Van der Valk Hotel De Cantharel

• 7.8

• 7.4

motorsailer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een zeer groot hotel met een gigantisch parkeerterrein er om heen, dat helemaal vol stond.
Ondanks de enorme drukte kon het bedienend personeel het ogenschijnlijk zonder stress redelijk goed aan.Het eten was redelijk, het enige was dat de tournedos niet medium was gebakken, hetgeen wel was afgesproken, maar well done. De bearnaisesaus vond ik geen aanrader. Was aan de zure kant en smaakte niet naar bearnaise. We dronken een Malbec uit Argentinie en die zou ik zelf niet weer uitzoeken. Een alcoholpercentage van 15.5 % is niet meer aangenaam.Vraag wel of er nog wijn buiten de kaart om is te krijgen.
Er is nl ook nog wel een leuke A.C.Bourgogne van het huis Louis Jadot ,en die staat niet op de kaart.

Gegeten op 27 maart 2014

Gerda1208
  • Recensies in de laatste twee jaar

Veel mensen hebben commentaar op Van der Valk maar het is daarom zo grappig dat de parkeerplaatsen er altijd helemaal volstaan. Blijkbaar doen ze het toch goed, zo ook hier. Ondanks de drukte prima gegeten van de traditionele Van der Valk kaart. Ervaren, snelle en vriendelijke bediening. Goede lokatie zo dicht langs de A1 en genoeg parkeerplaatsen. What you see is what you get.

Gegeten op 16 maart 2014

marja46
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een gezellig restaurant met een prettige bediening en het buffet heeft voor elk wat wils. Maar het blijft moeilijk met zoveel lekkere dingen je in te houden om niet teveel te eten. De appelmoes met kers is niet meer, maar daarvoor in de plaats gekomen zijn er heel veel lekkere gerechten. Het interieur mag wel wat worden aangepast de meeste stoelen zijn te laag om boven tafel uit te komen. Gelukkig is er toch nog voor mij een stoel gevonden welke geschikt was om aan te eten, anders waren we weer naar huis gegaan zonder van dit overheerlijke buffet te kunnen genieten.

Gegeten op 11 januari 2014

rons
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben heel lekker gegeten bij De Cantharel. Mijn schoonouders waren 55 jaar getrouwd en die werden geweldig in de watjes gelegd door het personeel. Ze hebben een onvergetelijke avond gehad. Alles smaakte lekker, en er was meer dan voldoende van alles. De biefstuk precies goed gebakken, met een royaal garnituur. Het dessert was een verassing met vuurwerk en een mooie felicitatie.
De bediening was heel attent en vriendelijk. Wij zijn erg kritisch als het gaat om eten in een restaurant, maar er was werkelijk nergens iets op aan te merken. Hier komen we zeker weer terug.

Gegeten op 1 februari 2014

Artibus
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor mij de eerste keer in deze vestiging van Van der Valk; Grappig, die entree met klinkertjes op de grond. De jongeman die uitgebreid in een computer gaat staan kijken of er nog wel plaats is, is malle gewichtigdoenerij. Wij waren vroeg, net na 17.00 uur en er was natuurlijk plaats genoeg. Van der Valk zal nooit gasten wegsturen: Al moet er een tafel getimmerd worden.
En waarom krijgt de gast niet de vrije keuze in een restaurant met ongeveer 5% van de tafels bezet? De jongeman wees ons een tafel aan.
Alle medewerkers groetten ons vriendelijk bij het passeren. De jongedame van de bediening werkte efficiënt en vriendelijk, met een kleine persoonlijke "touch". Een vakvrouw.
We kozen na even bij het uitgebreide buffet te hebben gekeken toch voor bediening aan tafel en kregen de kaart. De bestellingen kwamen aangenaam vlot door.
Mijn Kip Provençale was perfect gegrild en zag er uitstekend uit; Voor mij had het iets meer gekruid mogen zijn om dat Provençale boven te halen.
Het eten werd heerlijk warm opgediend en de bediening maakte ons attent op de zeer warme borden. Zeer prettig, dat je eten lang op temperatuur blijft.
Ik koos als nagerecht de Chipolata pudding en die was uitstekend! De pudding was zelfgemaakt en met een zeer aangename structuur en veel vruchtjes en erg goed van smaak.

