a TripAdvisor company

5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 033 461 02 22
  2. www.bloksrestaurant.nl

Linsie

We zijn hier geweest met de Heerlijk 10-daagse: 3 gangenmenu voor een vaste prijs. Leuke gelegenheid om weer eens naar Blok's te gaan en te kijken wat er veranderd is sinds de Michelin ster.
Om te beginnen met de inrichting: mooi, comfortabel, klein beetje rumoerig. Verder leek de indeling niet heel praktisch, aangezien er steeds mensen tussen de keuken en de bar (dwars door het restaurant) heen en weer moesten lopen met spullen.
De bediening is super: vlot, beleefd, maar niet stijf of te formeel.
Dan het eten, daar kwamen we immers voor. Amuse was heerlijk. Voorgerecht viel een beetje tegen: zelf vond ik de sterke smaken van de toevoegingen te overheersend bij de mooie tonijn. Wijn hierbij was ook niet heel bijzonder. Hoofdgerecht van procureur was perfect met heerlijk sappige wijn erbij. Dessert was bijzonder met smaken van komkommer en tomaat verwerkt in het zoete dessert, zodat het niet te zoet werd. De kaas werd door mijn tafelgenoot ook gewaardeerd.
Over het algemeen kan ik zeggen dat ik er iets meer van verwacht had, maar misschien is het te wijten aan de vaste menu-prijs waarmee gewerkt moest worden.

Gegeten op 22 mei 2016

Betuweproever

Er heerst gezelligheid en sfeer bij restaurant Blok's in het culinaire hart van Amersfoort.

Mooie moderne strakke accommodatie met lichte tinten met doorkijk naar de efficiënte keuken die via een schuifdeur afgesloten kan worden van het restaurantgedeelte.

Wat ze hier uitstekend voor elkaar hebben is de akoestiek. Ondanks het feit dat de zaak vol zat had je geen last van elkaar.

Gekozen voor het 5-gangen menu. Mooie amuses gevolgd door zeesnoek met verrassend lekkere bonen assorti, gerecht van knolselderij met een kaassoort uit de midden Beemster, gebakken zeebaars (stond echter poon op de kaart), geitenlam en als nagerecht assortiment van Hollandse kazen. Meer dan voldoende tafelwater om de heerlijk weissburgunder en de prachtige Ixsir Altitudes 2010 te 'verdunnen'. Fijne informele maar toch professionele bediening.

Een restaurant om naar terug te gaan.

Gegeten op 10 april 2016

P en S

We zijn jaren geleden op deze locatie aan een culinair avontuur begonnen toen het nog het Florijntje was. Daar zie je niets meer van terug. Ondanks de goede herinneringen aan deze voorganger staat Bloks absoluut een aantal treden hoger. We kozen voor het 6 gangen menu met wijnarrangement. Dit arrangement wordt ook geserveerd in halve glaasjes, erg fijn en betaalbaar. De wijnen waren erg goed gekozen bij de gerechten en waren ook geen alledaagse keuzes. Een Furmint uit Hongarije, Rheinhessen van de druif scheurebe en een witte (!) Italiaan van de Nero Davola waren voor ons een aangename verrassing. Bij het kaasplankje werd geen port gekozen maar een Macvin du Jura. De gerechten waren hemels. Een uitbundige smaakvariatie in de kalfstartaar met ingelegde groenten gevolgd door een symfonie van smaken in de sint jacobsmossel met aardappel. Klasse.
Het restaurant heeft een fraaie rustige uitstraling. De bediening is informeel professioneel. De prijs is fors maar wel in overeenstemming met de kwaliteit.

Gegeten op 26 maart 2016

Proef1979

De avond bij Blok's was weer volledig geslaagd! Je merkt bij alle gangen dat het niet om zoveel mogelijk poespas gaat maar dat de keuken je gewoon de allerbeste gerechten voor wil zetten. Leuk dat er ook een vegetarisch gerecht tussen zit voor vlees- en viseters. Niet alle restaurants durven dat aan. Misschien klinkt knolselderij, eidooier en messenklever niet spannend, maar dat was het wel. Erg mooie combinatie. Het dessert van biet, sherryazijn en salmiak was echt heel origineel en uit de kunst. Bijna daarvoor alleen zou ik al terug gaan.
Bijpassende wijnen goed gekozen en de bediening zorgt er zoals altijd voor dat je je echt thuis voelt. Nog steeds op nummer 1 in Amersfoort!

Gegeten op 12 oktober 2015

lucas36

Tongstrelend en een hartverwarmende ontvangst! Zeer attent. Met vrienden van vroeger genoten van een gezellige ambiance en heerlijk eten met lekkere bijpassende wijnen voor een zeer betaalbare prijs. Een absolute aanrader!

