer van een glaasje cola dan van deze wijn.

Al bij al is dit niet mijn soort restaurant - ik ben meer van een paar lekkere gerechten dan een hele hoop smaken door elkaar op een avond. Het lijkt daarbij meer op een proeverij dan echt uit eten gaan. Maar de zorgvuldigheid en samenstelling van de gerechten en het menu, en de zorg en vriendelijkheid van de bediening verplichten mij om dit restaurant toch hoog te waarderen.

Gegeten op 23 april 2015

auvry

We waren met zijn tweeën en kozen voor het 4 gangen chef's menu. Van het begin tot het eind, leuke verassende gerechtjes. Mooie smaken bij elkaar en soms ook een prachtig mondgevoel. Mooie zoetjes en zuurtjes en af en toe een fijn knappertje. De kwaliteit was erg goed. Erg vriendelijke bediening en er werd leuk op de gasten ingespeeld. Een erg leuk detail was de open keuken aan het eind van de zaak. Verder was het restaurant niet heel warm ingericht, kwam ook door de koele tafeltjes. Maar over het algemeen ; Zeer zeker een aanrader!!

Gegeten op 22 maart 2015

marco_b27

Gegeten op 7 maart 2015

Proef1979

Een tijd geleden waren we weer een keer bij Blok's gaan eten. Eigenlijk kan je kort zijn over dit restaurant. Het blijft gewoon een wereldtent en wat mij betreft de beste van Amersfoort. Het 6 gangen menu met bijpassende wijn en een extra kaasplankje was zonder uitzondering een lust voor de smaakpapillen en het oog. De structuren van aardappel met eendenlever sprong er echt uit. De bediening is erg prettig en neemt echt de tijd voor de gasten. Daardoor voel je je er erg thuis.
Tot de volgende keer.

Gegeten op 19 december 2014

JohnieD

Na een tip van een collega bij restaurant Bloks gaan eten. De sfeer, gastvrijheid en de gerechten zijn van het niveau dat je mag verwachten voor een restaurant als Bloks. Erg leuk is de inkijk in de keuken, waardoor je mee kan kijken hoe de creaties worden gemaakt.

Wij hebben gekozen voor het 6 gangen menu, waarvan wij met veel plezier hebben genoten.

Een minpuntje is een persoonlijke; €4,- p.p. voor het waterarrangement. Liever geef ik meer geldelijke waardering bovenop de totaalrekening of zou ik de keuze krijgen om dit bedrag te kunnen schenken aan een schoonwaterproject.

Dit weerhoud mij er echter geenzins van om nog een keer terug te gaan naar dit restaurant.

Gegeten op 22 februari 2015

patricia132

Fantastische gegeten - 5 gangen menu. Lekker laten verrassen en alles was heerlijk. Zeer goede bediening die duidelijk allemaal weten waar ze mee bezig zijn en fijne sfeer - wel sterren restaurant maar toch heel normaal en gemoedelijk. Echt een aanrader!

Schrijf zelf een recensie over Blok's Restaurant in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Blok's Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.