Van der Valk Hotel Apeldoorn – de Cantharel

Van der Valk Hotel Apeldoorn – de Cantharel

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 055 541 44 55

erika17

5 april een paasbrunch gehad. In 1 woord geweldig! De keuze was reuze en we werden keurig bediend en zeer vriendelijk.Er was zelfs een achtergrond koortje bij, een vrolijke clown en een gezellige paashaas. Echt een aanrader en een dikke 10
mooi uit

Gegeten op 5 april 2015

andrewmulder

Super mooie zaak met top bediening die met je meedenkt als je bepaalde dingen niet mag hebben (altijd fijn) eten was super hebben 4 man 3 gangen gehad heerlijk mals vlees en de persoonlijke aandacht van het personeel is super.. Dessert mochten we zelf maken of bestelen en met kinderen is dat altijd fijn natuurlijk als ze zelf dingen kunnen doen. Ze hebben gelukkig ook glute vrije producten waar mijn vriendin dan weer heerlijk gebruik van kan maken .. Top zaak en zeker de moeite waard om eens langs te rijden!

tprins

De Van der Valk hotels en restaurants worden steeds meer plekken om te werken en te ontmoeten. Zakelijke afspraken en vergaderingen, het concern speelt in op de trend van het nieuwe werken. Zo ook de Cantharel. Rond lunchtijd is het er druk en het merendeel van de aanwezigen is man. Van der Valk begrijpt dat de tijd van de gasten beperkt is, en dat men niet komt om culinair verrast te worden. De kaart is perfect passend bij dit soort publiek, geen fratsen maar toch goed eten. De service is snel, vriendelijk en zakelijk. In een uur heb je koffie, lunchgerecht, nogmaals koffie en afgerekend. Precies goed, we hoeven geen praatje en geen uitleg. De Cantharel behoort nog tot de oudere zaken van het concern. Dat betekent dat het interieur nog steeds ouderwets oogt en dat het binnen donker is. Maar ach, als je komt om te werken, wat zou het.

Gegeten op 9 januari 2015

Joke444

Het eten bij De Cantharel is prima. Je krijgt wel erg veel bijgerechten. Als je geen grote eter bent, moet je dus weer veel onaangeraakt terugsturen naar de keuken. Of van tevoren aangeven dat je het niet wilt hebben.
Er zat in het restaurant een grote groep met 'tamelijk luidruchtige mensen'. Iedereen er omheen vroeg om een plek elders in het restaurant. Het personeel gaf hier goed gehoor aan en excuseerde zich.

Gegeten op 27 december 2014

shameli

Vandaag met 7 personen het kerstbuffet gehad. Kwaliteit van het eten is prima maar het aanbod zeer beperkt. Je moet erg lang wachten in de rij, dat komt door de opstelling en ruimtegebrek. Voor 45,50 euro per persoon mag je veel meer verwachten. Wat een verschil met andere van der valk-restaurants!

Gegeten op 26 december 2014

Wiebe_vz

Adequate dienstverlening, adequaat menu

Eten bij Van der Valk stond jarenlang gerant voor de spreekwoordelijke kers op de appelmoes. Gelukkig is Van der Valk lang geleden al weer, meegegaan in de verbetering van de eetcultuur die Nederland getroffen heeft. Wij, gezelschap van 7 personen, nemen plaats in een erg grote en enigszins lawaaierige eetzaal. Het ziet er overigens prima uit. Meubilair is adequaat en redelijk comfortabel.

Er worden door alle aanwezigen andere gerechten van de lunchkaart besteld. Zelf bestel ik een “half eentje” wat volgens de kaart uit een broodje Hollandse garnalen en broodje gerookte zalm en zalmsalade bestaat. Daarbij verse jus. De jus is vers en niet, zoals ik ook wel eens meegemaakt heb, uit een koelvers pak.

Als de borden op tafel verschijnen blijkt dat je bij De Cantharel mooie porties krijgt. Er wordt niet op hoeveelheid beknibbeld. De garnalen worden vergezeld door een bakje whiskysaus. De saus is, net als de zalmsalade, niet in de eigen keuken ontstaan, maar smaakt verder goed.

We zijn het er over eens dat het adequaat is in alle opzichten. Bediening, eten en omgeving. En om ons heen zien we dat tientallen er net zo over denken.

Gegeten op 10 december 2014

jthfree

Al vele malen hier gegeten en altijd naar tevredenheid Ditmaal voor een lunch. Een verrassende lunchkaart bestaande uit lokale (Veluwse) specialiteiten en opvallend lekker brood. Bediening dik in orde. Professioneel, attent en vriendelijk. Enige nadeel is dat deze Van der Valk erg druk is, de indeling van het restaurant komt bovendien nog wat ouderwets en massaal over, wat het soms wat onrustig maakt. Verder is het zeker niet meer de middelmatige vreettent van 20 jaar toen de aspergesoep en champignonsoep stiekem hetzelfde waren. Er is de laatste ontzettend veel veranderd bij Van der Valk, in positieve zin, met de Cantharel voorop.

