a TripAdvisor company

5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 033 461 02 22
  2. www.bloksrestaurant.nl

Proef1979

De avond bij Blok's was weer volledig geslaagd! Je merkt bij alle gangen dat het niet om zoveel mogelijk poespas gaat maar dat de keuken je gewoon de allerbeste gerechten voor wil zetten. Leuk dat er ook een vegetarisch gerecht tussen zit voor vlees- en viseters. Niet alle restaurants durven dat aan. Misschien klinkt knolselderij, eidooier en messenklever niet spannend, maar dat was het wel. Erg mooie combinatie. Het dessert van biet, sherryazijn en salmiak was echt heel origineel en uit de kunst. Bijna daarvoor alleen zou ik al terug gaan.
Bijpassende wijnen goed gekozen en de bediening zorgt er zoals altijd voor dat je je echt thuis voelt. Nog steeds op nummer 1 in Amersfoort!

Gegeten op 12 oktober 2015

lucas36

Tongstrelend en een hartverwarmende ontvangst! Zeer attent. Met vrienden van vroeger genoten van een gezellige ambiance en heerlijk eten met lekkere bijpassende wijnen voor een zeer betaalbare prijs. Een absolute aanrader!

Gegeten op 22 november 2015

ingmar3

Prachtige beleving om bij Blok's te eten!

Decor simpel maar knus, bediening met veel verstand van wijn & spijs en bijzonder vriendelijk.

En het eten: fantastisch. 6 gangen, elk mooie combinaties van producten en bijzondere bijpassende (halve) glazen wijn. Na twijfelen toch zoet dessert ipv kaas, dit bleek een goede keuze. Salmiak en rode biet, chocolades met olijf: onvergetelijk.

Over de prijs is ook niets te klagen, voor 100e pp het menu, 7 halve glazen wijn, mousserend voor en luxe koffie na.

Een aanrader voor iedereen!

Gegeten op 7 november 2015

Wako

Met vier personen in deze mooie zaak gegeten. We kozen voor het 5-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Er worden ook halve glazen geschonken, fijn!

De borden zagen er prachtig uit, de smaken zijn mooi bij de wijnen. Vooral de houtduif vond ik zeer smakelijk. De koffie wordt geserveerd in een dubbelwandig kunststof doorzichtige beker; persoonlijk drink ik koffie liever uit een porseleinen kopje. De heerlijk zoetigheden bij de koffie en de koffie zelf maakten dit meer dan goed.

De bediening kan goed vertellen over het menu en de wijnen. Doordat er vloerbedekking ligt is de akoestiek zeer prettig. Niet bepaald goedkoop maar dat hoort bij de Michelin ster. Een echte verwenavond. Toch geen hogere cijfers dan een 8 omdat de verwachtingen bij een ster nóg hoger zijn en ik geen enorm 'wouw' gevoel bij het eten hadden, wel bij de wijn.

Gegeten op 24 oktober 2015

VinoMartino

Een heerlijk creatieve keuken waar je eigenlijk voor het menu moet gaan .
Dat deden wij ook en waren het meest verrast door het geweldige vegetarische tussengerecht van verschillende bereidingen knolselder met eidooier en ( hmm vergeten welke ..) kaas : Top
Hoofdgerecht was duidelijk niet een regulier gerecht ( lam en wagyu niet voorradig vandaag :(
Saus en begeleiding klopte niet helemaal .

Wel een erg gezellige en smakkelijke avond gehad !
Dank

Gegeten op 13 juli 2015

Joke444

Heerlijk gegeten bij Blok's Restaurant! Je kunt kiezen uit een menu met een zelf gekozen aantal gangen. Ze houden goed rekening met dingen die je niet mag of lust.
Van tevoren werden wij gebeld dat er ook een grote groep zou komen en of wij iets eerder wilden komen. Daarnaast wilden ze graag dat wij ervan op de hoogte waren. We hebben er totaal geen last van gehad, maar erg netjes dat ze dit van tevoren hebben aangegeven.
Het eten is erg lekker, mooie smaakcombinaties en keurig opgemaakte borden. Ook over de wijn wisten ze veel te vertellen.
Blok's Restaurant is redelijk prijzig, maar voor een sterrenrestaurant niet uitzonderlijk duur.
Tip: vergeet als je geparkeerd staat in garage Stadhuisplein niet om een uitrijkaart te vragen. Wij vergaten het helaas wel...

