Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Blok's Restaurant

3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 033 461 02 22
  2. www.bloksrestaurant.nl

galois

Naast het heerlijke eten, heeft vooral de bediening een positieve indruk op mij achtergelaten. Ze zijn niet zo stijf als in andere restaurants van dit niveau. Het lijkt erop dat het vaak zo formeel gaat, 'omdat het zo hoort' of iets dergelijks. Bij Blok's gaat dat niet zo. Ze maken een grapje tussendoor en zijn op de juiste momenten aanwezig.

Het eten was heerlijk, mooie gerechten die heerlijk smaakten. Als ik wel wat mag opmerken is dat aangezien wij geen vlees eten (wel vis) lijken de gerechten wel wat teveel op elkaar.

En de boontjes bij de koffie, die ter versiering dienen, werken verwarrend ;-)

Gegeten op 7 augustus 2014

Bikkel201

Bij bloks is eten echt een feestje, wat worden hier fantastische gerechten geserveerd. Dit in combinatie met een voortreffelijke bediening en een super locatie midden in Amersfoort is Bloks restaurant een aanrader voor iedereen!

Gegeten op 10 juli 2014

STN789

Hier onlangs voor de 2 keer gegeten. Fijne gerechten, met name de makreel en de duif op karkas gebraden met crème van lever was mooi. Prima wijnen. Als het restaurant vol zit heeft de bediening moeite om het bij te benen.

jaccobrand

Na 1.5 jaar weer eens teruggewenst naar Blok's uit pure nieuwsgierigheid naar hoe het er nu vertoeven is nadat men eind 2013 een ster kreeg. De ambiance is open en vriendelijk, mooi interieur dat ook warmte uitstraalt. De amuses waren meteen spot-on, vooral de gerookte paling met ei-creme. We opteerden voor het 6-gangen menu en werden prettig verrast door de uitgebalanceerde smaken die bijna alle gangen boden. Ik zeg "bijna", want beide vonden we de langoustine met bouillon met venkel iets minder geslaagd. De venkel overheerste de smaak teveel. Had een tien als cijfer kunnen zijn wat mij betreft. Wijnen; meer dan goed. Sfeer; top. Vriendelijkheid; hoog.

Gegeten op 9 mei 2014

Smullie

Tijdens restaurantweek gegeten en komen zeker terug. Waar vind je nog een sterrenzaak waar een 3 gangen menu 37,50 kost. Ook buiten deze week om! Heerlijke verse makreel vooraf, zachte malse bavette als hoofdgerecht en maar liefst 3 dessertjes na. Vriendelijke bediening met liefde voor het vak.

Gegeten op 21 maart 2014

proever5

Voor dit restaurant rij je om. De bediening verstaan hun vak en je voelt de passie in de zaak.De smaken van eten zijn bijzonder goed daarnaast kan je merken dat er aandacht is besteed aan vernieuwde interieur. Wat ook top is zijn de wijn spijs combinaties goed gekozen en met zorg toegelicht ga zo door !

Gegeten op 23 maart 2014

WVB60

In het kader van de restaurantweek bij Blok's gegeten. Twee kleine amuses vooraf. Om een stukje extra brood moesten we expliciet vragen. Boter was al weggehaald. Vooraf een ingelegde makreel. Als hoofdgerecht een mooi stukje Bavette en na een excellentkaasplankje en daarbij bij elke kaas een apart zoetje. Restaurant zat bomvol. 26 couverts. Logistiek onder druk. Twee minpuntjes: elke druppel wijn wordt in dit restaurant betaald terwijl de klant er weinig aan kan doen als de gerechten wat later komen. Tip: schenk gewoon een keer bij! Overigens: Een glas bijschenken uit 2 flessen lijkt mij in een restaurant met een Michelinster not done. Decor modern. Moet je van houden.

Gegeten op 22 maart 2014

otto67

Blok's is zijn ster waard. Een plezierige zaak met een betrokken kok en een prima gastvrouwenteam. De zaak is modern ingericht, de kaart wisselt regelmatig en je kan er alle kanten uit. Vraag maar eens of men voor jou iets speciaals wil maken, dan eet je je vingers er bij op. Mag natuurlijk niet van Michelin maar is wel erg lekker. Gevarieerd menu met aandacht voor afwiseling, bereiding en presentatie. Wijnarrangement is soms erg uitbundig maar goed gekozen. Goed te vinden, je moet wel met de fiets, taxi of lopen. Parkeergarage Koestraat aan de Stadsring is vlakbij. Dit is oud Amersfoort op zijn best.

EHVD

Bij Blok's gereserveerd in combinatie met een deal vanwege de 'sterrenweken'; een vijfgangen menu voor € 55,-. Bij binnenkomst warm en vriendelijk gegroet en door de gastvrouw uitleg gekregen over het menu. Om te starten een drietal heerlijke amuses gevolgd door makreel, Poon, aardappelgerecht (klinkt simpel maar was erg bijzonder in combinatie met paling) en haas. Als toetje gekozen voor kaasplankje i.p.v. zoet en deze was ook heerlijk met een glaasje madeira. Mooie wijnen bij de gerechten, alles goed bereid en prachtig opgemaakt. Zeker de moeite waard!

Gegeten op 28 november 2013

IkMathijs

Bij Bloks hadden we een keer gegeten vlak voordat ze de ster kregen. Ik vond het toen een goed restaurant, maar was toch wel verrast over de ster. Misschien is de beleving anders als er eenmaal de ster is. Het meest staat mij bij dat één ingrediënt in bijna alle gerechten terugkwam (zwaardvis) en dat alles in torentjes werd geserveerd, iets waar ik echt niet van houd, het geeft mij dezelfde sensatie als je eten prakken...

Nu nomaals Bloks bezocht met een gezelschap van vier, en eigenlijk ben ik nog steeds een beetje verbaasd over de ster. Het eten is prima, maar het geeft mij erg de indruk van een proeverij, meet een groter aantal kleine hapjes, zonder een echt voor- en hoofdgerecht. Alle gerechten zijn gemaakt met grote technische kennis, maar de passie ontbreekt een beetje. De gerechten zijn subtiel van smaak, met aardse en zachte smaken, maar hier en daar te subtiel; een goede draai met de pepermolen, en flinke knijp in een citroen of (doe eens gek) wat Spaanse peper zou wonderen kunnen doen. Een indruk van de gerechten: de amuses prima, dan makreel en tartaar: subtiel, fijn, maar wel vrij vlak. De kabeljauw was uit de kunst, met een fantastische cuisson, en de geit was weer prima (lekker om weer eens geit te eten, dat kom je bijna niet meer tegen buiten Portugese restaurants!).

Het restaurant kan vrij rumoerig zijn, en het is op zijn minst apart dat de afwasbrigade door het restaurant heen loopt met de vaat. Bediening was uitstekend.

Al met al een prima restaurant, en zeker horend bij het beste van Amersfoort en omgeving. Maar het moet gezegd worden dat de Michelinster mijn nog steeds verrast.

Gegeten op 8 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Blok's Restaurant in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Blok's Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.