Gegeten op 16 januari 2014

mennevellinga
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van der Valk heeft een leuke lunch kaart. Deze vestiging nabij Apeldoorn is alleen wat donder als het om de inrichting van het restaurant gaat. Naast de bekende rundvleeskroketten ook plaatselijke gerechten van de Veluwe op de hedendaagse kaart. Deze worden op een verrassende wijze opgediend.

De bediening is correct en vlot.

Proeverij van de Veluwe € 7,50
2 rundvleeskroketten € 5,50

En voor de liefhebber ook karnemelk.

Gegeten op 23 november 2013

visdekok
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben voor de zoveelste keer met de hele familie een onvergetelijke lunch genoten bij de Cantharel, het eten op het buffet zag er prima uit en smaakte uitstekend. De keuze is ruim en heeft een goede prijs-kwaliteit. Deze keer bijvoorbeeld zeer malse en goed gebakken entrecote.
Vergeleken met andere van der Valks vinden wij deze er echt uit springen wat betreft de kwaliteit van het eten en de oprecht goede service.
Ook waarderen wij het dat honden welkom zijn.

Gegeten op 25 december 2013

Paulu
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij van der Valk denk je snel aan appelmoes met een kers of veel&vet, vooral als die vlak aan de snelweg ligt. Hier in Apeldoorn heeft men dat ver achter zich gelaten: grote linnen servetten, retro-achtige lampjes en aardige schilderijen aan de muur. Over de communcatieve talenten van de bediening, een man die er duidelijk al veel langer werkt, valt ook al niet te klagen: vriendelijk, humoristisch en snel, ook al wordt het uitserveren aan de jeugd overgelaten, wat dat betreft is er bij Van der Valk dus niets veranderd. We kozen voor het wildmenu en 2 voorgerechtjes: kreeft en carpaccio. Hoewel de boullion aan de erg lauwe kant was, misschien omdat het (onnodig) overgegoten was in een soort melkkannetje, was het wild mals en mooi gebakken. Dat er bij de voortreffelijke en mooi opgemaakte kreeft geen gereedschap was meegeleverd werd al snel opgemerkt door de ober.
Het kaasplankje was ook niet kinderachtig, 3 mooie puntjes, waaronder geitenkaas met fenegriek. Dat het kommetje stroop tegen de vloer ging bij het bedienen mocht de pret niet drukken. Alles werd kunstig opgediend op aangenaam ogend servies. Ondanks de vele bezoekers op deze avond was de logistiek dik in orde.
Deze Van der Valk weet ondanks de drukte culinair goed te presteren.

Gegeten op 15 november 2013

Adoorn104
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nadat we met een groep van 16 personen op 30 juni een zeer teleurstellende ervaring hadden opgedaan bij dit restaurant (zie eerdere recensie) is er door de directie meer dan uitstekend op onze klachten ingegaan. Onze hele groep is uitgenodigd voor een lunchbuffet en daar hebben we op 14 november gebruik van gemaakt. Wat een verschil met vorige keer : een prima gedekte tafel, zeer attente en snelle bediening en een lunchbuffet dat meer dan compleet en erg lekker was. Zo kan het dus ook !! Complimenten aan de directie

Gegeten op 14 november 2013

Piet64
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdagavond hier gegeten met mijn gezin. Het wildmenu genomen samen met het aanbevolen wijnarragement. Het was druk dus langer wachten op het eten dan gewenst.
Het viel mij op dat de vleesporties van dit wildmenu erg klein zijn. Bij het hoofdgerecht was dit ca. 70 gram !
De wijn bij het hoofdgerecht werd vergeten. Communicatie hierover verliep ook slecht. Uiteindelijk heeft de manager nog geprobeerd iets goed te maken door ons een koffie en likeurtje aan te bieden.
Het garnituur was prima en ruim voldoende.
Mijn vrouw had een visgerecht als hoofdgerecht. Dit was prima en ook een ruime portie.

Gegeten op 25 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Van der Valk Hotel De Cantharel in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over Van der Valk Hotel De Cantharel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!