Gegeten op 29 november 2014

ellenvantil

Op vrijdagavond hier gegeten. Aan het einde van de middag eerst een tafel gereserveerd. Dat was maar goed ook, want dit is een druk restaurant. Wij hadden niet veel tijd i.v.m. een bezoek aan de bioscoop. Geen probleem bij Van der Valk, want het eten kwam razendsnel. Ik kan me voorstellen dat als je een avond romantisch wil tafelen dat dan minder leuk zou zijn. Daar is dit restaurant ook niet geschikt voor. De mensen naast ons hadden nog een voorgerecht (wij niet) en die waren zelfs nog eerder weg dan wij! De hoofdgerechten waren prima. Ik had drie soorten vis met een lekkere saus en mijn vriend had spareribs. Ook de bijgerechten waren lekker. Ik heb nog extra frites en mayonaise gevraagd. Dat was geen probleem. De bediening was vlot en vriendelijk en we waren op tijd voor de film. Ik kom hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 24 oktober 2014

Connie14

Donderdag 25/9/14 geluncht bij De Cantharel, een Valkhotel en restaurant bij Apeldoorn.
Een groot restaurant waar het bij de lunch erg druk is. Veel zakenlieden spreken hier af en doen hier zaken. Ondanks de drukte stond heel snel een serveerster bij onze tafel. Wij kozen voor het 1/2 ééntje, houdt in broodje Hollandse garnalen, brood met zalm en een bolletje zalmsalade. Alles kakelvers en verzorgd. Komen hier ondanks de drukte zeker nog eens terug.

Gegeten op 25 september 2014

KimenAlex220905

In dit hotel een overnachting gehad en ook hier gegeten in het buffetrestaurant. Zeer vriendelijke bediening. Als je hier voor het eerst binnenkomt dan sta je even te kijken.. wat nu? maar na wat vragen kregen we een goede uitleg :-) Ok, het was geen sterrenvoedsel maar gewoon ok! Waar ik mij zelf giga aan stoor zijn bruine randjes bij gerookte zalm wat ook hier weer het geval was.. mag niet en kan niet! dus aandachtspuntje. Voor de rest was al het eten ok. We hadden niet veel honger omdat we s'middags al een grote maaltijd op hadden dus hebben niet veel geproefd maar het was gewoon goed.

Gegeten op 1 oktober 2014

broer1

Wij waren met zijn drieen en hadden als vooraf 2x gerookte aal en 1x de zalm. De gerookte aal was helaas niet goed gefileerd en zat vol met harde stukken(graat) Daarna hebben wij gekozen voor de varkens haas en de kip met roomsaus. Deze waren erg lekker en deden het voorgerecht gauw vergeten. Als dessert hadden wij de 2x de cafe glace 1x de dame blanch. Wederom een teleurstelling.Voorheen werd het dessert geserveerd in hoge coupes nu krijg je de slagroom en de koffie(ik betwijfel of het likeur was) in een klein glaasje opgediend en 2 bollen vanille ijs op een schaaltje. Hoofdgerecht was top voor en nagerecht iets minder

Gegeten op 13 september 2014

martindeproever

Afgelopen vrijdagavond na jaren weer eens een keertje bij De Cantharel gegeten. We waren er met zijn vijven omdat oma jarig was.
Weinig veranderd en dat is ook niet nodig , want de formule is nog steeds prima. Buiten was het net iets te fris, dus een mooie ronde tafel binnen gekregen. Een uitgebreidere kaart dan hier zul je zelden ergens aantreffen, of het moet bij andere Van der Valk vestigingen zijn.
Over het eten kunnen we kort zijn, flinke porties en het was lekker. Er werd o.a. gekozen voor de sliptong en deze was uitstekend gebakken en mooi gegaard. Ook de Ribeye was een flinke lap en heerlijk gegrilld. Aan bijgerechten geen gebrek, vooral de huisgemaakte appelcompote is heerlijk.
De bediening door ober Lennard was meer dan voortereffelijk, geen moeite was hem teveel en aan het eind kwam hij een dessert van het huis bij oma brengen, wat bestond uit ijs, slagroom, glaasje advocaat , boerenjongens en een vuurwerkfontein. De kok had er in chocoladeletters de felicitaties opgeschreven. Bijzonder leuke geste ! De Cantharel blijft een prima gelegenheid om uitstekend te eten voor een zacht prijsje.

Gegeten op 5 september 2014

smulpapa

Lunch gebruikt op het terras van De Cantharel. Hele terras zit vol met zakenlieden, die met elkaar besprekingen houden. De gezelligheid druipt er niet van af. Lang gewacht, maar we kregen ,wat we besteld hadden. Voor Van der Valk eten was het acceptabel . Na het vernieuwde terras 3 jaar geleden lijkt of er niets aan de tuin is gedaan en volledig overwoekerd; een veelvoorkomend Van der Valk probleem, dat onderhoud.

Gegeten op 16 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Van der Valk Hotel Apeldoorn – de Cantharel in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over Van der Valk Hotel Apeldoorn – de Cantharel . De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.