Gegeten op 22 november 2015

ingmar3

Prachtige beleving om bij Blok's te eten!

Decor simpel maar knus, bediening met veel verstand van wijn & spijs en bijzonder vriendelijk.

En het eten: fantastisch. 6 gangen, elk mooie combinaties van producten en bijzondere bijpassende (halve) glazen wijn. Na twijfelen toch zoet dessert ipv kaas, dit bleek een goede keuze. Salmiak en rode biet, chocolades met olijf: onvergetelijk.

Over de prijs is ook niets te klagen, voor 100e pp het menu, 7 halve glazen wijn, mousserend voor en luxe koffie na.

Een aanrader voor iedereen!

Gegeten op 7 november 2015

Wako

Met vier personen in deze mooie zaak gegeten. We kozen voor het 5-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Er worden ook halve glazen geschonken, fijn!

De borden zagen er prachtig uit, de smaken zijn mooi bij de wijnen. Vooral de houtduif vond ik zeer smakelijk. De koffie wordt geserveerd in een dubbelwandig kunststof doorzichtige beker; persoonlijk drink ik koffie liever uit een porseleinen kopje. De heerlijk zoetigheden bij de koffie en de koffie zelf maakten dit meer dan goed.

De bediening kan goed vertellen over het menu en de wijnen. Doordat er vloerbedekking ligt is de akoestiek zeer prettig. Niet bepaald goedkoop maar dat hoort bij de Michelin ster. Een echte verwenavond. Toch geen hogere cijfers dan een 8 omdat de verwachtingen bij een ster nóg hoger zijn en ik geen enorm 'wouw' gevoel bij het eten hadden, wel bij de wijn.

Gegeten op 24 oktober 2015

VinoMartino

Een heerlijk creatieve keuken waar je eigenlijk voor het menu moet gaan .
Dat deden wij ook en waren het meest verrast door het geweldige vegetarische tussengerecht van verschillende bereidingen knolselder met eidooier en ( hmm vergeten welke ..) kaas : Top
Hoofdgerecht was duidelijk niet een regulier gerecht ( lam en wagyu niet voorradig vandaag :(
Saus en begeleiding klopte niet helemaal .

Wel een erg gezellige en smakkelijke avond gehad !
Dank

Gegeten op 13 juli 2015

Joke444

Heerlijk gegeten bij Blok's Restaurant! Je kunt kiezen uit een menu met een zelf gekozen aantal gangen. Ze houden goed rekening met dingen die je niet mag of lust.
Van tevoren werden wij gebeld dat er ook een grote groep zou komen en of wij iets eerder wilden komen. Daarnaast wilden ze graag dat wij ervan op de hoogte waren. We hebben er totaal geen last van gehad, maar erg netjes dat ze dit van tevoren hebben aangegeven.
Het eten is erg lekker, mooie smaakcombinaties en keurig opgemaakte borden. Ook over de wijn wisten ze veel te vertellen.
Blok's Restaurant is redelijk prijzig, maar voor een sterrenrestaurant niet uitzonderlijk duur.
Tip: vergeet als je geparkeerd staat in garage Stadhuisplein niet om een uitrijkaart te vragen. Wij vergaten het helaas wel...

Gegeten op 3 oktober 2015

JackyB

Hier met de restaurantweek hier geweest. Gezellige avond, vriendelijk personeel en goed eten. Maar...sterwaardig vond ik het niet eerlijk gezegd.
Er waren relatief goedkope producten gebruikt, zoals knolselderij, biet, aardappel, bloemkool. Creativiteit was matig. Bij het hoofdgerecht zelfs een halve gekookte aardappel en half stuk gekookte biet waar niets mee was gebeurd. Echt jammer!
Daarnaast lees ik van alles over goede prijs/ kwaliteitsvertoning. Vond ik ver te zoeken. We waren met 2 personen 190 euro kwijt. Het menu hadden we uitgebreid naar 5 gangen, 1 vol wijnarrangement en 1 halve, koffie na. Al vaak via restaurantweek gegeten bij sterrenrestaurants, altijd een stuk goedkoper uit!
We voelen ons een beetje bekocht, omdat we later op de website zagen dat je met een normaal 6-gangen menu, aangevuld met dezelfde dranken waarschijnlijk goedkoper uit zou zijn geweest. En waarschijnlijk hadden we dan ook een sterwaardig creatiever menu gehad.

Gegeten op 27 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over Blok's Restaurant in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Blok's Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.