Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Van der Valk Hotel De Cantharel

1. Frans

Van der Valk Hotel De Cantharel

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 055 541 44 55

broer1

Wij waren met zijn drieen en hadden als vooraf 2x gerookte aal en 1x de zalm. De gerookte aal was helaas niet goed gefileerd en zat vol met harde stukken(graat) Daarna hebben wij gekozen voor de varkens haas en de kip met roomsaus. Deze waren erg lekker en deden het voorgerecht gauw vergeten. Als dessert hadden wij de 2x de cafe glace 1x de dame blanch. Wederom een teleurstelling.Voorheen werd het dessert geserveerd in hoge coupes nu krijg je de slagroom en de koffie(ik betwijfel of het likeur was) in een klein glaasje opgediend en 2 bollen vanille ijs op een schaaltje. Hoofdgerecht was top voor en nagerecht iets minder

Gegeten op 13 september 2014

martindeproever

Afgelopen vrijdagavond na jaren weer eens een keertje bij De Cantharel gegeten. We waren er met zijn vijven omdat oma jarig was.
Weinig veranderd en dat is ook niet nodig , want de formule is nog steeds prima. Buiten was het net iets te fris, dus een mooie ronde tafel binnen gekregen. Een uitgebreidere kaart dan hier zul je zelden ergens aantreffen, of het moet bij andere Van der Valk vestigingen zijn.
Over het eten kunnen we kort zijn, flinke porties en het was lekker. Er werd o.a. gekozen voor de sliptong en deze was uitstekend gebakken en mooi gegaard. Ook de Ribeye was een flinke lap en heerlijk gegrilld. Aan bijgerechten geen gebrek, vooral de huisgemaakte appelcompote is heerlijk.
De bediening door ober Lennard was meer dan voortereffelijk, geen moeite was hem teveel en aan het eind kwam hij een dessert van het huis bij oma brengen, wat bestond uit ijs, slagroom, glaasje advocaat , boerenjongens en een vuurwerkfontein. De kok had er in chocoladeletters de felicitaties opgeschreven. Bijzonder leuke geste ! De Cantharel blijft een prima gelegenheid om uitstekend te eten voor een zacht prijsje.

Gegeten op 5 september 2014

smulpapa

Lunch gebruikt op het terras van De Cantharel. Hele terras zit vol met zakenlieden, die met elkaar besprekingen houden. De gezelligheid druipt er niet van af. Lang gewacht, maar we kregen ,wat we besteld hadden. Voor Van der Valk eten was het acceptabel . Na het vernieuwde terras 3 jaar geleden lijkt of er niets aan de tuin is gedaan en volledig overwoekerd; een veelvoorkomend Van der Valk probleem, dat onderhoud.

Gegeten op 16 juli 2014

4Haantjes

Ik kom hier regelmatig om te lunchen. In de zomer is het terras echt heel mooi. Als je gaat lunchen dan zijn de uitsmijter en vooral de saté erg goed. Ik vind de saté veel beter dan bij vele andere bedrijven !! Je krijgt salade, patat, saté en een stukje brood. Prijs-kwaliteit hiervan is zeer goed. De bediening is over het algemeen goed. Prima adres om te lunchen in de omgeving Apeldoorn. Dat het soms erg druk is op de parkeerplaats en in het restaurant doet daar m.i. weinig afbreuk aan.

Gegeten op 19 juni 2014

b.j.dielemans

Wat een feest om te ontbijten op zo'n prachtig terras.
Het is goed toeven daar op het (volgens mij) mooiste terras van Apeldoorn e.o.
Heerlijke verse lekkernijen van het buffet, een goede kop koffie en een glas koele jus d'orange met een vers eitje. Beter kan je dag niet beginnen.

Gegeten op 19 juli 2014

Diederik-Jan-van-B

Altijd druk maar bediening vriendelijke en uitsmijter was prima. zijn er nu al vaker geweest maar een variatie op de zelfde gerechten zou welkom zijn.

Gegeten op 3 juli 2014

Walter_

Gigantisch groot restaurant en ik snap niet waarom het er altijd zo druk moet zijn. We hadden van iemand bonnen gekregen om hier een keer te eten (buffet). Voor Eur 24,-- kun je er veel krijgen, maar wat een zout gebruiken ze in hun eten. Zonde! maak het eten zoutloos klaar en zet een zoutpot op tafel. De hele avond en dag erna veel dorst gehad, waarschijnlijk door het vele zout. Tafels staan erg dicht op elkaar.

Gegeten op 6 april 2014

YoJa36

Gegeten op tweede Pinksterdag 09-06-2014. Fietsgroep van 10 personen.
Het was prachtig weer (na de onweersbui) dus nadat we al een paar drankjes hadden genuttigd, besloten we om op het terras een hapje te gaan eten. Vooraf 4x het broodplankje (twee wit en bruin broodje met kruidensaus, roomboter en zoete olijven. Goed.
Hoofdgerecht:
3x de gebakken kleine tong onbeperkt (Drie gebakken sliptongen geserveerd met citroen) Lekker en goed
3x Mixed grill. (Gegrilde biefstuk, sparerib en kipfilet met een saus naar keuze) Matig tot Goed, kipfilet wellicht plofkip?, Sparerib is Redelijk, de biefstuk is goed tot zeer goed.
1x Schnitzel (Piggy’s Palace, te Bathmen, met krokant spek, champignons en ui) Redelijk tot goed.
1x Boerenkaasfondue. Wilpenaer boerenkaas van de familie Reinders (Boerderij Den Hoek) met verse groente. Lekker, verder geen oordeel dit voor het eerst gegeten.
1x Kalfslever (Biologische kalfslever geserveerd met krokant spek en ui) Lekker en goed
1x Asperges (geserveerd met gepocheerde zalmfilet en hollandaise saus) Erg lekker.
Geen nagerecht.
Al met al goed, maar dus geen culinair hoogstandje, maar daar staat Van der Valk dan ook niet bekend om.

Gegeten op 9 juni 2014

pvoorth

Wat was dit niet voorzien. Wat vroeger een restaurant voor het hele gezin was is nu verworden tot een opwarm restaurant.
We zijn hier met het bedrijf geweest en helaas kregen we 3 dagen exact hetzelfde menu aan het buffet. Em het kan zo anders als in meerdere Valk restaurants.
Exht ik ben zelden van mijn stuk maar dit is een echte niet-aanrader. Gewon een andere plek kiezen om meerdaags te gaan vergaderen.

Gegeten op 19 maart 2014

Proever32245

Paasbrunch, leuke animatie voor kinderen, (clown en paashaas) en muzikale ondersteuning (jazz trio) boven restaurant is iets meer intiem voor groepen.
Prima dedicated bediening. Dessert keuzemogelijkheid top

Gegeten op 20 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Van der Valk Hotel De Cantharel in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over Van der Valk Hotel De Cantharel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.