Gegeten op 3 oktober 2015

JackyB

Hier met de restaurantweek hier geweest. Gezellige avond, vriendelijk personeel en goed eten. Maar...sterwaardig vond ik het niet eerlijk gezegd.
Er waren relatief goedkope producten gebruikt, zoals knolselderij, biet, aardappel, bloemkool. Creativiteit was matig. Bij het hoofdgerecht zelfs een halve gekookte aardappel en half stuk gekookte biet waar niets mee was gebeurd. Echt jammer!
Daarnaast lees ik van alles over goede prijs/ kwaliteitsvertoning. Vond ik ver te zoeken. We waren met 2 personen 190 euro kwijt. Het menu hadden we uitgebreid naar 5 gangen, 1 vol wijnarrangement en 1 halve, koffie na. Al vaak via restaurantweek gegeten bij sterrenrestaurants, altijd een stuk goedkoper uit!
We voelen ons een beetje bekocht, omdat we later op de website zagen dat je met een normaal 6-gangen menu, aangevuld met dezelfde dranken waarschijnlijk goedkoper uit zou zijn geweest. En waarschijnlijk hadden we dan ook een sterwaardig creatiever menu gehad.

Gegeten op 27 augustus 2015

kingklipper

Wat een gastvrije ontvangst! Ook de rest van de avond bleef de service zeer vriendelijk en opmerkzaam, ondanks dat het restaurant bijna volledig bezet bezet was. En dan die smaken: hier is niet zomaar een ster uitgereikt. Knap die amuse van rode biet met kaviaar! Samen met de gazpacho in bladerdeeg een mooie binnenkomer. Dat schept verwachtingen voor de rest van de avond. Die werden volledig waargemaakt, laat daarover geen misverstand bestaan. Van de kippendij (heerlijk mals en sappig) met miso, via de zeesnoek met beurre blanc (de lekkerste die ik ooit proefde, heb hem tot de laatste druppel opgelepeld) tot het wagyu-rund (uit Dalfsen) in een saus van eigen bouillon, in een geweldig smakenpalet. Van de laatste saus had ik iets meer verwacht (gezien de voorgaande sauzen), maar misschien was een andere volgorde van gerechten beter geweest. Het wijnarrangement begeleidde de gerechten uitstekend, en voerde dus nooit de boventoon. Ook in dit opzicht verstaan de mensen van dit restaurant hun vak. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is prima in orde, want voor deze kwaliteit moet in de keuken behoorlijk wat werk worden verricht. Daarvoor betaal ik graag wat meer en rij ik de volgende keer ook met plezier een stukje om.

Gegeten op 3 juli 2015

Kmi

Wij maakten ook gebruik van Dining with the Stars. Eerder zijn we al in andere sterrenrestaurants geweest, en Blok's doet hier niet aan onder! Logisch ook, als je als restaurant een Michelinster mag voeren. We waren wat aan de vroege kant, en werden enigszins verrast maar ook gastvrij ontvangen. De combinaties van de gerechten en bijpassende wijnen waren verfijnd op elkaar afgestemd, zoals je zou mogen verwachten. Een extra broodje wordt zonder meer op tafel gezet, net als het continue bijschenken van water. De bediening is zeer gastvrij, en niet zo stijf als je in andere toprestaurants ziet. Een zeer prima prijs/kwaliteit verhouding, ook als je geen gebruikt maakt van een speciale deal. Het restaurant heeft in totaal 12 tafels waarvan 2 buiten op het terras. De open keuken legt een mooie verbinding tussen keuken en restaurant. Met allergieën etc wordt goed rekening gehouden.

Gegeten op 3 juli 2015

Ruiters

Wat een ervaring was dit! Via de actie 'Dining with the stars' een 6 gangen menu voorgeschoteld gekregen en tijdens iedere gang een bijpassende wijn. Erg genoten van de combinaties van wijnen met gerechten, waarbij er een reis door Europa werd gemaakt (o.a. griekse, portuges, franse, spaanse wijnen). Met name het hoofdgerecht was erg lekker: Wagyu vlees uit Dalfsen met een heerlijke bijpassende Spaanse wijn. Dessert was een heerlijke zoete afsluiter van een mooie avond. Sommelier was zeer bekwaam, enthousiast en ad-rem, wat positief bijdroeg aan onze ervaring bij Blok's. Wij komen hier graag nog eens terug!

Gegeten op 27 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Blok's Restaurant in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Blok's Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.